Vitsatiet ja gyneosasto

  • Viestiketjun aloittaja Niittyleinikki
  • Ensimmäinen viesti
Niittyleinikki
Hyvät ihmiset, onko kellään kokemusta vastaavasta?

Olen 45-vuotias 3 teini-ikäisen äiti (4 raskautta).

Oireiluni alkoivat helmikuussa, samoihin aikoihin miesystäväni kärsi kovasta eturauhastulehduksesta. Suojaamattoman yhdynnän jälkeen häntä sattui kovasti ja minua kirveli. Välimme kiristyivät muutenkin ja päädyimme eroon. Huhtikuussa kävin gynellä ja minulla todettiin 2-tason solumuutoksia ja jokin tulehdus emättimessä. Sain sisäisesti käytettävän antibiootin.

Oudot oireet (alaselän kipu, väsymys, ärtyisyys) jatkuivat. Työpaikkalääkäri keksi laittaa virtsatutkimuksiin, vaikka se ei tullut itselleni mieleen, sillä virtsatessa EI kirvele. Nyt olen syönyt 3 antibioottikuuria ja yksikään ei ole auttanut. Eka viikko lomaa takana ja olo ihan paska.

Kävin jossain välissä gynellä uudestaan ja se sanoi, että limakalvot ovat ohentuneet. Järkytyin, sillä seksi on minulle tärkeää ja se on aina sujunut hyvin. Onneksi sain hyvät neuvot: 1. SinCitystä saa kuulemma parhaat liukasteet (silikonipitoiset) ja sitten sain mukaan 2. Vagifem-estrogeenin (paikallisesti käytettävä), lisäksi lääkäri suositteli 3. Menofem-valmistetta. Gynophilusta olen myös ostanut.

Lääkäri sanoi topakasti, ettei kostumisella ole mitään tekemistä halun ja kiihkon kanssa. Huokailin olevani aina ihan märkä, mutta en tosiaan ollut tajunnut limakalvojen paksuudesta/ohuudesta mitään. Tämä pitäisi kyllä sanoa kaikille - niin miehille kuin naisille! Miksei näistä puhuta enempää?

Virtsateihin sain hyviä vinkkejä: juo paljon, ananas ja mansikka ovat hyviä diuriditeetteja. Koivunlehtitee auttaa. Karpalomehu raakana, ilman sokeria ja vettä.

...mutta: en ole kunnossa! Poikkesin Exän luona, vietimme ihanan yön ja nyt vuodan verta ja munuaisiin sattuu taas..
(joo joo, emme käyttäneet kondomia, se oli tyhmää..) Sillä nyt häneenkin sattuu taas.. eikä mitään toivoa jatkosta ole suhteelle... nyyh.

Mikä on mitäkin? ja liittyykö mies tähän jotenkin? Sukupuolitauteja en epäile hänellä ja itseni tiedän.

Olen kiitollinen jokaisesta vastauksesta,

t. leinikki


 

Yhteistyössä