vitun sossu!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyytynyt!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos et saa nostella ja kanniskella,niin voisithan kysyä perhetyöntekijää / kodinhoitajaa avuksesi pyykkäysreissulle?
Tai minkä ikäinen on vanhempi lapsesi? Voisiko hän kävellä pyykkäiyreissun ja sä kuljettaisit pyykit korissa tai kassissa rattaitten kyydissä?

Niin ja pesukoneeseen ei saa apuja, jos taloyhtiössä on pesukone, vaikkakin toisessa talossa. Tuttavani sai kokea sen muutama vuosi sitten. Ja se on ihan oikein. Ei sitä yhteiskunnan varoilla kuitenkaan nyt ihan kaikkea tarvitse saadakaan.

just joo nyt oon muka joku provo!!!! miten jotkut ihmiset kehtaa oikeesti!!!!! lapsilisät menee siihen et maksan kaikki laskut elatusta en saa ku lapsen isä makso osan mun vuokrast täs kuus!!! ollaan lasten isä kans suuhtees mut ei asuta yhessä hänellä on oma asunto mut en voi kysyy siltä aina rahaa!!!! ja kysees ei oo porvoon sossu vaan ihan vantaan!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyytynyt!!!!!:
just joo nyt oon muka joku provo!!!! miten jotkut ihmiset kehtaa oikeesti!!!!! lapsilisät menee siihen et maksan kaikki laskut elatusta en saa ku lapsen isä makso osan mun vuokrast täs kuus!!! ollaan lasten isä kans suuhtees mut ei asuta yhessä hänellä on oma asunto mut en voi kysyy siltä aina rahaa!!!! ja kysees ei oo porvoon sossu vaan ihan vantaan!!!!!

hoida asiat VIRALLISTA tietä niin tarvittaessa saat sossusta kyllä rahaa. teidän pitää tehdä elatussopimus ja sinun tulee hakea asumistukea. luulisi että tuossa tilanteessa sitä olisi hakenut jo aikapäiviä sitten..

Mikä sun ongelma on oikeesti? Lasten elatushan kuuluu ensisijaisesti lasten vanhemmille ja jokaisen on kai tarkoitus itsensä täällä elättää. Sossu on sitten apuna, jos ei kykene.

Mutta jos te olette suhteessa, niin miksi asutte erillänne? Kallista pitää kahta asuntoa. Ei meidän suhteessa ainakaan keskenämme makseta mitään elatusmaksuja...

aluksi ymmärsin sua, nyt en enää ymmärrä... jos kerran on maksanut osan vuokrasta, sekin on plussaa sulle päin! ja sulla on muitakin tuloja kun vaan kotihoidontuki. hyvin noilla pärjää!
en mäkään saanut sossusta mitään kun oli yksi lapsi ja toista odotin, enkä sittenkään kun toinen lapsi syntyi. kaikki tulot, kotihoidontuki, asumistuki jne. ylitti sen sossun rajan. lasten isä ei avustanut mitenkään. hyvin ne rahat riittää, paremmin kuin sossun luukulla kävijän.

jos tää ei oikeesti ole provo, niin oletko teiniäiti? miksi teet elämästäsi vaikeempaa kuin se oikeesti on?

"just joo nyt oon muka joku provo!!!! miten jotkut ihmiset kehtaa oikeesti!!!!! lapsilisät menee siihen et maksan kaikki laskut elatusta en saa ku lapsen isä makso osan mun vuokrast täs kuus!!! ollaan lasten isä kans suuhtees mut ei asuta yhessä hänellä on oma asunto mut en voi kysyy siltä aina rahaa!!!! ja kysees ei oo porvoon sossu vaan ihan vantaan!!!!!"

meillä on ainakin max vuokra 2 hlölle muistaakseni 440? ja todellakin, jos olet yh, niin lapsilisä korotuksella, asumistuki ja elatusapu sulle nyt ainakin tule. pikaisella matematiikalla teidän menot, perusosat sunnilleen 650? ja vuokra ton maksimin, mikä se sitten teillä onkin. ja menot pois tuloista, ja jos se on plussalla laskelma, niin silloin ei oikeutta ttt oo.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeeta?:
Jos on lapsen isän kanssa suhteessa, ei mielestäni ole yh? Eikö se miesystävä voi kantaa pyykkejä toiseen taloon pestäväksi?

Kyllä on yh jos asuvat eri osoitteissa. Sen jälkeen kun olin likan isän kanssa muuttanut erilleen, niin vähän ajan päästä koitettiin uudestaan ja seurusteltiin vielä hetki. Kummallakin kuitenkin omat asunnot ja laskut, että kyllä mä olin yh. Yh olen nytkin vaikka seurustelen (en likan isän kanssa )

Mutta tosiaan miksi se mies ei voi kantaa niitä pyykkejä? Kun kerran pitää lapsia naisen kanssa tehdä?

Mä en edes erilleen muuttaessa kysynyt sossusta pesukoneeseen apua, koska tiesin ettei sitä saa, koska taloyhtiössä pesutupa. Ostin koneen osamaksulla anttilasta ja se on maksettu pois jo aikapäiviä sitten.

Jaa, kukin saa sen mitä tilaa.Kuka nyt itsensä paksuksi laittaa jos ei ole varaa vauvvaan?No, tyhmä!Kuka nyt elämäänsä sossun varaan laittaa?no,tyhmä! Otahan itseäsi niskasta kiinni ja kanna vastuusi, itse olet lapset maailmaan synnyttänyt niin huolehdi niistä itse. Itse olet itsesi taas raskaaksi laittanut niin hoida raskautesi itse ja tuleva vauva.eikai muiden pidä sun ongelmia paikata jos itse ne olet aiheuttanut. KASVA AIKUISEKSI!

Alkuperäinen kirjoittaja Työssä kävijä:
Ja se v:n sossu on meidän selkänahasta revittyjä verorahoja. Jokainen lusmuri siis syö "meidän pöydästä".

Vaikken näin pahasti halua sanoa niin sen sanon, että ei sillä sossulla oikeesti oo varaa maksella kahta asuntoa lapsia hommaavalle pariskunnalle. Kun on niitä monen alaikäsen kanssa eläviä leskiäkin suomenmaa täynnä. Ja jos miehelläsi on varaa oman vuokran lisäksi maksaa osa sinun vuokrastasi niin hän lienee työssäkäyvä. Sillon olet jo aika hemmetin hyvässä taloudellisessa tilanteessa oleva yh - elaritkaan ei voi olla kaikista minimaalisemmat.

en asu lapsen isän kans koska erottiin mut nyt ollaan taas yhessä! no elatusta se mulle maksaa ja siitä maksoin tän kuun vuokran..ens kuus saan sen 500e kodihoititukea mikä menee kokonaan siihen vuokraan!!en saa elatusta ens kuus ku toi ostaa mulle osamaksulla pesukoneen ja mikron.en voi pestä pyykkiä saan sillon ku lasten isä tulee käymään ku se tulee viikonloppusin vaan.

niin ja paska miks en sais harrastaa seksiä??!!!! olen ottanu kyllä vastuuta mun lapsista!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä sossu!:
Hyvä että joku on tarkka mihin verorahojamme käytetään-eikä jakele niitä yh-äideille.

Sitä rahaa annetaan niille jotka ovat siihen toimeentulotukeen oikeuitettu, ei pelkästään yh-äideille. Voihan se tuen saaja olla yh-isä, yksinasuva, pariskunta, ydinperhe....

Yh-äiti voi myös olla töissä eikä saa mitään muuta yhteiskunnan tukea kuin lapsilisän yh-korotuksineen.

jos mies pisti sut paksuksi ja on lapsen/lasten isä niin eiköhän miehen velvollisuus ole roudata ne pyykit!!! yms.

ja muille minä olen yh. odotan toista lasta. näin kävi siksi että en tiennyt etukäteen jääväni yksin, jos olisin tiennyt ei toista olisi tulossa.

en asu lapsen isän kans koska erottiin mut nyt ollaan taas yhessä! no elatusta se mulle maksaa ja siitä maksoin tän kuun vuokran..ens kuus saan sen 500e kodihoititukea mikä menee kokonaan siihen vuokraan!!en saa elatusta ens kuus ku toi ostaa mulle osamaksulla pesukoneen ja mikron.en voi pestä pyykkiä saan sillon ku lasten isä tulee käymään ku se tulee viikonloppusin vaan.

niin ja paska miks en sais harrastaa seksiä??!!!! olen ottanu kyllä vastuuta mun lapsista!!!!!

Eikö sulle tässä kuussa tule kotihoidontukea, sehän tulee kuun viimeisenä pankkipäivänä...

Yhteistyössä