voi luoja mä olen lapsiin sekaantuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vajoo maan alle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Vahinkohan se oli, mutta oikeesti, kannattasko miettiä sitä, että tutustus ensin vähän paremmin. Toi nyt oli aika harmiton juttu, mitä siitä pojasta paljastu, että olikin pikkupoika, mutta mitäs jos siitä ois paljastunut jotain muuta vakavaa?

esim?

Noo esim. että se kuvitteliskin, että teillä on suhde ja alkaa seurailemaan sua? Tai jos sillä ois sukupuolitauti ja se panis väkisin ja ilman ehkäisyä? Tai jos sillä oiskin hullun mustasukkainen puoliso kotona?

Hui.

Tosin vakisuhteessakin voi sattua ja tapahtua, mutta tuollainen yhdenillan suhde antaa kyllä kaikenlaisille hulluille erittäin hyvät mahdollisuudet.

Ei niinkään sillä, että ajattelisin sinusta pahasti, vaan enemmänkin sillä, että onhan se aina riski paljastaa itsestään jotain niin intiimiä miltei tuntemattomalle ihmiselle. Ettei se sitten vaan käytä sitä väärällä tavalla hyväkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
nää onihan yleiset KAIKKIA KUNTIA Koskevat säännöt.

alle 16 vuotiaan piää olla kotona viimeistään arkisin klo 21 ja alakoululaisten jo klo 20, omalla pihalalsaa olla. ei kannata ihmetelä jos poliisit tuo joskus lapsen kotiin kaupungilta.ja tää koskee ILMAN AIKUISTA LIIKKUVAA VANHEMPAA

Mistä tuollainen löytyy tarkemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Baari on rikkonut lakia päästäessään alaikäisen sisälle ja alaikäinen käyttäessään toisen ihmisen papereita.

Baari ei riko lakia siinä, että päästää alaikäisen sisälle, koska laki ei sitä kiellä. Laki kuitenkin kieltää alkoholin anniskelun alaikäiselle. Moni paikka kuitenkin pitää sitä vähintään 18v. ikärajaa, koska olisi vaikea tarkkailla ettei alaikäinen juo mitään.

tuota tarkoitin, kirjoitus ei pysynyt ajatuksen perässä :) ja nythän alaikäinen oli myös ostanut alkoholia.

Baari on rikkonut lakia päästäessään alaikäisen sisälle ja alaikäinen käyttäessään toisen ihmisen papereita.

Baari ei riko lakia siinä, että päästää alaikäisen sisälle, koska laki ei sitä kiellä. Laki kuitenkin kieltää alkoholin anniskelun alaikäiselle. Moni paikka kuitenkin pitää sitä vähintään 18v. ikärajaa, koska olisi vaikea tarkkailla ettei alaikäinen juo mitään.

tuota tarkoitin, kirjoitus ei pysynyt ajatuksen perässä :) ja nythän alaikäinen oli myös ostanut alkoholia.

Juu ap, kirjoittikin tuonne, että oli poika hakenut heille juomaa.

Sehän on niin, että vaikka ovella olisi kysytty henkkarit, niin baaritiskillä on työntekijöillä myös velvollisuus kysyä henkkarit. Meille kun baarille tulee joku nuori tuntematon ihminen, niin paperit kysytään heti. Parempi kysyä turhaan kuin ottaa mitään riskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vahinkohan se oli, mutta oikeesti, kannattasko miettiä sitä, että tutustus ensin vähän paremmin. Toi nyt oli aika harmiton juttu, mitä siitä pojasta paljastu, että olikin pikkupoika, mutta mitäs jos siitä ois paljastunut jotain muuta vakavaa?

esim?

Noo esim. että se kuvitteliskin, että teillä on suhde ja alkaa seurailemaan sua? Tai jos sillä ois sukupuolitauti ja se panis väkisin ja ilman ehkäisyä? Tai jos sillä oiskin hullun mustasukkainen puoliso kotona?

Hui.

Tosin vakisuhteessakin voi sattua ja tapahtua, mutta tuollainen yhdenillan suhde antaa kyllä kaikenlaisille hulluille erittäin hyvät mahdollisuudet.

Ei niinkään sillä, että ajattelisin sinusta pahasti, vaan enemmänkin sillä, että onhan se aina riski paljastaa itsestään jotain niin intiimiä miltei tuntemattomalle ihmiselle. Ettei se sitten vaan käytä sitä väärällä tavalla hyväkseen.
juup.hulluja puolisoita voi olla seurustelu kumppanilla vaikka olisit ollut sen kanssa kuinka kauan,jotkut osaa valehdella niin hyvin,tartunnan voit saada omalta ukoltas/akaltas,vuosia jonkun kanssa ollut ja erootte niin se ex voi olla hullu vainoojaa,hakkaaja yms,näitä on joka lähtöön vaikka sä tuntisit sen kuinka hyvin.eli elämä on mitä on,ei sitä voi tietää onko se jonka tunnet joku psyko joka sut tappaa tai se jonka viet kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No mut eihän silloin ole ilman aikuista liikkuva, jos on se lähemmäks kolmekymppinen miesystävä mukana? :saint:

:laugh: :laugh: :laugh:

ILMAN HUOLTAJAA

mutta oikeesti ku mäki 16v:na kuljin kylillä sillosen miehen kans, ei kukaan tienny mun olevan nuorempi.

Kuinka moni muuttaa täysin toiselle paikkakunnalle opiskeleen 16 vuotiaana? Miten sillon vanhemmat vahtii lapsiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Kuinka moni muuttaa täysin toiselle paikkakunnalle opiskeleen 16 vuotiaana? Miten sillon vanhemmat vahtii lapsiaan?

Ei mitenkään vaan vanhempien on kyettävä luottamaan jälkikasvuunsa. Tynnyrissä kasvatettuun ei niin ehkä uskalla luottaa.

No mut eihän silloin ole ilman aikuista liikkuva, jos on se lähemmäks kolmekymppinen miesystävä mukana? :saint:

:laugh: :laugh: :laugh:

ILMAN HUOLTAJAA

hui kauhee kun susta huokoo negatiivinen ilma,oletko kasvanut pumpulissa?onko sulla ystäviä?vaikutat todella kääk ihmiseltä,toivottavasti se on vaan feikkiä mitä täällä palstalla kirjoittelet.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
nää onihan yleiset KAIKKIA KUNTIA Koskevat säännöt.

alle 16 vuotiaan piää olla kotona viimeistään arkisin klo 21 ja alakoululaisten jo klo 20, omalla pihalalsaa olla. ei kannata ihmetelä jos poliisit tuo joskus lapsen kotiin kaupungilta.ja tää koskee ILMAN AIKUISTA LIIKKUVAA VANHEMPAA

Mistä tuollainen löytyy tarkemmin?

Ja tässä:

http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/jarjestyslaki/home.nsf

Ja laki:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

Minä en kyllä löytänyt sellaista kohtaa tuolta missä olisi määritelty lapsille kotiintuloajat :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mähän sanoin..... Ihan eri asia, kun tytöistä ruvettiin puhuun :whistle: :whistle:

:D

Jos mun likka alkaa 16-vuotiaana seurustella 28-vuotiaan kanssa, niin mikä olen mitään sanomaan siihen? Tai äitini, koska hän oli 15v. kun alkoi seurustella 14 vuotta vanhemman isäni kanssa. Ei ole mulla ja äitillä varaa sanoa mitään ja jos sanottais, niin aikamoisen tekopyhää se olis. Ja tekopyhä mä en halua olla.

Mähän sanoin..... Ihan eri asia, kun tytöistä ruvettiin puhuun :whistle: :whistle:

Jos mun likka alkaa 16-vuotiaana seurustella 28-vuotiaan kanssa, niin mikä olen mitään sanomaan siihen? Tai äitini, koska hän oli 15v. kun alkoi seurustella 14 vuotta vanhemman isäni kanssa. Ei ole mulla ja äitillä varaa sanoa mitään ja jos sanottais, niin aikamoisen tekopyhää se olis. Ja tekopyhä mä en halua olla.

Ei mua haittaa, jokainen seurustelkoon kenen kanssa haluaa, kunhan selkeesti lapset ja elukat jätetään rauhaan

Ei mua haittaa, jokainen seurustelkoon kenen kanssa haluaa, kunhan selkeesti lapset ja elukat jätetään rauhaan

16v on LAPSI

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
se poika ei ollut vielä 16v.
16v on ALAIKÄINEN, vanhemmat päättävät mitä sen ikäinne sa tehdä ja mitä ei

Seksijutuissa ikäraja on 16 vuotta, sanot sitten mitä tahansa.

mutta niin kauan kun on ALAIKÄINEN, minä päätän kenen kanssa saa likkua ja missä!
eikä seksiä trrvitse harrastaa vielä noin nuorena, mitä möhemmin aloittaa, sn parempi.
ja vanhemmissa on vikaa jos 16 liikku baareissa, kylä tuon ikäisellä on kaupunngin ärjestysääntöjen mukaan kotntuloaikakin arkisin VIIMEISTÄÄN klo22 ja viikonlopuisin 24.

Ai, ei meidän kaupungin.

16v on LAPSI

Ei muuten ole enää mikään lapsi!!

Alkuperäinen kirjoittaja aargh:

16v on LAPSI

Ei muuten ole enää mikään lapsi!!

AIVAN VARMASTI On jos kerran lapsilisääin saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
se poika ei ollut vielä 16v.
16v on ALAIKÄINEN, vanhemmat päättävät mitä sen ikäinne sa tehdä ja mitä ei

Seksijutuissa ikäraja on 16 vuotta, sanot sitten mitä tahansa.

mutta niin kauan kun on ALAIKÄINEN, minä päätän kenen kanssa saa likkua ja missä!
eikä seksiä trrvitse harrastaa vielä noin nuorena, mitä möhemmin aloittaa, sn parempi.
ja vanhemmissa on vikaa jos 16 liikku baareissa, kylä tuon ikäisellä on kaupunngin ärjestysääntöjen mukaan kotntuloaikakin arkisin VIIMEISTÄÄN klo22 ja viikonlopuisin 24.

Minäkin muutin jo 16-vuotiaana pois vanhempieni luonta, ei siinä paljon vanhemmat järjestyssääntöjä enää sen jälkeen ladellut :laugh: No toivotaan, että asiat menee niinkuin olet suunnitellut, totuus voi olla jotain ihan muuta kun tyttösi on tuon ikäinen.

Mäkin muutin jo 15 vuotiaana pois kotonta, joten ei siinä vanhemmat paljon sääntöjä sanellu sen jälkeen. No toivotaan et Hernis sun kohalla asiat menee niinku sä kuvittelet niitten menevän. Asiat ei vaan oo niin mustavalkosia kun sä luulet

Yhteistyössä