Viranomaiset miettivät parhaillaan miten ihmisten elämästä saisi mahdollisimman kallista ja hankalaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yrittäjillä ei ole useinkaan tietoa siitä, kuinka suuri osa heidän asiakkaistaan on saapunut paikalle milläkin kulkuvälineellä.

Asiaa tutkittaessa yrittäjät ovat lähes säännönmukaisesti yliarvioineet autoilevien asiakkaiden määrän rajusti.
Parkkimaksut on joka tapauksessa niin arvokkaita Helsingissä jo, että rahaa ei jää enää shoppailuun.
 
vierailija
Itse asiassa ruuhkamaksu tekisi myös henkilöautoilusta sujuvampaa. Nimittäin silloin henkilöautojen maksimimäärää keskustassa ei enää rajoittaisi jononmuodostus vaan maksuhalu. Toisin sanoen maksuhaluiset autoilijat pääsivät keskustaan ilman suurempaa jonotusta, toisin kuin nykyisin.
Enpä ole hirveästi keskustaan joutunut jonottelemaan. Tämä onkin keskustelun ytimessä. Puhutaan ruuhkamaksuista, mutta ei ole ruuhkia. Uusi verohan tässä on kyseessä eikä mitään muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Juu toki. Mutta tässä puhutaan kaupunkiliikenteestä. Miksi persuilla on niin vaikeaa pysyä aiheessa?
Viittasin tekstinpätkään, jossa sanoit:

...Kaikki tällainen on toki aivan vierasta persuille joille liikenne = henkilöauto.

Kyseinen pätkä oli erillään muusta tekstistä, joten oletin sen olevan yleistetty kommentti autoilusta, jolle se minusta edelleenkin näyttää.
 
vierailija
Enpä ole hirveästi keskustaan joutunut jonottelemaan. Tämä onkin keskustelun ytimessä. Puhutaan ruuhkamaksuista, mutta ei ole ruuhkia. Uusi verohan tässä on kyseessä eikä mitään muuta.
Kyllä ne autojonot siellä ovat. Esimerkiksi Ruoholahteen voi mennä katsomaan.

Autoilu ei ole lisääntynyt Helsingin keskustassa lainkaan vuosikymmeniin. Tämä siitä syystä, ettei alueelle mahdu saapumaan enempää autoja. Sen sijaan ihmisen kulkemisen lisääntyminen on ohjautunut muihin liikennevälineisiin.
 
vierailija
Täytyyhän sitä nyt kansaa verottaa triplasti miten ne eu:n loiset muuten pärjäisivät josseivat hölmöläiset elättaisi, vittuuks äänestitte aikoinaan eu:n puolesta idiootit
 
vierailija
Punavihreä hallitus tietää, että henkilöauto määrittelee persujen identiteetin. Ilman henkilöautoaan persu on avuton, surkea ihmisraunio joka on helppo houkutella luopumaan ideologiastaan ja kääntymään punavihreäksi.
Tietääkö punavihreä hallitus persujen maksavan 8 miljardia euroa autoveroja? Mistä sossurahat punavihreille jos persut luopuvat autoilusta?
 
Ns. ideologiset autoilijat haluavat mennä joka paikkaan autolla. He ovat juuri sitä väkeä joka kokee kaikenlaiset autoilun rajoitukset liikkumisen estämiseksi.
Kuulisin mieluusti lisää näistä ideologisista autoilijoista? Onko heitä paljonkin?

Voisitko kertoa myös ideologisista talonlämmittäjistä, jääkaapinomistajista, kuivausrummunkäyttäjistä? Entä ideologiset uunittajat, mikrottajat ja helloittajat? Entä ideologiset lämpimässä suihkussa ja suihkussa ylipäätään käyvät? Veikkaan, että minun mainitsemani ideologiset elitistit ovat huomattavasti suuremmassa roolissa kuin ideologiset autoilijat. Vai mitä luulet?
 
vierailija
Kuulisin mieluusti lisää näistä ideologisista autoilijoista? Onko heitä paljonkin?

Voisitko kertoa myös ideologisista talonlämmittäjistä, jääkaapinomistajista, kuivausrummunkäyttäjistä? Entä ideologiset uunittajat, mikrottajat ja helloittajat? Entä ideologiset lämpimässä suihkussa ja suihkussa ylipäätään käyvät? Veikkaan, että minun mainitsemani ideologiset elitistit ovat huomattavasti suuremmassa roolissa kuin ideologiset autoilijat. Vai mitä luulet?
Googlaa "ideologinen autoilija".
 
vierailija
Kuulisin mieluusti lisää näistä ideologisista autoilijoista? Onko heitä paljonkin?

Voisitko kertoa myös ideologisista talonlämmittäjistä, jääkaapinomistajista, kuivausrummunkäyttäjistä? Entä ideologiset uunittajat, mikrottajat ja helloittajat? Entä ideologiset lämpimässä suihkussa ja suihkussa ylipäätään käyvät? Veikkaan, että minun mainitsemani ideologiset elitistit ovat huomattavasti suuremmassa roolissa kuin ideologiset autoilijat. Vai mitä luulet?
Ja ne kaikista pahimmat saastuttajat: ideologiset lentomatkustajat.
 
Kyllä joukkoliikenteellä voi matkustaa vaikka olisi invalidi, jalka kipsissä tai vanhus. Synnytyssairaala on harvinainen tapaus jonne usein mennään taksilla.
Jep. Siitä syystä bussit ovatkin täynnä pyörätuolilla liikkuvia vanhuksia, synnytyssairaalaan matkaavia ja muita invalideja. Koska kyllähän kuka tahansa ne "kävelymatkat" bussipysäkille hoitaa.

Eikö taksi nimenomaan ole se kaikkein pahin liikkumismuoto? Taksi usein tulee jostain, ottaa asiakkaan kyytiin ja ajaa taas jonnekkin toisaalle tai seisoo parkissa odottamassa kyytiä? Tähän nähden oma auto on huomattavasti ekologisempi kulkuväline.
 
vierailija
Googlaa sinä ideologinen asunnonlämmittäjä.
Asuntojen lämmittäminen on ihan turhaa hommaa. Tarpeeksi vaatetta päälle niin hyvin pärjää sisätiloissa talvellakin. Samoin työpaikkojen lämmittäminen pitää lopettaa. Töissä ollaan korkeintaan 40 tuntia viikossa, mutta työpaikkaa lämmitetään 168 tuntia. Kauheaa haaskuuta ja saastuttamista.
 
vierailija
Kuulisin mieluusti lisää näistä ideologisista autoilijoista? Onko heitä paljonkin?

Voisitko kertoa myös ideologisista talonlämmittäjistä, jääkaapinomistajista, kuivausrummunkäyttäjistä? Entä ideologiset uunittajat, mikrottajat ja helloittajat? Entä ideologiset lämpimässä suihkussa ja suihkussa ylipäätään käyvät? Veikkaan, että minun mainitsemani ideologiset elitistit ovat huomattavasti suuremmassa roolissa kuin ideologiset autoilijat. Vai mitä luulet?
Kyllä se on ihan fakta, että osa ihmisistä haluaa välttämättä kulkea autolla vaikka jokin muu kulkuväline olisi sekä nopeampi että halvempi.
 
Yrittäjillä ei ole useinkaan tietoa siitä, kuinka suuri osa heidän asiakkaistaan on saapunut paikalle milläkin kulkuvälineellä.

Asiaa tutkittaessa yrittäjät ovat lähes säännönmukaisesti yliarvioineet autoilevien asiakkaiden määrän rajusti.

Linkki tutkimukseen?
 

Yhteistyössä