Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Jotenkin tulee mieleen, että ihan hyvä ratkaisu Ninalta kasvattaa lapsensa ilman isää. Voisi isä-parka tuntea olonsa aika ulkopuoliseksi tuossa äidin ja lapsen pyhjässä suhteessa. Ymmärrän, että Ninan on käsiteltävä asioita omasta elämästään ja niistä mistä on kokemusta, ja koska hänen lapsella ei ole ollut isää kuvioissa eikä hänellä kumppania, on hänen varmasti vaikeaa kuvitella miten sellainen toimisi. Mutta, sen verran sanon, että mä tulen vastustamaan tuota äidin asettamista isän edelle, loppuun asti. Lapsi on ihan yhtä paljon molempien, ja varmasti voidaan nykypäivänä ekologisuutta harjoittaa vaikka olisikin molemmat vanhemmat läsnä. Nina teksteissä aina mainitaan vaan kuin tärkeä äiti on, ja kuinka äiti sitä ja äiti tätä.
Tekopyhää valita mitä luonnonmukaisuutta noudattaa ja mitä ei. Tuskin Ninakaan elää täysin ilman mitään nykypäivän mukavuuksia ja elämää helpottavia tekijöitä? Joten miksei tässä vanhempi/lapsi suhteessakin voisi löytyä sen verran joustoa, että annettaisi isillekin mahdollisuus osallistua tasa-arvoisena vanhempana?
Mä noudatan luonnonmukaisuutta niin paljon ja niin pitkälle kun pystyn jos se on parhaaksi kaikille osapuolille. Lapsen hoidossa se on lapsen paras, joten jaksan panostaa siihen enemmän kuin esimerkiksi omiin syömisiin, vaikka pyrin nekin pitämään mahdollisimman terveellisinä ja luonnonmukaisena.
Pesukoneen käyttö taas ei haittaa meidän terveyttä yhtään, joten en näe syytä olla käyttämättä =) Varsinkin, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Pesukoneen käyttö ei mitenkään vaikuta tyttäreni psyykkiseen kehitykseen
Mun mielestä on todella typerää olla niin mustavalkoinen ja ehdoton omassa toiminnassaan, että pitää valita jokotai. Joko pitää muuttaa metikköön ja ruveta omavaraiseksi ja syödä pelkkiä villivihanneksia jne, tai sitten elää kerrostalossa, syö eineksiä, jättää lapsensa kaiken maailman tavaran hoidettavaksi. Se vasta typerää olisikin. Eikö olekin hienoa, että voi valita itse sen tien, joka kullekin parhaiten sopii?
Ja mitä tuohon isä-ratkaisuun tulee, niin tietenkin on parempi että väkivaltainen alkoholisti ei ole meidän perheen osa. Ja mulla on monta periaatetta mistä en jousta lasteni kohdalla. Sillä haluan tehdä, niin ku lapselle on paras. Jos joku mies ei sitä ymmärrä, niin sitten on turha yrittää väkisin. Sitten olen mieluummin yksin. Tosin toivon, että vaikka jos olisin seuraavien lasten kanssa myös yksinhuoltaja, löytäisin lapsille jonkun "pätevän" isän joka osaisi olla isä vaikka emme olisi parisuhteessa.
Mutta lukisit nyt oikeasti mitä kirjoitin blogissani näistä isä/äiti asioista :wave: