VOI ELÄMÄN KEVÄT! luin tuota niinaTT blogia ja

• Viestiketjun aloittaja pistää vihaksi
  • Ensimmäinen viesti
No onpa taas jollain ollut aiheet vähissä :eek: :headwall:

Todella typerää alkaa haukkumaan ninaTT:tä ja varsinkin verrata Mikkoskaan. Mikkoska haukkuu kaikki jotka eivät tee kuten hän ja ninaTT joutuu vain puolustamaan omia toimintatapojaan, ja ninaTT:llä on vielä yleensä hyviä perusteltuja ja huomaa että on ihan oikesti miettinyt niitä asioita ja otanut selvää.

UGH! Olen puhunut.

hei vaan kaikki
tuoda omia ajatuksiaan eri asioista julki, kertoa omista toimintamalleistaan ja tavastaan elää. Tietenkin (se on selvää) ihmiset ovat erilaisia ja elävät omaa elämäänsä, mutta henkilökohtaisesti minusta tapa jolla ajatuksensa tuo esiin on tärkeintä. Ninatt tavassa tuoda asioitaan esiin ei ole ollut muita ihmisiä arvosteleva sävy. Hän osaa kirjoittaa syyllistämättä. Se on hieno taito ja juuri sillä tavoin elämässä voi parhaiten vaikuttaa.

Itsellänikin on vahvat mielipiteet ja olen opetellut ne vuosien saatossa esittämään niin, että en sorra niillä ketään. Tietenkään en voi olla vastuussa siitä miten mielipiteeni vastapuoli vastaanottaa.

harmaus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Eipä ihme jos ei sänkyjä käytetä jos ne pitäis kantaa kaupasta kotiin, kiva tuollaista 160 cm leveää jenkkisänkyä raahata pään päällä ja miettiä että tarvitsenkohan tätä :whistle:
Ihan nyt alkuperäiseen juuri kantaa ottamatta... tää oli hyvä :D meinasin tästä sohvaltani tippua, niin repesin ja ratkesin.

Entäpä jos rakentaisi talon? Tai pesukone hajoaisi??

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En tiedä kuka on NinaTT mutta ymmärrykseni mukaan hän on joku värikäs palstapersoona jolla on vahvat mielipiteet??!

Oiskohan kuitenkin jopa sitten provo, sillä harva äiti kirjoittaa tyttärensä nimen väärin...blogin otsikossa lukee Evelyn ja blogin oikeassa yläkulmassa lukee Avalyn.
Ei ois pitäny tulla enää kurkkii tänne mutta pakko :D Nimen "Evelyn" alkuperäinen kirjoitusasu ranskaksi on Avalyne, ja kutsun tyttöä lempinimellä prinsessa Avalyne ;)

vieras
voi elämä.Ajatella, että maailma on mennyt sellaiseksi, että joutuu lukemaan ärsyttäviä blogeja ja sitten pitää olla pahalla päällä.
Ettekö te rakkaat ihmiset, ole kuulleet virtakatkaisimista ja sulje painikkesta.
Eläkää omassa pöntössänne rauhassa ja antakaa toisten olla rauhassa omissaan.

Ja eikös jonkun bloginpitäjän haukkuminen siitä,että se pitää omaan asiaansa oikeana, ole kutakuinkin yhtä tyhmää kuin se, että pitää omaa asiaansa oikeana.

Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Jotenkin tulee mieleen, että ihan hyvä ratkaisu Ninalta kasvattaa lapsensa ilman isää. Voisi isä-parka tuntea olonsa aika ulkopuoliseksi tuossa äidin ja lapsen pyhjässä suhteessa. Ymmärrän, että Ninan on käsiteltävä asioita omasta elämästään ja niistä mistä on kokemusta, ja koska hänen lapsella ei ole ollut isää kuvioissa eikä hänellä kumppania, on hänen varmasti vaikeaa kuvitella miten sellainen toimisi. Mutta, sen verran sanon, että mä tulen vastustamaan tuota äidin asettamista isän edelle, loppuun asti. Lapsi on ihan yhtä paljon molempien, ja varmasti voidaan nykypäivänä ekologisuutta harjoittaa vaikka olisikin molemmat vanhemmat läsnä. Nina teksteissä aina mainitaan vaan kuin tärkeä äiti on, ja kuinka äiti sitä ja äiti tätä.

Tekopyhää valita mitä luonnonmukaisuutta noudattaa ja mitä ei. Tuskin Ninakaan elää täysin ilman mitään nykypäivän mukavuuksia ja elämää helpottavia tekijöitä? Joten miksei tässä vanhempi/lapsi suhteessakin voisi löytyä sen verran joustoa, että annettaisi isillekin mahdollisuus osallistua tasa-arvoisena vanhempana?
Mä noudatan luonnonmukaisuutta niin paljon ja niin pitkälle kun pystyn jos se on parhaaksi kaikille osapuolille. Lapsen hoidossa se on lapsen paras, joten jaksan panostaa siihen enemmän kuin esimerkiksi omiin syömisiin, vaikka pyrin nekin pitämään mahdollisimman terveellisinä ja luonnonmukaisena.

Pesukoneen käyttö taas ei haittaa meidän terveyttä yhtään, joten en näe syytä olla käyttämättä =) Varsinkin, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Pesukoneen käyttö ei mitenkään vaikuta tyttäreni psyykkiseen kehitykseen ;)

Mun mielestä on todella typerää olla niin mustavalkoinen ja ehdoton omassa toiminnassaan, että pitää valita jokotai. Joko pitää muuttaa metikköön ja ruveta omavaraiseksi ja syödä pelkkiä villivihanneksia jne, tai sitten elää kerrostalossa, syö eineksiä, jättää lapsensa kaiken maailman tavaran hoidettavaksi. Se vasta typerää olisikin. Eikö olekin hienoa, että voi valita itse sen tien, joka kullekin parhaiten sopii?

Ja mitä tuohon isä-ratkaisuun tulee, niin tietenkin on parempi että väkivaltainen alkoholisti ei ole meidän perheen osa. Ja mulla on monta periaatetta mistä en jousta lasteni kohdalla. Sillä haluan tehdä, niin ku lapselle on paras. Jos joku mies ei sitä ymmärrä, niin sitten on turha yrittää väkisin. Sitten olen mieluummin yksin. Tosin toivon, että vaikka jos olisin seuraavien lasten kanssa myös yksinhuoltaja, löytäisin lapsille jonkun "pätevän" isän joka osaisi olla isä vaikka emme olisi parisuhteessa.

Mutta lukisit nyt oikeasti mitä kirjoitin blogissani näistä isä/äiti asioista :wave:

???
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ja mitä tuohon isä-ratkaisuun tulee, niin tietenkin on parempi että väkivaltainen alkoholisti ei ole meidän perheen osa.
Sä sitten ihan tekemällä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa vai muuttuiko se tuollaiseksi vasta kun olit jo raskaana?

pojan mamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi elämä.Ajatella, että maailma on mennyt sellaiseksi, että joutuu lukemaan ärsyttäviä blogeja ja sitten pitää olla pahalla päällä.
Ettekö te rakkaat ihmiset, ole kuulleet virtakatkaisimista ja sulje painikkesta.

Ja eikös jonkun bloginpitäjän haukkuminen siitä,että se pitää omaan asiaansa oikeana, ole kutakuinkin yhtä tyhmää kuin se, että pitää omaa asiaansa oikeana.
PEESI tähän!!

Ja itse olen monissa asioissa NinaTT:n kanssa eri mieltä ja toimin eritavalla, mutta en mä silti viitsi asioista pulttia nostaa. Kuitenkin selvää on, että NinaTT haluaa lapsensa parasta ja toimii sillä tavalla. JA SEHÄN ON PÄÄASIAS. Miks täällä ei nyt vedetä hernettä nenään kaikkien niiden takia, jotka laiminlyö lapsiaan tavalla tai toisella???? Eiks kaikkien äitien pitäis ajatella niin, että hyvä, että äiti haluaa lapselleen parasta ja toimii sen mukaisesti, oli se sitten eri tapa kuin mitä itse noudattaa???

unikuu108
voi jeesus teidän kanssa. miks pitää mennä lukemaan jotain mikä alkaa ärsyttää niin paljon että pitää tulla ihan tekemään haukkumisketju. kukakohan tässä nyt on erikoinen tapaus? :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ja mitä tuohon isä-ratkaisuun tulee, niin tietenkin on parempi että väkivaltainen alkoholisti ei ole meidän perheen osa.
Sä sitten ihan tekemällä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa vai muuttuiko se tuollaiseksi vasta kun olit jo raskaana?
Vauvakuume vei järjestä voiton. Onneksi osaan myöntää virheeni ja oppia niistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pojan mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

PEESI tähän!!

Ja itse olen monissa asioissa NinaTT:n kanssa eri mieltä ja toimin eritavalla, mutta en mä silti viitsi asioista pulttia nostaa. Kuitenkin selvää on, että NinaTT haluaa lapsensa parasta ja toimii sillä tavalla. JA SEHÄN ON PÄÄASIAS. Miks täällä ei nyt vedetä hernettä nenään kaikkien niiden takia, jotka laiminlyö lapsiaan tavalla tai toisella???? Eiks kaikkien äitien pitäis ajatella niin, että hyvä, että äiti haluaa lapselleen parasta ja toimii sen mukaisesti, oli se sitten eri tapa kuin mitä itse noudattaa???
:flower:

vieras
NinaTT, oletko missään äitiyteen liittyvässä jutussa tuntenut itsesi huonoksi/heikoksi/tietämättömäksi? Onko mikään ollut vaikeaa tai vastenmielistä? Jos et tähän nyt jaksa vastata niin kirjoita blogiin joskus...kun kaikki tuntuu olevan niin mukavaa ja luonnolista ja onnistuu. Mutta kai niitä negatiivisiakin juttuja löytyy?

Jenni
Mun mielestä on IHANAA lukea ninaTT:n juttuja =D Ja en ole ollenkaan samaa mieltä hänen kanssaan monistakaan asioista, mutta esim. tuo blogi sai ajattelemaan asioita myös toiselta kannalta.

Mä en tajua, et miks ninaTT:tä haukutaan suvaitsemattomaksi, kun näköjään nämä haukkujat on niitä suvaitsemattomuuden huippuja.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, ja aikuinen ihminen ymmärtää sen.

oikeessa on
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://ninatt.vuodatus.net/

hänen lapsi ei koskaan tule tarvitsemaan lehmänmaitoa?? koska hän aikoo imettää ..buahahah meinaako se ekaluokkalaistakin vielä imettää??
Maitoa ei tartte imetyksen jälkeen. "Se on vasikoiden juomaa" sanoi lastenlääkärimme jo 24v sitten.

sss
Minä tykkään Ninasta. Ja jos joku suuttuu sen jutuista, ei voi kuin ihmetellä. Yrittäkää sitten itse argumentoida järkevästi jos olette eri mieltä, mistä ihmeestä tällaiset raivonpurkaukset kertoo? :eek: Ihan oikeasti, jos joku on eri mieltä, niin mitä väliä? Taidatte olla Nina Mikkosia itse :D

Ps. Nina, oonkohan nähnyt sut viime lauantaina aamiaisklubilla? Vai oliko se joku samannäköinen vauvan kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Minä tykkään Ninasta. Ja jos joku suuttuu sen jutuista, ei voi kuin ihmetellä. Yrittäkää sitten itse argumentoida järkevästi jos olette eri mieltä, mistä ihmeestä tällaiset raivonpurkaukset kertoo? :eek: Ihan oikeasti, jos joku on eri mieltä, niin mitä väliä? Taidatte olla Nina Mikkosia itse :D

Ps. Nina, oonkohan nähnyt sut viime lauantaina aamiaisklubilla? Vai oliko se joku samannäköinen vauvan kanssa?
:eek:

Apua, mut on tunnistettu :D Kai mä sentään annoin itsestäni hyvän kuvan? :) (ja kuka sä olit? ehkä muistan jos kerrot?)

Miro 34v
Tule mesehen niinaTT minä olen ihastunut sinuun haluan sinun kanssa kihloihin olen vapaa 20v mies Keravalta minä rakastan sinua niinaTT!!! Minua suututtaa kun et vastaa vaikka me seurustelemme!

Yhteistyössä