Voi ei, vauva tippui sängystä. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis toisin sanoen, luulen että toi jätkä on tyrkännyt vauvan alas, suoraan selälleen tippui ja löi varmasti päänsä. Mitä mun pitää nyt erityisesti seurata siitä, mitkä olikaan aivotärähdyksen merkit? Entä mitä muuta? Tiedän että täällä on tietoa, niin täältä kysyn..

oksentamin, uneliaisuus ainakin oli oireita aivotärähdyksestä...mutta harvoin vauvoille noista tulee mitään...meilläkin on kumpikin tippunut sun jos mistä eri ikäkausina, esikko kerran sängystä ja viimeisin on kuopus kerrossängyn tikkailta...sitä sattuu ja tapahtuu :hug:

Vauvoille ei läheskään aina satu mitään, vaikka ensin näyttäisikin pahalta... mutta kovasti jos on unelias (ei heräile syömään, tai nukkuisi selvästi enemmän mitä normaalisti), alkaa olemaan pahoinvoipan oloinen ja / tai muuten poikkeaa selvästi normaalista käytöksestään, niin sit ottaisin yhteyttä lääkäriin.

Pienellä varmaan oksentelu ja unisuus, siis sellainen ei normaali väsymys, toki myös päänsärky, mutta mistäs sen ihan pienellä tiedät onko pää kipeä.
Muista myäs, että oireet voivat alkaa vasta reilun vuorokaudenkin jälkeen.
Tuskin kuitenkaan mitään on sattunut, vauvoilla kun vielä opn niin pehmät luut.

lapsen pää on "suunniteltu" (jos niin voi sanoa :D ) kestämään kopsahduksia. niitä tulee väistämättä ennemmin tai myöhemmin... seuraa onko normaalia uneliaampi tai muuten erilainen käytökseltään. älä turhaan panikoi!

ok, kiitos. Nyt se nukkuu tuolla, siis nukahti takas kun ihan unesta tipahti ja oli varmasti viel väsy. Otti vähän huikkaa, ja nyt siis uni maistuu. Vähän se valitti tossa unissaan, en tiedä näkikö pahoja unia vai oisko vaikka pää särkyinen vähän, mutta taas nyt on ihan rauhallinen. Seurailen..

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
tääl kävi samoin tänään. vauva 5kk. pulautteli tapahtuneen jälkeen vähän ja nukkuu nyt toisia pikku tirsoja...alko ahistaa :ashamed:

Niin muakin.. Näihin ei totu ikinä. Muistaakseni neitikin on tipahtanut sängystä ollessaan melko pieni, jätkä ei, kun se nukku aina paikallaan liikkumatta mihinkään suuntaan ja tyttö taas oli jo niin iso, että ymmärsi olla tyrkkimättä. Mutta nyt taas tuhersin itkua tuolla kun vauvakin itki.. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
tääl kävi samoin tänään. vauva 5kk. pulautteli tapahtuneen jälkeen vähän ja nukkuu nyt toisia pikku tirsoja...alko ahistaa :ashamed:

Niin muakin.. Näihin ei totu ikinä. Muistaakseni neitikin on tipahtanut sängystä ollessaan melko pieni, jätkä ei, kun se nukku aina paikallaan liikkumatta mihinkään suuntaan ja tyttö taas oli jo niin iso, että ymmärsi olla tyrkkimättä. Mutta nyt taas tuhersin itkua tuolla kun vauvakin itki.. :hug:

heti onneks rauhottu kun syliin otin ja oli ns normaali ,pieni jälki näkyy..pitää varmaan seurata tarkasti =/ mä oon muutenki liian herkkä soittelee tohtorille jos lapsista kyse..viel en oo turhaan onneks menny.
Jospa kaikki ois ok kuten sielki

:hug:

Yhteistyössä