Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

tarkennus
Ap.lle kyllä arvostusta siitä, että on malttanut pysyä pois tänään, ei siis ole kirjautunut yön jälkeen :) Toivon, ettei hän häviä täältä. Jos juttu on niin kuin hän sen tulkkasi, olisi hauska kuulla se ja jos ei ole, pitäisi luvata, ettei naureta ilkeästi vuottakaan. Minä olen ainakin ehtinyt mokailla elämässäni niin paljon, että tiedän miltä tuntuu, kun niin käy ja jos siitä voi sitten pystypäin nousta ja jatkaa kuin ei oliskaan niin se on hyvä juttu. Aina niistä oppii, erehdyksistäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
hormonit mormonillakin
[QUOTE="asdf";29554654]En ymmärrä sellaista kännitilaa, jossa petetään omaa rakasta. Mun mieskään ei ymmärrä, lähtöpassit sais molemmat jos pettäis riippumatta siitä onko humalassa vai selvinpäin. Jos ei kontrolloi omaa käytöstään yhtään kännissä (itsekin kyllä kännit joskus vetäisen, enkä silti ymmärrä miten tuohon tilaan voi juoda ittensä), niin sitten on todellakin juomatta jo ennen sitä ensimmäistä pettämistä. Viina on vaan tekosyy ja humalassahan ne oikeat tunteet nousee pintaan. Eli onko sittenkään VR ja muut kännipettäjät löytäneet sitä oikeaa? Epäilen.[/QUOTE]

Tämä luulo perustuu siihen liikuttavan typerään suomalaiseen myyttiin, että viina on joku mystisiä voimia sisältävä totuusseerumi, joka tuo esiin ihmisen todellisen minän. Toisilla viina sekoittaa pään, toisilla ei, ihan samalla tavalla kuin muutkin päihteet.
 
tarkennus
Esim. nyt olimme viikonlopun aikuisten kesken lomareissulla ja joimme viiniä, olutta ja minä join paukkujakin. Joimme määrällisesti paljon mutta kukaan ei oksentanut, sammunut tai hölmöillyt ollenkaan.
Mutta pari viskiä tai jekkua kun olis kylkeen otettu niin sitten olis varmasti jotain sellaista tapahtunut.
Koskaan, yhtään ainutta kertaa koko historiamme aikana viinit tai oluet tai muut tuollaiset eivät ole aiheuttaneet pienintäkään morkkistelua aamulla.
Aina on ne samat viinamerkit takana jos joku noista muutamasta hölmöilystä on tapahtunut. Voiko helpompaa tapaa ratkaista ongelma ollakaan; jättää ne "petolliset" juomat pois ja sillä siisti.
No joo. :) Se on varmaan joku sekoitus sitten, kun liian monenlaista juo yhtä aikaa... Vai onkohan se ihan urbaani legenda?
 
tuli vaan mieleen
Meille on viimeisen vuoden aikana sattunut muutama juttu jotka on karistaneet kätevästi sitä mustavalkoisuutta ja vaaleanpunaisia laseja.
Jaha, nyt on sitten tällainen ääni kellossa. Muistan sen parin kuukauden takaisen keskustelun, jossa otit ihan lämpöjäkin, kun joku edes kehtasi kirjoittaa, että koskaan ei voi olla varma... Sinä ja pari muuta olitte näitä 100% varmoja. :D
 
tarkennus
En todellakaan osaa sanoa ja enää sitä ei meidän taloudessa edes testata.
:D
Minulla on jotain väkeviä ruoanlaittoon ja leivontaan, pieniä pulloja, muttei tosiaan kyllä tule mieleen niitä juomalla juoda :D Drinkeistä en ole koskaan välittänyt, olen niin vanha, että nuoruudessa drinkki tarkoitti sinistä enkeliä tai muuta pakkasnesteeltä näyttävää ja maistuvaa.
 
tarkennus
:D Ratkaiseekohan tuo nyt sitä itse ongelmaa kuitenkaan?
Olen valmis ymmärtämään Vaimo-Rakkaan ajatuksen tästä, sillä ehkäpä se ennaltaehkäisee tehokkaasti, ei jouduta ongelmiin. Mutta jos pettäminen on tulossa ei siihen mitkään alkolukot auta. Tämä on kuitenkin eri asia, kuin mistä VR puhuu. Sorry, kun sivusta tulkkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
hiip
No ei se nyt tiettyjen viinojen vika ole että ihmiset tekee hölmöyksiä, kaikkea sitä kuulee! :D

Kirkas viina voi laukaista jonkun ongelman ihmisessä, korostaa itsehillinnän puutetta, saada ihmisen kerjäämään hyväksyntää, tehdä ihmisestä ylitunteellisen joka kostautuu tyhminä tekoina.

Mutta kyllä kännisekoiluissa aina on se kipinä lähtöisin ihmisestä, se olemassaoleva valmistusvirhe, ja viina vain laukaisee sen.
 
Olen valmis ymmärtämään Vaimo-Rakkaan ajatuksen tästä, sillä ehkäpä se ennaltaehkäisee tehokkaasti, ei jouduta ongelmiin. Mutta jos pettäminen on tulossa ei siihen mitkään alkolukot auta. Tämä on kuitenkin eri asia, kuin mistä VR puhuu. Sorry, kun sivusta tulkkaan.
Näinpä. Ja jos pettämistä tulee joskus muuta kautta niin herra jumala että oon kiitollinen tästä elämästä jonka olen mieheni kanssa saanut tähän asti viettää.

Tämä asia ei ole meillä mikään ongelma, tämä vain tuli mieleen ap:n vittuilun takia. Kun kuitenkaan ei sielläkään ihan virheetöntä tunnu olevan :)
Annetaan jo olla tämän aiheen. Meillä on se Suvi Teräsniskan Täydellinen elämä ja siitä nautitaan.
 
No ei se nyt tiettyjen viinojen vika ole että ihmiset tekee hölmöyksiä, kaikkea sitä kuulee! :D

Kirkas viina voi laukaista jonkun ongelman ihmisessä, korostaa itsehillinnän puutetta, saada ihmisen kerjäämään hyväksyntää, tehdä ihmisestä ylitunteellisen joka kostautuu tyhminä tekoina.

Mutta kyllä kännisekoiluissa aina on se kipinä lähtöisin ihmisestä, se olemassaoleva valmistusvirhe, ja viina vain laukaisee sen.
Joo, entä sitten?
 
Vierasmies
No ei se nyt tiettyjen viinojen vika ole että ihmiset tekee hölmöyksiä, kaikkea sitä kuulee! :D

Kirkas viina voi laukaista jonkun ongelman ihmisessä, korostaa itsehillinnän puutetta, saada ihmisen kerjäämään hyväksyntää, tehdä ihmisestä ylitunteellisen joka kostautuu tyhminä tekoina.

Mutta kyllä kännisekoiluissa aina on se kipinä lähtöisin ihmisestä, se olemassaoleva valmistusvirhe, ja viina vain laukaisee sen.
Ja aika utopistinen ajatus ainakin itselle, etten tulisi yhtä känniin 2 plo viiniä kuin pullosta kossua. :LOL:
kyllä se olut ja viinikin on rähinäjuomaa kun kiskoo paljon ja nopeasti.
 
Sinähän sen päätät. :D Miksi muuten jätitte ne kirkkaat pois, jos se pikkupikku pusuttelu vieraiden kanssa ei ole ongelma ollenkaan... hyvä jos edes mainitsemisen arvoinen hassu pikku sattuma...
Siks ettei ne nyt kivojakaan tilanteita ollut. Tai ne keskustelut jälkikäteen.
Mutta miksi ihmeessä asiaa pitää suurennella, lusikatko pitäis laittaa jakoon vaikka kumpainenkin tietää tasan tarkkaan että rakkautta piisaa, arki on onnellista, seksi ihan mahtavaa ja meillä on yhteiset harrastukset ja hauskaa yhdessä. Sitten viski/jekku päissään kerran kymmenessä vuodessa erehtyy pussaamaan vierasta tyrkkyä niin ohhoh. Niin ei se ole ONGELMA kun sellaisen ei anna toistua. Ja ilman noita tiettyjä viinoja sellaista tuskin tapahtuu ja jos tapahtuu niin olenpahan saanut olla onnellinen ihminen näin pitkän ajan <3
 
hiip
Joo, entä sitten?
No sitä että ole varuillasi nyt edelleen sen alkoholin kanssa, ettet jatkossa mokaa lopullisesti vinetto-illallisen jälkeen.

Ei kämmäilyn jälkeen kannata luetella niitä viinaksia joka "aiheutti tollouden", vaan ennemmin pohtii niitä vikoja ihmisessä joiden johdosta tolloutuminen tapahtui kun hiudan alkossa marinoi itseään.

Jälkimmäisestä voi olla hyötyäkin tulevaisuudessa, eka on itsepetosta.
 
Ja aika utopistinen ajatus ainakin itselle, etten tulisi yhtä känniin 2 plo viiniä kuin pullosta kossua. :LOL:
kyllä se olut ja viinikin on rähinäjuomaa kun kiskoo paljon ja nopeasti.
No sitten et näköjään paljoakaan tiedä.

Eri alkoholit vaikuttavat eri lailla. Pelkästään se että lasket että juot prosentuaalisesti yhtä paljon alkoholia ei takaa että että käyttäydyt samalla lailla, tai edes sitä että olet yhtä kovassa kännissä.
 
Vierasmies
No sitten et näköjään paljoakaan tiedä.

Eri alkoholit vaikuttavat eri lailla. Pelkästään se että lasket että juot prosentuaalisesti yhtä paljon alkoholia ei takaa että että käyttäydyt samalla lailla, tai edes sitä että olet yhtä kovassa kännissä.
Jaahas, taas ollaan hieman viisaampia kun palstalla kerrotaan :LOL:

Sano nyt vielä, että miedoista ei tule niin känniin kuin väkevistä ylipäätäänkään. ;-)
 
tarkennus
Mitä tulee alkoholiin, niin ylivoimaisesti raivostuttavimpia ihmisiä joille ei alko sovi on ensimmäisenä ne, jotka alkaa uhoamaan, toisekseen ne jotka heittäytyy ylitunteellisiksi ja oikutteleviksi.
Sama tyyppi voi olla hämmästyttävän lyhyessä ajassa molempia ja vielä muitakin vaiheita ehtii illan aikana olla :) (en ole tässä synnitön itsekään, saatan itkeä tihrustaa tyhjistä oltuani ihan äsken vielä iloinen ja villi)
 
juuri näin
No sitä että ole varuillasi nyt edelleen sen alkoholin kanssa, ettet jatkossa mokaa lopullisesti vinetto-illallisen jälkeen.

Ei kämmäilyn jälkeen kannata luetella niitä viinaksia joka "aiheutti tollouden", vaan ennemmin pohtii niitä vikoja ihmisessä joiden johdosta tolloutuminen tapahtui kun hiudan alkossa marinoi itseään.

Jälkimmäisestä voi olla hyötyäkin tulevaisuudessa, eka on itsepetosta.
No nimenomaan juuri näin. Ehkä lohdullista itsepetosta, mutta itsepetosta kuitenkin.
 

Yhteistyössä