VOI ELÄMÄN KEVÄT! luin tuota niinaTT blogia ja

• Viestiketjun aloittaja pistää vihaksi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi jos minä loukkasin.:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
tajuatko sinä nina että sinä saatat loukata muita noilla sinun mielipiteilläsi?
:D ihana kommentti.
kun on ensin hlökohtaisella tasolla haukuttu monen viestin voimin henkilöä, joka vain puhuu omista valinnoistaan ja asioista yleisellä tasolla.

minä en ainakaan ole millääntapaa haukkunut ninaa. itse olen monesti vain kokenut nina viestit loukkaavina. itselläni on 2kk lapsi jolla kita/huulihalkio ja Pulmonaaliatresia + VSD sydänvika yms erinäisiä ongelmia. ehkä sitten koen niinan viestit niin "kateellisena" kun minä en ole lapselleni voinut olla noin hyvä äiti ja antaa rintamaitoa,kantaa sylissä,nukutta vieressä.
:hug:

Älä anna muiden kommenttien pahoittaa mieltäsi. Olet kuitenkin lapsellesi se ainoa äiti, joka hänellä on ja varmasti teet parhaasi minkä voit tehdä.
Tässä tulee taas todistettua se, että kuinka mustavalkoista voi joidenkin elämä niin helppoudessaan olla, kun puhutaan kokemattomuuden äänellä.

**
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
kiitos ap. sain nauraa vedet silmissä, miten joku luullee yhden lapsen äitinä että elämä on laiffia... hehheh.
simppeliä jooo. siis ekoelämä ok mutta kaikki muu.
eikö kukaan yhden lapsen äiti sitten tiedä ja tajua mistään mitään? Miten monta lasta pitää tehdä jotta saa sanoa tietävänsä? Kuinka monta lasta pitää olla että saa omata mielipiteitä?
Joo, siis yhden lapsen kanssa voi elää aivan kuten lapseton ihminen. yksi lapsi menee mukaan joka paikaan. voi tehdä aikuisten mielitekoja ja juttuja. Mutta anna olla kun niitä on edes kaksi, niin on helvetin sirkus ja tappelu käynnissä 24/7. ja pikkuisen syö voimia, ei edes jaksa samalla tavalla liikkua. pakko eläää lapsentahtisesti, pakko tehdä niitä tylsiä puistoja ym. kun muu ei ole enää mahdollista.
tuoko on sitten sitä oikeaa äitiyttä? Yksi lapsi ei ole mitään, sama kuin ei olis olemassa? Kaksi lasta on taas hirveä juttu, kamalaa kun pakko elää kuin olisi lapsia! Et mun korvaan kuulosta kovin kivalta äidiltä...

jokunen
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
tajuatko sinä nina että sinä saatat loukata muita noilla sinun mielipiteilläsi?
:D ihana kommentti.
kun on ensin hlökohtaisella tasolla haukuttu monen viestin voimin henkilöä, joka vain puhuu omista valinnoistaan ja asioista yleisellä tasolla.

minä en ainakaan ole millääntapaa haukkunut ninaa. itse olen monesti vain kokenut nina viestit loukkaavina. itselläni on 2kk lapsi jolla kita/huulihalkio ja Pulmonaaliatresia + VSD sydänvika yms erinäisiä ongelmia. ehkä sitten koen niinan viestit niin "kateellisena" kun minä en ole lapselleni voinut olla noin hyvä äiti ja antaa rintamaitoa,kantaa sylissä,nukutta vieressä.
Hui. Eli mistään ei voi/saa/uskalla puhua koska aina voi loukata jotain herkkäperseistä. Joltakin puuttuu jalka, silti yleensä oletetaan, että hänelle uskaltaa sanoa, että kävin eilen kaupassa kävellen. Kaikkea ei tarvii ottaa henkilökohtaisesti. Jos mäkin ajattelisin kaiken negatiivisesti niin en mä ehtis kuin itkemään.

se että saa sairaan lapsen laittaaa monesti ihmisen ajattelemaan negatiivisesti.

:hug: Ei mun ole koskaan tarkoitus loukata ketään tällaisissa tilanteissa.

Mun mielestä se on itsestäänselvää, että lapsi joka ei ole 100% tarvitsee erilaista hoivaa kun terve ja täysiaikainen laps. En ole nähnyt mitään syytä joka viestissä erikseen eritellä, että juu, tämä koskee sit ainoastaan niitä terveitä! :attn: Luulin, että jokainen sen tajuaa, mutta varmasti on äitejä jotka ovat herkistyneet lapsensa vaikean tilanteen takia.

Oletko ylipuhunut siskosi viemään isommat lapset hoitoon, niin saatte olla yksilapsisia vauvan äitejä molemmat ja makoilla päivät?
Vai olisiko kuitenkin kysymys siitä ettei ninaTT sittenkään noin reaalielämässä tuomitse ihmisiä jotka toimivat eri tavoin mitä hän itse toimisi...?

Elämässä kun ei kaikki kuitenkaan aina mene niin kuin toivoisi.

Oletko ylipuhunut siskosi viemään isommat lapset hoitoon, niin saatte olla yksilapsisia vauvan äitejä molemmat ja makoilla päivät?
Ensinnäkin siskon lapsista vain vanhin on ollut hoidossa ;)

Nyt keskimmäinen aloittaa 2pv viikossa. Suunnitelmissa olisi myös, että vanhinkin olisi vain 2 pv viikossa kesään asti. Päiväkodin kesäloman alkaessa kaikki lapset olisivat kotona 7 päivää viikossa.

En ole ylipuhunut siskoa mihinkään, hän on aikuinen ihminen ja tekee omat päätöksensä.

Ja sinun kannattas hankkiutua hoitoon, jos sinulla on noin paha mieli, että pitää hyökätä 20 & 22v yksinhuoltajien kimppuun, joista toinen vieläpä leski, ja haukkua laiskoiksi vaikket tiedä meistä tai meidän elämästämme mitään. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä:
Aiotko NinaTT koskaan hankkia tytöllesi omaa tyynyä ja peittoa? Kuinka pitkään meinaat nukkua hänen kanssaan perhepedissä?
Nukutaan niin kauan ku tytölle sopii =) Sit jos tyttö haluaa muutoksia järjestelyyn, niin pohditaan minkälainen ratkaisu sopii parhaiten molemmille. Tuskinpa tuo enää teini-ikäisenä vierellä haluaa olla :D;)

vieras
puuttumatta tähän yleiseen riitelyy, niin mua tossa ninaTT blogissa häiritsi tuo tutti juttu. Mä oon nähnyt et lapsen on parempi imeä tuttia kuin peukkua, koska tutista on niin paljon helpompi päästä eroon. Peukaloa kun on hankala heittää roskiin...
Meillä lapsille ruvettiin työntämään tuttia suuhun enemmän vasta sitten kun se peukalo rupes hakeutumaan suuhun imettäväksi.
Juu ja molemmat on ruokittu täysin korvikkeella, koska äiti syö lääkkeitä jotta pysyisi tolpillaan ja kädet ja jalat toimisivat sen verran että pystyy lapsia nostelemaan jne. maitoa olisi kyllä tullut, mutta kaikki eivät voi itse valita imettävätkö vai eivät :(

Tuosta ikäerosta. Ehkäisykin voi pettää, eikä kyllä tullu mieleenkään tehdä aborttia sen takia että lapsille tulee pieni ikäero :eek:

En tiedä kuka on NinaTT mutta ymmärrykseni mukaan hän on joku värikäs palstapersoona jolla on vahvat mielipiteet??!

Oiskohan kuitenkin jopa sitten provo, sillä harva äiti kirjoittaa tyttärensä nimen väärin...blogin otsikossa lukee Evelyn ja blogin oikeassa yläkulmassa lukee Avalyn.

joops
Eihän nyt blogit ole mitään kuin yksittäisen ihmisen päiväkirjamaista kirjoitusta, ne eivät välttämättä vastaa todellisuutta. Ne voivat olla myös idealismia tai ihanteita ylipäänsä.

Onko huono äiti, jos sosiaalityöntekijä (tai mikäs se nyt olikaan) käy kylässä (en nyt puhu esim. päihteiden väärinkäytöksistä ym, vaan eism. auttamassa jossain muissa asioissa)? Tai jos käy siivooja auttamassa? Entäpä jos isovanhempia kiinnostaa osallistua lapsen hoitoon? Onko nämä nyt huonon äitin merkki?

Aika monella on isovanhemmat edes jollakin tavalla tukena, edes yksi niistä. Kyllä meilläkin kävisi äiti useammin kylässä, jos välimatkaa ei olis 400km. Ja kyllä aina tullessaan tuo jotain, jos ei muuta niin jotai piirakkaa vaikka. On sen luonteinen ihminen. Pitääkö minun nyt tulkita, että koska äitini saattaa ostaa vaikkapa koirillemme lelun, niin olemme huonoja ihmisiä ja huonoja koiranomistajia? Meillä kun ei lapsia vielä ole. Olemme siis huonoja kansalaisia, jos äitini vaikkapa sattuisi meillä käydessään pyyhkäsemään ruokapöydän sillä välin kun käytän piskit pihalla.

Pakko sanoa, että ihmiset harvemmin elävät kuin saarnaavat. Itse suhtaudun aina varauksella näihin ;) Ihan samalla tavalla ninaTTllä on oikeus tukeutua vaikkapa siivoojaan tai ostaa kaupasta Piltti-purkki kuin kaikilla muillakin. On ihanteellista tehdä ruoat itse, siis esim. hänen mielestään, mutta ei se sitä tarkoita että joka hemmetin kerta yllättävissäkin tilanteissa näin on IHAN PAKKO TEHDÄ KUN TÄMÄ NYT ON IHANNE. Maalaisjärkeä hei.

Melkosta lynkkausta. Oon itsekin huomannut, että ninaTTllä on aika lyhyet ja suorat kommentit, mutta niinhän se on missä tahansa internert-maailmassa. Yleensä lyhyet ja suorat kommentit luetaan todennäköisemmin kuin esim. tämä mun sepustus. Lisäksi vähän mustavalkoiseksi vedetty kommentti saa todennäköisemmin palautetta ;) Ja herättää huomiota. Tarkoitus ei ole vetää huomiota itseensä, vaan itse asiaan..kuten ninaTT jo sanoi. Voi toki joskus ärsyttää, ihan kenen tahansa kommentit, jos ne ovat liian jyrkkiä ja haukutaan ehkäpä tietyn tyylisiä ratkaisuja..mutta oikeestaan ihan yks lysti. Ketä kiinnostaa?

Oon ite niin "laiska", ettei kiinnosta ees lukea tuota blogia, ei siis henkkohtasesti kenellekkään ketjun kirjoittajalle (puolesta tai vastaan tai itse henkilölle, kelle ketju on omistettu). Mutta siis..onko nämä jutut pakko ottaa tosissaan?

blogista
9 blogikirjoitusta ja yks kommentti. Miks tätä blogikeskustelua ei käydä tuolla blogissa? Siellähän ne räyhät yleensä käydään =D Voidaan asiasta keskustella itse ihmisen kanssa, eikä isossa yhteisössä mennä henkilökohtaisuuksiin.

(No joo. Henkilökohtaisuuksiin meneminen kuuluu selkeesti kaks+-sivuille. Oon miettinyt kovasti, että miks äidit on tämmösiä..? )

Mä olen huomannut täällä sen että jos kirjoitat vaikkapa vinkin lapsen nukuttamiseen, niin AINA joku vetää herneet nenään ja pääsee avautumaan etteivät kaikki lapset ole samanlaisia. Kirjoittajan pitää siis muistaa mainita joka viestissä että lapset/kissat/koirat/stereot ovat erilaisia, ettei kukaan oleta sinun luulevan niin :headwall:

Ehkä Nina TT ei jaksa sitä aina erikseen mainita vaan kirjoittaa yksinkertaisemmin yleistäen.

jenna
Jotenkin tulee mieleen, että ihan hyvä ratkaisu Ninalta kasvattaa lapsensa ilman isää. Voisi isä-parka tuntea olonsa aika ulkopuoliseksi tuossa äidin ja lapsen pyhjässä suhteessa. Ymmärrän, että Ninan on käsiteltävä asioita omasta elämästään ja niistä mistä on kokemusta, ja koska hänen lapsella ei ole ollut isää kuvioissa eikä hänellä kumppania, on hänen varmasti vaikeaa kuvitella miten sellainen toimisi. Mutta, sen verran sanon, että mä tulen vastustamaan tuota äidin asettamista isän edelle, loppuun asti. Lapsi on ihan yhtä paljon molempien, ja varmasti voidaan nykypäivänä ekologisuutta harjoittaa vaikka olisikin molemmat vanhemmat läsnä. Nina teksteissä aina mainitaan vaan kuin tärkeä äiti on, ja kuinka äiti sitä ja äiti tätä.

Tekopyhää valita mitä luonnonmukaisuutta noudattaa ja mitä ei. Tuskin Ninakaan elää täysin ilman mitään nykypäivän mukavuuksia ja elämää helpottavia tekijöitä? Joten miksei tässä vanhempi/lapsi suhteessakin voisi löytyä sen verran joustoa, että annettaisi isillekin mahdollisuus osallistua tasa-arvoisena vanhempana?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Jotenkin tulee mieleen, että ihan hyvä ratkaisu Ninalta kasvattaa lapsensa ilman isää. Voisi isä-parka tuntea olonsa aika ulkopuoliseksi tuossa äidin ja lapsen pyhjässä suhteessa. Ymmärrän, että Ninan on käsiteltävä asioita omasta elämästään ja niistä mistä on kokemusta, ja koska hänen lapsella ei ole ollut isää kuvioissa eikä hänellä kumppania, on hänen varmasti vaikeaa kuvitella miten sellainen toimisi. Mutta, sen verran sanon, että mä tulen vastustamaan tuota äidin asettamista isän edelle, loppuun asti. Lapsi on ihan yhtä paljon molempien, ja varmasti voidaan nykypäivänä ekologisuutta harjoittaa vaikka olisikin molemmat vanhemmat läsnä. Nina teksteissä aina mainitaan vaan kuin tärkeä äiti on, ja kuinka äiti sitä ja äiti tätä.

Tekopyhää valita mitä luonnonmukaisuutta noudattaa ja mitä ei. Tuskin Ninakaan elää täysin ilman mitään nykypäivän mukavuuksia ja elämää helpottavia tekijöitä? Joten miksei tässä vanhempi/lapsi suhteessakin voisi löytyä sen verran joustoa, että annettaisi isillekin mahdollisuus osallistua tasa-arvoisena vanhempana?
fiksu kirjoitus. Minä olen sitä mieltä, että on aivan sama kuka se hoitaja on. Kunhan rakastaa lasta. Se voisi olla kuka tahansa.

Yhteistyössä