Viisi lasta raiskannut ristiinnaulitaan Saudi-Arabiassa

  • Viestiketjun aloittaja ccc
  • Ensimmäinen viesti
Kannattaja
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä en kannata tappamista, pääsis liian helpolla..

jos pedofiili mies, eikun munat pois..

Tällainen munat pois rangaistus ei toimisi, koska se eí ikinä sivistyneessä maailmassa tulisi hyväksyttäväksi.

Toivoisin kuolemanrangaistuksen vastustajilta konkreettisempia ehdotuksia tekojen ehkäisemiseksi.

Mielestäni pedofiilien eliminointi olisi oikein hyvä rangaistus heille, koska se estäisi kyseisen henkilön kaikki mahdolliset tulevat pedofiiliset teot ja käyttöönottamisen jälkeen toimisi pelotevaikutuksensa vuoksi yleisestävänä rangaistuksena paljon paremmin kuin esim. viiden vuoden vankeus, josta istuttava pari-kolme vuotta.
Kuolemantuomio tulee todella kalliiksi. Yhteiskunta pääsee halvemmalla, kun lukitsee pedofiilin lukkojen taakse loppuiäkseen.
Miten niin kuolemanrangaistus tulee kalliimmaksi kuin loppuikä lukkojen takana? Mikä tutkimus, missä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ehkäisevätkö mahdolliset rankat tuomiot tekoja?
Tutkimukset osoittaa että ei. Mun maalaisjärki kyllä puoltais tuota Saudi-Arabian menettelyä.
Mut kuitenkin kovemmat rangaistukset hillitsevät ylinopeuksia?
Tähän olisi kiva saada vastaus, tai edes mielipiteitä.
kyllä hillitsee... ylinopeussakko kirpaisee sen verran kovasti kun on suuri että kaasujalka kevenee kummasti...
kyllä voisin kuvitella että jos pedofiliasta seuraus kuolemanrangaistus niin ainakin osa jäis tekemättä...
Ylinopeus ja pedofilia eivät ole millään tavalla rinnastettavissa olevia asioita. Pedofiili on sairas ja hänen tekojaan on hyvin vaikea hillitä eikä pienin ongelma ole se, että he eivät useinkaan koe tekevänsä mitään väärää. Yhdysvalloissa kuolemantuomio ei tutkimusten mukaan ole millään lailla toiminut pelotteena rikollisille tai vähentänyt rikoksia. Olen jostain lukenut, että yksi ainoista keinoista, mikä vähentää pedofiilien tekoja, on kiinnijäämisenpelko. Eli valvontaa ja ennaltaehkäisyä pitäisi tehostaa. Anteeksi, minulla ei ole nyt laittaa mitään lähdeviitteitä noihin tutkimuksiin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kuolemantuomion kannattajat: miten perustelette sen, että _vain_ pedofiileille tulisi langettaa kuolemantuomio? Entä muut rikokset: murha, raiskaus ym. väkivaltarikokset? Miten heitä pitäisi rangaista?
Minusta kaikki raiskaaminen ja ihmiselämän tuhoaminen joka kohdistuu esimerkiksi lapsiin, vammaisiin pitäisi rangaista juuri näin. Ei puhuta nyt "pelkästä" yhdestä raiskauksesta vaan äärimmäisestä pahuudesta - kuten tässä tapauksessa.

Väkivaltatapauksiin, tappoihin, raiskauksiin pitkät vankilatuomiot (ilman mukavuuksia).
 
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kuolemantuomion kannattajat: miten perustelette sen, että _vain_ pedofiileille tulisi langettaa kuolemantuomio? Entä muut rikokset: murha, raiskaus ym. väkivaltarikokset? Miten heitä pitäisi rangaista?
Minusta kaikki raiskaaminen ja ihmiselämän tuhoaminen joka kohdistuu esimerkiksi lapsiin, vammaisiin pitäisi rangaista juuri näin. Ei puhuta nyt "pelkästä" yhdestä raiskauksesta vaan äärimmäisestä pahuudesta - kuten tässä tapauksessa.

Väkivaltatapauksiin, tappoihin, raiskauksiin pitkät vankilatuomiot (ilman mukavuuksia).
Tässäkin tulee esiin määrittelemisen vaikeus. Mikä on äärimmäistä pahuutta? eikö se ole, että 60-vuotias ukko menee 13-vuotiaan tytön kanssa naimisiin, raiskaa häntä useita kertoja päivässä ja pakottaa synnyttämään lapsia? Se on Saudi-Arabiassa ihan sallittua.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä en kannata tappamista, pääsis liian helpolla..

jos pedofiili mies, eikun munat pois..

Tällainen munat pois rangaistus ei toimisi, koska se eí ikinä sivistyneessä maailmassa tulisi hyväksyttäväksi.

Toivoisin kuolemanrangaistuksen vastustajilta konkreettisempia ehdotuksia tekojen ehkäisemiseksi.

Mielestäni pedofiilien eliminointi olisi oikein hyvä rangaistus heille, koska se estäisi kyseisen henkilön kaikki mahdolliset tulevat pedofiiliset teot ja käyttöönottamisen jälkeen toimisi pelotevaikutuksensa vuoksi yleisestävänä rangaistuksena paljon paremmin kuin esim. viiden vuoden vankeus, josta istuttava pari-kolme vuotta.
Kuolemantuomio tulee todella kalliiksi. Yhteiskunta pääsee halvemmalla, kun lukitsee pedofiilin lukkojen taakse loppuiäkseen.
Miten niin kuolemanrangaistus tulee kalliimmaksi kuin loppuikä lukkojen takana? Mikä tutkimus, missä?
Valitusprosessit, oikeudenkäynnit ym. tulevat kalliiksi. En löydä sitä tutkimusta, löytäisikö joku?

 
Kannattaja
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä en kannata tappamista, pääsis liian helpolla..

jos pedofiili mies, eikun munat pois..

Tällainen munat pois rangaistus ei toimisi, koska se eí ikinä sivistyneessä maailmassa tulisi hyväksyttäväksi.

Toivoisin kuolemanrangaistuksen vastustajilta konkreettisempia ehdotuksia tekojen ehkäisemiseksi.

Mielestäni pedofiilien eliminointi olisi oikein hyvä rangaistus heille, koska se estäisi kyseisen henkilön kaikki mahdolliset tulevat pedofiiliset teot ja käyttöönottamisen jälkeen toimisi pelotevaikutuksensa vuoksi yleisestävänä rangaistuksena paljon paremmin kuin esim. viiden vuoden vankeus, josta istuttava pari-kolme vuotta.
Kuolemantuomio tulee todella kalliiksi. Yhteiskunta pääsee halvemmalla, kun lukitsee pedofiilin lukkojen taakse loppuiäkseen.
Miten niin kuolemanrangaistus tulee kalliimmaksi kuin loppuikä lukkojen takana? Mikä tutkimus, missä?
Valitusprosessit, oikeudenkäynnit ym. tulevat kalliiksi. En löydä sitä tutkimusta, löytäisikö joku?
Mitenkäs valitusprosessit, oikeudenkäynnit ym. siitä tuomiosta, jossa pedofiili tuomitaan loppuiäkseen vankilaan? Luuletko, ettei siitä käydä aivan samoja prosesseja loppuun saakka kuin kuolemanrangaistuksen antavasta tuomiosta?

En ymmärrä, miten voi tulla kalliimmaksi. Toivottavasti joku löytää tutkimuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
Aivan. Hammurabin laki. Jos sinä ajat vahingossa minun lapseni yli suojatiellä, niin minäkin saan ajaa sinun lapsesi yli sitten? Loputon koston ja väkivallan kierre tuolla saadaan aikaan, ei muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ehkäisevätkö mahdolliset rankat tuomiot tekoja?
Tutkimukset osoittaa että ei. Mun maalaisjärki kyllä puoltais tuota Saudi-Arabian menettelyä.
Mut kuitenkin kovemmat rangaistukset hillitsevät ylinopeuksia?
Tähän olisi kiva saada vastaus, tai edes mielipiteitä.
kyllä hillitsee... ylinopeussakko kirpaisee sen verran kovasti kun on suuri että kaasujalka kevenee kummasti...
kyllä voisin kuvitella että jos pedofiliasta seuraus kuolemanrangaistus niin ainakin osa jäis tekemättä...
Tai sitten nähdään vielä enemmän vaivaa syyttömän lavastamisessa.
 
Kannattaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
Aivan. Hammurabin laki. Jos sinä ajat vahingossa minun lapseni yli suojatiellä, niin minäkin saan ajaa sinun lapsesi yli sitten? Loputon koston ja väkivallan kierre tuolla saadaan aikaan, ei muuta.
No kyllä, JOS sinä raiskaat VAHINGOSSA viisi lasta ja jätät 3 vuotiaan virumaan kuoliaaksi aavikkoon.

Toivottavasti kirjoitit sanan vahingossa vahingossa esimerkkiisi?
 
Säästöt vähentävät kuolemantuomioita Yhdysvalloissa
1.11.2009 8:05 | Päivitetty: 1.11.2009 15:11
A A STT

Washington. Kuolemantuomiot tulevat kalliiksi Yhdysvalloille. Kuolemanrangaistus on yhä voimassa 35 osavaltiossa, joista monet joutuvat leikkaamaan muita kulujaan teloitusten vuoksi.

Kuolemantuomiota käyttävät oikeuslaitokset kuluttavat vuodessa kymmenen miljoonaa dollaria enemmän kuin ne, joissa ankarin rangaistus on elinkautinen ilman armahdusta. Tiedot perustuvat Death Penalty Information Center -järjestön laskelmiin.

Kuolemanrangaistukseen liittyy tutkimus- ja oikeudenkäyntivaiheessa aikaa ja rahaa nieleviä ylimääräisiä muodollisuuksia sekä selvityksiä.

Lisäksi tuomion jälkeen edessä on melkoinen valitusten ja vetoomusten viidakko, ja rahaa kuluu myös kuolemaantuomittujen vankeusvuosiin.


Kaliforniassa vuosi kuolemansellissä maksaa kaikkine kuluineen noin 100 000 dollaria eli 68 000 euroa. Vuorokauden hinnaksi tulee siis melkein 190 euroa. Tavallisen vangin ylläpitoon menee 40 000 dollaria vuodessa.

"Miljoonia tuhlataan siihen, että saadaan langetettua kuolemantuomio. Tuomio jää kuitenkin varsin usein panematta toimeen", todetaan Death Penalty Information Centerin raportissa.


Vankeja teloitetaan huomattavasti aiempaa vähemmän. Esimerkiksi Kaliforniassa ei ole pantu täytäntöön yhtään teloitusta neljään vuoteen.

Kalifornialainen oikeusjärjestö arvioi, että kuolemanrangaistuksen takia osavaltion oikeuslaitoksen lasku on vuodessa 137 miljoonaa dollaria. Ilman sitä summa olisi vajaat 12 miljoonaa dollaria.

Rahapula näkyy myös Georgian osavaltiossa. Eräs vietnamilaissyntyinen vanki on odottanut neljä vuotta oikeudenkäyntiä, jossa syyttäjä vaatii kuolemantuomiota. Georgialla ei ole kuitenkaan rahaa varattoman vangin puolustukseen. Hänen puolustusmenonsa olisivat 150 000-200 000 dollaria, ja lisäksi kertyisivät vielä tulkkien palkkiot.


Tietyt osavaltiot eivät enää teloita tuomittuja, vaikka kuolemanrangaistus olisi voimassa.

Epäröinti johtuu muun muassa siitä, että joissakin tapauksissa tuomittu on todettu syyttömäksi uusien oikeusopillisten menetelmien ansiosta.

Nyt epäillään, että vuonna 2004 Texasissa telotettu Cameron Todd Willingham oli syytön.

Häntä syytettiin murhapoltosta, jossa hänen omat lapsensa kuolivat. Mies vakuutti loppuun saakka syyttömyyttään.

Asiantuntijoiden mielestä oikeudenkäynnissä esitetyt todisteet olivat enimmäkseen huteria ja kyseessä oli mitä luultavammin onnettomuus.


Teloituksen sallinut kuvernööri Rick Perry keskeytti tapauksen tutkinnan vajaa kuukausi sitten eikä kertonut syytä päätökselleen.

Tutkintalautakunnan kuulemistilaisuus peruuntui yllättäen, kun Perry siirsi kolme sen jäsentä sivuun. Kuvernööri kiisti pyrkineensä vaikuttamaan lautakunnan toimintaan.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/S%C3%A4%C3%A4st%C3%B6t+v%C3%A4hent%C3%A4v%C3%A4t+kuolemantuomioita+Yhdysvalloissa+/1135250426189

Tosta aiheesta löytyy artikkeli melkein joka lehden nettisivuilla, tässä vain yksi. Näin siis Yhdysvalloissa, mutta eiköhän muissakin länsimaissa käytäntö olisi suunnilleen sama. Ei ketään voi tappaa noin vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
Aivan. Hammurabin laki. Jos sinä ajat vahingossa minun lapseni yli suojatiellä, niin minäkin saan ajaa sinun lapsesi yli sitten? Loputon koston ja väkivallan kierre tuolla saadaan aikaan, ei muuta.
No kyllä, JOS sinä raiskaat VAHINGOSSA viisi lasta ja jätät 3 vuotiaan virumaan kuoliaaksi aavikkoon.

Toivottavasti kirjoitit sanan vahingossa vahingossa esimerkkiisi?
en, vaan tein sen ihan tarkoituksella. Hammurabin lakihan ei tunne vahingon tai ilmeisesti moraalinkaan käsitettä, vaan tarkoitus on se, että kun jotain teet, niin saat samalla mitalla takaisin riippumatta siitä onko kyse vahingosta vai ei.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
Aivan. Hammurabin laki. Jos sinä ajat vahingossa minun lapseni yli suojatiellä, niin minäkin saan ajaa sinun lapsesi yli sitten? Loputon koston ja väkivallan kierre tuolla saadaan aikaan, ei muuta.
ei, koska jos tuomio perustuu oikeuden päätökseen, ei siihen että mä niin haluan kostoksi...
siis jos kyse on nyt vain pedofiliasta, kyseistä ihmistä ei saada koskaan normaaliksi, eli voi elää meidän muiden keskuudessa.. loppuelämä taas vankilassa on kallista, eli tehokkaampi tapa on lopettaa, ei tule uusia uhreja..
voisin kertoa mielipiteeni muihinkin rikoksiin ja niiden tuomioihin mutta nyt oli kyse tästä tapauksesta... mä en usko siihen että annetaan anteeksi ja käännetään toinen poski.. mutta mä en myöskään usko että oikeuden pitäisi koskaan toteutua yksilön toimesta.. siis että jos joku satuttaa mun lasta niin mulla ei oel oikeutta satuttaa sen tekijän lasta tai edes tekijää, mutta mä vankasti uskon että silloin yhteiskunnalla pitäisi olla oikeus ja mahdollisuus langettaa tehokas rangaistus
 
Kannattaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mahtavaa logiikkaa. Jos mielestäni ihmisten kiduttaminen ja kuolemantuomio eivät kuulu ihmisyyteen, tarkoittaa se, että lasten raiskaaminen kuuluu? Ei, ei todellakaan. En kannata minkäänlaista tarpeetonta väkivaltaa (itsepuolustus on asia erikseen). Jos rikollinen ei arvosta toisen ihmisen ihmisoikeuksia, tarkoittaako se sitä, että meidän muiden ei tarvitsisi ihmisarvoa kunnioittaa?
mun mielestä silloin ei kyseisen henkilön ihmisarvoa tarvitse kunnioittaa... pätee ihan hyvin että kohtele muita niinkuin haluat isteäsi kohdeltavan.. ja jos katsoo oikeudekseen rasikata pikkulapsen ja jättää kuolemaan niin eipä sellaiselal elukalal täällä mitään tehdä.. turha menoerä vankilassa...
ei tule ainakaan siltä enää enempää uhreja
Aivan. Hammurabin laki. Jos sinä ajat vahingossa minun lapseni yli suojatiellä, niin minäkin saan ajaa sinun lapsesi yli sitten? Loputon koston ja väkivallan kierre tuolla saadaan aikaan, ei muuta.
No kyllä, JOS sinä raiskaat VAHINGOSSA viisi lasta ja jätät 3 vuotiaan virumaan kuoliaaksi aavikkoon.

Toivottavasti kirjoitit sanan vahingossa vahingossa esimerkkiisi?
en, vaan tein sen ihan tarkoituksella. Hammurabin lakihan ei tunne vahingon tai ilmeisesti moraalinkaan käsitettä, vaan tarkoitus on se, että kun jotain teet, niin saat samalla mitalla takaisin riippumatta siitä onko kyse vahingosta vai ei.
Ok.

Selvyyden vuoksi ilmoitan, että minä en kannata Hammurabin lakia vaan pedofiilien eliminointia väkivallattomasti, kuten olen aiemmissa viesteissäni esittänyt.
 
Afrikannorsu
Tuosta missä kuolemantuomion raja sanoisin että Äärimmäinen rikos ihmisyyttä vastaan, rikos kohdistuu henkilöön joka ei pysty itseään puolustamaan. Aika passeli raja ja sallii pientä tulkintaakin.

Ja tuo ristille nosto varoituksena muille on mun mielestä varmasti oikein. Joku saattaa kuitenkin harkita kahdesti,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
nämä pumpulissa kasvaneet kaiken ymmärtäjät vois olla ihan hiljaa tai antaa toisten pitää edes mielipiteensä.
Kumpaa näkökulmaa tarkoitat? :whistle:

Teen nyt oletuksen, että pidät kuolemantuomion vastustajia pumpulissa kasvaneina. Tässä ketjussa ei yksikään kuolemantuomion vastustaja ole mennyt henkilökohtaisuuksiin tai vääristellyt toisten sanomisia. Itse asiassa kukaan ei ole toistaiseksi mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta joku kuolemantuomion kannattaja väänsi toisen sanomisia tähän tyyliin:

en kannata pedofiilien kuolemantuomioita -> hyväksyn pedofilian :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
nämä pumpulissa kasvaneet kaiken ymmärtäjät vois olla ihan hiljaa tai antaa toisten pitää edes mielipiteensä.
:D Loistavasti sanottu. :D
Jos tota tytsi-89 toitottamaan ihmisyyttä aletaan viemään pitemmälle,vankila ei sitä ole. Joku tuolla sano että pedofiili menetti ihmisyytensä sillä hetkellä kun koski lapseen on totta. Se ihminen ei voi koskaan elää ihmismäistä elämää. Kuolemaan ei tarvi liittyä kostoa ja kurittamista. Kuolema voi olla myös nukkumista pois.. on myös epäinhimmillistä pitää vanhuksia lääkkeillä elossa vuosikausia,he eivät elä ihmismäistä elämää. Toki pedofiili on eriasia ja minä tappaisin omin käsin jos mun lapseen koskis. Mut pitemmälle ajateltuna ihmisyys on kaukana tästä"koko elämä vankilassa"..minulle itselle on henk.kohtaisesti se ja sama onko vankilassa vai kuolee mutta nämä jotka nyt leikkii hyvistä täällä vois miettiä että sitäkö se hyvyys on että lyödään vankilaan ja te voitte sen hyvillä mielin unohtaa onhan"hyvyys toteutunu"kun taas vois nukuttaa ihmisen pois kun ei siitä kuitenkaan ole koskaan ihmismäiseen elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
nämä pumpulissa kasvaneet kaiken ymmärtäjät vois olla ihan hiljaa tai antaa toisten pitää edes mielipiteensä.
Kumpaa näkökulmaa tarkoitat? :whistle:

Teen nyt oletuksen, että pidät kuolemantuomion vastustajia pumpulissa kasvaneina. Tässä ketjussa ei yksikään kuolemantuomion vastustaja ole mennyt henkilökohtaisuuksiin tai vääristellyt toisten sanomisia. Itse asiassa kukaan ei ole toistaiseksi mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta joku kuolemantuomion kannattaja väänsi toisen sanomisia tähän tyyliin:

en kannata pedofiilien kuolemantuomioita -> hyväksyn pedofilian :eek:
Aivan, tässä ei taaskaan nähdä mitään välimaastoa. Itse vastustan kaikkea väkivaltaa enkä usko kenenkään sitä ansaitsevan. Vastustan myös kuolemantuomiota ja kidutusrangaistuksia jo niiden peruuttamattoman luonteenkin takia. Näistä mielipiteistä ainakaan minä en luovu siksi, että mieleni valtaa kuvotus ja kostonhimo tai siksi, että on sosiaalisesti hyväksyttävää ja toivottavaa kannattaa pedofiilien kiduttamista.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
nämä pumpulissa kasvaneet kaiken ymmärtäjät vois olla ihan hiljaa tai antaa toisten pitää edes mielipiteensä.
Tuon sinun argumentointivirheesi nimi on ad hominem. Se tarkoittaa sitä, että alat solvaamaan keskustelukumppaneitasi. Järkevä keskustelija lopettaa tähän.

Yhteiskunnan mitta on muuten siinä, kuinka se kohtelee halveksituimpia jäseniään. Aikakaudesta ja kulttuurista riippuu, keitä ne ovat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
nämä pumpulissa kasvaneet kaiken ymmärtäjät vois olla ihan hiljaa tai antaa toisten pitää edes mielipiteensä.
Kumpaa näkökulmaa tarkoitat? :whistle:

Teen nyt oletuksen, että pidät kuolemantuomion vastustajia pumpulissa kasvaneina. Tässä ketjussa ei yksikään kuolemantuomion vastustaja ole mennyt henkilökohtaisuuksiin tai vääristellyt toisten sanomisia. Itse asiassa kukaan ei ole toistaiseksi mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta joku kuolemantuomion kannattaja väänsi toisen sanomisia tähän tyyliin:

en kannata pedofiilien kuolemantuomioita -> hyväksyn pedofilian :eek:
Aivan, tässä ei taaskaan nähdä mitään välimaastoa. Itse vastustan kaikkea väkivaltaa enkä usko kenenkään sitä ansaitsevan. Vastustan myös kuolemantuomiota ja kidutusrangaistuksia jo niiden peruuttamattoman luonteenkin takia. Näistä mielipiteistä ainakaan minä en luovu siksi, että mieleni valtaa kuvotus ja kostonhimo tai siksi, että on sosiaalisesti hyväksyttävää ja toivottavaa kannattaa pedofiilien kiduttamista.
Kuolema ei ole kiduttamista.
 

Yhteistyössä