Viikon lomalle - 7kk lapsi mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja matkamies
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Ja tähän samaan se, että enköhän mä sen äijän kanssa saa kahdestaan oltua sit kun lapset nukkuu. Ja on erittäin huolestuttavaa, jos se rikkoo parisuhteen, että lapset tuli ja ei ole kahdenkeskistä aikaa. Ehkä niitä lapsia ei sit pitäisi tehdä, jos parisuhde ei kestä ilman kahdenkeskisiä viikon lomia.
Vielä tähän. Okei teille oma aika on eri juttu kuin meille, mä en pidä omana aikana sitä aikaa kun olen kotona ja lapset nukkuu. Parisuhteenrikkoutumisesta ei ole puhunut kukaan muu kuin sinä.
Onko sinulle omaa aikaa vain se aika, jolloin lapset ovat eri tiloissa, kun sinä?
Mulle oma aika on sitä että teen silloin mitä itse haluan, huom _oma_ aika. Jos mä meen vaikka treeneihin niin silloin se on mun omaa aikkaa, jonka voin käyttää miten haluan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
KAHDENKESKINEN VIIKON LOMA. Eli koko ketjun aihe... Mistä kukaan tässä ketjussa olija ei ole puhunut???

Kiitos tästä "keskustelusta" :D
Niin viikon, mistä sä sen toisen viikon repäset siihen. Sulla taitaa olla yleensäkkin tapana liioitella asioita. ;)
 
dasghgf
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Ja tähän samaan se, että enköhän mä sen äijän kanssa saa kahdestaan oltua sit kun lapset nukkuu. Ja on erittäin huolestuttavaa, jos se rikkoo parisuhteen, että lapset tuli ja ei ole kahdenkeskistä aikaa. Ehkä niitä lapsia ei sit pitäisi tehdä, jos parisuhde ei kestä ilman kahdenkeskisiä viikon lomia.
Vielä tähän. Okei teille oma aika on eri juttu kuin meille, mä en pidä omana aikana sitä aikaa kun olen kotona ja lapset nukkuu. Parisuhteenrikkoutumisesta ei ole puhunut kukaan muu kuin sinä.
Aika erikoinen näkemys. Kyllä se vain on omaa aikaa silloin kun lapset nukkuu.
 
Vieras
EN IKINÄ!

Mutten siltikään ole superäiti ja mies hoitaa lapsia todella paljon. Kai me ollaan sitten todella outoja, kun lapsen syntymän jälkeen ( 5 vuoden aikana ) ollaan oltu 3 yötä kahdestaan ja silti meillä on erittäin hyvä suhde, monta vuotta takana, häät tulossa jne.
Mutta tietenkään tämä ei voi olla totta palstan mukaan.
 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
KAHDENKESKINEN VIIKON LOMA. Eli koko ketjun aihe... Mistä kukaan tässä ketjussa olija ei ole puhunut???

Kiitos tästä "keskustelusta" :D
Niin viikon, mistä sä sen toisen viikon repäset siihen. Sulla taitaa olla yleensäkkin tapana liioitella asioita. ;)
Etkö sä osaa lukea??? Missä lukee 2 viikkoa??? Kahdenkeskinen ei tarkoita 2 viikkoa????
 
vieras
en itse raaskis jättää.
Ystäväni laittoi 9kk lapsen päiväkotiin ja kysyi sitä ennen lastenlääkäriltä että mikä on huonoin aika lapselle olla erossa äidistä ja oli sanonut että mikä muu paitsi 7kk ikä, silloin eroahdistus ja vierastaminen on YLEENSÄ pahinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
KAHDENKESKINEN VIIKON LOMA. Eli koko ketjun aihe... Mistä kukaan tässä ketjussa olija ei ole puhunut???

Kiitos tästä "keskustelusta" :D
Niin viikon, mistä sä sen toisen viikon repäset siihen. Sulla taitaa olla yleensäkkin tapana liioitella asioita. ;)
Etkö sä osaa lukea??? Missä lukee 2 viikkoa??? Kahdenkeskinen ei tarkoita 2 viikkoa????
En näköjään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Ja tähän samaan se, että enköhän mä sen äijän kanssa saa kahdestaan oltua sit kun lapset nukkuu. Ja on erittäin huolestuttavaa, jos se rikkoo parisuhteen, että lapset tuli ja ei ole kahdenkeskistä aikaa. Ehkä niitä lapsia ei sit pitäisi tehdä, jos parisuhde ei kestä ilman kahdenkeskisiä viikon lomia.
Vielä tähän. Okei teille oma aika on eri juttu kuin meille, mä en pidä omana aikana sitä aikaa kun olen kotona ja lapset nukkuu. Parisuhteenrikkoutumisesta ei ole puhunut kukaan muu kuin sinä.
Onko sinulle omaa aikaa vain se aika, jolloin lapset ovat eri tiloissa, kun sinä?
Mulle oma aika on sitä että teen silloin mitä itse haluan, huom _oma_ aika. Jos mä meen vaikka treeneihin niin silloin se on mun omaa aikkaa, jonka voin käyttää miten haluan.
Jaa. Samoin minulle. Mutta pystyn kyllä tekemään paljon sellaisia asioita kotona mitä haluan, myös sillä aikaa kun lapset nukkuvat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dasghgf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Ja tähän samaan se, että enköhän mä sen äijän kanssa saa kahdestaan oltua sit kun lapset nukkuu. Ja on erittäin huolestuttavaa, jos se rikkoo parisuhteen, että lapset tuli ja ei ole kahdenkeskistä aikaa. Ehkä niitä lapsia ei sit pitäisi tehdä, jos parisuhde ei kestä ilman kahdenkeskisiä viikon lomia.
Vielä tähän. Okei teille oma aika on eri juttu kuin meille, mä en pidä omana aikana sitä aikaa kun olen kotona ja lapset nukkuu. Parisuhteenrikkoutumisesta ei ole puhunut kukaan muu kuin sinä.
Aika erikoinen näkemys. Kyllä se vain on omaa aikaa silloin kun lapset nukkuu.
No mun mielestä ei ole. Yleensä teen iltahommat/käyn suihkussa ehkä siivoilen ja menen nukkumaan, nuo eivät todellakaan ole omaa aikaa, vaan noemaaleita askareita mitä tekisin myös lasten ollessa valveilla.
 
d
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Tästähän on ollut täällä keskustelua. Tuo sairaalaan meno on pakko juttu, lapset ei siis ilmeisesti häiriinny siittä, koska se on pakko :)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Syöpähoito tai sairaalassa olo harvoin on vapaaehtoisia valintoja. Niille ei voi mitään kun taas lomamatkoille ei kukaan pakota silloin kun lapsella on pahin eroahdistuskausi. Mielummin sitten kun lapsi on 2kk jos on PAKKO lähteä ilman vauvaa..

Itse ottaisin hoitajan matkalle JOS tarvitsisin vapaata siellä paljon.
 
en varmaan pystyis itse jättään viikoksi. ikävä ois niin kova ettei vois lomasta nauttia. enkä tuota 1v7kk jättäs myöskään niin pitkäks aikaa. enskuussa ne joutuu oleen kaks yötä mun vanhemmilla ja se on jo paljon.
esikoisen taas voin jättää,on jo kohta 5v niin pärjää hienosti ja jo nauttii omasta ajasta mummulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Sairaalareissu on kuitenkin hiukan eri asia, kun lomareissu. Ainakin minulle. Tai voihan jollain tietenkin olla siitäkin sellainen käsitys, että aina se kotiolot voittaa...
 
Minä tiedän olevani vähän pimeä mutta 2v. ja 3v. lapsiani en raaskisi vieläkään laittaa minnekään viikoksi!
Edes kahta yötä en edes harkitsisi, muutaman kerran ollaan oltu yksi yö erossa ja se on minulle tosi vaikeaa joka kerta.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Sairaalareissu on kuitenkin hiukan eri asia, kun lomareissu. Ainakin minulle. Tai voihan jollain tietenkin olla siitäkin sellainen käsitys, että aina se kotiolot voittaa...
Mut samalla tavallahan se lapsi siittä häiriintyy jos on häiriintyäkseen, vai??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Sairaalareissu on kuitenkin hiukan eri asia, kun lomareissu. Ainakin minulle. Tai voihan jollain tietenkin olla siitäkin sellainen käsitys, että aina se kotiolot voittaa...
Mut samalla tavallahan se lapsi siittä häiriintyy jos on häiriintyäkseen, vai??
Kyllä. Mutta sille ei sitten valitettavasti voi mitään. Sille taas voi lähteekö lomareissulle ilman vauvaa vai ei.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
HALOO!
miettikkääpä jos äiti joutuu olemaan sairaalassa viikon yli ja lapsi joutuu olemaan mummolassa,esim syöpä hoidon takia ei pysty lasta näkemään niin pitkä matka sairaalan ja kodin välillä..
eli mene rauhassa matkalle!
Sairaalareissu on kuitenkin hiukan eri asia, kun lomareissu. Ainakin minulle. Tai voihan jollain tietenkin olla siitäkin sellainen käsitys, että aina se kotiolot voittaa...
Mut samalla tavallahan se lapsi siittä häiriintyy jos on häiriintyäkseen, vai??
vapaaehtoisesti johonkin kälysen matkan takia? Minä en. Kun taas syövän joo ajattelisin varmaan haluta hoitaa.. SIITÄ on kyse, vai meneekö yli kapasiteetin. Taitaa mennä.
 
vieras
"Minä tiedän olevani vähän pimeä mutta 2v. ja 3v. lapsiani en raaskisi vieläkään laittaa minnekään viikoksi!
Edes kahta yötä en edes harkitsisi, muutaman kerran ollaan oltu yksi yö erossa ja se on minulle tosi vaikeaa joka kerta."

Sama täällä. Esikoinen nyt 2,5 vuotta enkä voisi jättää kuin max. kahdeksi yöksi (ollut muutaman kerran yhden yön mummolla). Toinen nyt rv 21+ jotain ja juuri ajattelin ettei päästä miehen kanssa vaeltamaan vieläkään muutamaan vuoteen, kun sellaiseen reissuun tarvitaan juurikin se viikko. Mutta tulevaisuudessa sitten lasten ja koiran kanssa yhdessä:D
 
eot
En jättäisi tuon ikäistä viikoksi ilman vanhempiaan.

Kyllä voin tuntea sympatiaa niitä ammattilaisia kohtaan, jotka työskentelevät esim. kasvatus- ja perheneuvoloissa. Asiakkaina on tällä palstalla avautuvien aasien kaltaisia "vanhempia", jotka omalta perstuntumalta ja mukavuudenhalusta arpovat oman vakaan näkemyksensä lapsen kehityksestä ja ilman muuta kuvittelevat sen vastaavan tutkittua tietoa..tai siis olevan sitä täsmällisempää..siis oikeasti?

Pitäisi mun mielestä olla kaikille vanhemmille ihan selvää asiaa tuo, että tuon ikäistä ei noin pitkäksi aikaa jätetä! Mutta ei, sitä kysytään TÄÄLTÄ??!

Tohtorit siis kertovat vain henkilökohtaisia mielipiteitään?? Kaukana teistä on kyllä tiedon ja sivistyksen alueet. Suosittelen perehtymistä tieteen tekemisen periaatteisiin.

Mutta joo, menehän toki reissuun. Eihän se lapsi mitään ajasta tajua..ehkä se onkin juuri se; lapselle se poissaolo on kaikki, ei mikään ajanjakso vaan todellinen ja ehdoton ero.

 
ap
kyseessä siis ensimmäinen lapsi, joka tällä hetkellä reilut 2kk.. oma kuvitelmani on ettei 7kk vauva pärjää ilman äitiä viikkoa enkä osaa oikein ajatellakaan millaista elämä on sen ikäisen kanssa. mennään päivä kerrallaan =)

ois ollu "kiva" vain kuulla ihmisten kokemuksia millaisia "traumoja" näille "hylätyille" lapsille on tullut.. oman päätökseni teen kun sen aika koittaa. vielä tuntuu, etten etten voi lähteä.
 

Yhteistyössä