Juu, eipä nuo arvostelut ole kovin hyviä olleet kautta linjan, as if it matters!!!
Ne ei vaan tajua ja omapa on menetyksensä
Mutta antakaa mä nyt puran tähän yhtä turhaumaa, joka taas nousi esiin, kun noita arvosteluja luin. Kaikki ah-niin-älykkäät-ja-tiedostavat-aikuiset arvostelee Twilight sarjaa, koska Bella muka elää vain Edwardia varten, eikä hänellä ole muita suunnitelmia tulevaisuutensa varalle ja kuinka se on niin väärin ja nyyh. Ja toinen valitus mikä toistuu, on se, että mormoni-Stephenie pakkosyöttää pidättäytymistä, koska Edward ja Bella nyt kehtaa mennä naimisiin ennen seksiä tässä tarinassa!
Argh, että mua raivostuttaa nuo jatkuvasti toistuvat valituksenaiheet! Ensinnäkin, kyse on rakkaustarinasta, sadusta, fiktiosta! Siinä on tarkoituskin rakastua silmittömästi ja olla sen rakkauden takia ihan järjiltään. Ketä kiinnostaisi lukea, että Bella päätti ruveta juristiksi luodakseen uran, ja erosi Edwardista, koska ei ehtinyt lukea tentteihin, kun vampyyrit häiritsi?
Ja se toinen: mitä sitten vaikka Meyer on kirjoittanut kirjan oman näkemyksenä mukaan "kunnialliseen" muotoon? Ei kai se tarkoita, että pidättyvyys on pakollista tai että kirjan paha tarkoitus on saada teinit luopumaan varhaisesta seksistä? Oisko sitten ollut parempi, etä Edward ja Bella olisi harrastaneet villiä seksiä ja vasta sitten menneet naimisiin? Sitten meille ei vahingossakaan olisi yritetty ujuttaa mitään sanomaa?
Sori tämä purkaus, mutta kun mua nyppii!!!