Voi apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatuttaa

Vieras
Tilanne on se, että olen raskaana ja en missään nimessä halua äitini tietävän tästä. Äitini on kuitenkin sairaalassa labrassa töissä ja hänen loman aikana kävin labrassa verikokeissa pariin otteeseen. Näkeekö hän nyt kun on palannut takasin töyelämään ne mun kaikki tiedot koneelta ja saako se edes mennä sinne kurkkimaan?

Eli jos se tietää sen kautta niin voinko syyttää sitä jostain? No mitäs, eiks sen työkavereilla ole vaitiolovelvollisuus kun ne kaikki kuitenkin tietää, et mä olen äitini tyttö ja tietysti kertovat äidilleni, et "tyttäreis kävi täällä pariin kertaan kun sä olit lomalla". Eihän ne saa sanoa vaikka ovatkin työkavereita?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
oisin käyny yksityisellä...:whistle:

Ei kauheasti annettu vaihtoehtoja kun molemmat ns. päivystystapauksia. Eka kiirellä kohdun ulkopuolisen raskauden epäilyksen takia ja toisella kerralla päivystyksestä lähettivät pikaseen käymään kun olin nesteytyksessä.

Hmm.. Eivät SAISI kertoa, eikä äitisi SAISI katsoa tietojasi, mutta luulen että saa tietää sitä kautta kuitenkin. Mutta silloin rikkoo vaitiolovelvollisuuttaan jos sulle mainitsee ja siitä voi seurata vaikkapa varoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
haluatko kertoa miksi äitisi ei saa tietää asiasta?

-UTELIAS-
Koska se olisi kuulemma maailman kauhein asia, näin olen ymmärtänyt. Meillä 3 lasta, joista nuorin jo 2,5v. Meillä on kaikki asiat tosi hyvin ja pärjäämme lasten kaa mainiosti. Hänellä nyt vaan on joku pinttymä tuolla korvien välissä kun se haluaisi pättää miten elämme! Päätin, etten kerro ollenkaan, näkee sitten kun näkee. En halua turhaan loukkaantua hänen sanoistaan. Nyt rv 11 ja toivottavasti menee toinen mokoma ennekun se tietää.

Tiedän kyllä, että se on edessä jokatapuksessa, sis, että se loukkaa mua sanoillaan, mut viivytän vaan sitä edelleen. Tiedän myös, että se loukkaa häntä jos ei saa ajoissa tietää, mutta tosiasia on, että elämme omaa elämäämme ja meidän ei tarvitse kaikesta hänelle raportoida.

Joo o, näitä "väärinkäytöksiä" tapahtuu... Yksi ystävistäni on pankissa töissä ja välillä lipsauttelee asioita joita ei todellakaan (!!!) pitäisi tutuista joilla on siellä pankissa tili. Onkin sanonut itsekin että jos pomo saisi kuulla että on kertonut niin potkut tulisi.. Onneksi mulla ei ole siinä pankissa tiliä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vatuttaa (ap):
Tiedän kyllä, että se on edessä jokatapuksessa, sis, että se loukkaa mua sanoillaan, mut viivytän vaan sitä edelleen. Tiedän myös, että se loukkaa häntä jos ei saa ajoissa tietää, mutta tosiasia on, että elämme omaa elämäämme ja meidän ei tarvitse kaikesta hänelle raportoida.

Mutta jos äitis kattoo ne sun tiedot, se varmaan tajuaa jotain kuitenkin siitä, että et kertonut sille itse. ehkä se sitten näkee, ettei se voi sua määräillä.

eli varmasti äitini tietää ja ei vaan kerro :headwall: Mut se on kyl aika tunnollinen toisen yksityisyydestä.... VAIKEETA! miks ei vois osata lukea sen ajatuksia!

Yhteistyössä