virpojsita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä meiltä olette, jos tulee vaikka 4 virpojan porukka virpomaan, ja yksi vain virpoo, ja antaa oksan, mutta jokaisella on korit kädessä, pitääkö jokaiselle antaa palkka?

Meillä käynyt nyt vaikka kuinka monta isoa porukkaa, ja alkaa karkit loppua. Olen varannut virvon varvon patukoita, ajatellut että voisin antaa 1-2 per virpomisporukka, mutta jos ovella seisookin 4-5 lasta ja odottavat jokainen karkkia. Jos olisi jotain pieniä karkkeja, voisin antaa jokaiselle mutta nyt nuo patukat alkaa jo loppua.

Välillä on 2 virpojaa, joista kumpikin antaa oksan, mutta yleensä on 2 virpojaa joista vain toinen antaa oksan, silloin olen antanut silti molemmille palkan, mutta tosiaan kun alkaa olla 4 tyyppiä joista vain yksi virpoo... mitäs mieltä olette, onko törkeää jos en anna kuin yhdelle sitten palkan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mitä meiltä olette, jos tulee vaikka 4 virpojan porukka virpomaan, ja yksi vain virpoo, ja antaa oksan, mutta jokaisella on korit kädessä, pitääkö jokaiselle antaa palkka?

Meillä käynyt nyt vaikka kuinka monta isoa porukkaa, ja alkaa karkit loppua. Olen varannut virvon varvon patukoita, ajatellut että voisin antaa 1-2 per virpomisporukka, mutta jos ovella seisookin 4-5 lasta ja odottavat jokainen karkkia. Jos olisi jotain pieniä karkkeja, voisin antaa jokaiselle mutta nyt nuo patukat alkaa jo loppua.

Välillä on 2 virpojaa, joista kumpikin antaa oksan, mutta yleensä on 2 virpojaa joista vain toinen antaa oksan, silloin olen antanut silti molemmille palkan, mutta tosiaan kun alkaa olla 4 tyyppiä joista vain yksi virpoo... mitäs mieltä olette, onko törkeää jos en anna kuin yhdelle sitten palkan?

ja hieman vaikuttaa se virpojien yleinen olemuskin, jos on esim. äiti mukana hymyssä suin takana, annan mieluummin palkan kuin ihmeelliselle ilman vanhempia tulevalle porukalle, jotka huutelevat ovelta, että oli "se" kotona jne, huonoja käytöstapoja...

Kyllä mä annan jokaiselle palkan. Toki jos ne palkat loppuu kesken niin silloin sitten annan vain sille virpojalle, mutta tuskin nuo kesken loppuvat, kun ei virpojia edes näy :|

perinne on taatusti se ken vitsan antaa palkan myös saa! oli monta tahansa se kuka oksan antaa/ketkä(yleensä kaikki) heidän kuuluu myös saada palkka.

Mä odotan jokaiselta virpojalta oksaa. Jos eivät itse tajua antaa, niin pyydän sitten. Palkka= virpomisoksa. Helppoa, kunhan vaan tekee tommoiset selvät säännöt itselle. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä jämpti on näin:
perinne on taatusti se ken vitsan antaa palkan myös saa! oli monta tahansa se kuka oksan antaa/ketkä(yleensä kaikki) heidän kuuluu myös saada palkka.

joo siis täällä päin yleensä vain yksi on antanut vitsan. vain pari porukkaa, joista on antanut useampi oksan.

Meillä käynyt nyt jo tähän mennessä yli 10 porukkaa, ja tosiaan vähän ihmetyttää se, että välillä 4-5 lasta ja antavat vain yhden oksan,mutta pitääkö mun silti antaa 4-5 palkkaa. antaisin mieluummin 1-2 palkaa per oksa, niin riittäisi useammalle. En haluaisi ovea jättää avaamattakaan.

Ei kai virpomista niin vakavasti kannata ottaa, lapsiahan ne on. Antaisin kaikille ja sit kun loppuu, en avaisi enää ovea. Meillä on kyllä kaikki antaneet oksan, 4 porukkaa on käynyt ja just kuulin aivan uuden virpomislaulunkin vaihteluna sille "virvon varvon...", aivan ihana 3 tytön porukka. :)

Mä en ainakaan tee mitään niillä oksilla, ajatus on tärkein. Jos tyhjin käsin tulisivat palkkaa pyytämään, sitten en antais, mutta 1 oksa riittää vaikka olis 50 virpojan porukka

ap no jos teillä käy isoja porukoita joista vain yksi antaa oksan voi kohteliaasti sanoa että se saa palkan kuka antaa vitsan.tottahan sen näin on oltava=) tsemppiä!

Antaisin kaikille.

Me käytiin lapsena sisarusten kans monesti isolla porukalla, monen ikäistä, ja otettiin usein vastaan yhteen tai kahteen kippoon saatavat. Jaettiin sitte kotona.

Annan kaikille palkan. Täällä käy yleensä lapset 3-5 porukoissa ja yhden vitsan antavat. En edes ottaisi enempää yheltä sakilta. Meillä on käynyt jo ainakin 30 virpojaa ja jos kaikilta olisin oksan saanut, niin niihinhän hukuttais kohta.

Meillä annetaan palkka viikon päästä. Niin oli silloin, kun itse lapsena virvoin ja tuskin tekee pahaa nykylapsillekaan opetella odottamista. Minusta se ei ollut lainkaan vaikeaa, koska niin oli aina. Yksi virpomisporukka kävi, joista yksi virpoi, sovimme palkan antamisesta viikon päästä. Voi kyllä olla, ettei tule hakemaan, kun sanoi olevansa tuolta parin kilsan päästä. Miksi se palkka pitäisi nykyisin heti antaa?

Alkuperäinen kirjoittaja jämpti:
ap no jos teillä käy isoja porukoita joista vain yksi antaa oksan voi kohteliaasti sanoa että se saa palkan kuka antaa vitsan.tottahan sen näin on oltava=) tsemppiä!

Olen kyllä samaa mieltä. Sitä vitsaa vastaanhan se palkka annetaan! Lisäksi mun mielestä virpominen on tällainen aamupäivän juttu. Ärsyttää siinä vaiheessa jos niitä alkaa olla ovella vielä päivällisaikaan. Sitten en enää avaa. Tosin meillä on ovikello soinut tasan kerran jolloin ovella oli kaksi tyttöä. Yhden vitsan sain ja molemmille annoin namit. En ehkä muuten, mutta nuo tuskin loppuvat kesken.... ;)

Kaikille annan. Tutuille virpojille oon varannut vähän paremmat palkat ja sit on erilaisia patukoita, pikkumunia, tipunameja jne. Kannattaa ostaa varuiks ihan yksittäispakattuja karkkeja tai suklaita. (siis joku pussi ) Niitä voi sit tarjoilla muulloinkin ku pääsisäisenä jos virpojia ei käykään niin paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja viikon päästä:
Meillä annetaan palkka viikon päästä. Niin oli silloin, kun itse lapsena virvoin ja tuskin tekee pahaa nykylapsillekaan opetella odottamista. Minusta se ei ollut lainkaan vaikeaa, koska niin oli aina. Yksi virpomisporukka kävi, joista yksi virpoi, sovimme palkan antamisesta viikon päästä. Voi kyllä olla, ettei tule hakemaan, kun sanoi olevansa tuolta parin kilsan päästä. Miksi se palkka pitäisi nykyisin heti antaa?

Jossain annetaa, jossain ei. Meilläpäin aikanaan annettiin heti ja se oli se miten toimittiin. Jossain päin ei saanu sillonkaan heti palkkaa. Ohan näitä eroavaisuuksia.