Viranomaiset miettivät parhaillaan miten ihmisten elämästä saisi mahdollisimman kallista ja hankalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silti matkataan 60 miljoonaa kertaa ratikalla vuosittain.. säää vaan jaksat valittaa, ettei sovi sulle. No, mikä rouvalle sitten kelpaisi?

En minä tee ratikalla yhtään mitään, joten miksi minun liikkumiseni sinua kiinnostaa? Tuosta linkistä voit lukea, että ratikka on toiseksi vähiten Helsingissä käytetty joukkoliikenneväline.

Ikävää, että aloit valehdella. Bussit keräävät Helsingissä enemmän matkustajia kuin raitiovaunut. Myös metro kerää enemmän. Vain Suomenlinnan lautta kerää vähemmän matkustajia kuin raitiovaunut. Ratikan käyttö myös näyttäisi vähenevän eniten.

Valehdella? Toinen puhuu Tampereesta ja sä alat jauhaan jostain Helsingistä. Toki, jos puhutaan matkasta kuuhun helikopterilla, niin ei taida olla paljon liikennöintiä. Silti se pitäisi olla verovapaata.

Ei kukaan järkevä ihminen tajua, miksi pitää matkustaa varta vasten Helsingin keskustaan ruuhka-aikana, kun asuu maaseudulla ja käy töissä keskustan ulkopuolella. Tätä sä olet kokoajan hokenut. Selitä ihmeessä, miksi käyttäydyt niin?

Asiakastapaaminen, koulutus, liikenteen solmupaikka siirryttäessä toiseen liikennevälineeseen, yms.

Valehdella? Toinen puhuu Tampereesta ja sä alat jauhaan jostain Helsingistä. Toki, jos puhutaan matkasta kuuhun helikopterilla, niin ei taida olla paljon liikennöintiä. Silti se pitäisi olla verovapaata.

Tässä puhutaan Helsingistä myös.

Sinä vastustat sitä, mitä muut käyttävät ja tarvitsevat. Siksi.

Mikä rouvalle sitten kelpaisi? Yksityinen helikopteri?

En minä vastusta ratikkaa, vaan sitä, että ihmisten liikkumista hankaloitetaan. Pidä sinä ihmeessä ratikkasi.

Ja miksi muiden pitäisi maksaa sinun luettelemasi asiat sinulle? Miksi et itse ota vastuuta liikkumisestasi.

MIksi julkista liikennettä pitää sitten subventoida verovaroista? Maksa täysi, markkinalähtöinen hinta ratikkamatkastasi, niin keskustellaan sitten lisää asiasta.

No olisiko, jos ihmiset käyttäisivät enemmän joukkoliikennevälineitä, jolloin jokaista viittäkymmentä autoa kohden tarvitsee yhden linja-auton.

Fantasiamaailmassa ehkä. Todellisuudessa sinun pitää tehdä valinta tunnin työmatkan, lasten haun ja kauppareissun välillä, johon voi saada julkisilla kulumaan 2 tuntia päivässä. Kun hoidat saman reissun 45 minuutissa autolla, niin valinta on selvä. Sellaiseen tilanteeseen kun ei koskaan päästä, että se julkinen liikenne lähtisi jokaiselta lähipysäkiltä, ajaisi mahdollisimman suoraan työpaikalle, sieltä päiväkotiin ja kauppaan ja sitten vielä takaisin kotiin.

Yhteistyössä