Voi tätä naisen elämää, kaksi kertaa kuussa pitää olla ihan turvoksissa tai minä ainakin ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpolla ei päästetä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helpolla ei päästetä

Vieras
Juuri ennen menkkojen alkua alavatsa on kuin potkupallo, onneksi ei kutienkaan särje. Ja sit ovulaation aikaa toisen kerran pallona,mut silloin kaks päivää maha tosi arka ja kipee. Paljon myös repäisykipuja oviksen aikaa.

Mikä avuksi? vai onko mitää?

En minkään aikaisemmin tuntenut koko ovulaatiota,mut nyt,huh,huh. Mulla taas vuotopäivät pysynyt samana,mut kaks ekaa päivää on aika tulvaa. Ennen niukemmat ja melkein huomaamattomat. Kolmannen raskauden jälkeen alkoi nämä.

Mullaki aiemmin tuommosta. Nyt ollut Mirena hormonikierukka 4 vuotta. 3,5 vuoteen ei ole ollut menkkoja, eikä muita vaivoja. :-) Kierukan laiton jälkeen oli puolivuotta tiputtelua. Sitten loppu vuodot kokonaan. Minkäänlaisia rättejä en ole ostanu 3,5 vuoteen ! Halut on kyllä pysyny ja oikeastaan parantunu, kun ei tarvi pelätä raskautta.

Mulle ei ole menkoista juuri mitään oireita, niukkaa vuotoa 1-2 päivää ja se on siinä. Ei turvotuksia, ei kipuja. Ja mulla itseasiassa hormonikierukan aikaan oli pahimmat kuukautiskivut IKINÄ, samoin vuotoa kuin nyt mutta ihan epäsäännöllisesti. Nyt kierto päiväntarkka, joskin lyhyt 25pv.

Pelkäsinkin kierukasta luopumista kun olin käyttänyt hormoniehkäisyä melkein 20 vuotta (!!!), mutta näköjään luomumenkat onkin ihan kakkupala :P.