vitun sossu!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyytynyt!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyytynyt!!!!!:
en asu lapsen isän kans koska erottiin mut nyt ollaan taas yhessä! no elatusta se mulle maksaa ja siitä maksoin tän kuun vuokran..ens kuus saan sen 500e kodihoititukea mikä menee kokonaan siihen vuokraan!!en saa elatusta ens kuus ku toi ostaa mulle osamaksulla pesukoneen ja mikron.en voi pestä pyykkiä saan sillon ku lasten isä tulee käymään ku se tulee viikonloppusin vaan.

niin ja paska miks en sais harrastaa seksiä??!!!! olen ottanu kyllä vastuuta mun lapsista!!!!!

Silti NIIN MAKAA KUIN PETAA JA KANNA VASTUUS JA KASVA AIKUISEKSI!

missä ja miten sä asut jos sulla on vuokra 500e?

helsingissäkin saa halvempia jos vain viitsii etsiä.

VOI AAMU miten uusavuttomuutta. meillä ei ollut yhteen aikaan ollenkaan pesukonetta, eikä kerrostalossa ollut pyykkitupaa. PESTIIN KÄSIN kaikki vaatteet ja helppoa se oli. ILMAN MIKROAKIN muuten pärjää!!

en asu lapsen isän kans koska erottiin mut nyt ollaan taas yhessä! no elatusta se mulle maksaa ja siitä maksoin tän kuun vuokran..ens kuus saan sen 500e kodihoititukea mikä menee kokonaan siihen vuokraan!!en saa elatusta ens kuus ku toi ostaa mulle osamaksulla pesukoneen ja mikron.en voi pestä pyykkiä saan sillon ku lasten isä tulee käymään ku se tulee viikonloppusin vaan.

niin ja paska miks en sais harrastaa seksiä??!!!! olen ottanu kyllä vastuuta mun lapsista!!!!!

No kyllä sitä seksiä voi harrastaa raskautumattakin varsinkin kun ei ole rahaa elämiseen eikä mikroa eikä pesukonetta eikä mitävielävarsinkaanjoolemassaolevallelapselleantaa!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
missä ja miten sä asut jos sulla on vuokra 500e?

helsingissäkin saa halvempia jos vain viitsii etsiä.

VOI AAMU miten uusavuttomuutta. meillä ei ollut yhteen aikaan ollenkaan pesukonetta, eikä kerrostalossa ollut pyykkitupaa. PESTIIN KÄSIN kaikki vaatteet ja helppoa se oli. ILMAN MIKROAKIN muuten pärjää!!

Joo, mikro ei ole mitenkään välttämätön. Ja pesukoneen saa osamaksulla jos sellainen on pakko saada.

Kyllähän sun pitäs saada lapsilisää yh-korotuksella, jos todellakin asut kahden lapsesi kanssa. Samoin sun pitäs saada elatusapua/-maksua lapsesi isältä, jollei hän muuten osallistu lapsesi elämään. Asumistuen myös saa.

Ei sitä muillakaan ole helppoa, mutta sitä pitää yrittää elää sen mukaan mihin on oikeasti vara.

Muoks. Asuin kaksin muksuni kanssa kolmiossa, jossa vuokra oli lähemmäs 600e. Yh olin sillon ja hyvin tulin toimeen, vaikka tuloja ei juuri ollukaan.

niin ja viel siitä lapsilisästä maksan laskut sillä!!! asumistukea en saa ens kuus ku olen muuttamassa uuten asuntoon!!! ja niiten pitää päätös uudesta asunnosta eli saa takautuvaa asumistukea mut seki tulee vasta elokuussa!!mulla nyt vuokra 800e ja olen saanu siihenasumistukea ja sossu maksanu osan ja minä myös osan. nyt olen muuttamassa toiseen asuntoon missä on pienempi vuokra ku vihdoin sellasen sain. niin eli puhun ihan ens kuusta ens saa ens kuus asumistukea ja sossu maksaa 122e mun vuokrasta ja mun pitää maksaa loput itse eli se 500e ja mun vuokra on 622e!!!tän kuun lapsilisät menee suoraan yhteen laskuun joka mulla on ulosotossa menee joka kuus. hei anteeks et purkasin mieltä mut on se mun mielestä aika outoa et en saa sossusta rahaa elämiseen!!!!olen kyllä pärjänny tähän asti ja pärjäisin vielki jos ei pitäis maksaa totA vuokraa itse ku mul siihen ei ole varaa!!!!!

niin ja viel siitä lapsilisästä maksan laskut sillä!!! asumistukea en saa ens kuus ku olen muuttamassa uuten asuntoon!!! ja niiten pitää päätös uudesta asunnosta eli saa takautuvaa asumistukea mut seki tulee vasta elokuussa!!mulla nyt vuokra 800e ja olen saanu siihenasumistukea ja sossu maksanu osan ja minä myös osan. nyt olen muuttamassa toiseen asuntoon missä on pienempi vuokra ku vihdoin sellasen sain. niin eli puhun ihan ens kuusta ens saa ens kuus asumistukea ja sossu maksaa 122e mun vuokrasta ja mun pitää maksaa loput itse eli se 500e ja mun vuokra on 622e!!!tän kuun lapsilisät menee suoraan yhteen laskuun joka mulla on ulosotossa menee joka kuus. hei anteeks et purkasin mieltä mut on se mun mielestä aika outoa et en saa sossusta rahaa elämiseen!!!!olen kyllä pärjänny tähän asti ja pärjäisin vielki jos ei pitäis maksaa totA vuokraa itse ku mul siihen ei ole varaa!!!!!

Eiköhän tää jo lopulta näytä tulevan Porvoosta..

Mä oon kans samaa mieltä muitten kanssa että onhan sulla kuiteskin lapsilisät, elarit ja asumistuki, en mäkään usko et sossu antaa jos on kaikki noi laskenut tuloiksi. Onko minkä kokonen asunto?

No sulla taitaa vaan olla vielä opeteltavaa tuon rahankäytön kanssa...
Ei sun tartte tehä niin suurta haloota asiasta, on täällä muitakin joilla on yhtä tiukkaa ellei tiukempaa. Mikäs lasku sulla siellä ulosotossa on? Kannattaa ensin maksaa pakolliset laskut (kuten vuokra) ja sit vasta voi ostella ylimäärästä sillä mitä jää jos jää.

mä oon 21. mä oon pärjäny tähän asti ihan hyvin!!! en osta mitään mikään ei ole pakollista!!!

Mutta miksi on pitänyt raskaaksi hankkiutua jos ei rahaa ylimääräistä ole vaan just ja just pärjää?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
mä oon 21. mä oon pärjäny tähän asti ihan hyvin!!! en osta mitään mikään ei ole pakollista!!!

Mutta miksi on pitänyt raskaaksi hankkiutua jos ei rahaa ylimääräistä ole vaan just ja just pärjää?

no miks ei???!!!! miks en saa hankkia lapsia???sillon ku aloin ensimäistä odottaa niin olin mieheni kanssa ja hän kävi töissä ja niin kävin minäkin niin sillon oli varaa elää!!!

sulla oli vähän sekavaa teksiä. eli siis sä saat tukea sun nykyiseen asuntoon, mutta eivät anna mitään uuden asunnon vuokraan,joka kuitenkin pitää maksaa jos sinne muuttaa haluaa, käsitnkö nyt oikein? eihän siinä tapauksessa rahat voi riittääkkään. niin ja minun ollessani kotona mulle jäi vuokran jälkeen käteen se 500e(kodinhoidontuki+lapsilisä+elatustuki) ei siitä olisi maksanut mitään toisen asunnon vuokraa.

käsittääkseni sosiaalitoimen on pakko ottaa tuo huomioon. teeppä niin että valitat sosiaali asiamiehelle!

niin ja scarlet minäkin olen raskaana,ennestään on yksi lapsi ja kallein omistmani asia on pyykinpesukone(sekin 4v vanha), minullakaan ei siis ole mitään annettavaa lapsilleni, kiva kuulla. minä tosinoletin että tähän mennessä ollaan miehen kanssa naimisissa ja pysytään saman kato alla, mutta mies päätti toisin lupauksistaan huolimatta!! rahat riittää just ja just mutta en minäkään pystyisi maksamaan toisen asunnon vuokraa.

ärsyyntyneelle kysymys: onko molemmat lapset kyseisensaman miehen? jos on miksi asutte vielä erillään? miksi mies ei hoida raskaita hommia? ja miksi toinen lapsi jos kyse on siitä että mies ei halua sitoutua kunnolla?

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
siis ex maksaa 500 euroa elatusta lapsesta.mulle kans sellanen ex.pyydähän poikkeamaan täällä

joo voiku maksais!!!!ei maksa niin paljon maksaa mulle sen 130e ja antaa mulle rahaa sillon kun sitä tarvitsen

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

no miks ei???!!!! miks en saa hankkia lapsia???sillon ku aloin ensimäistä odottaa niin olin mieheni kanssa ja hän kävi töissä ja niin kävin minäkin niin sillon oli varaa elää!!!

Mutta vähän miettiä mihin tilanteeseen alkaa sitä toista lasta tekemään. Ja mä puhun nimenomaan toisesta lapsesta, sä aloit puhua tuloista ekan lapsen aikana.

Olen ittekin yh, olin raskaana, mutta yhteen oltaisiin miehen kanssa muutettu jos raskaus olisi loppuun mennyt. Mies kuitenkin saa ihan hyvää palkkaa joten pärjäämisen kanssa ei olisi ollut ongelmia ja vähemmälläkin oltaisiin pärjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
niin ja scarlet minäkin olen raskaana,ennestään on yksi lapsi ja kallein omistmani asia on pyykinpesukone(sekin 4v vanha), minullakaan ei siis ole mitään annettavaa lapsilleni, kiva kuulla. minä tosinoletin että tähän mennessä ollaan miehen kanssa naimisissa ja pysytään saman kato alla, mutta mies päätti toisin lupauksistaan huolimatta!! rahat riittää just ja just mutta en minäkään pystyisi maksamaan toisen asunnon vuokraa.

No ei mullakaan ole rahallisesti paljon tarjota likalle, mutta en mä alkaisi ehdoin tahdoin toista lasta väsäämään jos rahaa ei ole. Ja sulla ei miestä kai enää ole kuvioissa mitenkään mukana? Luulit olevan ja sen perusteella ajattelit varmaan rahaakin olevan paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja :
ikävä kyllä mut nykypäivänä on pakko mietiä onko varaa hankkia lapsia!!!

Ja ihmetyttää miten monelle tulee ero raskaana ollessa - onko se jotenki nykyaikaa ettei sitä osata ennakoida muutaman kuukauden perioidilla?

oon yksinhuoltja ja en saa mistään tukee ja noi sossut ei vittu tue mua!!!!!tuli päätös et mun pitäis maksaa vuokra itse joka on 500e ja mä saan vaan se 500ekk kodinhoitotukea!!!!miten toi on mahollista??!!! et mä maksan vuokran ja mulle ei jää yhtään rahaa elämiseen????!!!!! mul on pieni lapsi ja toinen tulossa mistä saan rahaa elää ens kuun!!!! niin ja MITEN MUN PITÄIS MENNÄ PIENEN LAPSEN KANSSA PESEE PYYKKIIIÄ TOISEEN TALOON TÄN MUN MISON MAHAN KANSSA???!!!MULLA SELKÄ NIIN KIPEE ET EN PYSTY NOSTAA MITÄÄN LÄÄKÄRI SANO ET EN SAA OTTAA MUN PIENTÄ SYLIIN!! ups toi caps lock jäi päälle!!! mut oikeesti miten mun pitäis elää!!!!! niin ja olen raskaana!!!!

asumistuki, toimeentulotuki, kotihoidontuki+hoitolisä, elatusmaksu, lapsilisä

nämä rahat tulee meille, eli minulle ja yhdelle lapselleni ja hyvin pärjätään =)

Yhteistyössä