Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Olen oikeasti ihan sanaton, että näin moni hyväksyy, että NAINEN saa tehdä nuorelle ihan mitä tahansa ja 15v. voi käydä paneskelemassa, kunhan saa vaan omat tarpeensa tyydytettyä! Ihan järkettävää touhua joo! Eipä tulisi minun mieleen, mutta näin meitä on eri juniin ja todellakin jotkut jää asemalle. Hyi helvetti! |O |O
Minusta Hernetäti puhui ihan asiaa. Vanhemmilla on vastuu. Minusta on järkyttävää, että ajatellaan vaan, että elämä ei ole mustavalkoista jne. Mutta kyllä jokainen järkevä vanhempi osaa rajat vetää mitä saa tehdä ja mitä ei!!!!! Toivottavasti itse saan opetettua lapsilleni, että EI OLE oikein käydä alaikäisiä kiksauttamassa omien halujen takia eivätkä todellakaan ole edes halukkaista lähtemään yli 10-20v vanhempien matkaan.
Tässä nyt oli alkujaan kyse siitä, että naiselle oli selvinnyt kumppanin ikä vasta perästä. Hän löysi petikaverin paikasta jonne 18 vuoden ikäraja ja kaveri näytti vanhemmalta, joten minusta erehdys on silloin inhimmillinen. Niin ja eikös nyt kuitenkin kyse ollut 16 vuotiaasta?
Tilanne olisi ollut ihan toinen, jos hän olisi tietoisesti vokotellut alaikäistä...
Ja mitä tulee noihin rajoihin, niin tässä taisi nyt olla kultuurieroistakin kyse... Eikös poika ollut romaani?
Toki en itsekään hyväksyisi sitä jos 16 vuotiaani kävisi ravintolassa. Siitä tulisi varmasti seurauksia. Seksistä ja siihen liittyvistä asioista meillä on puhuttu paljon. Kuitenkin hän itse tekee valintansa, eikä minulla ole oikeutta siihen puuttua jollei hänen toimintansa ole luvatonta.
Me emme voi lastemme elämää elää heidän puolestaan vaikka miten haluaisimme. Suuntaa voimme näyttää ja ohjailla ja pitääkin, mutta itse he valintansa tekee! Toki voimme pitää tiukat ohjat käsissä niinpitkään kuin mahdollista, mutta jossainvaiheesa on pakko laskee irti... Ehkä kuitenkin parempi, että vähän ovat oppineet itse hallitsemaan elämäänsä ennen irtipääsyä!