Viilaajat 24

  • Viestiketjun aloittaja Caktus.
  • Ensimmäinen viesti
Caktus.
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 31/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Minja78 34/37, yritysta 01/07, Espoo
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 03/07, Varsinais-Suomi

To-be-viilaajat:
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu
Ilona
 
Caktus.
Noin, oiskohan nyt ketjun aloituksella varmistettu se plussa ;) ja Minskulle kans kun kerran melkein samoilla päivillä mennään.

Öö, onko noi Minjan ikätiedot oikein, kun tuo oletettavasti vuosilukua 78 tarkoittava ei mitenkään sovi yhteen tuon iän 34 kanssa...

 
Siiseliini
Alkuperäinen kirjoittaja Caktus.:
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 31/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Minja78 34/37, yritysta 01/07, Espoo

To-be-viilaajat:
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 03/07, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu
Ilona
 
Siiseliini
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 31/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Minja78 34/37, yritysta 01/07, Espoo

To-be-viilaajat:
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 07/07, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu
Ilona
[/quote]

[/quote]

 
Siiseliini
Jouduin lykkäämään yrityksen aloitusta muutamalla kuukaudella, koska taloprojektia tuppaa väliin ja paljon stressiä.
Miehen kanssa käytiin piiiiiitkä keskustelu asiasta ja päästiin yhteisymmärrykseen. No muutaman kuukaudenhan se vaan siirtyy......NYYH!!!
 
minerva77.
Voihan ovis sentään ja huomenet kaikille!
Miten nää oviskivut oikein menee? Tää kipuilu on ihan uutta mulle. Eilen siis tein positiivisen testin sillä tekniikan ihmeellä ja sen jälkeen illemmalla sängyssä maatessakin sattui ihan kamalasti aina välillä. Tuleeko ne kivut ennen itse munasolun irtoamista vai irtooko se silloin??

m
 
pikkumyy27
Huomenia!
Mä mietin kanssa oita ovisjuttuja, kun yourdaysin mukaan se oli yks ti tai ke ja sillon oli jotain oiretta niin että kuvittelin et se oli siinä. Ja sit sen viikon la oli tosi kovia mahakipuja ja su tuli rinnat kipeeks ja kuvittelin jo olevani raskaana. Mut oiskohan se ovis voinukkin olla vasta sillon la? Sillon ei ees niitä peittoja heiluteltu kun oltiin kylässä... Pakko ostaa niitä tikkuja tähän kiertoon!

Minerva: mä luulisin et kivut tulee sillon kun se munasolu irtoo...Mut en tiiä varmaks. Kertokaa viisaammat!

Siiseliinille lohturutistus! Rakennatteko vai ootteko ostamasa? Mäkin haaveilen omakotitalosta,mutta kun muutettiin niin annettiin entisellä paikkakunnalla meidän rivarinpätkä vuokralle ja aiotaan nyt muutama vuos rauhassa kattoo ja miettiä että tykätäänkö asua täällä uudella ennenkuin ostetaan täältä mitään.

Miten Minjalle kävi? Tuliko se täti?

 
copypaste
Yhdyntäajankohta ja hedelmöitymisen onnistuminen
Lääkärilehti
1996;51(9):943
Robert Paul


Munasolu voi hedelmöityä vain lähellä ovulaation ajankohtaa. Sen verran tiedetään, mutta muutoin hedelmöitymiseen liittyy lukuisasti avoimia kysymyksiä. Mikä yhdyntäfrekvenssi maksimoi raskaaksitulemisen mahdollisuudet? Kuinka kauan siittiö pysyy hedelmöittämiskykyisenä naisessa? Entä onko siinä perää, että ajoittamalla yhdyntä tietyllä tavalla voidaan vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen?

Näihin kysymyksiin on saatu valaistusta hyvin toteutetussa prospektiivisessä tutkimuksessa, joka tehtiin eräässä Pohjois-Carolinan kansanterveyslaitoksessa. Tutkimukseen värvättiin 221 tervettä pariskuntaa, jotka suunnittelivat raskautta. Heti kun ehkäisy lopetettiin, rupesivat naiset keräämään päivittäin virtsanäytteitä ja yhdyntäajankohdat rekisteröitiin. Virtsanäytteiden estrogeeni- ja progesteronimetaboliittien avulla määritettiin ovulaatioajankohta.

Otokseen tuli 625 kuukautiskiertoa, joista ovulaatioajankohta voitiin täsmentää. Kierroista 192 päätyi hedelmöitykseen ja näistä 129 synnytykseen. Ilmeni, että hedelmöityminen onnistui vain kuutena ovulaatiota edeltävänä päivänä, mahdollisuudet olivat suurimmat ovulaatiopäivänä sekä parina sitä edeltävänä päivänä (yönä?), jolloin joka kolmas yhdyntä johti hedelmöitymiseen. Raskauksista 6 % alkoi yli 3 vuorokautta aiemmin tapahtuneen yhdynnän jälkeen, eli siittiö on hedelmöittämiskykyinen pitkäänkin. Yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Tutkimus selventää monta asiaa. Nyt on osoitettu, että hedelmöityminen onnistuu vain ovulaatiota edeltävänä viikkona. Näin ollen voi olla syytä arvioida uudelleen ohjetta, jonka mukaan raskautta suunnittelevien tulee pyrkiä yhdyntään ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen. Tutkimus osoitti myös, että yhdyntäfrekvenssi ei vaikuttanut raskauden todennäköisyyteen, joten abstinenssiohje, joka usein annetaan raskautta suunnitteleville, saattaa sekin vaatia uudelleenarviointia. Yhdyntäajankohdalla ei voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. Timing of sexual intercourse in relation to ovulation. N Engl J Med 1995;333: 1517–1521.

Kirjoittaja: Robert Paul
 
Joppuli
Moikka pitkästä aikaa, on ollut vähän kiuireitä ja vauva-ajatukset ollut hukassa vähän aikaa, joten en ole paljoa kirjoitellutkaan. Mun tikutukset päättyi haaleaan viivaan viime pe mutta kivuista päätellen se ovis oli just silloin pe... Mun kivut on oikeesti lamannuttavia. Tekee niin kipeetä et ei oikeesti huvittais edes peittoja heilutella. Ja nyt sitten kokeiltiin joka päivä heiluttelua oviksen aikoihin... Et näin täällä... Nyt lasten kanssa metsäretkelle ja illalla juhlimaan elämää....

-Joppuli kp22-
 
Prinressa...
Tänne ei erikoisempia kuulu. Eilen oli ihan sairaan pitkä päivä lähin aamulla puol seittemän ja olin illalla kotona puol yxtoista. No tästä se stressi taas sitten alkaa...

Menin eilen töihin neljän viikon tauon jälkeen ja oli tullu lomalistat ja laittelin sinne lomaani niin eipä kauaa kestäny ku tuli osastonhoitaja sanomaan että ei kaikki voi olla heinäkuuta lomalla. Ymmärrän täysin mutta sitte se sano että häntä ei kiinnosta milloin kelläkin on mies lomalla tai onko päiväkodit kiinni heinäkuun vaan hän laittaa loman sinne minne haluaa, rupes pikkasen kiuhumaan päässä. No ei se mitään jos mun loman laittaa muualle niin täytyy sanoa et lähen sitte muualle pitämään sitä.

Taaspa tuli jotain aiheen sivusuun... Mut nyt täytyy rientää taas...

prinressa kp7/31
 
Caktus.
Joo Minerva, sähän oot kohta ihan ikäloppu, tervetuloa vaan tänne kolmikymppisten kerhoon ;)

Tuo copy-pastettu teksti tarkoittaa sitten sitä että peittojen "aikataulutettu" heiluttaminen pitääkin aloittaa vähän aikaisemmin, mies ei varmaan pistä pahakseen :)

Prinressalla oli sitten vähän samanlainen eilinen kuin mulla, tosin lähdin kotoa "vasta" vähän ennen seiskaa, ja takaisin puoli yhdentoista aikaan. Ja tietty sit heräsin tänä aamuna puoli viisi, ei väsyttänyt vaikka kuinka yritin puristaa silmiä kiinni. Onko nyt täysikuu... pidin sitten koiralle seuraa pari tuntia aamulla ennen töihin lähtöä. Saas nähdä koska se armoton väsymys iskee, viimeistään lounaan jälkeen nukahdan varmaan pystyyn...

Mutta hei, se on perjantai!!! jeeeeeee

Caktus, vanha kääkkä, kp 12 (kai, en muista ulkoa enkä jaksa laskea, Minsku +2 anyway)
 
Fanny.
Moi!
Minä täällä kotona poden flunssaa!Tän siitä kiireestä sitten saa.No,koko viikonloppu on töitä edessä,joten ehdin vielä mukaan ihan riittävästi... ;-)

Mitä tulee noihin oviskipuihin,niin muistelen jonkun viisaamman sanoneen,että niitä voi olla pitkäänkin ennen ovista ja vielä jälkeenkin!Kaikkihan ei koko ovista tunne,sitten voi olla niinkuin Joppulilla...
Eli Minerva nyt vaan heiluttelee sitä peittoa :-D Ton parempaa tietoa oviksen ajankohdasta ei varmaan saakaan,se on sitten sen(oliko)12-36h plussan jälkeen.
Mielenkiintoinen toi tutkimus!Vahvisteli munkin näkemystä asiasta...

Tuli muuten aika aikaisin toi sun plussa Minerva-eikö?Eikö sulla olekin suht samanpituinen kierto kun mulla(eli 30+)?Sillä vaan,että mun 31-kierrolla testaaminen pitäis ALOTTAA vasta kp14!Ehkä sulla on odotettavissa lyhyempi kierto :)

Ja minäkin olen vanha kääkkä kuukauden päästä :( :-D

Mulla siis olis huomenna eka testipäivä(kp14).Vieläkin vähän arvon pitäiskö testata vai ei.Viikonloppuna kun on varmaan kumminkin toimintaa...Sittenhän sen tietäis jos testais...

Minja???

Nyt lepäämään!

Fanny kp13/31
 
minerva77.
Fannylle: kyllä se ovisplus on tullut lähes aina kp 13 ja niin nytkin. Kierron pituus on 28-30 ne luget vähän pitkitti tädin tuloa, joten nyt palataan toivottavasti normaaliin rytmiin.
 
fanny.
Minsku:eek:let siis vähän "nopeampi"kuin minä :-D

Otin kunnon päiväunet ja heti on parempi olo!Ehkäpä tosiaan pääsen jo huomenna hommiin!

Ruvettiin tänään syömään omega-3 kapseleita.Syödään liian vähän kalaa näin talvisaikaan(myönnän!),joten purkista korjaussarjaa.Onhan se vissiin muutenkin hyväksi... ;-)

Fanny
 
Minja78
hello hello. Täällä vaan negaa testaillaan. Täti ei ole vieläkään tullut ja testit näyttävät selvää negaa. Ei ole lainkaan menkkaolo, tosin minulla oli todella pahoja menkkakipuja pari päivää sitten ja oli ihan varman että ne alkavat. mutta EI. Ihme juttu. Nyt siis meneillään kp 38.
 
minerva77.
No niin läpisen omiani täällä työpäivän ratoksi.
Kp 13 ja 14 tuli ovulaatiotestiin positiivinen tulos, ja ihan koemielessä kun on tuo pco niin testasin vielä tänäänkin ja kyllähän se nagaa jo näyttikin.
Olettekos tutustuneet clearblue:n brittisivustoon? Siellä on hirveesti kaikkea tietoa, innostuin eilen illalla ja tuli luettua melkein kaikki :)
En tiedä mutta mua jännittää nyt jo miten tässä kierrossa käy! Jotenkin vaan taas uskoo että "uudella lääkkeellä" se toivottu tulos syntyy, toivotaan näin.

minsku kp 15/28-30 sitä ollaan jo ainakin puolessa välissä kiertoa!
 
Inkku78
Voi kurjuus Minja! Jospa se kierto alkaisi pikkuhiljaa sitten asettumaan, etkös sinä lopettanut ne pillerit aika vasta? :(

Mä en ole tutustunut Clearbluen sivuihin, pitääpä käydä samantien! Hyvä että minerva bongasit oviksen, mulla ei oo vielä näyttäytynyt (ellei sitten ollut jo ennen noita haamuja). :( No, sitä odotellessa...

Inkku, kp 19/35
 

Yhteistyössä