Voi jysäys miten törpösti voi äiti-ihminen käyttäytyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sano tytöllesi, että niillä taulapäillä oli varmaan omaa kokemusta aiheesta ja siksi halusivat tahallaan pahoittaa toisen ihmisen mielen. Terve aikuinen ei kiusaa lasta tuolla tavalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
HÄH?

Ei oo todellista :o

Meillä ainakin ekaluokkalainen haluaa mennä lähikauppaan ostoksille jos on vain sellaista ostettavaa jonka kanssa pärjää esim. sämpylää, maitoa, nakkeja yms.

Täytyy sitten nähtävästi tuokin ilo kieltää lapselta ettei tuollaista luulla :/

Meillä ku tuo neiti tekee kerran viikossa ruoan ja saa siis myös käydä ostamassa tarvikkeet itekseen ja tähän asti on siitä nauttinu, mut katotaan kuinka on sit ens viikolla ton kaupassa käynnin kans ja mä ymmärrän kyllä omaa lastani jos ei sinne itekseen halua mennä toviin tämän jälkeen :(

Meillä oli lähikauppa noin ½km päässä kun mä olin pieni ja noin 6 vuotiaasta lähtien toimitin kauppa-asioita ihan ilokseni. Nyt oma lapsi (9v) käy mielellään hakemassa kaupasta jotain unohtunutta tai muuten vaan pientä ostosta. Miksi itse lähtisin reissuun jos lapsi voi toimittaa sen puuttuvan maitopurkin tai leipäpussin?

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Sano tytöllesi, että niillä taulapäillä oli varmaan omaa kokemusta aiheesta ja siksi halusivat tahallaan pahoittaa toisen ihmisen mielen. Terve aikuinen ei kiusaa lasta tuolla tavalla!

Mä sanoin et meitä on monenlaisia ihmisiä on niitä joilla on käytöstavat ja niitä joilla niitä ei vaan ole ja nää naiset kuulus ryhmään jälkimmäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mä kirjoittaisin tosta aika tulenkatkuisen viestin paikallisen lehden yleisönosastolle!!!

Tämä voisikin olla hyvä! On järkyttävää, että omalla huonolla käytöksellä pahoitetaan lapsen mieli. Ne mammat ei oo tosiaan ajatellut yhtään mitään, kyllä 12-v tajuaa ja kuulee mitä ympärillä puhutaan. Ja jos tiedät, ketä ne on, olis kyllä ihan asiallista käydä vähän ojentamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
HÄH?

Meillä ainakin ekaluokkalainen haluaa mennä lähikauppaan ostoksille jos on vain sellaista ostettavaa jonka kanssa pärjää esim. sämpylää, maitoa, nakkeja yms.

Meillä ku tuo neiti tekee kerran viikossa ruoan ja saa siis myös käydä ostamassa tarvikkeet itekseen ja tähän asti on siitä nauttinu, mut katotaan kuinka on sit ens viikolla ton kaupassa käynnin kans ja mä ymmärrän kyllä omaa lastani jos ei sinne itekseen halua mennä toviin tämän jälkeen :(

Nyt kyllä kehut lasta hänen mahtavasta osallistumisesta ruokapuuhiin ja sanot suoraan, että ne mammat oli idiootteja.
Tuollaisista puheista EI saa välittää!!

Meillä mylös 7v:lle on tärkeä juttu tuo kauppareissu ja olisi tosi surkeaa jos typerät ämmät pilaisi ilon.

Aika ikävää :(
Meidän neiti11v käy useinkin kaupassa hakemassa jotain, koska haluaa mennä. Onneksi on sen verran tulinen luonne että vastaisi kyllä takasin jos joku menisi hänestä pahaa puhumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaako tota niin vakavasti pottaa, ihmiset puhuu niin paljon typeryyksiä. Ihanko tosissaan soitit kassallekin siitä??

Kyllä mä halusin tarkistaa et onko noin kusipäisiä ihmisiä oikeesti ja kyllä mä otan vakavasti asiat jotka loukkaan mun lastani aivan varmana.

Mä olen saanut typeriltä ihmisiltä kuulla järjettömiä tulkintoja tekemisistäni niin monesti etten jaksa enää tommosista välittää. Jos itse siinä paikalla olen niin voin oikeista luulojansa, mutten jaksa jälkeenpäin niistä kiehua. Enemmänkin huvittaa miten jotkut voi olla niin idiootteja. Ihan pienen vauvan äitinä olin kyllä niin herkkä että pahoitin helposti mieleni jos kuulin jonkun arvostelevan lapsenhoitoani, mutten enää.

En aloituksesta tiennyt että lapsesi otti sen niin vakavasti. Mä kyllä siinäkin tapauksessa vain tyytyisin selittämään hänelle että on olemassa ihmisiä joita ei ole turhalla järjellä pilattu. Ei olisi tullut mieleenkään kyllä kaupalle soitella kun en usko niiden jaksavan kaikkien kassajonossa olijoiden puheita niin mieleen painaa.

meillä kans tyttö 6v oli menny kaupan pelikonetta katsomaan kun pakkasin tavaroita. Siihe tuli joku mummo joka tönäs likan pois ja sano et " mee pois siitä"

likalle tuli paha mieli siitä et oli käyny tönimään ja eikä pyytäny nätisti ( ollaan siis sanottu et nätisti pitää pyytää )

sanoin kovemmalla äänellä et ei välitä. jotku on vaan niin TYHMIÄ eikä omaa mitään KÄYTÖSTAPOJA.. korostin pariinki kertaan noita sanoja et tä kyseinen idarimummeli varmaan kuuli..

Alkuperäinen kirjoittaja mullekin tuli paha mieli:
mä kirjoittaisin tosta aika tulenkatkuisen viestin paikallisen lehden yleisönosastolle!!!

Tämä voisikin olla hyvä! On järkyttävää, että omalla huonolla käytöksellä pahoitetaan lapsen mieli. Ne mammat ei oo tosiaan ajatellut yhtään mitään, kyllä 12-v tajuaa ja kuulee mitä ympärillä puhutaan. Ja jos tiedät, ketä ne on, olis kyllä ihan asiallista käydä vähän ojentamassa.

Voishan sitä kansankanavaa käyttää tähän :) Ei mulla oo hajuakaan keitä nämä olis ollu, mut oon mä niin jellonaemo, et likka jos heidät mulle joskus näyttää, niin saattaa hyvinki olla et käyn muutamat sanaset vaihtamas :)

HÄH?

No toivon mukaan sun lapsi ei ota asiaa yhtä vakavasti kuin omani. Ei millään haluaisi enää kauppaan, onhan se ymmärrettävää jos siellä aikuset ihmiset kiusaa ettei halua! Että mulla kiehuu!

Kannattaako tota niin vakavasti pottaa, ihmiset puhuu niin paljon typeryyksiä. Ihanko tosissaan soitit kassallekin siitä??

No mietipä miltä lapsesta tuntuu! Tuskin tässä ap itsensä puolesta on loukkaantunut niin pahasti, vaan lapsen!

meillä kans tyttö 6v oli menny kaupan pelikonetta katsomaan kun pakkasin tavaroita. Siihe tuli joku mummo joka tönäs likan pois ja sano et " mee pois siitä"

likalle tuli paha mieli siitä et oli käyny tönimään ja eikä pyytäny nätisti ( ollaan siis sanottu et nätisti pitää pyytää )

sanoin kovemmalla äänellä et ei välitä. jotku on vaan niin TYHMIÄ eikä omaa mitään KÄYTÖSTAPOJA.. korostin pariinki kertaan noita sanoja et tä kyseinen idarimummeli varmaan kuuli..

:D Mä kans tollasissa tilanteissa puhun sopivan korostetusti

:D Mä kans tollasissa tilanteissa puhun sopivan korostetusti

se on just hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja :

No mietipä miltä lapsesta tuntuu! Tuskin tässä ap itsensä puolesta on loukkaantunut niin pahasti, vaan lapsen!

Niinpä. Ja jos tällaista asiaa EI ota vakavasti, niin mitä se viestittää lapselle?

HÄH?

No toivon mukaan sun lapsi ei ota asiaa yhtä vakavasti kuin omani. Ei millään haluaisi enää kauppaan, onhan se ymmärrettävää jos siellä aikuset ihmiset kiusaa ettei halua! Että mulla kiehuu!

Toi on sellanen keskisuuri ruokakauppa ja asioidaan siellä todella usein, joten kassat lähes poikkeuksetta on ainaki naamatuttuja tyttärelleni ja nyt hän tietää että oon asiasta puhunu myös kassan kans, et josko se ainaki kannustais edelleen, mut en toisaalta yllättyis jos hän ei sinne meniskään toviin itekseen

Kyllä mä halusin tarkistaa et onko noin kusipäisiä ihmisiä oikeesti ja kyllä mä otan vakavasti asiat jotka loukkaan mun lastani aivan varmana.

Mä olen saanut typeriltä ihmisiltä kuulla järjettömiä tulkintoja tekemisistäni niin monesti etten jaksa enää tommosista välittää. Jos itse siinä paikalla olen niin voin oikeista luulojansa, mutten jaksa jälkeenpäin niistä kiehua. Enemmänkin huvittaa miten jotkut voi olla niin idiootteja. Ihan pienen vauvan äitinä olin kyllä niin herkkä että pahoitin helposti mieleni jos kuulin jonkun arvostelevan lapsenhoitoani, mutten enää.

En aloituksesta tiennyt että lapsesi otti sen niin vakavasti. Mä kyllä siinäkin tapauksessa vain tyytyisin selittämään hänelle että on olemassa ihmisiä joita ei ole turhalla järjellä pilattu. Ei olisi tullut mieleenkään kyllä kaupalle soitella kun en usko niiden jaksavan kaikkien kassajonossa olijoiden puheita niin mieleen painaa.

Niin me ihmiset ollaan erilaisia ja mä sain erittäin asiallista tekstiä puhelimessa kylläkin ja hyvin pahoillaan ja hämmentyn oli kassa myös tästä asiasta.

80- luvulla muistan hakeneeni enolle kaljaa ja tupakkaa kaupasta eikä se ollut mikään ihmejuttu.
Aika ikäviä ihmisiä, jos tarvii lapselle olla ilkeä.

Mä menin oikeesti ihan hiljaseks ku neiti tota kertos. Mä en voinu siis uskoo mitä kuulin.
Enkä mä oo pumpulissa eläny, enkä lastanikaan siinä elättäny, mut toi meni niin yli hilserajan

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Täh?Oikeesti?Heh, ja muakun on juoksutettu kaupassa siitä asti kun muistan ruokaostoksilla... :laugh:

Täällä ei kauheesti naurata toi asia.

Kohta 12v. ikänen oli itkeny koko matkan kaupasta kotiin

Onneksi lapsellasi ei kuitenkaan ole juopot vanhemmat. Itku tuli hänellä sanomisesta, mutta seuraavan kerran hän voi taas ylpeänä mennä sinne kauppaan, kun tietää ettei asiat niin ole. Mutta entä se juopon perheen muksu...

Eikö äiti-ihmiset edes sen vertaa tajua, että lapsillakin on korvat.

Yhteistyössä