Miksi jotkut eivät avaa ovea virpojille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tykkää että vieraat lapset tulee kerjäämään. Omianikaan en päästä kuin mummeille ja kummeille. Tottakai tutut ja sukulaiset saa tulla virpomaan, mutta tuntemattomille en avaa edes ovea.

mä en ainakaa oo koskaa ollu virpomassa =) eikä meil käy ketää ja jos eksyy ni en avaa ovea sen takii ku en o varautunu!!hyvä ku täs itte pysytää ruokaa ostaa saati sit syöttää kylän lapsil jotai yli kalliita munia!

Meillä on myös käynyt oven takana jotain reilu kymmenen vuotiaita poikia ilman mitään pukeutumista ja vitsat myös sellaisia ettei ole pahemmin vaivaa nähty. Ei pahemmin huvita sellaisille mitään antaa ja siks nyt ei avata kelleen. Olen kans sitä mieltä että olis hyvä käydä vaan tutuilla ihmisillä ja niin että etukäteen sovittu.

mä en oo käyny pienenä virpomas eikä meil avattu ovea tai jos avattiin ni sanottiin vaan että turha vaiva tai jotain sinnepäin äitini ei vietä pääsiäistä uskontonsa takia eikä halua et virpojiakaan käy.oma tyttäreni tosin käy virpomassa ja nykyisin avaan oven ja annan karkkia jos virpojia tulee ja niin monta karkkia annan mitä on virpojia

Mä en ole ikinä lapsena virponut, koska musta se on aina ollut äärettömän typerä tapa, kiertää vieraiden ihmisten ovilla..

Käytiinköhän kerran kokeilemassa, ja se riitti. Muksuna oli kyll hauska antaa palkka lapsinoidille, mutta tässä elämänvaiheessa keksin hauskempiakin asioita. Ja neiti ei ole tänään hoitamassa sitä palkanmaksu politiikkaa. Joten en avaa ovea. :D

koska meillä ollaan vatsataudissa. Olkoon se sitten miten epäkohteliasta tahansa, mutta meidän ovi ei tänään aukea!

Minusta kenenkään ei ole pakko oveaan avata tuntemattomille, ellei välttämättä halua. Viime vuonnakin meillä käyneillä "virpojilla" oli pelkät oksat kädessä ja palkaksi kuulemma olisi kelvannut parhaiten raha... Jokaisella on oma syynsä olla avaamatta ovea!

ESim. siksi et on unohtanu ostaa herkkuja virpojien palkaksi, rahaa en halua antaa.
Kerran olen tänään oven avannu ja vastassa oli kiukutteleva pikku-noita. MEinas jäädä palkka saamatta.

Ei ennenkään menty virpomaan ventovieraiden oville, vaan virvottiin tutut ja naapurit. Siksi en anna ventovieraiden virpoa ollenkaan. Omat lapseni käyvät vain mummojen luona virpomassa, vieraiden oville en päästä.

Asumme kerrostalossa ja meidän lapset käyvät virpomassa tässä taloyhtiössä vain niiden luona, joissa asuu kavereita tai sellaisia aikuisia, jotka ovat pihatuttuja ja juttelevat meidän lasten kanssa, kun tapaavat.

Tutut saavat meillä virpoa, vieraat lähetetään kohteliaasti jatkamaan matkaa.

Voihan sitä kohteliaasti kieltäytyäkin, jos ei halua, että virvotaan. Eikö teillä ole käytöstapoja ollenkaan??? Itse olen opettanut lapsiani, että ensin tervehtivät ja sitten kysyvät, saako virpoa. Ja meillä kävivät vain muutamat lähinaapurit(omakotitalot)virpomassa. Päivemmällä vielä mummit ja kummit lähdetään virpomaan.

Itse monena vuonna odottanut noitia oven taa, mutta vain kummityttöni on yleensä käynyt. Ja tottakai palkka sille, jolta vitsakin. Tosin rahaa en anna, vaan munia ja pääsiäispatukoita...Jos nyt joku sattuu tulemaan virpomaan.

Mistä helkutin kerjäämisestä ihmiset täällä kirjoittaa?Camoon ,virpojia on aina ollut,enkä mä muista että sitä kukaan olis paheksunut näin paljoa mitä nykypäivänä.

Lasten juttuhan se on...nykyään lapsista valitetaan että kun ei anneta olla lapsia jne.

Mä en vaan voi käsittää miten joitain risoo virpominen :headwall:

Kolmas kerta kun ovikelloa pimputetaan. Sitten siihen oveen vielä hakataankin.
En halua niitä risuja. Minua ei kiinnosta vieraat lapset. Meillä ole mitään, mitä antaa palkkioksi (rahaa en anna). Meillä annetaan palkkiot viikon päästä sunnuntaina eikä me olla silloin täällä. Voisin olla vielä nukkumassa, joten ärsyttää ajatuskin, että jotkut noidat olisivat herättäneet.

Vaikka ne onkin niin hellantelttuja ja voi kun tulee paha mieli ja risutkin on askarreltu (onko pakko?) etc.

Alkuperäinen kirjoittaja uusiomami-77:
mutta koska meillä ei "kuulu" ateistina uskonnolliset pyhät niin olen sanonut kohteliaasti, että josko naapurin mummu ilahtuisi. (meillä ei vietä myöskään joulua tai muita juhlia).

Meiläkkään ei kuuluta kirkkoon, silti minusta virpomisperinne on kiva, ja ilahduttaa lapsia... Toivottavasti kukaan tämän ketjun ruttunaamoista ei satu oman tyttöni virpomisreitille
:kieh: Jotkut ne osaa/haluaa aina pilata toisten ilon. Mielelläni itte annan virpomispalkkaa, minusta ei ole kerjäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mistä helkutin kerjäämisestä ihmiset täällä kirjoittaa?Camoon ,virpojia on aina ollut,enkä mä muista että sitä kukaan olis paheksunut näin paljoa mitä nykypäivänä.

Lasten juttuhan se on...nykyään lapsista valitetaan että kun ei anneta olla lapsia jne.

Mä en vaan voi käsittää miten joitain risoo virpominen :headwall:
Samaa mietin :( Tässäkin ketjussa varmaan paljon pienten lasten äitejä, joiden luulisi ymmärtävän, miten kivaa lasten mielestä virpominen on. Sen verran rupesi kiukuttamaan lasten puolesta, että seuraavan kerran, kun joku äiti kerjää multa apua vaunujen tai rattaiden nostamisessa bussista tai junasta ulos, vastaan napakasti, että ittehän olet räkänokkasi hankkinut ja mä nostan vain tuttujen lasten rattaita :whistle: ;)