Miksi kuuluisi? Jokainen järjestää oman perheensä kulkemisen niin kuin parhaaksi näkee. Hallituksen ei taas kuulu hankaloittaa ihmisten liikkumista esim. töihin.Mut sulle kyllä kuuluu kaikkien lapsiperheiden kuljetus.
Miksi kuuluisi? Jokainen järjestää oman perheensä kulkemisen niin kuin parhaaksi näkee. Hallituksen ei taas kuulu hankaloittaa ihmisten liikkumista esim. töihin.Mut sulle kyllä kuuluu kaikkien lapsiperheiden kuljetus.
Tuskin ainakaan Helsingin Kalliossa, sillä siellä on hankala autoilla eikä se siksi sovellu persun asuinpaikaksi.Ei kuulu sinulle, missä asun.
Niiden, jotka haluaa oikaista Hangosta lahteen Helsingin keskustan kautta ruuhka-aikaan, jotta säästää aikaa, vai kenen se nyt taas olikaan. Jonkun maalaisen, jonka täytyy hakea lapsi päivähoidosta.Miksi kuuluisi? Jokainen järjestää oman perheensä kulkemisen niin kuin parhaaksi näkee. Hallituksen ei taas kuulu hankaloittaa ihmisten liikkumista esim. töihin.
Halla-aho asuu Eirassa. Mutta sen olen täällä jo kertonut useaan otteeseen, että en asu Helsingissä.Tuskin ainakaan Helsingin Kalliossa, sillä siellä on hankala autoilla eikä se siksi sovellu persun asuinpaikaksi.
Miten sä saat taas vedettyä tuollaisia yhtäläisyysmerkkejä. Pistää ihan sanattomaksi, mutta hauska toki seurata. Sä voisit kirjoittaa jonkun huumorifantasiakirjan.Ai nyt tämä muuttuikin siihen, että kaikki haluaisivat liikkua ratikalla. Oliko tästä jotain tutkimusta? Koska en ole väittänyt, että tämä tutkimus kartottaisi ihmisten toiveita, vaan sitä, miten Helsingissä ja ympäröivässä HSL-alueessa ihan oikeasti liikutaan.
Missä kohtaa lainaamaasi viestiä väitettiin, että kaikki haluaisivat liikkua ratikalla?Ai nyt tämä muuttuikin siihen, että kaikki haluaisivat liikkua ratikalla. Oliko tästä jotain tutkimusta? Koska en ole väittänyt, että tämä tutkimus kartottaisi ihmisten toiveita, vaan sitä, miten Helsingissä ja ympäröivässä HSL-alueessa ihan oikeasti liikutaan.
Jooo, tuo maalaismummon puolestapuhuja. Vai pitäisikö sanoa papan, mummoistahan ei ole mihinkään.Halla-aho asuu Eirassa. Mutta sen olen täällä jo kertonut useaan otteeseen, että en asu Helsingissä.
Typerä kommentti. Moni on töissä Helsingin keskustassa, mutta pendelöi sinne jostain ihan muualta ja joutuu kulkemaan ruuhka-aikoina. Lisäksi hänen täytyy hakea lapset päiväkodista, hoitaa kauppa-asiat jne. Nyt alkaa tuntua siltä, että vihervassareiden mielestä kenenkään ei tarvitse ruuhka-aikoina liikkua, joten miksi sitten mitään ruuhkamaksuja tarvitaan?Niiden, jotka haluaa oikaista Hangosta lahteen Helsingin keskustan kautta ruuhka-aikaan, jotta säästää aikaa, vai kenen se nyt taas olikaan. Jonkun maalaisen, jonka täytyy hakea lapsi päivähoidosta.
Siltä alkaa vaikuttaa.Missä kohtaa lainaamaasi viestiä väitettiin, että kaikki haluaisivat liikkua ratikalla?
PS. Miksi luulet, että Suomenlinnan lautan matkustajamäärä on niin alhainen suhteessa muihin liikennemuotoihin? Johtuuko se kenties siitä, että ihmisten mielestä on ikävä matkustaa Suomenlinnan lautalla ja siksi he eivät käytä Suomenlinnan lauttaa useammin?
Mut jos haluaa matkustaa Suomenlinnan kautta ruuhka-aikana Lahteen, säästääkseen aikaa, jotta saa haettua lapset päivähoidosta, niin sehän on hankalaa... ja hallituksen vika.Missä kohtaa lainaamaasi viestiä väitettiin, että kaikki haluaisivat liikkua ratikalla?
PS. Miksi luulet, että Suomenlinnan lautan matkustajamäärä on niin alhainen suhteessa muihin liikennemuotoihin? Johtuuko se kenties siitä, että ihmisten mielestä on ikävä matkustaa Suomenlinnan lautalla ja siksi he eivät käytä Suomenlinnan lauttaa useammin?
Kun yhtäkkiä perusteluna olikin, että ihmiset haluaisivat liikkua ratikalla. En tajua, mistä tämä yksi kirjoittaja on tuollaista saanut päähänsä. Ehkä tästä on jokin tutkimus olemassa?Miten sä saat taas vedettyä tuollaisia yhtäläisyysmerkkejä. Pistää ihan sanattomaksi, mutta hauska toki seurata. Sä voisit kirjoittaa jonkun huumorifantasiakirjan.
Toki jos tuo olisi aito vaihtoehto. Mutta käy huviksesi joskus katsomassa ovatko ne linja-autot täynnä lähiöitä kirtäessään. Huomaat että keskimäärin siellä kuljetetaan 2-3 ihmistä per linja-auto. Ja yksi vanha dieselbussi ei todellakaan ole parempi kuin yksi vanha dieselauto.Yksi vanha dieselbussi tai nykyiset sähköbussit on silti parempi kuin viisikymmentä vanhaa diselautoa.
Jos sanon, että niin se on, niin voit uskoa asian ja laittaa sen tiukasti mieleen. Ihmiset matkustavat Suomenlinnan lautalla vähemmän sen takia, että he eivät pidä kuljetusmuodosta. Muista kertoa tämä kaikille tutuille ja vaatia mv-artikkelia aiheesta.Siltä alkaa vaikuttaa.
Niin. Elämä voi olla joskus hankalaa, kun perustelut yhtäkkiä tolleen muuttuu kuin lennosta. Tiedän tunteen, niin käy joka kerran, kun keskustelen kanssasi.Kun yhtäkkiä perusteluna olikin, että ihmiset haluaisivat liikkua ratikalla. En tajua, mistä tämä yksi kirjoittaja on tuollaista saanut päähänsä. Ehkä tästä on jokin tutkimus olemassa?
Unohtui jo. Suomenlinnassa ei asu paljoa ihmisiä, joten käyttö on vähäistä. Eniten käyttöä on kesäisin, kun turistit valtaavat saaren.Jos sanon, että niin se on, niin voit uskoa asian ja laittaa sen tiukasti mieleen. Ihmiset matkustavat Suomenlinnan lautalla vähemmän sen takia, että he eivät pidä kuljetusmuodosta. Muista kertoa tämä kaikille tutuille ja vaatia mv-artikkelia aiheesta.
Yritä jatkossa perustella paremmin.Niin. Elämä voi olla joskus hankalaa, kun perustelut yhtäkkiä tolleen muuttuu kuin lennosta. Tiedän tunteen, niin käy joka kerran, kun keskustelen kanssasi.
Linja-autojen ei itseasiassa tarvitse olla täysiä. Niissä riittää muistaakseni kymmenen matkustajaa, jotta tulee päästöiltään paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja puhutaan siis yhdestä bussista ja viidestäkymmenestä autosta.Toki jos tuo olisi aito vaihtoehto. Mutta käy huviksesi joskus katsomassa ovatko ne linja-autot täynnä lähiöitä kirtäessään. Huomaat että keskimäärin siellä kuljetetaan 2-3 ihmistä per linja-auto. Ja yksi vanha dieselbussi ei todellakaan ole parempi kuin yksi vanha dieselauto.
Siinäpä se onkin. En voi. Tai voin kyllä käyttää vaikka viikon perustellakseni asiani, mutta koska sinulla on mielikuvitusjuttusi, niin teet asiasta mahdottoman.Yritä jatkossa perustella paremmin.
Ei tietenkään ole. Voi mennä esim. Vuosaaren kautta, joka tekee matkasta entistä hankalamman. Mutta ajattelin, että keskustelun kannalta on paras valita se realistisin ja järkevin vaihtoehto. Toisaalta kun sinun maailmassasi kaikki ihmiset asuvat jollain asemalla - rautatieasemalla tai itiksen metroasemalla - niin kyllähän se tietysti muuttaa tuota kuviota aika paljon.Ei itiksestäkään ole pakko mennä keskustan kautta.
Siinäpä se onkin. En voi. Tai voin kyllä käyttää vaikka viikon perustellakseni asiani, mutta koska sinulla on mielikuvitusjuttusi, niin teet asiasta mahdottoman.
Joidenkin mielestä julkista liikennettä voisi käyttää enemmän, jotta ruuhkat vähenisivät.Typerä kommentti. Moni on töissä Helsingin keskustassa, mutta pendelöi sinne jostain ihan muualta ja joutuu kulkemaan ruuhka-aikoina. Lisäksi hänen täytyy hakea lapset päiväkodista, hoitaa kauppa-asiat jne. Nyt alkaa tuntua siltä, että vihervassareiden mielestä kenenkään ei tarvitse ruuhka-aikoina liikkua, joten miksi sitten mitään ruuhkamaksuja tarvitaan?
Okei, eli kun sun on vaikea nyt käyttää tuota joukkoliikennettä, niin sun pitää matkustaa autolla Helsingin keskustan kautta ruuhka-aikana, koska se säästää sulta aikaa. Okei. No miksi et ole valmis maksamaan omia menojasi?Ei tietenkään ole. Voi mennä esim. Vuosaaren kautta, joka tekee matkasta entistä hankalamman. Mutta ajattelin, että keskustelun kannalta on paras valita se realistisin ja järkevin vaihtoehto. Toisaalta kun sinun maailmassasi kaikki ihmiset asuvat jollain asemalla - rautatieasemalla tai itiksen metroasemalla - niin kyllähän se tietysti muuttaa tuota kuviota aika paljon.
Fantasiamaailmaasi kuuluu siis myös se, että olen vihreä?Mikäs tässä oli mielikuvitusta? Sinulla on todella kapeat katsantokannat asiaan. Et kykene näkemään oman kuplasi ulkopuolelle ollenkaan, et tajua että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Sen kyllä huomaa, että olet huolissasi tällaisista aloituksista, joissa kritisoidaan hallituksen suunnitelmia hankaloittaa ja vaikeuttaa ihmisten liikkumista. Tämä näkyy jo vihreiden kannatuksessa, joka laski reippaat 0,8 prosenttiyksikköä edelliseen kyselyyn verrattuna.
Jos se julkinen liikenne ei ajallisesti ole realistinen vaihtoehto, niin sitä ei käytetä. Kaikki, kun eivät voi asua siellä juna- tai metroasemalla. Me kaikki maksamme jo julkisen liikenteen subventoinnista ja se saa riittää. Autoilu tuottaa jo nyt noin 8 miljardia euroa veroja, joita käytetään sinunkin elättämiseen. Mistä aiot hankkia lisää verorahoja, jos tuo summa vaikkapa puolittuu?Joidenkin mielestä julkista liikennettä voisi käyttää enemmän, jotta ruuhkat vähenisivät.
Myös sitä mieltä ollaan, että ne, joiden on "pakko" kulkea ruuhka-aikana autolla, voivat maksaa kulunsa.
Kallio on täynnä narkkeja, juoppoja, mamuja ja viherpunikkeja, eli täysin sopimaton asuinpaikka ihmiselle.Tuskin ainakaan Helsingin Kalliossa, sillä siellä on hankala autoilla eikä se siksi sovellu persun asuinpaikaksi.