Voi itkut, ihan semmoinen tunne taas kuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyä

Vieras
olisi pissatulehdus tulossa.

Ihme tunnetta tuolla alhaalla ja koko ajan käyn vessassa, pissaa tulee, mutta ei paljoa kerrallaan.

Ma oli tätä samaa vaivaa, otin 2 karpalokapselia ja helpotti heti.

Tänä aamuna otin kanssa, vaan ei tahdo auttaa.

Eilen ei ollut mitään vaivaa.

Ja labra on tänään kiinni. Huomennakin on turha viedä mitään pissanäytteitä labraan, kun eihän sen tuloksen saa vasta, kuin joulunpyhien jälkeen eli ensi viikolla torstaina. Pitää nyt vain juoda appelsiinimehua reilusti ja käydä usein vessassa.

Sama vaiva, antibioottikuuri menossa. Ei oo kivaa. Mut eikös joku pikatulos tule näytteestä jo samana tai seuraavana päivänä? Näin mulla oli. Tarkempi pöpön lajimääritys tuli vasta muutaman päivän päästä, mutta pikatuloksen perusteella sain jo antibioottireseptin. Eli jos veisit näytteen huomenna, niin saisit jo perjantaina alustavaa tietoa...

Juo myös puolukka- tai karpalomehua. Ja pidä ittes lämpimänä, villasukat jalkaan! :hug:

Tallu, en ota kipulääkkeitä, koska olen raskaana. Vaikka tiedän, että Panadolin pitäisi olla turvallista.

Joo ärsyä on, minulla taas kävi syyskuussa niin, että vein kanssa torstaina pissanäytteen ja kyselin pikatestin tulosta perjantaina. Sanottiin, vain, että jotain pissassa kasvaa, mutta, että tuloksen saa vasta maanantaina ja mitään antibioottia ei sitten annettu. Maanantaina sitten sain viljelyvastauksen ja antibiootit - 5 päivän kuurin.

Eli jos veisin näytteen huomenna, niin tähän väliin tulevat sitten joulunpyhät, enhän saa sitä viljelyvastausta vasta kuin ensi viikon torstaina. Joten kyllä tätä on nyt vain kotikonstein hoidettava, eli syötävä noita karpalokapseleita, juotava paljon appelsiinimehua, juurikin nuo lämpimät sukat ja vältettävä sokeripitoisten ruokien syöntiä. Eipä sitten pahemmin joulunpyhinä laatikoitakaan viitsi syödä, niissähän on siirappia. Muutenkin ollaan ajateltu joulunpyhiksi lähteä sukulaisiin joulunviettoon.

Juu, no eipä sitä sitten passaa mennä ottamaan, varsinkaan tuota ibuprofeiinia. Panadol kyllä auttaisi kipuun, mutta se ei ole tulehduskipulääke.

Yksi vinkki mulla vielä on, eli istu lämpimässä kylvyssä. Tai ellei sopivaa astiaa tms. löydy, niin suihkuttele bideellä lämpimällä vedellä useasti, sekin auttaa.

Toisaalta, jos viet huomenna näytteen, niin se testataan ensin sticksillä ja siinä jo näkyy onko jotain tulehduksellista. Voit saada laajakirjoisen antibioottikuurin tarvittaessa. Sen pikatestin perusteella näyte sitten lähetetään viljelyyn, josta ilmenee sitten se pöpö, joka pissassa piileksii.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä