Vituttaa miehen opiskelut. Turhasta narinaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsy

Vieras
Miehellä on menossa tenttiviikko (lähihoitaja) ja sanottakoon, että suomenkieli ei ole äidinkieli (vaan englanti), joten opiskelu toki vaatii astetta enemmän.

Kaksi viikkoa oli joka ilta koulukaverillaan opiskelemassa lääkelaskuja, tuotti tulosta ja pääsi tentistä ekalla läpi. Nyt tällä viikolla on 3 tenttiä, joten mies sitten koulun jälkeen tekee itselleen ruokaa, nukkuu pari tuntia, "seurustelee" tunnin jonka jälkeen lukee tentteihin. Minä sitten hoidan työn, lapsen, koiran, ja kodin. Tänään piti käydä yhdessä toimistossa, jossa meni 2h. Kysyin, josko olisin voinut kipata tytön miehelle kotiin ja mennä yksin, niin vastaus oli "minun pitää tehdä ruokaa ja huomenna on tentti. Mieti itse mikä on hyvä." Kävin siis asioilla 2v kanssa. (ja välihuomautuksena, hoitoaika ei olisi riittänyt, jotta lapsi olisi voinut jäädä hoitoon.)

Haluan toki, että mies menestyy koulussa ja ymmärrän, että enää tämä viikko ja että ei ole helppoa opiskella vieraalla kielellä. Siltikin mä oon niin vittuuntunut ku voi olla, ku jo kolmatta viikkoa saan tehdä kaiken yksin ja yks narisee ku ei saa rauhassa nukkua päikkäreitä. Joo en mäkään. Ja koska mulla on kädet täynnä töitä, en ehdi yölläkää nukkua sen enempää kuin mieskään.

Joo, että nalkuttava palstaämmä esittäytyy. :(

Hän ei juuri niitä ole aloittanut. Toista vuotta mennään. ;) Viime vuonna olin enemmän mukana opiskeluissa juuri kielen osalta. Joten kai tää on jo luksusta, että sentään opiskelee itse. Ettei kaikkien muiden töiden päälle joudu vielä toimia kävelevänä sanakirjana.

Vähän suhteellisuudentajua mukaan, jooko. Kauanko opinnot vielä kestää tai kauanko on tiukempi aikataulu?

Opiskelen itse työn ohessa ja pyrin huomioimaan perheen, eli jos en aja suoraan töistä tunneille, teen läksyjä ym vasta kun muut on nukkumassa. Viikonloppuna toinen pv on opintoja, toinen perheelle. Mies on tiukoilla, mutta tukee mua. 3kk on kiree aikataulutus, kevääksi helpottaa.

Muuten musta ihan ok mut miks mies nukkuu päikkärit? Eiks kannattais käyttää se aika opiskeluun niin vois sit illalla nauttia teidän seurasta ennen ku lapsi menee nukkumaan. Sori, en oo koskaan ymmärtänyt päikkäreitä aikuisella (paitsi jos on sairaana).

Kannattaa sopia selkeä työnjako. Ei opiskelu ole mikään tekosyy laistaa muusta elämästä. Perhe ja arjen kuviot hoidetaan opiskellessakin. Tenttiviikoilla joustoa ja muutenkin tsempitystä ja tukea. Sekään ei ole kiva jos tuntuu ettei toinen arvosta toisen opiskelua tippaakaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Voi jee, pitäsköhän munkin alottaa narina...
Mies opiskelee töiden ohella 3. vuotta illalla. Lähtee töihin ennen klo 7 aamulla ja tulee koulusta ko 21 jälkeen, 4 päivänä viikossa. Viikonloput tekee koulutehtäviä joko kotona, koulussa tai kirjastossa.
Mä hoidan meidän lapset 3 kohta 4 likipitäen 100% yksin.
Mut mä en valita, musta on henoa, että toinen jaksaa vielä opiskella ja näin satsata meidän kaikkien tulevaisuuteen.

Narinarinari. E tuo tilanne ole ikuisuuksi kestävä. Ja mitä kotitöitä on aamusta iltaan? Ja motä työtä se lasten tai siis sun tapauksessa lapsen hoito on??? Teet nyt kärpäsestä härkäsen. Opettele ottamaan elämä rennommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meitä on joka junaan;28938744:
Mies opiskelee töiden ohella 3. vuotta illalla. Lähtee töihin ennen klo 7 aamulla ja tulee koulusta ko 21 jälkeen, 4 päivänä viikossa. Viikonloput tekee koulutehtäviä joko kotona, koulussa tai kirjastossa.
Mut mä en valita, musta on henoa, että toinen jaksaa vielä opiskella ja näin satsata meidän kaikkien tulevaisuuteen.

Tsemppiä! :flower:

[QUOTE="Vieras";28938789]Niin? Mitä sitten? Ei niitä hommia siltikään riitä koko loppu päiväksi tai jokaiselle työpäivälle viikossa. Elämä on tasan just niin hankalaa kuin siitä tekee.[/QUOTE]

Ymmärsin myös et ap:ta ärsytti tässä lähinnä se, et joutuu hoitamaan käytännössä kaiken vaikka perheessä on myös toinen aikuinen, eikä niinkään hommien paljoutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Meitä on joka junaan;28938744:

No mä lähetän ton mun miehen sinne arvostettavaksi. Pikkusen erisia opiskella JA olla töissä. Mun mies on koulussa 9-14, nukkuu päikkärit, et jaksa valvoa ja tehdä illalla kouluhommia RAUHASSA, ku pää ei kuulema toimi koulun jälkeen, menee samaan aikaan nukkumaan kuin minä. Sillä on koulun jälkeen 2,5h aikaa yksinään, ennenku minä ja lapsi tullaan kotiin.

Ihmisillä on varmaan erilaiset siisteys ym kkäsitykset ja sitö myöten erilaiset määrät kotitöitä. Kun on omakotitalo ja 3isoa koiraa, niin kyllä sitä kaikenlaista pientä aina on. Sen lisäksi 2v ei voi olla hetkeäkään valvomatta ja ainaki tuo meidän likka vaatii myös paljon huomiota.

Tokikin on vain lyhyt aika kyseessä, mutta mun silmään menee kyllä monessa kohtaa tekosyiden ja lorvinnan puolelle miehellä. Se tykkää nukkua päikkäreitä ja nyt ku on oikein syyn keksinyt vetää huolella unta palloon 2-3h. (tänää heräsi 18.30 ja kotiin tosiaan tuli 14.15). Että vituttaahan se.

Siis elääkö mies sun siivellä ja tekee lähäriopinnoista jonkun elämää suuremman projektin, joka estää osallistumasta kotitöihin ja lastenhoitoon? Ei taida olla niitä välkyimpiä tapauksia tai sitten vaan laiska.

Ja kyse ei ole vain kotitöistä, vaan ihan kaikesta mahdollisesta kaupassa käynnistä hammaslääkäriin. Ei tarvitse miettiä mitään, muistaa mitään, tehdä mitään. Koulu, nukkuminen, lukeminen. Kaikki muu on mun asioita.

Tokikin on vain lyhyt aika kyseessä, mutta mun silmään menee kyllä monessa kohtaa tekosyiden ja lorvinnan puolelle miehellä. Se tykkää nukkua päikkäreitä ja nyt ku on oikein syyn keksinyt vetää huolella unta palloon 2-3h. (tänää heräsi 18.30 ja kotiin tosiaan tuli 14.15). Että vituttaahan se.

Keskustelemalla päikkärit lyhyemmäksi ja joku kotihomma , koirien ulkoilutus niin aivot saa happea? Koko päivä vierasta kieltä ja ihan asiaa ON rankkaa, todettu mm työmatkoilla. Puolustukseksi vaan aivojumista heti koulun jälkeen... niin me muutkin perheelliset opiskelijat tingitään unista

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="huoh";28938843]Voi vittu mitä paskaa taas. Sääliksi käy miehen puolesta joka on tuollaiseen suhteeseen lähtenyt.[/QUOTE]

Pitää sitte varmaan olla hiljaa ja tehdä kaikkeni miehen opiskelurauhan eteen. Sitten ku valmistuu ni lähden itse jatko-opiskelee samalla mentaliteetilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärsy;28938861:
Pitää sitte varmaan olla hiljaa ja tehdä kaikkeni miehen opiskelurauhan eteen. Sitten ku valmistuu ni lähden itse jatko-opiskelee samalla mentaliteetilla. :)

Näinpä. Kai kokkaat ja leivot kanssa miehelle joka päivä jotain herkkuja? Kyllä kunnon opiskelijoiden siipat niin tekee.

Yhteistyössä