Mies ja varpajaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
Kohta syntyy kolmas lapsi ja mies alustavasti tiedusteli, että minne olisin halukas menemään lasten kanssa sitten yöksi, kun hänellä on ne varpajaiset.

Jos vauva sattuu syntymään esim. perjantaina niin mies pitäisi varpajaiset sitten niin, että minä olen vielä sairaalassa ja kaksi pienempää hänen kotonaan. Mutta sitten jos se ei onnistu niin minne sitten menen.

Arvatkaa vaan sapettiko. Olen jo aiemmin sanonut, että jos varpajaiset täytyy pitää vasta, kun minä olen jo kotiutunut vauvan kanssa niin ne varpajaiset vietetään sitten jossain muualla kuin täällä. Eli minä en lähde kolmen pienen lapsen kanssa minnekään evakkoon sen takia.

Miten te tekisitte?

Ja kerrottakoon, että omille vanhemmilleni, jotka on eronneet niin en kumpaankaan mene lasten kanssa yökyläilemään jo ihan tilojen takiakin. Ja anoppilaan en jaksa mennä notkumaan lasten kanssa yöksi.

Eikä kiinnosta mennä minnekään yöksi lasten kanssa. Olen muutenkin huono olemaan missäänyötä saati sitten välittömästi melkein synnytyksen jälkeen.

Eli eikös ole niin, että se on sitten mies joka raahaa ne kaverinsa jonnekin?

No kyllä mun mielestä mies sais raahata luunsa ja kaverinsa muualle viettää varpajaisia, eikä ajelis mua kolmen pienen lapsen kanssa synnytyksen jälkeen muualle yökylään. Ja kyl muutenki meijä kaveripiirissä ukot o viettänyt varpajaisensa jollain mökillä, eikä ajaneet tuoretta äitiä vauvan kanssa maalimalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kysyisin mieheltä, mistä hyvästä hän tuntee ansainneensa palkinnoksi varpajaiset, jos minä olisin punkenut vauvan maailmaan?

Kyllä tuo ukko ne varpajaisensa saa pitää. Ei todellakaan juhli niin paljoa, että kehtaisin siitä valittaa. Eikävarsinkaan itse järjestele mitään kemuja. Joten ei se ole ongelma, mutta tuo paikka...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Kysyisin mieheltä, mistä hyvästä hän tuntee ansainneensa palkinnoksi varpajaiset, jos minä olisin punkenut vauvan maailmaan?

Kyllä tuo ukko ne varpajaisensa saa pitää. Ei todellakaan juhli niin paljoa, että kehtaisin siitä valittaa. Eikävarsinkaan itse järjestele mitään kemuja. Joten ei se ole ongelma, mutta tuo paikka...

tuo asenne on ongelma, että sun pitäs mennä jonnekkin pois siksi aikaa.

Omalle miehelleni ilmoitin ajoissa odotusaikana jo, että varaa joku saunatila varpajaisia varten, meille et tule rymyämään kaverien kanssa kun just olen saanut kaikki vauvantavarat ja tarvikkeet laitettua ja kämpän siivottua sitä varten kun tulen sairaalasta kotiin.

Ai siis minä olenkin se ongelma? Eli pitäisi vain vastentahtoisesti pakata kamat ja lapset ja tunkea jonkun ehkävielä vastentahtoisemman nurkkiin väkisin?

Ai siis minä olenkin se ongelma? Eli pitäisi vain vastentahtoisesti pakata kamat ja lapset ja tunkea jonkun ehkävielä vastentahtoisemman nurkkiin väkisin?

Ei sinun asenne, vaan miehen. Minusta sinun pitäisi saada olla rauhassa, jos olet synnyttänyt. Outoa, että mies kehtaa tuollaista edes ehdottaa.

Ei sinun asenne, vaan miehen. Minusta sinun pitäisi saada olla rauhassa, jos olet synnyttänyt. Outoa, että mies kehtaa tuollaista edes ehdottaa.

No niin minustakin, varsinkin kun olen jo aiemmin sanonut että ne saa sitten pitää muualla jos olen itse jo ehtinyt kotiin.

Lisäksi sanoin miehelle eilen, että jotenkin en edes osaa miettiä nyt jotain varpajaisten viettämisiä tässä kohtaa, kun odotan vain että saisin synnyttää.

Mies vois mieluummin miettiä, miten synnyttävä äiti jaksaa ja mitä' voisi tehdä tämän hyväksi. kun nämä asiat on kunnossa, voi mennä varpajaisia viettämään jonnekin, mistä ei aiheudu äidille ylimääräistä vaivaa.

Mun mielestä koko varpajaisten idea on ihan persiistä, miksei muuten voi ryypätä, kuin muka juhlistaen vauvaa? Miehen paikka on vauvan synnyttyä naisen ja lapsensa luona, ryypätä ehtii muulloinkin. Näin ainakin meillä ukkelin kanssa periaate, ja hyvä periaate onkin. =)

Esikoisen syntyessä oli erijuttu kun mies piti varpajaiset silloin kun me oltiin vielä sairaalassa. Mutta kun/jos toinen joskus tulee niin silloin kyllä ei varpajaisia ole, tai ehkä sitten joskus puolen vuoden päästä tms. Ja tätä mieltä on miehenikin kun äsken hänen kanssaan juttelin. Perheh'n se tärkein on, eikä ryyppääminen ja rellestäminen. Pitäähän se vanhempi alpsi hoitaa kuitenkin, vaikka vaimo ja vauva olisivatkin sairaalassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Mun mielestä koko varpajaisten idea on ihan persiistä, miksei muuten voi ryypätä, kuin muka juhlistaen vauvaa? Miehen paikka on vauvan synnyttyä naisen ja lapsensa luona, ryypätä ehtii muulloinkin. Näin ainakin meillä ukkelin kanssa periaate, ja hyvä periaate onkin. =)

AAAH tätä suloista järjen (pirttihirmun) ääntä! :saint: :kieh:

Tätä peesailen siis :D

Yhteistyössä