Viranomaiset miettivät parhaillaan miten ihmisten elämästä saisi mahdollisimman kallista ja hankalaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Punavihreä hallitus tietää, että henkilöauto määrittelee persujen identiteetin. Ilman henkilöautoaan persu on avuton, surkea ihmisraunio joka on helppo houkutella luopumaan ideologiastaan ja kääntymään punavihreäksi.
 
Onko hallituksen suunnitelmissa asettaa 4 miljoonaa suomalaista 1,5 miljoonan pääkaupunkiseutulaisen elätettäviksi, kun työssäkäyminen Kehä kolmosen ulkopuolella/ulkopuolelta halutaan tehdä mahdollisimman kalliiksi ja hankalaksi?

Tiemaksut - maksa suojelurahaa, että pääset työhön.

Bensiinin ja dieselin hintaa on tarkoitus korottaa niin kauan, että ajaminen vähenee. Kyllähän tuo päästöjä vähentää. Miksi samaa kaavaa ei noudateta Helsingin kivihiilellä tuotettuun kaukolämpöön? Hintaa ylös niin kauan, että lämmön ja lämpimän veden kulutus puolittuu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Echo
vierailija
Bensiinin ja dieselin hintaa on tarkoitus korottaa niin kauan, että ajaminen vähenee. Kyllähän tuo päästöjä vähentää. Miksi samaa kaavaa ei noudateta Helsingin kivihiilellä tuotettuun kaukolämpöön? Hintaa ylös niin kauan, että lämmön ja lämpimän veden kulutus puolittuu.
Ehkäpä seuraavassa vaiheessa asuntojen lämpötila ja veden kulutus puolitetaan. Ainakin se olisi loogista.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Nuo ruuhkamaksut vain näivettävät Helsingin keskustan.
Henkilöautoilu on isosta tilantarpeestaan huolimatta marginaalinen kulkumuoto Helsingin keskustassa, eikä isompikaan ruuhkamaksu lopettaisi henkilöautoilua siellä. Vain vähentäisi siten jonkin verran, jotta Helsingin keskustaan on sujuvampi saapua muilla liikennevälineillä.

...Kaikki tällainen on toki aivan vierasta persuille joille liikenne = henkilöauto.
 
vierailija
Henkilöautoilu on isosta tilantarpeestaan huolimatta marginaalinen kulkumuoto Helsingin keskustassa, eikä isompikaan ruuhkamaksu lopettaisi henkilöautoilua siellä. Vain vähentäisi siten jonkin verran, jotta Helsingin keskustaan on sujuvampi saapua muilla liikennevälineillä.

...Kaikki tällainen on toki aivan vierasta persuille joille liikenne = henkilöauto.
Itse asiassa ruuhkamaksu tekisi myös henkilöautoilusta sujuvampaa. Nimittäin silloin henkilöautojen maksimimäärää keskustassa ei enää rajoittaisi jononmuodostus vaan maksuhalu. Toisin sanoen maksuhaluiset autoilijat pääsivät keskustaan ilman suurempaa jonotusta, toisin kuin nykyisin.
 
vierailija
Itse asiassa ruuhkamaksu tekisi myös henkilöautoilusta sujuvampaa. Nimittäin silloin henkilöautojen maksimimäärää keskustassa ei enää rajoittaisi jononmuodostus vaan maksuhalu. Toisin sanoen maksuhaluiset autoilijat pääsivät keskustaan ilman suurempaa jonotusta, toisin kuin nykyisin.
Maksuhalu=maksukyky.

Punavihreä hallituksemme tekee porvaripolitiikkaa.
 
Henkilöautoilu on isosta tilantarpeestaan huolimatta marginaalinen kulkumuoto Helsingin keskustassa, eikä isompikaan ruuhkamaksu lopettaisi henkilöautoilua siellä. Vain vähentäisi siten jonkin verran, jotta Helsingin keskustaan on sujuvampi saapua muilla liikennevälineillä.

...Kaikki tällainen on toki aivan vierasta persuille joille liikenne = henkilöauto.
Jos kerran ongelmaa ei ole, niin miksi keskustan yrittäjät vastustavat keskusta-autoilun rajoittamista?

Vihreä = ei ymmärrä taloudesta mitään
 
Henkilöautoilu on isosta tilantarpeestaan huolimatta marginaalinen kulkumuoto Helsingin keskustassa, eikä isompikaan ruuhkamaksu lopettaisi henkilöautoilua siellä. Vain vähentäisi siten jonkin verran, jotta Helsingin keskustaan on sujuvampi saapua muilla liikennevälineillä.

...Kaikki tällainen on toki aivan vierasta persuille joille liikenne = henkilöauto.
Koko Suomi ei asu Helsingissä. Vaikka Helsingissä on varmasti kätevämpää käyttää julkisia, se ei päde loppuun Suomeen. Jotenkin vaikea kuvitella, että kukaan ajaa huvikseen Helsingin keskustassa. Liikenne siellä on perseestä ja parekkeeraaminenkin on kohtuuttoman kallista.
Se, että persut puoltavat henkilöautoilua, liittynee siihen, että heilä on kannattajia laajasti ympäri suomen, joille henkilöauto on käytännössä se ainut tapa kulkea, kun vaihtoehtoja ei ole tarjolla.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Espoo ja Vantaa hyötyvät eniten.
Sipoon Söderkullassa oleva persukauppakeskus Mestari palvelee kaikkia autoilevia pääkaupunkiseudun asiakkaita. Viihtyvyyden takaavat:
- Suomen suurin eli 3,5 neliökilometrin kokoinen aidattu parkkikenttä joka ympäröi kauppakeskusta joka puolelta.
- Kauppakeskus on vain autoileville asiakkaille! Kävelijöiden, pyöräilijöiden ja linja-autojen pääsy parkkikentälle ja siten kauppakeskukseen estetään kauppakeskuksen omien turvallisuusjoukkojen toimesta.
- Turvallisuusjoukot myös heittävät ulos kaikki maleksijoilta vaikuttavat persuille epämieluisat henkilöt.
- Kauppakeskuksessa ei ole lainkaan ruotsinkielisiä kylttejä! Kyltit ovat vain suomeksi. Yritysten vuokrasopimuksiin sisältyy myös kielto palvella asiakkaita ruotsin kielellä.
 
vierailija
Koko Suomi ei asu Helsingissä. Vaikka Helsingissä on varmasti kätevämpää käyttää julkisia, se ei päde loppuun Suomeen. Jotenkin vaikea kuvitella, että kukaan ajaa huvikseen Helsingin keskustassa. Liikenne siellä on perseestä ja parekkeeraaminenkin on kohtuuttoman kallista.
Se, että persut puoltavat henkilöautoilua, liittynee siihen, että heilä on kannattajia laajasti ympäri suomen, joille henkilöauto on käytännössä se ainut tapa kulkea, kun vaihtoehtoja ei ole tarjolla.
Juu toki. Mutta tässä puhutaan kaupunkiliikenteestä. Miksi persuilla on niin vaikeaa pysyä aiheessa?
 
vierailija
Koko Suomi ei asu Helsingissä. Vaikka Helsingissä on varmasti kätevämpää käyttää julkisia, se ei päde loppuun Suomeen. Jotenkin vaikea kuvitella, että kukaan ajaa huvikseen Helsingin keskustassa. Liikenne siellä on perseestä ja parekkeeraaminenkin on kohtuuttoman kallista.
Se, että persut puoltavat henkilöautoilua, liittynee siihen, että heilä on kannattajia laajasti ympäri suomen, joille henkilöauto on käytännössä se ainut tapa kulkea, kun vaihtoehtoja ei ole tarjolla.
Ns. ideologiset autoilijat haluavat mennä joka paikkaan autolla. He ovat juuri sitä väkeä joka kokee kaikenlaiset autoilun rajoitukset liikkumisen estämiseksi.
 
vierailija
Sipoon Söderkullassa oleva persukauppakeskus Mestari palvelee kaikkia autoilevia pääkaupunkiseudun asiakkaita. Viihtyvyyden takaavat:
- Suomen suurin eli 3,5 neliökilometrin kokoinen aidattu parkkikenttä joka ympäröi kauppakeskusta joka puolelta.
- Kauppakeskus on vain autoileville asiakkaille! Kävelijöiden, pyöräilijöiden ja linja-autojen pääsy parkkikentälle ja siten kauppakeskukseen estetään kauppakeskuksen omien turvallisuusjoukkojen toimesta.
- Turvallisuusjoukot myös heittävät ulos kaikki maleksijoilta vaikuttavat persuille epämieluisat henkilöt.
- Kauppakeskuksessa ei ole lainkaan ruotsinkielisiä kylttejä! Kyltit ovat vain suomeksi. Yritysten vuokrasopimuksiin sisältyy myös kielto palvella asiakkaita ruotsin kielellä.
Jaa se, mikä pilasi kulttuurimaiseman ja ajoi muita palveluita alas?
 
vierailija
Jos kerran ongelmaa ei ole, niin miksi keskustan yrittäjät vastustavat keskusta-autoilun rajoittamista?

Vihreä = ei ymmärrä taloudesta mitään
Yrittäjillä ei ole useinkaan tietoa siitä, kuinka suuri osa heidän asiakkaistaan on saapunut paikalle milläkin kulkuvälineellä.

Asiaa tutkittaessa yrittäjät ovat lähes säännönmukaisesti yliarvioineet autoilevien asiakkaiden määrän rajusti.
 

Yhteistyössä