Vitun mies, jäi taas kiinni pilven poltosta !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkusurkukyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkusurkukyynel

Vieras
Lupasi saatana lopettaa koko touhun kun aloin odottamaan esikoistamme. No vähän ennen lapsen syntymää heitti bonginsa pois, poltti vain sätkiä jolloin määrät väheni. Nooh, jonkun ajan kuluttua otti käyttöön piipun. Lupasi vähentää ja lopettaa pikkuhiljaa, kuitenkin pian lopullisesti. Mitään tällaista ei ole tapahtunut. Siivosin äsken parvekkeella ja löysin sieltä piilosta omatekemän bogin (limupullosta). SAATANA ETTÄ MENEE HERMOT!

On taas valehdellut päin naamaa. Kehdannut vielä puhua, että ompa hyvä että pääso irti siitä bongista yms.

Vauva on 3kk ja olo on niin yksinäinen ja väsynyt. En anna miehen hoitaa vauvaa, koska pelkään että jotain käy.

Mies polttaa pilveä joka päivä, usein aamullakin ennen töihin menoa. Ja illalla on tosi usein joko kaverinsa luona polttelemassa tai sitten käy aikasin nukkumaan.

Mä olen ihan poikki tähän touhuun. Miksi mä uskoin että lopettais jos on 10 vuotta polttanut päivittäin. Itse en taas käytä mitään päihteitä juuri ollenkaan, joskus ravintolassa saatan viiniä juoda, siinä kaikki.

MITÄ MÄ OIKEESTI TEEN !!?? Olen niin surullinen ja väsynyt. En tunne edes mitään vetovoimaa mieheeni tämän takia. Erota en kuitenkaan halua, varmaan siksi etten halua olla yksin. Ja asunto-asiatkin menisin päin puuta.

Pilvessäkin mies on kuitenkin ihana, eikä vaikuta mitenkään erilaiselta. Hänestä ei päälle päin huomaa kuinka "sekaisin" on.

Enemmän mua surettaa jopa toi valehtelu kun se pilven polttaminen. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisit miettinyt tuota pilvenpolttoa viimeistään ennen lapsen tekemistä. Nyt on paha valittaa kun on huonot housussa.

Niin mä mietinkin ja "isot saarnat" siitä pidin ja mieslupas lopettaa. Ekaks välittömästi, sitten kohta, ja sitten pian, sitten huomenna,sitten ensi viikolla... yms. En nyt kaipais haukkumista, kiitos.

Teit huumeriippuvaisen kanssa lapsen, joka lupasi lopettaa eikä sitten lopettanutkaan? Hmmm... Moni olis saattanut osata kertoa sinulle, kuinka vaikeaa narkkarin on lopettaa lupauksistaan huolimatta. Miehesi riippuvuus on sairaus siinä missä alkoholismikin. Pistä se marssimaan hoitoon, siinä ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Olisit miettinyt tuota pilvenpolttoa viimeistään ennen lapsen tekemistä. Nyt on paha valittaa kun on huonot housussa.

Niin mä mietinkin ja "isot saarnat" siitä pidin ja mieslupas lopettaa. Ekaks välittömästi, sitten kohta, ja sitten pian, sitten huomenna,sitten ensi viikolla... yms. En nyt kaipais haukkumista, kiitos.

Haukutaan sitten ukkos. Jos se sitten helpottais sinua.

HAUHAUHAUHAUHAU!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Oisko joku vanha juttu, ootko varma että sitä on lähiaikoina käytetty? Jos on vaan unohtunut sinne?

Viimeksi oon siivonnut parvekkeen pari päivää ennen vauvan syntymää, eli 3kk sitten. Eikä se siellä silloin ollut...:(

Vituttaa, tunteet heittelee nyt vihasta suruun. Kädet oikein tärisee kun mä mietin kuinka väärin tää on lastamme kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Oisko joku vanha juttu, ootko varma että sitä on lähiaikoina käytetty? Jos on vaan unohtunut sinne?

Viimeksi oon siivonnut parvekkeen pari päivää ennen vauvan syntymää, eli 3kk sitten. Eikä se siellä silloin ollut...:(

Vituttaa, tunteet heittelee nyt vihasta suruun. Kädet oikein tärisee kun mä mietin kuinka väärin tää on lastamme kohtaan.

Se on väärin, jos nyt alat raivota miehellesi. Koska teillä on vauva, ja vauva ei tykkää riitelystä. Sinä itse valitsit tehdä lapsen narkkarin kanssa, kanna siis nyt vastuusi. Olisit aivan hyvin voinut vaatia, että mies on esim. 6 kk kuivilla, ennen kuin alatte yrittämään lasta. Auta miestäsi ohjaamalla hänet hoitoon. Raivoaminen olisi typerää ja väärin, koska tiesit miehesi sairaudesta, kun päätit perustaa perheen! Sinulla on nyt vähän niinkuin kaksi lasta; vauva ja sairas mies. Auta miestä hoitamaan itsensä kuntoon, niin saat apua arjenpyöritykseen. Vauvasi ei ole isänsä huumeidenkäytön lisäksi ansainnut vielä pois tolaltaan olevaa äitiä.

Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.
Anna sille nuo vaihtoehdot ja sitten toivot parasta.

Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.

Eikö tuossa nyt ole kaksi vaihtoehtoa: joko mies lopettaa kokonaan tai sä ja lapsi lähdette.

Näinpä. Sääliksi käy lastanne, jos joutuu asumaan saman katon alla huumeveikon kanssa. Oppii jo pienestä pitäen 'tavoille', muista riskeistä puhumattakaan.

Niin niin niin. Niihän sen pitäisi mennä, mutta harmi ettei elämässä aina kaikki käy niin yksinkertaisesti. Mä en pysty lähtemään, tunteiden enkä myöskään rahan takia. aaaarrrgh.

Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?

tota en tiedä, mut eikö sun kuitenkin kannattais antaa miehen hoitaa vauvaa, sillon ees ku on selkeemmäs kunnossa. jos itse vaikka oot paikalla. ehkä se tajuaisi paremmin vastuunsa, jos et hoida kaikkea... vai tarkoititko ettet voi jättää sen hoitoon? eikö se edes sillon olis polttamatta? sen ymmärrän kyl, ettet sit voi jättää sille...

Eli sulla on jo varma tieto, että jos annat nuo vaihtoehdot, niin mies valitsee sen että sä ja lapsi saatte lähteä?

Ei mutta pelkään sitä ja sitten en kuitenkaan pystyisi lähtemään..

Niin ja kyllä isä saa hoitaa vauvaa ja muutaman kerran on ollut hänen kanssaan kaksin. Hän kuitenkin polttaa silloin ja väittää ettei mitään voisi tapahtua.. Joten en halua jätää vauvaa hänen vastuulleen.

Tuo on aika paha tilanne kun et voi luottaa mieheesi. Mun mieheni polttaa pilveä silloin tällöin, mutta kohtuudella ja iltaisin baarin yhteydessä. Samaan tyyliin kun jotkut kippaa muutaman bissen. mies ei juuri juo. Mutta luotan häneen täysin vauvan hoidon suhteen. Hän ei "karkaa" pilvenpolttoon heti kun jää hetkeksi yksin. toivottavasti joku ratkaisu teillä löytyy, vetoa mieheesi!

Kannattaako tällaiseen ottaa yhteyttä vai ilmoittavatko heti lastensuojeluun / sosiaaliviranomaisille yms.. ?

http://www.irtihuumeista.fi/index.phtml?s=5

Soita anonyymina tuohon heidän palvelevaan puhelimeensa ja kysy! En rehellisesti sanotuuna tiedä asiaa, mutta sen tiedän, että osaavat kertoa ja nimettömänä voi kysyä.

Onko sinusta oikein muuten suojella miehesi huumeidenkäyttöä lapsesi kustannuksella? Jos ei sinulla riitä rahkeita passitta miestäsi hotioon, eikö mielestäsi pidä erota? Vai jatkatko ihan vaan lapsen kasvattamista huuemiden varjossa? Niin että hän kasvaa huumemaailmaan pienestä pitäen ja kärsii koko lapsuutensa ja parhaassa tapauksessa lapsuuden traumojen vuoksi koko elämänsä?

NArkkarit ja narkkareiden puolisot osaavat olla niin raivostuttuvia vähätellessään näiden asioiden vakavuutta:(

Alkuperäinen kirjoittaja luu:
Tuo on aika paha tilanne kun et voi luottaa mieheesi. Mun mieheni polttaa pilveä silloin tällöin, mutta kohtuudella ja iltaisin baarin yhteydessä. Samaan tyyliin kun jotkut kippaa muutaman bissen. mies ei juuri juo. Mutta luotan häneen täysin vauvan hoidon suhteen. Hän ei "karkaa" pilvenpolttoon heti kun jää hetkeksi yksin. toivottavasti joku ratkaisu teillä löytyy, vetoa mieheesi!

Kyllä mäkin toisaalta luotan. Ja niin kuin aikaisemmin kirjoitin, hänestä ei edes huomaa että on pilvessä. Liekö sitten syynä 10 vuoden päivittäinen polttelu. Nyt vaan on alkanut pelottaa että jos jotain käy. Ja vaikka ei edes kävisi vauvalle, mutta jos tulisi esim tulipalo yms, saapuisi virkavalta paikalle ja tajusivat tilanteen. Lapsi joutuisi huostaan yms.

En mä ymmärrä miksi uskoin että se lopetaa. Ja miten tuntuu että mulle aina käy näin. Entinen poikaystävä oli narsisti alkkis. Jes.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-juoppo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
En tekis alkoholistillekaan lasta, saati pilvenpössyttelijälle.
Sori vaan, mut ei irtoo mitään sympatioita.

Ai miten niin "saati". Kannabis on alkoholia miedompi ja vaarattomampi huume.

Mitä nyt voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta mitäpä moisesta sivuseikasta. Ja on vielä laitonkin, mutta sehän onkin pikkujuttu.

Niin just. Ei nyt aleta niputtamaan pilvenpössyttelijöitä samaan kastiin heroinistejen ja muiden kanssa. Mulle ihminen joka polttaa pilveä ei ole automaattisesti narkkari.
Nimitys muutenkin tässä yhteydessä arvelluttaa. Mutta - miehesi on selvästi riippuvainen (oli riippuvuus sitten sosiaalinen, kemiallinen..) dullasta kun ei pysty lopettamaan, valehtelee lopettamisesta jne.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Pyysin myös miestäni lopettamaan ihan siksi kun pelkäsin, että joku tuttu näkee, virkavalta saa vihiä tai jotain sellaista noloa ja turhaa. Mies ei ole koskaan pihalla eikä hänestä huomaa mitään sekavuutta silloin kun hän polttelee (2-3 kertaa viikossa).

Alkuperäinen kirjoittaja juu :

Mitä nyt voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta mitäpä moisesta sivuseikasta. Ja on vielä laitonkin, mutta sehän onkin pikkujuttu.

Alkoholihan ei aiheuta mitään ongelmia Suomessa. Kyllä kannabis on haitallisempaa ja suurempi riski kansanterveydelle. Näinkös tosiaan maassa jossa miesten yleisimpien kuolinsyiden top3-joukossa on viina?