Viikon lomalle - 7kk lapsi mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja matkamies
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ois kiva kuulla kokemuksista joltain, joka on ollut nuin pienestä erossa, et onko äiti-lapsi -suhde kärsinyt..? tms.
Hei! Me olimme mieheni kanssa viikon ulkomaan matkalla lapsemme ollessa puolivuotias. Lapsi jäi kotiin mummon kanssa, kenen kanssa oli ollut koko elämänsä ajan päivittäin tekemisissä. Meillä oli ihana matka, tottakai oli ikävä, mutta pystyimme myös nauttimaan matkasta ikävästä huolimatta. ja lapsella oli kotona kaikki mennyt loistavasti. Tästä on nyt vuosi aikaa enkä ole kyllä mitään traumoja lapsessa huomannut, muuta kuin sen että lapsella on myös mummoonsa erittäin läheiset välit kun ovat niin usein tekemisissä. Jos vaan itse luulet että voit olla erossa lapsesta lähde ihmeessä ja rentoudu!
 
En raaskisi lähteä.tyttöämme 2vkoa vajaa puolivuotias ja ei ole vielä ollenkaan ollut hoidossa.
toisaalta, jos ajatus itsestään tuntuu hyvältä,mikäs siinä,mutta itse en pientä prinsessaamme raaskisi hoitoon jättää..
ei olisi lomaa mulle ollenkaan, kun koko ajan ikävöisin :ashamed: :heart:
 
MariElla
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tiedän, ettei 7 kk vauvalle tee hyvää olla äidistänsä poissa noin pitkiä aikoja. Sopis miestenkin ottaa tämä asia selville ennen kun pistävät alkuun uuden elämän. Niin kauan kun imetys luonnollisesti jatkuisi, ei lapsen ja äidin kuulu olla toisistaan erossa syöttöväliä pitempää aikaa. 7 kk lapsi ei siis ole vielä tarpeeksi vanha ollakseen vuorokautta poissa äitinsä luota.
Taitaa mun likkani olla sitten pahoin traumatisoitunut, kun on ollut alle vuoden ikäisestä vähän yli vuoden ikäiseen monta kertaa erossa musta viikon jaksoja. Pisimmillään ero kaksi viikkoa.

Mä en tajua sellaista, että eletään vain ja ainoastaan lapselle. Ei sitä parisuhdetta saa unohtaa.
Nää on vähän niitä asioita, ettei mieti just silloin, kun toimii...mulla itelläni esikoinen joka oli paljon hoidossa, viikosta kahteen viikkoon, olosuhteista johtuen, pikkasena. Hieno ihminen siitä on tullut mutta kyllä mää nyt, kun uudestaan asia joudun kattoon tuon taaperon kanssa ( 1,5v ) niin olen monta kertaa ajatellut, että kumpa oisin osannut aatella asiaa samallalaila kuin nyt. Näitä on vaikea selittää enkä ollenkaan halua tuomita, mutta kyllä se niin on et pienelle ei ole hyväks olla niin pitkään erossa äidistään. Kyllä toki selviytyy , eikä siitä mitään ääritraumoja jää, mut jos on mahdollisuus valita, niin tekisin toisin nyt, esikoisenikin kohdalla. Mut nuorena on eri ajatukset.
 
vieras
En jaksanu lukee koko ketjua, mut jos jollain vaan on mahdollisuus lähtee lomalle ja jättää lapsi turvalliseen hoitoon niin siitä vain! Itse en koskaan uskaltanut jättää lapsiani kenellekään kun ne olivat pieniä. Näin jälkeen päin ajateltuna ihan hölmöä. Noin pieni vauva ei vielä kärsi siitä, että on äidistä erossa. Pääasia että on hyvä hoitaja joka huolehtii lapsesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MariElla:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tiedän, ettei 7 kk vauvalle tee hyvää olla äidistänsä poissa noin pitkiä aikoja. Sopis miestenkin ottaa tämä asia selville ennen kun pistävät alkuun uuden elämän. Niin kauan kun imetys luonnollisesti jatkuisi, ei lapsen ja äidin kuulu olla toisistaan erossa syöttöväliä pitempää aikaa. 7 kk lapsi ei siis ole vielä tarpeeksi vanha ollakseen vuorokautta poissa äitinsä luota.
Taitaa mun likkani olla sitten pahoin traumatisoitunut, kun on ollut alle vuoden ikäisestä vähän yli vuoden ikäiseen monta kertaa erossa musta viikon jaksoja. Pisimmillään ero kaksi viikkoa.

Mä en tajua sellaista, että eletään vain ja ainoastaan lapselle. Ei sitä parisuhdetta saa unohtaa.
Nää on vähän niitä asioita, ettei mieti just silloin, kun toimii...mulla itelläni esikoinen joka oli paljon hoidossa, viikosta kahteen viikkoon, olosuhteista johtuen, pikkasena. Hieno ihminen siitä on tullut mutta kyllä mää nyt, kun uudestaan asia joudun kattoon tuon taaperon kanssa ( 1,5v ) niin olen monta kertaa ajatellut, että kumpa oisin osannut aatella asiaa samallalaila kuin nyt. Näitä on vaikea selittää enkä ollenkaan halua tuomita, mutta kyllä se niin on et pienelle ei ole hyväks olla niin pitkään erossa äidistään. Kyllä toki selviytyy , eikä siitä mitään ääritraumoja jää, mut jos on mahdollisuus valita, niin tekisin toisin nyt, esikoisenikin kohdalla. Mut nuorena on eri ajatukset.
Mulla ei ollut mitenkään musta ittestä eikä mun iästä riippuvainen juttu vaan olin sairas. Pakko se oli ottaa hoidot vastaan, lasta ei voinut ottaa mukaan sairaalaan. Koska kyllä joku tietysti tähän vetää nyt senkin, että eikö vauvan olisi voinut ottaa mukaan...Ei todellakaan olisi voinut eikä tullut edes mieleen kysyä lupaa sellaiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä tiedän, ettei 7 kk vauvalle tee hyvää olla äidistänsä poissa noin pitkiä aikoja. Sopis miestenkin ottaa tämä asia selville ennen kun pistävät alkuun uuden elämän. Niin kauan kun imetys luonnollisesti jatkuisi, ei lapsen ja äidin kuulu olla toisistaan erossa syöttöväliä pitempää aikaa. 7 kk lapsi ei siis ole vielä tarpeeksi vanha ollakseen vuorokautta poissa äitinsä luota.
Taitaa mun likkani olla sitten pahoin traumatisoitunut, kun on ollut alle vuoden ikäisestä vähän yli vuoden ikäiseen monta kertaa erossa musta viikon jaksoja. Pisimmillään ero kaksi viikkoa.

Mä en tajua sellaista, että eletään vain ja ainoastaan lapselle. Ei sitä parisuhdetta saa unohtaa.
Ei se ole parisuhteen unohtamista että pidetään yhdessä huolta yhteisistä velvollisuuksista.
 

Yhteistyössä