Voi kyynel! Taas tuli raskausuutinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surusilmä"

Vieras
Vieläpä sellaiselta taholta, joka vielä n. puoli vuotta sitten vannoi, ettei enää koskaan.
Nyt jo aivan hehkuu raskauden iloa. :'(
Olen niin murheellinen ja kateellinen!
Itse kokenut 1,5 vuotta sitten keskenmenon ja nyt ei mitään, ei yhtään mitään. :(

Elämä on perseestä! Mäkin haluun vauvan! :snotty:

Tuntuu kaikki muut sikiävän paitsi ite..serkkulikkakaan ei muka enempääsä lapsia halunnu niin kappas jo on eka neuvolakäyntiki ohite ja ite testasin tännään taaas negan..Vielä pitänee ootella ja koittaa laihdutella vaikken ylipainoinen olekkaan vaan pco taitaa tehä turhaksi luomu raskautumishaaveet.. :(

[QUOTE="Marjuska";23325964]Tuntuu kaikki muut sikiävän paitsi ite..serkkulikkakaan ei muka enempääsä lapsia halunnu niin kappas jo on eka neuvolakäyntiki ohite ja ite testasin tännään taaas negan..Vielä pitänee ootella ja koittaa laihdutella vaikken ylipainoinen olekkaan vaan pco taitaa tehä turhaksi luomu raskautumishaaveet.. :([/QUOTE]

No höh! :(
Meillä on niin paha tilanne, ettei hoidotkaan auta enää. Varmaan keskenmeno jotenkin pilannut kohtuni, kun ne vauvan jäänteet piti kaapia kohdusta pois. :'(

Itse olen näissä raskausuutisissa niin jo pitkällä, että prinsessa V:n raskausuutisten odottelu jännittää.. siis se, että niitä ei tule. Itse en saa varmaan koskaan julkaista raskausuutista..

[QUOTE="vieras";23325994]Itse olen näissä raskausuutisissa niin jo pitkällä, että prinsessa V:n raskausuutisten odottelu jännittää.. siis se, että niitä ei tule. Itse en saa varmaan koskaan julkaista raskausuutista..[/QUOTE]

Minua ei jotenkin kahdehdita ne, joille on esikoinen tulossa, vaan enimmäkseen katkeruus kohdistuu toista tai kolmatta +++ odottavia kohtaan.
Esikoisen odottajista iloitsen ja jaksan heidän raskauksia.
En tiedä miksi uudelleensynnyttäjät ovat niin inhon ja katkeruuden kohteeni.

Mä meinasin heittää läppärin seinään, kun luin pari viikkoa sitten erään tuttavan raskaudesta. Ja tänään taas sama juttu. Minua niin kismittää, kun omalle kohdalle sattui huonosti käymään, ajoittain tuntuu ihan siedettävältä ja hyväksyn tilanteeni, mutta taas toisena päivänä on taas helvetti irti. :(

Mä olen toivonut toista lasta siitä lähtien kun likka oli kuukauden ikäänen. Likka täytti joulukuussa 7v.

Mä voin kyllä tulla raskaaksi, mutta yksin on vaikia saada lasta. Olen ollut toisenkin kerran raskaana, mutta sain keskenmenon. Moni kaveri on tällä välin saanut lapsen. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta samalla surullinen kun kaikki muut saa paitti mä.

Mua ottaa helvetisti päähän kommentit, että onhan sulla jo yksi lapsi ja ole onnellinen siitä. Joo olen onnellinen, mutta ei se helvetti vieköön poista sitä kaipuuta ja surua! Ja yleensä tuollaasia kommentteja laukoo ne jotka on itte saaneet vähintään kaksi lasta ilman sen kummempia ongelmia. Helppo se on silloon sanoa!

Mä olen toivonut toista lasta siitä lähtien kun likka oli kuukauden ikäänen. Likka täytti joulukuussa 7v.

Mä voin kyllä tulla raskaaksi, mutta yksin on vaikia saada lasta. Olen ollut toisenkin kerran raskaana, mutta sain keskenmenon. Moni kaveri on tällä välin saanut lapsen. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta samalla surullinen kun kaikki muut saa paitti mä.

Mua ottaa helvetisti päähän kommentit, että onhan sulla jo yksi lapsi ja ole onnellinen siitä. Joo olen onnellinen, mutta ei se helvetti vieköön poista sitä kaipuuta ja surua! Ja yleensä tuollaasia kommentteja laukoo ne jotka on itte saaneet vähintään kaksi lasta ilman sen kummempia ongelmia. Helppo se on silloon sanoa!

no mikset hommaa miestä?

No minä taas en ole ikinä halunnut kuin yhden lapsen tai ollenkaan.
Mulla on yksi terve pikku mies ja en TODELLAKAAN enää halua venyä ja vanua
ja olla emakon kokoinen. Yksi ihana pikku mies riittää mulle.
En todellakaan ole kateellinen kennellekään jolla on kaksi tai enemmän lapsia.
Pikemminkin säälin, jos niitä on kolmen tai enemmän.

[QUOTE="viiru";23326421]No minä taas en ole ikinä halunnut kuin yhden lapsen tai ollenkaan.
Mulla on yksi terve pikku mies ja en TODELLAKAAN enää halua venyä ja vanua
ja olla emakon kokoinen. Yksi ihana pikku mies riittää mulle.
En todellakaan ole kateellinen kennellekään jolla on kaksi tai enemmän lapsia.
Pikemminkin säälin, jos niitä on kolmen tai enemmän.[/QUOTE]

Sun kommenttia varmasti kaivattiinkin tähän. :headwall:

Mulla myöskin pco ja painoa reippaasti.
Sain laihdutettua ennen raskautta 20kg.
Kahdesti oon Clomifeneilla onnistunu raskaaksi tulemaan. Esikoinen on 5½v. ja toinen rv 8+4.
Mulla suurimpana ongelmana ollut ovuloimattomuus ja kiertohäiriöt, tosin aina pienet hormonilisät auttanu ongelmiin.

meillä 4 lasta ja 2 aborttia ja silti ei lääkärit anna sterilointiin lähetettä perkeles.... Joo, ei ehkä ois pitäny kirjottaa tähän mutta ei ole kivaa sekää pelätä tulla taas raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti;23326445:
Mulla myöskin pco ja painoa reippaasti.
Sain laihdutettua ennen raskautta 20kg.
Kahdesti oon Clomifeneilla onnistunu raskaaksi tulemaan. Esikoinen on 5½v. ja toinen rv 8+4.
Mulla suurimpana ongelmana ollut ovuloimattomuus ja kiertohäiriöt, tosin aina pienet hormonilisät auttanu ongelmiin.

Mää oon _vielä_ normaalin rajoissa vaikkakin vajaan vuoden sisään paino noussu aika reippaasti ja kiertohäiriöitä ja kipuja ollu aikasemmin vaan viime syksynä kierto alako säännöllistymään (viime keväänä söin yhen terolutkuurin ja sillon ei ollu vielä raskautumishaaveita paitsi mietintävaiheesa vasta). Joten kai mulla on joku turha toivo heränny ku kierto alle 35pvää ja ovulaationki luulen erottaneeni joinain kiertoina kuten helmikuun puolen välin jäläkeenki. Noh nyt vasta kp30 joten voihan se plussa sieltä vielä ens viikolla tulla,mutta jotenki tiijän vaan ettei se oo tulosa :( Ja eihän täsä oo vasta ku yk 4 menossa,että eihän täsä mikkään hätä ole, mutta silti v*tuttaa ja oon ihan perhanan kateellinen kaverille,isosiskolle ja serkkulikalle tai noh oikeestaan kaikille vaikka tottakai oon ilonenki heijän puolestaan mutta katteellinen ja katkera oon silti..
Noh tästäki selviän ku en ennää ees haaveile ja jos kierto taas venyy yli 35pvän niin ei muutaku hakemaan uus terolut kuuri... :/

Täällä sama. Meillä on 2 lasta jo, mutta sen kolmannen haluaisin. 2vuotta yritetty ja 1 keskenmeno tuli. Viime kevät/kesä oli kauhea, joka puolella naapureissa oli emäntä maha pystyssä ja laskujen mukaan meillä olis ollu samaan aikaan laskettu aika jos meillä ei olis menny kesken. No nyt on uus kevät ja ne jotka ei viime syksynä lasta saanu, saavat nyt :( Ei siinä onnea heille, mutta kun itsellekkin vähän sitä sais :)

Alkuperäinen kirjoittaja tasaneikäy...;23326515:
meillä 4 lasta ja 2 aborttia ja silti ei lääkärit anna sterilointiin lähetettä perkeles.... Joo, ei ehkä ois pitäny kirjottaa tähän mutta ei ole kivaa sekää pelätä tulla taas raskaaksi.

Nyt puhut paskaa. Kyllä saa lähetteen sterilointiin. Itekkin oon menossa, lapsia neljä. (eikä todellakaan mitään abortteja takana, jo niiden takia sua sais viedä umpeentikattavaks ja lujaa!)

Mä niin ymmärrän teitä, vaikka ite oon raskaana.
Kymmeniä vauvauutisia saanut kuulla tän 6 vuoden aikana ja ite kokenut keskenmenon. Kyllä tätä raskautta osaa arvostaa mutta salassa oon pitänyt ja koko ajan pelko perseessä.
Ärsytti kun toissa kesänä eräissä juhlissa (missä 2-kymppisiä mahat pystyssä) tuli täti tökkäämään kylkeen ja kysyi "Koskas teille niitä lapsia tulee?" ja.iski silmää. Totesin itku kurkussa että "Kuule ei varmaan koskaan ku ei osata tehdä". Sain takaisin osaaottavan katseen.

Kaiken huippu oli eräs kaveri joka tiesi meidän lapsettomuudesta (sillon takana 3v yritystä), heillä 1 lapsi ennestään ja valitti kun ei 2 kuukaudessa tullut raskaaksi ja haukkui miehensä tuhkamunaksi. Sanoin että kannattaa nauttia siitä yhdestä lapsesta, kaikki kun ei voi saada edes sitä yhtä. Kaveri haki kouluun ja vähän ajan päästä ilmoitti että on raskaana... ja aikoo... tehdä ABORTIN koska pääsi opiskelemaan! Mua niin v*tutti että edes kehtasi kertoa!

[QUOTE="vieras";23327499]
Kaiken huippu oli eräs kaveri joka tiesi meidän lapsettomuudesta (sillon takana 3v yritystä), heillä 1 lapsi ennestään ja valitti kun ei 2 kuukaudessa tullut raskaaksi ja haukkui miehensä tuhkamunaksi. Sanoin että kannattaa nauttia siitä yhdestä lapsesta, kaikki kun ei voi saada edes sitä yhtä. Kaveri haki kouluun ja vähän ajan päästä ilmoitti että on raskaana... ja aikoo... tehdä ABORTIN koska pääsi opiskelemaan! Mua niin v*tutti että edes kehtasi kertoa![/QUOTE]

No mä tiedän ihmisen jolle tehty abortti kaksi kertaa. Toisella kertaa tehtiin kun viikkoja oli jo 16. Eikä kyseessä todellakaan ollut se, että lapsi olisi ollut vammaanen. Tämän lisäksi tuo ihminen on ollut raskaana ja ryyppäs siitä huolimatta, sai kuitenkin keskenmenon.

Tuollaaset sitte saatana vieköön tulee raskaaksi!

Ei pilaa kaavinta, itse tulin kaavinnan jälkeen (istukkaa) vahingossa heti taas raskaaksi.

Ei se, että sulle ei ole käynyt niin tarkoita sitä että niin ei voisi muille käydä ;) Kaavinnan yksi komplikaatio on, että liian rajusti raskauden pehmittämää kohtuonteloa kaapimalla saadaan aikaan ns. Ashermanin syndrooma. Ts kohdun sisäpinta arpeutuu ja siihen ei raskaus enää voi kiinnittyä. Tämä tilanne on siis mahdollinen, mutta harvinainen.

kai sä scarlett tajuat, ettei sun ongelmasi ole lapsettomuus eikä hedelmättömyys? sinä tulet raskaaksi seksillä, lapsettomat eivät. sulla ei ole muuta ongelmaa kun miehettömyys. eikä sekään, yksinäisille naisille kyllä tehdään hedelmöityshoitoja. inseminaatio varmaan sulle riittäisi.
ei kannattais verrata sun tilannetta niihin, keille raskautuminen on oikeasti ongelma!

[QUOTE="just";23327954]kai sä scarlett tajuat, ettei sun ongelmasi ole lapsettomuus eikä hedelmättömyys? sinä tulet raskaaksi seksillä, lapsettomat eivät. sulla ei ole muuta ongelmaa kun miehettömyys. eikä sekään, yksinäisille naisille kyllä tehdään hedelmöityshoitoja. inseminaatio varmaan sulle riittäisi.
ei kannattais verrata sun tilannetta niihin, keille raskautuminen on oikeasti ongelma![/QUOTE]

Niin, hieman hankalaa se on yksin raskautua, mut kyllähän niitä vapaaehtoisia siittäjiä aina löytyy!

Yhteistyössä