Voi perkele noita äijien varpajaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun siskon mies vietti esikkonsa varpajaset, kun vauva oli 2vko. Sisko meni sillon pojan kanssa yöksi mun vanhemmile. Sama tehdään myös me, jos tää kakkonen sattuu keskellä viikkoa syntymään. Esikoinen synty perjantaina ja varpajaiset juhlittiin samana iltana.

mä en taas käsitä miks ne pitää pitää niin lähellä laskettua aikaa tai pian syntymän jälkeen,eiks kannattais ottaa sitä aikaa vähä enempi esim kaks kuukautta ennen laskettua..

Alkuperäinen kirjoittaja Pipsa Possu:
Ite yhessä synnytyksessä mukana olleena ymmärrän täysin varpajaisten vieton! On se sen verran henkisesti ja emotionaalisesti "tiukka" paikka. Ja varpajaiset olisin viettänyt, jos ei itsellä pientä lasta olisi ollut.

Sitä en kyllä ymmärrä, että sun pitäis lasten kanssa evakkoon lähtee, että juhlat vois teillä järjestää. Eiköhän se ukkos jonkun paikan keksi; vaikka vuokrais mökin tai veis bilekamppeet ja - tarjottavat jonkun kaverinsa luokse.

Mä pidin myös varpajaiset kun olin mun parhaan ystävän synnytyksessä mukana! Se on yllättävän rankkaa sille tukihenkilöllekin :D
Mä todellakin aion sallia miehelleni varpajaiset ja käsken pitää hauskaa oikein olan takaa, on se niin hyvää huolta minusta odotuksen aikana pitäny, ja tulee pitämään meistä molemmista sitten lapsen synnyttyä :heart:

Nyt huomasin että miehellä jäi molemmat varpajaiset pitämättä.. En ole edes muistanut niitä (eikä ilmeisesti mieskään kun ei ole mitään puhunut/pitänyt). Esikoinen oli teholla synnyttyään ja siinä oli vähän muuta mielessä kun ryyppääminen, toinen syntyi sektiolla ja mies hoisi esikoista sen ajan kun olin sairaalassa ja toivuin.. Onkohan myöhäistä pitää, onko siinä jotain sääntöä? ;)

Kyllä meillä mies saa varpajaiset viettää. Tottakai. ja siksi ajaksi voin minä lähteä vauvan kans pois, jotta saa meillä kotona juhlia jos niin haluaa. En tajua mitä väärää siinä voi olla...?

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Kyllä meillä mies saa varpajaiset viettää. Tottakai. ja siksi ajaksi voin minä lähteä vauvan kans pois, jotta saa meillä kotona juhlia jos niin haluaa. En tajua mitä väärää siinä voi olla...?

no enpä pienen vauvan kanssa lähtis vieraisiin nurkkiin vain sen takia että mies saa kännätä varpajaisia kotona!

Itseasiassa mäkin voisin ihan hyvin vaikka lähteä kotoa siksi aikaa et mies pitäs kinkerinsä(tosin mun mies ei kyllä sellaista pyytäs). Mun vanhemmat ja appivanhemmat ihastus ikihyviks jos saisivat vieraakseen minut ja pienokaisen, ihan yökylään :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:

no enpä pienen vauvan kanssa lähtis vieraisiin nurkkiin vain sen takia että mies saa kännätä varpajaisia kotona!

kai nyt vauva muutaman tunnin pärjää kun äiti on paikalla ja tissi matkassa, oli sitten missä vaan. ihmeen uppiniskaista porukkaa taas....

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
mä en taas käsitä miks ne pitää pitää niin lähellä laskettua aikaa tai pian syntymän jälkeen,eiks kannattais ottaa sitä aikaa vähä enempi esim kaks kuukautta ennen laskettua..

Varpajaisethan pidetään vasta, kun lapsi on syntynyt.

Esikoinen syntyi Maanantaina, mies oli vanhemmillaan yötä ja kävi 2 kaverinsa kanssa muutamalla olusella..tuli sitten heti aamulla taas meidän luokse sairaalalle..

Kuopus kun syntyi, niin mies hoiti esikoista, ja muutenkin jouluhässäkkää, et kuopuksesta se ei oo pitänyt varpajaisia ollenkaan :D.

Yhteistyössä