Ahistus Pahistus ja itseinho :-(

05.03.2014
408
-1
16
Sain vihdoin ja viimein itseäni niskasta kiinni ja siivosin jääkaapin. Ainakin 10 kiloa ruokaa meni harakoille, päiväysvanhoja, kaapin perälle jääneitä tms.
Mä vihaan tätä mun kaoottista elämää, rahaa palaa ja silti tuntuu että mitään ei koskaan sillä saada, hemmetti!
Olen yrittänyt pitää pihistelykuukauden, mutta ei onnistu vaikka kaapit tursuaa erilaisia ruokia, silti kun pitäis jotakin tehdä niin "en jaksa" tai "en saata syödä" ja sitten tulee käytyä kaupassa ja haettua jotain mitä nyt sattuu mieli tekemään tai mitä huvittaa valmistaa. Ja uudet ruoat vanhojen eteen.
Hävettää ihan helvetisti, kun äiti on mun selkäytimeen saakka nakuttanut ettei ruokaa saa heittää pois, mutta ajatus ei ole ihan yltänyt toteutuksen tasolle :-(
Nyt vaan sätin ja mollaan itseäni ja lisään jo ennenstään ahistunutta olotilaani :-(

Tuo olisi muuten hyvä idea, mutta minä en vain pysty siihen.
Olen varmaan epäjärjestelmällisten ihmisten top100:ssa, kierrätän kaikki laskunikin perintätoimiston kautta ja saatan maksaa jonkun laskun kahteenkin kertaan, ja tästä miehen kanssa aina riidellään kun mikä siinä on niin vaikeaa laittaa laskut yhteen pinoon päivämäärän mukaan ja maksaa ajallaan pois.
Niin, kenpä tietäisi sen.

[QUOTE="Iita";29690098]Kirjoita aina vihkoon päiväys ja mitä ruokaa laitat jääkaappiin tai pakastimeen, sitten vain pläräät sitä joka päivä..[/QUOTE]

Uudet ruuat vanhojen taakse. Noin päin.

Meillä maksetaan lasku saman tien pois, kun se tulee. Revitään ja heiteään roskiin. Jos lasku on sellainen, että sen syystä tai toisesta joutuu säästämään, siihen kirjoitetaan se pvm. jolloin lasku on maksettu.

Kaupassa käydään lähinnä vain silloin, kun maito tai hedelmät on loppu (1-2krt/vko). Silloinkin suunnitellaan kauppalistaan ostokset tulevien aterioiden mukaan. Ja näihin aterioihin hyödynnetään parhaamme mukaan pakastinta/ omia kaappeja.

Auttaisiko nämä vinkit? :)

Pitää lohduttaa sua että et oo ainoa, mun veljen perhe laittaa kans ihan älyttömästi ruokaa roskiin. En oo keksinyt että miten niitä neuvois, mutta pahalta se näyttää, kun lapsena opetettiin ettei mitään ruokaa sais heittää hukkaan. En tiedä miten veli on se unohtanut, kun itsellä tulee ainakin vieläkin huono omatunto jos heittää jotain ruokaa roskiin.

Kiitos asiallisista vastauksista, mietin uskallanko kirjoittaakaan jos tulee kauheat haukut. Jonkin sortin keskittymishärö on, tiedän miten asiat pitäisi tehdä, ja muiden mielestä nämä ovat ihan helppoja toteuttaa, mutta en tiedä mitä tapahtuu kun tämä ei vain toimi mulla. Liikaa ärsykkeitä kai, jonka vuoksi musta tulee rouva Hulda Huoleton.

sun pitäis varmaan saada sinne joku tälläseen perehtynyt ihminen opastamaan uusiin tapoihin. Kuulostaa ihan siltä että vaikea sun on tilannetta yksin parantaa.
Mistäpä vaan tollasen henkilön löytäis? Tai onko sellasia edes?

Täällä on liikaa ärsykkeitä, kun tuntuu että pää hajoaa. Olen yrittänyt pikkuhiljaa saada kaiken yllimääräisen pois nurkista pyörimästä, kai ihminen pärjää ilman monen sortin tukkapurnukoitakin? Jos olisi vain meikkivoide, rajauskynä, huulipuna, avaimet ja lompakko, tarviiko sitä muuta? Sitten saisi sen laskupinon tehtyä mihin vain :-) vaikka tulisiko edes laskuja jos eläisi minimallistista elämää?

Ja en tarkottanu masentaa :).

Kirjotin taas ennenku ajattelin loppuun.

Mutta sehän on hyvä jos tiedät että liika tavara aiheuttaa ongelmia. Oisko sulla joku jota voisit pyytää kaveriksi raivaukseen? Saisit ulkopuolelta tulevaa arviota siitä mikä on tarpeellista ja lisäksi vois olla helpompi pysyä asiassa jo siinä ois toinenkin.

:hug:

Yhteistyössä