Miksi jotkut eivät avaa ovea virpojille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja uusiomami-77:
mutta koska meillä ei "kuulu" ateistina uskonnolliset pyhät niin olen sanonut kohteliaasti, että josko naapurin mummu ilahtuisi. (meillä ei vietä myöskään joulua tai muita juhlia).

Meiläkkään ei kuuluta kirkkoon, silti minusta virpomisperinne on kiva, ja ilahduttaa lapsia... Toivottavasti kukaan tämän ketjun ruttunaamoista ei satu oman tyttöni virpomisreitille
:kieh: Jotkut ne osaa/haluaa aina pilata toisten ilon. Mielelläni itte annan virpomispalkkaa, minusta ei ole kerjäämistä.

No, varmasti moni muukin asia ilahduttaa lapsia(si) kuin kerran vuodessa vieraiden virpominen ja munan/rahan/hedelmän/karamellin saaminen?? Jos joku ei avaa lapsellesi ovea, tokkopa hän siitä suuren traumaa saa.

Laita lapsesi nyt meidän ovelle, jos hänelle kelpaa hmm... ruisleipä. Sen voin nyt antaa virpojille, etten pilaa hänen onneaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mistä helkutin kerjäämisestä ihmiset täällä kirjoittaa?Camoon ,virpojia on aina ollut,enkä mä muista että sitä kukaan olis paheksunut näin paljoa mitä nykypäivänä.

Lasten juttuhan se on...nykyään lapsista valitetaan että kun ei anneta olla lapsia jne.

Mä en vaan voi käsittää miten joitain risoo virpominen :headwall:
Samaa mietin :( Tässäkin ketjussa varmaan paljon pienten lasten äitejä, joiden luulisi ymmärtävän, miten kivaa lasten mielestä virpominen on. Sen verran rupesi kiukuttamaan lasten puolesta, että seuraavan kerran, kun joku äiti kerjää multa apua vaunujen tai rattaiden nostamisessa bussista tai junasta ulos, vastaan napakasti, että ittehän olet räkänokkasi hankkinut ja mä nostan vain tuttujen lasten rattaita :whistle: ;)

Niinpä.Mieleeni tuli sellainenkin että on varmasti paljon äitejä (täällä palstallakin) joilla on niin pieniä lapsia ettei virpominen ole vielä heille ajankohtainen.

Voi ääni muuttua kellossa kun oma lapsi tulee virpomisikään...
|O

Oon ihan järkyttynyt että näin moni on sitä mieltä että virpominen on ihan perseestä,suututtaa ihan tosissaan,paras ehkä kun lähen kävelylle :saint:

tarviiko se muuten olla karkkia tai rahaa??? Tuli mieleen että voisihan se vaikka joku kiiltokuva tai tarrakin olla.
ihan vaan kun pähkäilin, että onko tosiaan näin että ei ole jollakulla (jolla itsellä lapsia on, kun lähden olettamuksesta että "lapselliset" tai lasten kanssa muuten tekemisissäolevat palstailee täällä ) mitään annettavaa ole. Ei se tarvitse kallista olla

En avaa ovea.Meillä lapset kävi mummulla virpomassa ja lasten kans väännettiin noita oksia sen verran koristeeksikin että ei tarvita muitten oksia.
En itekkään päästäis lapsia kaikkien ovien taakse, vaan sellasten jotka tunnetaan.

meillä virpominen on ollut aina sellainen, et vain tutuilla käyty, nyt ei enää vuosiin edes niillä.
samoin itse käytiin vain sellaisilla jotka osas meitä odottaa..

täällä käy todella harvoin ketään, ne ketkä viimevuosina on olleet, ovat 10-12v poikia, joilla ei ole edes oksia mukana, ovat vaan keksineet hyvän syyn pummia jotain, ja sehän ei taas ole tarkoitus..
Jos ovelle eksyy kunnon virpojia, niin eiköhän niille jotain tuolta löydy, mut en kyllä noille karkinpummijille mitään anna :whistle:

En avaa, ei oo kiinnostusta tenaviin eikä mitä antaa. Ja ärsyttää, koska koirat hermostuu ovikellonsoitosta ja saa niitä rauhoitella. Enpä kyllä muutenkaan avaa tuntemattomille ovea.

Enpä itekään tykännyt virpoa lapsena, pakko oli vaan viedä pikkusisko virpomaan :|

En ole itsekään virponut, eikä meidänkään lapset kierrä ovelta ovelle. Meillä avataan ovi vain ennalta sovituille sukulaislapsille, jotka virpovat. Niitä virpojia on sitä paitsi sen verran paljon, etten minä rupea semmoiselle määrälle lahjuksia hommaamaan. Eikä niille enää edes suklaa kelpaa, pitäisi olla rahaa.

Jos kaikki avaa vain tutuille lapsille oven, niin niiden vanhempien lapsille, joilla ei ole tukiverkkoa, ei avaa kukaan.

Pettymys, miten yksinäinen paikka maailma on.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
En avaa, koska mulla ei ole varaa koko kulmakunnan kersoja syöttää. Ne suklaamunat on aika kalliita ja muuhan ei nykyajan nirsoille kelpaa... koettu on.
Millä tavalla teillä on lapset ilmaisseet, että muu kuin suklaamunat ei kelpaa? Mä olen antanut virpojille palkkoja jo miltei 30 vuoden ajan eikä vielä kukaan ole valittanut palkastaan, vaikkei suklaamunia olekaan ollut.

En avaa, koska mulla ei ole varaa koko kulmakunnan kersoja syöttää. Ne suklaamunat on aika kalliita ja muuhan ei nykyajan nirsoille kelpaa... koettu on.

minä en ole ostanut yhtään kinderiä tai vastaavaa. tikkareita ja tavallisia paperikarkkeja ja hyvin on kelvanneet.

Suklaamunia paljon parempia ja maistuvampia on mistä tahansa namipussista paperipäällysteiset namit. Ei se paljoo maksa ostaa pari omar-pussia.

Musta ois kauheen kiva että jokiu kävisi meilläkin virpomassa, mutta eipä ole ketään näkynyt. Asuttiin vuosia opiskelija-asunnossa johon kukaan ei uskaltautunut eikä lapsia kyllä lähistöllä edes asunut, mutta ajattelin että nyt kun asutaan tavallisessa taloyhtiössä missä lapsiakin on olisi edes joku käynyt ja varasin kaappiin palkkaakin. Itse lapsena käytiin virpomassa naapureissa. Yksi vitsa annettiin taloon ja palkat jaettiin lopuksi kolmen tytön kesken tasan. Ja joka ovella oli tuttu tai ei kysyttiin että saako virpoa. Oma tyttö on vielä niin pieni ettei muutamaan vuoteen virvo, mutta minusta se on kyllä kiva perinne ja aion sen tytöllenikin opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ei nyt koko pussia yhdellekään virpojalle vaan "kourallinen" karkkeja. suhteellisuudentajua, kiitos!

Kourallinen karkkeja ja sitten kun niitä virpojia on pahimmassa tapauksessa toistakymmentä... :whistle:

karkkipussista tulee n 3-4 n "kourallista" ja jos pussi maksaa vaikka euron.... Paljonko halvimmat tikkarit maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei se paljoo maksa ostaa pari omar-pussia.

Ja yksi per muksu muka riittää??

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
EEEH. Vaikka yks tai kaks namua per nokka. Jos virpojia tulee 20 niin kahdesta pussista riittää jokaiselle jotakuinkin 2 kappaletta, joka on ihan kivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Musta on epäkohteliasta kerjäämistä käydä semmoisten oven takana, ketä ei ennestään tunne. Ja jos niitä ravaa oikeesti se 40 kakaraa päivän aikana, niin ei mulla ainakaan riitä rahat mitään karkkia kaikille syytää.

Oma poika käy virpomassa meidän rapussa 2 perheessä ja sitten mummot ja kummien luona. Ei ole mitään tarvetta laittaa kerjuulle ympäri tienoota enkä myöskään avaa ovea vieraille. Ei mekään lapsena käyty kuin lähimmät naapurit, ei koko kylää!

meillä koko kylä on 20 taloa,ja arvaa jos jätät yhden mummon väliin ja muissak äyt niin mikä valitus lopun vuotta.... Toki ohjeistin ne lähtiessä kysymään ensin että saako virpoa. Osa antaa palkat vasta viikon päästä.,osa nyt. Tosin joka mummolla ei ole oikein kohtuudessa tuo palkka,jos jokainen saa useamman euron a ja suklaamunia monta kappaletta. Yksikin olisi riittävästi!

Ei ole näkynyt virpojia.. toivottavasti ei nyt tule, kun vaivalla sain tuon hampaita tekevän pojan nukkumaan ja se ihan takuulla heräis ovikelloon :o
Muuten kyllä kaikille annan palkan, paitsi että unohin ostaa karkkeja, mutta eiköhän niille eurotkin käy :D