Noista virpojien palkoista vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Onkos sellainen nykyään ihan tapana, että oven takana on esim. 4 virpojaa, kaikki virpovat mutta vain yksi antaa oksan, mutta kaikki odottavat palkkaa? Meillä kun kävi tänään 3 isompaa noitaporukkaa, saldona vain kolme vitsaa mutta kaikille annoin kuitenkin Kinderin... Vähän hölmistyneenä meinasin kysyä että eikö jokainen annakaan vitsaa, mutta jätin sit kysymättä :xmas:

Eipä sillä, hyvä miehen hankkima Kinderkasa hupeni ettei tartte itekseen kaikkia syödä, mutta tuli vaan mieleen...

kyllä mä annan palkkion lapsimäärän mukaan. ei tulis mieleenkään alkaa "käydä kauppaa" siitä vitsasta, ei ne nyt niin hienoja ole... ;) en mä sitä oksaa välttis tarvi ollenkaan, kyllä mulla on varaa ilahduttaa naapurin lapsia ihan muutenkin.

Mä annan palkan kyllä kaikille, mutta jos jokainen virpoja antaa oman vitsan, jokainen saa myös isomman palkan. Jos taas on porukka, joka antaa vain yhden vitsan, jokaisen koriin kyllä laitan palkan, mutta palkka on silloin pienempi kuin jos olisivat antaneet kukin oman vitsan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
kyllä mä annan palkkion lapsimäärän mukaan. ei tulis mieleenkään alkaa "käydä kauppaa" siitä vitsasta, ei ne nyt niin hienoja ole... ;) en mä sitä oksaa välttis tarvi ollenkaan, kyllä mulla on varaa ilahduttaa naapurin lapsia ihan muutenkin.
No kyllä mullakin olisi varaa ilahduttaa naapurien lapsia karkilla vaikka joka päivä, kyse ei olekaan siitä =)

Mulle tarjos poikaporukka kaikki vitsaa, mut en ottanut kuin yhden. Kaikki saivat kuitenkin palkan..

Juu ei munkaan psyyke tai talous kaadu siihen jos en saa joka Kinderin vastineeksi vitsaa :D Tuli vaan mieleen kysyä, onko tää yleistäkin nykyään, kun omassa lapsuudessa oli tapana että jokainen antaa vitsan ja saa myös henk. koht. palkan...

Kyllä minä annan kaikille. Jonain vuonna minulla on ollut pelkkiä kindereitä, ja kaikki ovat saaneet niitä, mutta tänä vuonna minulla on pienempiäkin munia. Annoin sitten virpojalle kinderin ja muille muuta. Mutta näköjään ihan suotta, kun ei täällä ole käynyt kuin yksi viiden porukka, eli hyvin olisi voinut antaa kinderit kaikille. Ja nyt mulla odottaa vielä levyllinen kindereitä kulhossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Juu ei munkaan psyyke tai talous kaadu siihen jos en saa joka Kinderin vastineeksi vitsaa :D Tuli vaan mieleen kysyä, onko tää yleistäkin nykyään, kun omassa lapsuudessa oli tapana että jokainen antaa vitsan ja saa myös henk. koht. palkan...
Musta tuntuu, että tuo 1 vitsa/porukka on yleistynyt. Vielä silloin, kun omat lapseni olivat virpomisiässä, jokainen antoi oman vitsan.

Yhteistyössä