Vitun mies, jäi taas kiinni pilven poltosta !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkusurkukyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja luu:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-juoppo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
En tekis alkoholistillekaan lasta, saati pilvenpössyttelijälle.
Sori vaan, mut ei irtoo mitään sympatioita.

Ai miten niin "saati". Kannabis on alkoholia miedompi ja vaarattomampi huume.

Niin just. Ei nyt aleta niputtamaan pilvenpössyttelijöitä samaan kastiin heroinistejen ja muiden kanssa. Mulle ihminen joka polttaa pilveä ei ole automaattisesti narkkari.
Nimitys muutenkin tässä yhteydessä arvelluttaa. Mutta - miehesi on selvästi riippuvainen (oli riippuvuus sitten sosiaalinen, kemiallinen..) dullasta kun ei pysty lopettamaan, valehtelee lopettamisesta jne.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Pyysin myös miestäni lopettamaan ihan siksi kun pelkäsin, että joku tuttu näkee, virkavalta saa vihiä tai jotain sellaista noloa ja turhaa. Mies ei ole koskaan pihalla eikä hänestä huomaa mitään sekavuutta silloin kun hän polttelee (2-3 kertaa viikossa).

Mä mietin ja nyt syyllistän itseäni myös, että olenko vaan kamala nipottava akka. Ja pitäiskö mun nyt vaan hyväksyä asia. Narkkari särähtää korvaan aika pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja juu :

Mitä nyt voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta mitäpä moisesta sivuseikasta. Ja on vielä laitonkin, mutta sehän onkin pikkujuttu.

Alkoholihan ei aiheuta mitään ongelmia Suomessa. Kyllä kannabis on haitallisempaa ja suurempi riski kansanterveydelle. Näinkös tosiaan maassa jossa miesten yleisimpien kuolinsyiden top3-joukossa on viina?

Kuinka yllättävä veto. Viina ei ole laitonta Suomessa toisin kuin kannabis. Kannabiksesta on myös helpompi siirtyä kovempiin aineisiin. Turhan läheltä nähnyt tapauksia, kun tyypit on siirtynyt kovempiin aineisiin, kun "pelkkä" kannabis ei ole enää riittänyt.

Kylläpä kuulostaa tutulta.. Minä itse jätin samassa tilanteessa mieheni ja meidän vauva ei ollut silloin kuin muutaman kuukauden. Siitä on nyt useampi vuosi, enkä ole päivääkään katunut päätöstäni erota. Nyt minulla on uusi ihana mies, jolla ei ole moisia ongelmia. Elä roiku suhteessa itsesi ja lapsesi takia vaan siksi ettet halua olla yksin. Tsemppiä sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Niin just. Ei nyt aleta niputtamaan pilvenpössyttelijöitä samaan kastiin heroinistejen ja muiden kanssa. Mulle ihminen joka polttaa pilveä ei ole automaattisesti narkkari.
Nimitys muutenkin tässä yhteydessä arvelluttaa. Mutta - miehesi on selvästi riippuvainen (oli riippuvuus sitten sosiaalinen, kemiallinen..) dullasta kun ei pysty lopettamaan, valehtelee lopettamisesta jne.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Pyysin myös miestäni lopettamaan ihan siksi kun pelkäsin, että joku tuttu näkee, virkavalta saa vihiä tai jotain sellaista noloa ja turhaa. Mies ei ole koskaan pihalla eikä hänestä huomaa mitään sekavuutta silloin kun hän polttelee (2-3 kertaa viikossa).

Mä mietin ja nyt syyllistän itseäni myös, että olenko vaan kamala nipottava akka. Ja pitäiskö mun nyt vaan hyväksyä asia. Narkkari särähtää korvaan aika pahasti.

Toi on toi mihin riippuvaisten puolisot sairastuvat: kokevat aina joko nipottavansa turhasta (vaikkei niin tekisikään) tai sitten sairastuvat kiltteyteen eli "hyväksyvät" koko asian vaikka itselle tekee tosi pahaa. Fakta on se, että se mitä tunnet, on sinulle aitoa ja oikeaa. Jos sinusta tuntuu pahalle, se on fakta. Ja sinulla on ihan täysi oikeus tuntea niin. Ja keskustelu tulee käydä siitä, haluaako hän sinulle paha mieltä, vai haluaako hän, että sinä voit luottaa hänen ja hän on turvallinen kumppani.

En nimittäisi miestäsi narkkariksi, mutta sanoista väittely on vain keskustelun ajatumista sivuraiteelle ja epäolennaisuuksiin. Kyse on luottamuksesta ja siitä, että tunnetko oikeasti tätä ihmistä. Minä haluaisin ainakin sinun tapauksessasi tietää, millainen mies on kun on ollut puoli vuottakin ilman. Se on se oikea ihminen, jonka kanssa olet yhdessä. Miehen pitäisi ymmärtää, että tämä on sinulle tärkeä asia ja osoittaa osaltaan myös hänen sitoutumista lapsen kasvattamiseen ja aikuistumiseen.

Ja niin kauan kun joudut sairastuttamaan itsesi joko nipottamiseen tai kiltteyteen, syöt itseäsi. Voin kertoa kokemuksesta, että on niin ihanaa kun ei tarvitse valita vain noista kahdesta vaihtoehdosta: nipottaminen tai ylikiltteys. Saa olla rento, saa iloita, saa olla känkkäränkkä, voi luottaa toiseen ihan täysin. Menee hyvin tai huonosti, ei tarvitse pelätä, että toinen lähtee pahoille teille, vaan asiat selvitetään muulla tavoin.

Toivon todella, että voisitte pysyä yhdessä ja jatkaa ilman noita ongelmia, keskittyä muihin asioihin. Anna myös miehellesi aikaa kasvaa isyyteen ja uuteen elämäntilanteeseen, mutta ehdottomasti puhu tästä asiasta ja koita saada ymmärtämään. Jos miehesi rakastaa lastanne, hän ymmärtää, että teidän olisi parempi pysyä perheenä. Ja toisaalta myös, että sinä et pysty elämään suhteessa, joka syö sinua sisältäpäin. Jos siis muuten kaveri olisi ok ja hyvä ihminen, kunhan vain ei käyttäisi pilveä. Mä kyllä uskon siihenkin, että ihminen voi muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.
Anna sille nuo vaihtoehdot ja sitten toivot parasta.

Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.

Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?

Ei mutta pelkään sitä ja sitten en kuitenkaan pystyisi lähtemään..

Niin ja kyllä isä saa hoitaa vauvaa ja muutaman kerran on ollut hänen kanssaan kaksin. Hän kuitenkin polttaa silloin ja väittää ettei mitään voisi tapahtua.. Joten en halua jätää vauvaa hänen vastuulleen.

Pilvi on rasvaliukoinen eli varastoituu elimistöön ja tämä juuri on kannabistuotteiden vaarallisin asia. Huumetta voi vapautua siis milloin vain elimistöön. Vaikka ei olisi polttanut kuukauteen, saattaa esim. autoa ajaessa yhtäkkiä "mennä pilveen" ja tämä luonnollisesti heikentää ajokykyä. Milloinkaan ei voi myöskään tietää, millaisen uneliaan olon tai hihitysilon saa kulloinkin päälleen.

Eli narkomaanin en antaisi hoitaa yksin lastani mm. edellä mainitusta syystä.. Edes silloin, kun se on ollut VARMASTI vuoden ilman. Sitten ehkä.

Mies vieroitukseen tai sinä ja lapsi lähdette. Ei ole muuta vaihtoehtoa, jos et hyväksy miehesi pilvenpolttoa ja jos et halua lapsesi kasvavan narkomaaniperheessä. Ja kuka haluaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:

Toi on toi mihin riippuvaisten puolisot sairastuvat: kokevat aina joko nipottavansa turhasta (vaikkei niin tekisikään) tai sitten sairastuvat kiltteyteen eli "hyväksyvät" koko asian vaikka itselle tekee tosi pahaa. Fakta on se, että se mitä tunnet, on sinulle aitoa ja oikeaa. Jos sinusta tuntuu pahalle, se on fakta. Ja sinulla on ihan täysi oikeus tuntea niin. Ja keskustelu tulee käydä siitä, haluaako hän sinulle paha mieltä, vai haluaako hän, että sinä voit luottaa hänen ja hän on turvallinen kumppani.

En nimittäisi miestäsi narkkariksi, mutta sanoista väittely on vain keskustelun ajatumista sivuraiteelle ja epäolennaisuuksiin. Kyse on luottamuksesta ja siitä, että tunnetko oikeasti tätä ihmistä. Minä haluaisin ainakin sinun tapauksessasi tietää, millainen mies on kun on ollut puoli vuottakin ilman. Se on se oikea ihminen, jonka kanssa olet yhdessä. Miehen pitäisi ymmärtää, että tämä on sinulle tärkeä asia ja osoittaa osaltaan myös hänen sitoutumista lapsen kasvattamiseen ja aikuistumiseen.

Mikä sitten on narkomaani, jos ei huumeriippuvainen? Siis sellainen, joka tarvitsee narkoottisia aineita päivittäin, vaikka tietää sillä loukkaavansa läheisiään ja tuottavansa vaaratilanteita ympäristölle? Ja joka tarvitsee huumausainetta ennen töihin menoa?

Jos ap:n mies joisi alkoholia joka päivä, ennen töihin menoa, kotona iltaisin ja vielä salassa vaimoltaan ja lapseltaan ja kiinnijäädessään sanoisi, ettei ole kännissä, kutsuisitko häntä alkoholistiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja narkkarin omainen:

Mikä sitten on narkomaani, jos ei huumeriippuvainen? Siis sellainen, joka tarvitsee narkoottisia aineita päivittäin, vaikka tietää sillä loukkaavansa läheisiään ja tuottavansa vaaratilanteita ympäristölle? Ja joka tarvitsee huumausainetta ennen töihin menoa?

Jos ap:n mies joisi alkoholia joka päivä, ennen töihin menoa, kotona iltaisin ja vielä salassa vaimoltaan ja lapseltaan ja kiinnijäädessään sanoisi, ettei ole kännissä, kutsuisitko häntä alkoholistiksi?

No kutsutaan millä nimellä kutsutaan, se on tässä epäolennaista. Narkkarisanalla on vain tietty sointi, joka tuo mieleen piikki kädessä makaavan ihmisraunion. Mutta joo, mun puolestani voi kutsua siksikin, ihan sama. Kunhan keskitytään termien puinnin ja eri huumeiden vaarallisuudesta välittelyn sijasta siihen, mikä on olennaista - miten tilanteesta pääsisi pois.

No kutsutaan millä nimellä kutsutaan, se on tässä epäolennaista. Narkkarisanalla on vain tietty sointi, joka tuo mieleen piikki kädessä makaavan ihmisraunion. Mutta joo, mun puolestani voi kutsua siksikin, ihan sama. Kunhan keskitytään termien puinnin ja eri huumeiden vaarallisuudesta välittelyn sijasta siihen, mikä on olennaista - miten tilanteesta pääsisi pois.

No mutta termit ovat tälläisissä asioissa aina äärimmäisen tärkeitä! Ne auttavat näkemään asian sellaisena kuin se on. JOs alkoholistia kutsuu "viiniharrastajaksi", ongelmaa vähätellään eikä siihen puututa samalla tarmolla. Juuri tästä syystä AA-kerhon kokoukset alkavat: "Hei ole Pate ja olen alkoholisti."

AP pyysi apua ja se, että hän ymmärtää elävänsä huumeriippuvisen kanssa, on jatkon kannalta oleellista. Miehenkin pitäisi tilanteensa ymmärtää. Vasta sitten päästään eteenpäin. Ja lapsen takia nykytilanne on kestämätön.

:laugh: Että ihan kahen kuukauden jälkeen pössyttelystä voi yht äkkiä napsahtaa pilveen, ei jeesus :laugh: Ja ois kiva tietää mistä löytyy näillä nykyisillä resursseilla sellainen vierotuspaikka jonne otetaan pilven pössyttelijä kun jonossa on pitkä liuta ränninarkkareita...

Mutta siis ap:n ongelmaan. Selkeestikään miehesi ei pysty puhumaan sinulle ko. asiasta rehellisesti koska on edelleen valehdellut käytöstään. Vaikuttais kyllä siltä että miehesi ei edes halua todella lopettaa, koska siinä tapauksessa olisi osannut etsiä itselleen tukea. Ei kait sulla ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa joko antaa miehelle hiljainen hyväksyntä tai lähteä lapsen kanssa. Mä tein aikanani jälkimmäisen, mutta siinä ei ainoa ongelma ollutkaan toi polttelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
:laugh: Että ihan kahen kuukauden jälkeen pössyttelystä voi yht äkkiä napsahtaa pilveen, ei jeesus :laugh: Ja ois kiva tietää mistä löytyy näillä nykyisillä resursseilla sellainen vierotuspaikka jonne otetaan pilven pössyttelijä kun jonossa on pitkä liuta ränninarkkareita...

Mutta siis ap:n ongelmaan. Selkeestikään miehesi ei pysty puhumaan sinulle ko. asiasta rehellisesti koska on edelleen valehdellut käytöstään. Vaikuttais kyllä siltä että miehesi ei edes halua todella lopettaa, koska siinä tapauksessa olisi osannut etsiä itselleen tukea. Ei kait sulla ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa joko antaa miehelle hiljainen hyväksyntä tai lähteä lapsen kanssa. Mä tein aikanani jälkimmäisen, mutta siinä ei ainoa ongelma ollutkaan toi polttelu.

Kannattaa selvittää asiat, ennen kuin nauraa. Kyllä, näin voi käydä. Kyse on ihan biologiasta ja kemiasta. Ja on käynyt omien silmieni alla.

Ja todellakaan vierotuspaikat eivät ota pössyttelijöitä sisään. Avohoito on vahtoehto näissä tapauksissa.

ISO halaus sinulle.. onpas taas ollut kannustavia kommentteja!
Ota yhteyttä siihen irtihuumeista nro ja kysy heiltä neuvoa. Sanot miehelles et on jääny kiinni ja et ilmotat polisille..

Minun mieheni poltti pilveä yli 10v. Kun tulin raskaaksi, lupasi mieheni lopettaa. Sanoin hänelle, että yksikin kerta ja lähden. Lapsemme on nyt 5v, toinen 3v ja nuorin 1v. Mieheni on ollut siitä päivästä asti ilman kun lupasi lopettaa.

Sinun miehesi saattaa tarvia apua lopettamiseen. Auttaako jos teet hänelle selväksi, että se on joko lapsi tai pilvi.

Niin... Minäkään en ymmärrä, mitä hauskaa rasvaliukoisuudessa on. Ehkä asia ei ole avautunut.

Rasvaliukoiset asiat (kuten mainittu huume ja esim. monet vitamiinit) varastoituvat elimistöön. Nämä varastot liukenevat vähitellen elimistöön. Tämän takia esim. rasvaliukoisia vitamiineja ei saa ottaa liikaa, ettei tule yliannostusta (ja kyllä, näin voi käydä). Sama pätee ko.huumeeseen. Ja kun huumetta vapautuu, voi toisinaan käydä niin, että sitä vapautuu niin paljon kerralla, että ihminen huumautuu.

Ja paljon polttavilla varastossa on luonnollisesti enemmän huumetta ja todennäköisyys tähän on suurempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ja kaikki ovat tyytyväisiä:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Oisko joku vanha juttu, ootko varma että sitä on lähiaikoina käytetty? Jos on vaan unohtunut sinne?

Viimeksi oon siivonnut parvekkeen pari päivää ennen vauvan syntymää, eli 3kk sitten. Eikä se siellä silloin ollut...:(

Vituttaa, tunteet heittelee nyt vihasta suruun. Kädet oikein tärisee kun mä mietin kuinka väärin tää on lastamme kohtaan.

Se on väärin, jos nyt alat raivota miehellesi. Koska teillä on vauva, ja vauva ei tykkää riitelystä. Sinä itse valitsit tehdä lapsen narkkarin kanssa, kanna siis nyt vastuusi. Olisit aivan hyvin voinut vaatia, että mies on esim. 6 kk kuivilla, ennen kuin alatte yrittämään lasta. Auta miestäsi ohjaamalla hänet hoitoon. Raivoaminen olisi typerää ja väärin, koska tiesit miehesi sairaudesta, kun päätit perustaa perheen! Sinulla on nyt vähän niinkuin kaksi lasta; vauva ja sairas mies. Auta miestä hoitamaan itsensä kuntoon, niin saat apua arjenpyöritykseen. Vauvasi ei ole isänsä huumeidenkäytön lisäksi ansainnut vielä pois tolaltaan olevaa äitiä.

vittu mitä päähän taputtelua ei se mikään sairaus ole vaan itse valittu tie! ihme ajattelua, ei multa irtoo sääliä alkoholisteillekkaan itse ovat tiensä valinneet, mikän sairaus eipistä polttaa eikä vetää viinaa tms. itse ihminen tekee päätöksen aloittaa päihteiden käyttö

Mun lapsen lähelle ei yksikään huumehemmo tule, ei edes sen oma isä.

Eli meillä lapsi ei tapaa bioisäänsä ja yhtenä syynä on se, että lupauksestaan huolimatta poltti pilveä. Ja mulle riitti ihan se yksi kerta, että jäi kiinni sen jälkeen kun oli luvannut ettei enää polttele.

Kaveri polttaa päivittäin, jopa ennen töihin menoa! On kyllä NARKOMAANI! Jos joku jois kossua ennen töihin menoa ja töiden jälkeen, on hän päivän selvä alkoholisti.

Niin... Minäkään en ymmärrä, mitä hauskaa rasvaliukoisuudessa on. Ehkä asia ei ole avautunut.

Rasvaliukoiset asiat (kuten mainittu huume ja esim. monet vitamiinit) varastoituvat elimistöön. Nämä varastot liukenevat vähitellen elimistöön. Tämän takia esim. rasvaliukoisia vitamiineja ei saa ottaa liikaa, ettei tule yliannostusta (ja kyllä, näin voi käydä). Sama pätee ko.huumeeseen. Ja kun huumetta vapautuu, voi toisinaan käydä niin, että sitä vapautuu niin paljon kerralla, että ihminen huumautuu.

Ja paljon polttavilla varastossa on luonnollisesti enemmän huumetta ja todennäköisyys tähän on suurempi.

Rasvaliukoinen aine läpäisee veri-aivoesteen aivoissa, joka suojaa myrkyiltä .Vesiliukoiset huumeet eivät pääse niin helposti liottamaan aivoja, mutta rasvaliukoiset pääsee. Myös alkoholi pääsee, ksoka on liotin!

Rasvaliukoiset aineet kertyy elimistöön. Vesiliukoiset esiom. amfetamiini ja alkoholi lähtevät elimistöstä virtsan ja hien mukana, mutta rasvaloiukoiset eivät. Kannabis näkyy verikokeissa ja virtsakokeissa tämän takia monia viikkoja, jopa kuukausia.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja ja kaikki ovat tyytyväisiä:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Oisko joku vanha juttu, ootko varma että sitä on lähiaikoina käytetty? Jos on vaan unohtunut sinne?

Viimeksi oon siivonnut parvekkeen pari päivää ennen vauvan syntymää, eli 3kk sitten. Eikä se siellä silloin ollut...:(

Vituttaa, tunteet heittelee nyt vihasta suruun. Kädet oikein tärisee kun mä mietin kuinka väärin tää on lastamme kohtaan.

Se on väärin, jos nyt alat raivota miehellesi. Koska teillä on vauva, ja vauva ei tykkää riitelystä. Sinä itse valitsit tehdä lapsen narkkarin kanssa, kanna siis nyt vastuusi. Olisit aivan hyvin voinut vaatia, että mies on esim. 6 kk kuivilla, ennen kuin alatte yrittämään lasta. Auta miestäsi ohjaamalla hänet hoitoon. Raivoaminen olisi typerää ja väärin, koska tiesit miehesi sairaudesta, kun päätit perustaa perheen! Sinulla on nyt vähän niinkuin kaksi lasta; vauva ja sairas mies. Auta miestä hoitamaan itsensä kuntoon, niin saat apua arjenpyöritykseen. Vauvasi ei ole isänsä huumeidenkäytön lisäksi ansainnut vielä pois tolaltaan olevaa äitiä.

vittu mitä päähän taputtelua ei se mikään sairaus ole vaan itse valittu tie! ihme ajattelua, ei multa irtoo sääliä alkoholisteillekkaan itse ovat tiensä valinneet, mikän sairaus eipistä polttaa eikä vetää viinaa tms. itse ihminen tekee päätöksen aloittaa päihteiden käyttö

ehkäpä ajattelutapasi muuttuu, kun joku läheisistäsi SAIRASTUU alkoholismiin tai huumeisiin.

Mulla yksi kaveri, joka aloitti pilvellä, siitä siirtyi nappeihin, sitten piriin ja kaippa hän jotakin suonensisäistäkin otti, halusi lopettaa, ei onnistunut elämä meni päin vittua ja hän tappoi itsensä.

Oma äitini otti viikonloppuisin viiniä, pikkuhiljaa määrät lisääntyivät, sitten hän rupesi ottamaan jo arki iltaisinkin, ihan känniin asti, sai työstä hoitoonohjausta, eo ottanut hoitoa vastaan, nyt on työtön, selviä kausia tulee silloin kun rahat on loppu, heti kun saa rahaa on tiedossa muutaman viikon putki ympäripäissään aamust iltaan...Tiedän, että jos hän olisi jättänyt ottamatta sitä viiniä, niin ei olisi tässä nyt, mutta yleensä ihminen on jo masentunut kun alkoholi alkaa maistumaan, sillä alkoholilla/päihteillä vain yritetään lääkitä sitä omaa alakuloa ja masennusta, vaikka todelisuudessa asia vain pahenee entisestään

taas on liuta pilvenpolttelijoita puolustelemassa polttelijoita.kannabis on suomessa laitonta,luokitellaan huumausaineeksi,sitä käyttävät on huumeiden käyttäjiä.
heroiini on huumetta,sitä käyttävät luokitellaan huumeiden käyttäjiksi.

alkoholi ja tupakka on laillista suomen lain mukaan,vaarallista tai ei hyvin yksin kertainen asia.

Olisit miettinyt tuota pilvenpolttoa viimeistään ennen lapsen tekemistä. Nyt on paha valittaa kun on huonot housussa.

Niin mä mietinkin ja "isot saarnat" siitä pidin ja mieslupas lopettaa. Ekaks välittömästi, sitten kohta, ja sitten pian, sitten huomenna,sitten ensi viikolla... yms. En nyt kaipais haukkumista, kiitos.

Eihän tää aptä enää auta, mutta jo jotain joka on nyt tuossa tilanteessa, suunnittelemassa lasta riippuvaisen kanssa.

Ette te voi uhkailla ja saarnata. Asiasta pitää keskustella eikä asettaa uhkavaatimuksia. Jos kumppania ei oikeasti haluta päästä riippuvaisuudesta eroon, niin älkää perustako perhettä. Kyllä sen pitää olla sen miehen oma valinta, niin perhe kuin päihteidenkäytön lopettaminen. Uhkailuun on niin helppo luvata vaikka kuu taivaalta...

Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.
Anna sille nuo vaihtoehdot ja sitten toivot parasta.

Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.

Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?

Ei mutta pelkään sitä ja sitten en kuitenkaan pystyisi lähtemään..

Niin ja kyllä isä saa hoitaa vauvaa ja muutaman kerran on ollut hänen kanssaan kaksin. Hän kuitenkin polttaa silloin ja väittää ettei mitään voisi tapahtua.. Joten en halua jätää vauvaa hänen vastuulleen.

Pilvi on rasvaliukoinen eli varastoituu elimistöön ja tämä juuri on kannabistuotteiden vaarallisin asia. Huumetta voi vapautua siis milloin vain elimistöön. Vaikka ei olisi polttanut kuukauteen, saattaa esim. autoa ajaessa yhtäkkiä "mennä pilveen" ja tämä luonnollisesti heikentää ajokykyä. Milloinkaan ei voi myöskään tietää, millaisen uneliaan olon tai hihitysilon saa kulloinkin päälleen.

Eli narkomaanin en antaisi hoitaa yksin lastani mm. edellä mainitusta syystä.. Edes silloin, kun se on ollut VARMASTI vuoden ilman. Sitten ehkä.

Mies vieroitukseen tai sinä ja lapsi lähdette. Ei ole muuta vaihtoehtoa, jos et hyväksy miehesi pilvenpolttoa ja jos et halua lapsesi kasvavan narkomaaniperheessä. Ja kuka haluaisi...

Kaksi asiaa väärin: vaikka kannabis on rasvaliukoinen, ei sitä erity enää ''pilvessä olemisen'' jälkeen elimistöön niin, että olisi taas ''kuuppa hileessä.''

Toinen asia: kannabis ei vaikuta ajokykyyn. Itse asiassa ne, jotka saavat reseptillä polttaa lääkekannabista (joka on vahvempaa tai vähintään samanvahvuista tavaraa kuin katukauppakannabis) saavat myös ajaa autoa vaikka olisivatkin pilvessä. Tässä on ristiriita, sillä laittomasti pilveä polttavat ajelijat saavat kiinnijäädessään syytteet sekä huumausainerikoksesta että rattijuopumuksesta.

Lisäksi ei ole varmasti todettu, että kannabiksen käyttö itsessään aiheuttaisi skitsofreniaa. Tällä hetkellä sitä taidetaan pitää ennemminkin laukaisevana tekijänä, eli pidetään todennäköisenä, että polttelijalla olisi jo skitsofrenia jonka kannabis vain laukaisee. Tätä ei tietenkään tule väheksyä, sillä kukaan ei voi tietää, onko itse riskissä saada polttelun laukaisema skitsofrenia.

Myös porttiteoria on ontuva. Ja siitä vauhkoavat unohtava aina ne aineet, jolla KAIKKI aloittavat: alkoholin ja tupakan. Yksikään pilvenpolttoa kokeillut ei ole noviisi aiemmin mainittujen aineiden osalta. Lisäksi täytyy ottaa huomioon kannabiksen laittomuuden aiheuttama sosiaalinen ja yhteiskunnallinen vaikutus. Ne, jotka ovat ''muutenkin pudonneet kelkasta'' eli eivät elä täysin kunniallisina kansalaisina (opiskele täyspäiväisesti, työskentele, ylipäätään TEE JOTAIN joka johtaisi elämän suuriin päämääriin) ovat helposti niitä, joille ei ole vaikeaa kieltäytyä laittomasta aineesta. Heistä tulee myös suuremmalla todennäköisyydellä erilaisten huumausaineiden ongelmakäyttäjiä. Tavalliset työssäkäyvät yms. eivät ole yhtä todennäköisesti päihteiden ongelmakäyttäjiä. Sama homma menee alkoholin kanssa: syrjäytyneet ovat muuta kansaa todennäköisemmin alkoholiongelmista kärsiviä.

Viimeiseksi ap:lle: yritä ensin puhua. Kerro kaikki tunteesi. Puhu siitä, kuinka paha olo sinulle tulee kun miehesi on jatkuvasti ''pihalla'' eikä välitä siitä ettet pidä siitä. Kerro, että kärsit. Jos ei auta, niin sitten suosittelen eroa. Sinun ei tule kärsiä toisen itsekkyydestä, sillä kärsimyksesi välittyy myös lapseen.

Sinä et myöskään missään nimessä saa jättää lastasi miehelle, jos tämä on poltellut. Siitä voi ihan oikeasti joutua lapsi huostaanotetuksi. Olet antanut lapsen huostaan humaltuneelle henkilölle. Jos eroatte, ja asiaksi tulevat tapaamisoikeusasiat, sinun tulee myös huolehtia samasta asiasta. Voit puhua sosiaaliviranomaisille miehesi polttelusta, he eivät ota yhteyttä poliisiin jos miehesi on yhteistyökykyinen.

Minä jättäisin miehen, en saarnaa enkä mitään, mutta tämä on mielipide. Suomessa pärjää taloudellisesti kyllä yh:kin. Ja maksaahan se pilvikin! Plus että se on RIKOLLISTA, siis pilven käyttö on kriminailisoitu Suomessa.