Vähän ärsyttää, ärsyttäiskö teitä muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille syntyi viikko sitten kolmas lapsi. Mies lähetti myös sairaalasta viestejä vauvan syntymästä kuten minäkin. Lähetti veljelleenkin, jolta tuli vastaus onnitteluineen ja perässä kysymys varpajaisten ajankohdasta.

Minä lähetin myös tietysti veljilleniviestit ja he vastasivat onnitteluin ja perässä kysymys, että koska saa tulla katsomaan vauvaa.

Nuorempi veljeni on samanikäinen kuin miehen veli ja toinen veljeni 2 vuotta vanhempi. Kaikki kolme elävät avoliitossa eli elämäntilanne heilläkaikilla käytännössä ihan sama ja samaa ikäluokkaakin siis edustavat eli 24 ja 26 vuotiaita.

Eli varpajaiset on nyt ensi viikonloppuna. Molemmat veljeni avovaimoineen ovat käyneet katsomassa vauvaa ja toivat vauvalahjatkin. Miehen veli ei ole erikseen onnitellut minua edes mesen kautta, vaikka näkee että olen online joka päivä ollut. Eikä ole kysynyt, että koska sopisi tulla vauvaa katsomaan. Mutta siis ne varpajaiset kyllä kiinnostaa ja niihin on tulossa.

Koko varpajaishomma sieppaa muutenkin pikkasen, vaikka ihan suon nemiehelleni, koska hän ei tosiaan muuten järjestä juhlia ja juhlii muutenkin todella harvoin (muutaman kerran vuodessa ja hillitysti). Mutta se, että juhlat ja viina kelpaa kyllä ja kelpaa tulla muka juhlimaan syntynyttä vauvaa, vaikka oikeasti ei kiinnosta pätkääkään.

En tiedä onko ihan turhaa rutinaa, mutta mua nyt vituttaa vaan tällänen.

Jos miehesi veli elää erilaisessa elämäntilanteessa kuin te, ehkä hän ei tule ajatelleeksi asiaa ihan loppuun asti teidän kannaltanne? Voisi hän tietysti olla kohtelias ja osoittaa kiinnostusta vauvaa kohtaan. Tai saattaahan hän ajatella, ettei itse tuppaudu heti kylään, kun tietää teillä olevan vieraita muutenkin. Jospa miehesi kutsuisi veljensä kylään ennen varpajaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jos miehesi veli elää erilaisessa elämäntilanteessa kuin te, ehkä hän ei tule ajatelleeksi asiaa ihan loppuun asti teidän kannaltanne? Voisi hän tietysti olla kohtelias ja osoittaa kiinnostusta vauvaa kohtaan. Tai saattaahan hän ajatella, ettei itse tuppaudu heti kylään, kun tietää teillä olevan vieraita muutenkin. Jospa miehesi kutsuisi veljensä kylään ennen varpajaisia?

peesi.

No kyllä parikymppisen luulis TIETÄVÄN että sopii onnitella.............
Jos kerran hoksaa kysyä että koska varpajaiset on. Varpajaiset=syntynyt vauva=juhlat!!!

Kyllä perustapoihin luulis kuuluvan onnittelu.

Eli kyllä mua ärsyttäis.

:flower: onnea vauvasta!!!

No ehkäpä se vauvan syntymä sen ikäselle lapsettomalle miehelle tarkottaakin enemmän just niitä varpajaisia, kuin sen kummempaa erikoista tunnekuohua... Eihän se nyt osaa aatella, et siinä mitään erikoista olis, kyllähän niitä vauvoja syntyy.... Ehkäpä sit tajuaa, kun syntyy eka OMA muksu.

Mua taas kummastuttaa, kun mieheni veljelle syntyi sunnuntaina toinen lapsi, ja tämä velipoika on huomattavasti enemmän kiinnostunut kahen viikon päästä olevista varpajaisistaan kuin vauvasta ylipäätään. Isyyslomalleenkin jonka alottaa varpajaisten jälkeen, on suunnitellut vaikka mitä ohjelmaa, johon ei todellakaan kuulu vaimo tai lapset! Ite en kyllä kattelis omalta mieheltä tommosta käytöstä, joskaan ei oo kyllä tarvinnutkaan, se kun on ollut varsin halukas hoitamaan uutta perheenjäsentä isyyslomallaan ja muutenkin!

Yhteistyössä