viikon 7 plussaajat-pino

Sulla on vissiin hyvät välit anopin kanssa, visbl?Mulla on kamala.
Vähän on suppaillu, mutta epäilen vakaasti, että ku tulee 37viikkoa täyteen, niin supat loppuu ku seinään ja käynnistyksellä sitten syntyy.
Ummetus oli lyhytaikasta, ja nyt taas maha löysällä. Raivostuttavaa, yölläki piti nousta kökkimään.Kaks viikkoa ultraan, keskiviikkona neuvola, yöks.
Ihanaa hirvenlihakeittoa.
Ja nyt supistaa...
 
haisu juu välit anoppiin hyvät. :) Se on sellainen rento ja huumorintajuinen nelikymppinen, jolla itellään pienehköjä lapsia kanssa.

Täällä kanssa supistelee taas vaihteeksi. Ei onneksi mitään sietämätöntä, mutta on tämä ärsyttävää. Alapään kivut taas olleet tänään vähäisempiä.

Ummetusta täällä useimmiten, mutta kerran päivässä tuntuu maha sekoavan. :whistle:

Sainpas vaaleanpunaiset vaatteet koneeseen, nyt kun jaksaisi vielä raivata sitä tilaa kaappiin.
 
Huomenta!

Viblsp: ihanaa, kun sulla suhteet anoppiin noin hyvät! Mulla sellainen viha-rakkaussuhde. Toisaalta mukava ihminen, mutta niin vain osaavat miehen sukulaiset joskus ärsyttää. Meillä on aikamoinen sukupolvien välinen kuilukin, kun hän on vähän yli kuusikymppinen, selvästi omia vanhempianikin vanhempi ja vähän eri maailmassa varttunut... Yleensä tullaan hyvinkin toimeen, mutta joskus en jaksa ollenkaan.

Jaa-a, mitenhän Kanttiksella menee siellä polilla? :/

Mulla oli sitten eilen se neuvola. Sijainen puhui turvotuksesta, kun painonnousua tuskailin. Kyllähän se kieltämättä melkoinen nousu olikin, jotain 1,5 kg... :\| Ei kuitenkaan millään tavalla moittinut eikä muutenkaan tuntunut olevan millänsäkään, sanoi vain, että tuon verran voi hyvinkin olla turvotusta. Niinpä kai, mutta joku 1,5 kg ei vielä selitä kaikkia noita viittätoista lisäkiloa, ei edes puolia niistä, jotka jäävät "pakollisten" kilojen ulkopuolelle... Ei mitään valkuaista eikä verenpaineongelmia, joten ei sitten varmaan mitään raskausmyrkytyksiäkään.

Nyt oli jo pää kiinnittynyt, hyvin alhaalla tuntui kuulemma olevan. Kaikki oli siis kunnossa. Eilisen sitten nippaili mahaa illalla, ja aamusta taas vähän samanlaista. Ei millään tavalla erityisen sietämätöntä, vaan lähinnä herättää uteliaisuuden, että jospa tuolla jotain olisi tapahtumassa. :)

Sitten päivän hommiin. Väsyttää jotenkin, vaikka ihan hyvin olen kutinoinenikin nukkunut...

T. Kalenteri 38+2 =)
 
valotzki
Huomentapäivää!

Vähän vaihdellen sujuu täälläkin nukkuminen. Viime yön nukuin tooosi hyvin ja mies sanoikin sitten aamulla että olin kuorsannu antaumuksella! :LOL: Hassua, yleensä se olen minä joka valittaa hänen kuorsaamista. Näin ne tilanteet muuttuu :D

Mulla on kans kauhee stressi ton painon kanssa, pelottaa neuvolakäynnit ku jännittää kui paljon sitä painoo on tullu. Yhteensä nyt joku ~10kg. Tuntuu nestettä olevan ihan jonkin verran kun nilkkoja ja käsiä katselee :ashamed:

Ens viikon maanantaina ois vika neuvolalääkäri. Saapa nähä mitä siellä sitten tapahtuu. Vaihtelua vähän noihin terkkarivisiitteihin =)

Nyytti ollu kumman hiljainen. Monta tuntia saattaa olla iihan hissukseen ja sitten yhden tunnin aikana rymyää kunnolla. Outoa :eek:
Miksei vois olla jo marraskuun puoliväli!! :headwall:
 
Argh, pitäisköhän sitä ruveta seksilakkoon siihen asti, että muksu syntyy... Eilen tuli tosi tujut supistukset seksin jälkeen. :/ Ja perrrrkele että ei oikein meinannu missään asennossa onnistua. Selällään miehen kädet joutuu tosi kovaan rasitukseen ku sen täytyy pitää itteensä käsien varassa niin, ettei mun maha litisty. Ja nyt kun ite ei voi olla selällään kun alkaa huipata... Takaapäin onnistui aika hyvin, vaikka vähän sattuikin välillä. On tää yhtä säätämistä helevetti soikoon. :kieh:

Ja mikähän hitto siinä on, että jalat ja kädet tuntuvat ällöttävän kuivilta ja senkään takia en meinannu saada nukutuksi. Pistin hirveesti rasvaa molempiin jalkoihin ja kastelin sukat ja pistin ne jalkoihin. Tuota tehnyt nyt pari kertaa, helpottaa oloa. :D Hyvän nukkumisasennonkin löytäminen on kyllä vaikeaa, vieläki helposti tulee vessahätä jos otan väärän asennon.

Sainpa kaapit eilen raivattua. Tuli mun ja miehen kaappiin pari hyllytasoa lisää, samoin lastenvaatteille. :) Tuli kyllä hyvä mieli. Ja nyt päivän toinen koneellinen pyykkiä pesussa.

Hoh, hitaasti etenee kirjoittaminen kun poitsu antaa mulle n. 15 sekunnin välein kynän. Piirtelen ja sitten poitsu arvaa että mitä kuvassa on... Melkein aina tulee ekana arvauksena "SYTÄN", suloista. :D

Anopin kanssa on juu hyvät välit. Olisi kyllä inhottavaa, jos ei olisi. Miehen isän kanssa välit kokonaan poikki, ei ole siis anopin kanssa yhdessä. Anopin mies taas on tosi mukava ja sitä me pidetään pappana, eikä "virallista" appiukkoa, jota en normaalisti kyllä apeksi kutsukaan. Ihme kyllä, mun mies kehuu omaa anoppiaan myös ja on väleissä appensakin kanssa. :whistle:

Höh, tyhmä Sonera, ei toiminu netti aamulla kuin n. minsan sen jälkeen kun sain selaimen, messengerin yms. auki. :headwall:

Iik, perjantai lähestyy synnytystapa-arvioineen... ;) En kyllä niinkään jännitä, tosta iik-sanasta huolimatta. Olen vain innoissani. =) =) =)

Rv 36+1
 
jesss! äippä-raha päätös tulikin yllättävän nopeesti. :D viimeviikon keskiviikkona vein tulotiedot siltä kahen viikon työttömyys-jaksolta ja nyt jo tuli päätös sit päivärahasta. ja kantsi kyllä olla se kaks viikkoa työttömänä, ku oli edellisestä äippärahasta muutaman sata euroa noussu nyt maksettava päiväraha. eli olivat suoraa siitä kahen viikon ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan kaudesta laskeneet mulle kuukausitulot, eivätkä olleet huomioineet sitä, että olin ennen sitä äippälomalla, jolloin tulot olivat pienemmät. :D kyllä on iloinen olo. =) en siis "kärsinytkään" tuosta, 1.10. alkaneesta uudesta laskenta-laista, vaik mun äippäloma alkoikin 28.9, vaan jäin jopa reilusti voitolle näin. =) kerranki voi sanoa, että ihana kela! ;)

meillä täällä kauhia yskä joka lapsella, ja kahella nuorimmalla meinaa mennä ahtaalle hengitys, no, toisaalta onneksi nyt sairastavat, ni jospa ne ois suht terveitä, ku vauva syntyy, ni ei ihan ensimmäisenä vauvalle tartu räkätaudit. tarvis lähtä tekeen ruokaa, hirvenliha-keittoa aattelin tahä eilisen käristysen jämistä. :p

ja loppulausahduksena *pimp.s.kassa vihiloo* :eek: :eek: auts!!!

sieppo 36+6
 
Heipparallaa pitkästä aikaa !! =)

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, toivottavasti ei enää kauan.
Tuppaa olemaan niin kiirus ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan kuulumisia.
Neuvolassa käyty kerran viikossa ja kaikki ollut ok.
Tänään kävin äippäpolilla jälleen kokoarviossa, nyt pienokaisemme painaa n. 3,7 kg.
Yöt alkaa olla jo aikalailla vaikeita nukkua kunnolla.

Leppoisaa syyspäivän jatkoa masunkasvattajat !
kuu-ukko ja masuasukki rv 38+1 :wave:
 
Mulla on kumma olo. Kiukuttaa ja väsyttää. Mies raukka, heittelin sitä lusikoilla ja vaadin avioeroa. Äitillekki kävin kiukkuamassa. MIKÄ PIRU MULLA ON?(äiti väittää että lähen synnyttään ihan justiinsa, en varmana)
 
iltoja!

jokos haisun kiukkuilut katos? :D vai lähditkö jo synnyttään? kiukkuilusta tuli mieleen, että mulla itellä suurin kiukkuilun "syy" tän raskauden aikana, varsinki näin loppu-aikana, on ollu toi ajoittainen seksin-puute. :D *sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta* :whistle:

ootan täs hiljasessa talossa yksin valvoen, että tyty heräis vielä kertaalleen syömään ennen varsinaisia yöunia. en nääs osaa / nää järkeväksi mennä vielä ite nukkumaan, ku tiän, että tyttö herää vielä 11 maissa syömään, ni sit joutusin yliväsyneenä heräämään syöttään sitä. parempi siis valvoa ja ootella ja mennä sit kerralla kunnolla nukkumaan. lapset sit vissii tosissaa sairastu tuohon yskään / tai mitä lienekkään, ku nuoremmalla pojista oli päikkäreitten aikaan noussu kuume, ihan säikähin, ku menin herätteleen sitä päiväunilta, ku ei meinannu millää herätä ja oli tulikuuma ja ku sit mittasin kuumeen, ni 39.6, supolla onneksi laski, mutta nousi sit 4 tunnin päästä jo uudestaan samoihin lukemiin. että sellanen yö sit tulossa, että saa seurata tuota kuumeilevaa. otinki nuo molemmat pojat meijän huoneen lattialle, patjalle nukkumaan, ni ei tarvi rampata ees taas kahen huoneen väliä, ja sit taas toisaalta, ei tarvi kuumeisen yöllä lähtä pimiässä hortoileen ja ettiin meijän huonetta, jos herää. niin ja ku toinen on kuumeessa ja pääsee meijän huoneeseen nukkumaan, niin sit pitää toisenki pojista päästä. =) no, olivatpahan innoissaan kerranki nukkumaan menossa, ku oli vähä vaihtelua omaan sänkyyn. ei tarvinu houkutella nukkumaan. =)

mulla on tullu himo musta-viinimarjamehuun, mutta jostai kumman syystä se närästää ihan älyttömästi. :eek: ärsyttää, ku sehän ois vielä jopa terveellistä juodakki, niin sit ei sitäkää voi kunnolla tehä, vaik kuinka himottas. :p nytki ois ihana ottaa jääkaappikylmää mehua juotavaksi, mutta närästyksen välttäminen vie voiton pakosta. :)

huomena ois se lääkärineuvola, josta tekevät lähetteen siihen käynnistykseen. hiukan meinaa jännittää, et mitä sanoo alapään tilasta. jos suunnitelman mukaan menee, niin ENÄÄ kaks viikkoa, ni sit pitäs kohta jo jotai tapahtuakki. =) aika äkkiä kulunu tää raskaus. :eek: =) huomena siis lääkäri-neuvola kuulumisia. =)

sieppo 36+6 (kohta 37 :D )
 
sieppo, oon huomannu saman, että jos en saa seksiä, olen äkänen. Sitten kun saa, on seuraava päivä pelastettu. ;) Nyt on kyllä ollut todella hyviä päiviä mun mielialan suhteen muutenkin. Mies on ruvennut tiskaamaan ja laittaa muksun yöunille. Siinä onkin mulle kyllä helpotusta, jaksan sitten tehdä muutakin. =)

Huh huh, eilen iltapalalla Aleksi söi n. puoli kiloa ruokaa. :eek: No, miehen kanssa siinä ihmeteltiin että jopa maistuu hyvin, kun sitten kaikki tuli ulos... :headwall: :( Mies vei poitsun suihkuun ja minä siivosin keittiön. Ihme ettei oksennus lentäny itelläki, ei ällöttäny yhtään. Oonkohan jo niin turtunut, en usko. :D On muuten suht vaikea siivota oksennusta jossa on mm. desi viiliä. Ihan vain tiedoksenne. :whistle: ;) Kohta pyykkikone pyörimään, ehdin ne oksennuspyykit laittaa vain huuhtelulle eilen kun kello oli niin paljon. Phuuh, kohta onkin sitten toinen oksenteleva talossa. Tai no ei Aleksi enää niin usein tietty oksenna. :)

Kanttis, arvaa kuka ei sitten saanut huuto.netistä "korvahaalaria", perkule. Oli sitte pari huutajaa huutanu ja korotusautomaatista huolimatta lähti sitten jollekin toiselle. Tosin enpä epähuomiossa hoksannu laittaa korkeampaa hintaa siihen automaattiin. Noh, pitää katella kirppareita ja huuto.nettiä vielä. :) Tai sitten sanon siskolle että antaa sen v.sinisen pupupuvun äkkiä ja värjään sen pinkiksi. :D Sitten viimeistään löytyykin yhtäkkiä kivekset ultrakuvista, se ois sitä mun onnea. ;) :whistle: Toisaalta hmm... Täytyy äidille sanoa että seuraavan kerran kun käy siskoni luona, tuo sieltä meidän sitterin ja sen pupupuvun. Ei olla siskon kanssa nyt väleissä. :headwall:

Taas vaihteeksi oli vaikea nukahtaa. Rasvasin taas jalat kunnolla ja kastelin sukat yms. mutta mikään ei oikein auttanu. Inhottavaa.

Rv 36+2
 
Ei niin hirveästi kiukuta enää, mutta neuvolassa kävin.
Paino oli pudonnu kilon viimeviikosta, ja siitäkös täti riemastu!Kohta meille varmaan tulee joku soskusta käymään, luulee etten saa ruokaa :)Hemppaki oli vain laskenu, lisäraudasta huolimatta.
Sydänäänet normaalit, ja sf keskikäyrän yläpuolella.
Valitin supistuksia, taas alko aamuyöstä supistella, ja koko aamun oli aika mojovia. No, se sitten että eikö se mies vois välillä hoitaa niitä lapsia yöllä, että saisit nukkua, eli kuunteli TOSI hyvin. Lapsethan ne tietty valvotti :headwall: Toki voisin lahjottaa nää vessaravit ja supistukset miehelle, mutta ei se oikeen onnistu.Huh, onneksi toivonmukaan enää yks käyntikerta ensviikolla, sitten seuraavalla on se äitipoli, ja varmaan sitä seuraavalla viikolla käynnistys.
 
haisu, no huhuh että hyvin tosiaan neuvolassa kuunneltu. :kieh: Itelläni seuraavan kerran neuvola ööh... olikohan se 20.10. ja sitten viikon välein. Toivon ettei tarvi rampata siellä kovinkaan usein, käveleminen on yhtä tuskaa mulle.

Tänään supisteli taas muutaman tunnin, ei kiva yhtään. Pahenikin, mutta onneksi loppu.

Ei #&%£$!* miten ihminen voi hikoilla! Mulla kyljetkin oli ihan hiessä, ei voi ymmärtää, saati sitten hyväksyä. :whistle: Onneksi suihku virkisti ja auttoi, tosin nyt on taas kainalot hiessä kun en oikein dödöä uskalla laittaa kun sattuu ajelun jälkeen. :D Mistä tulikin mieleen että täytyy ostaa hammasharja ja alkoholiton dödö sairaalakassiin...

Suihkautin itteeni vahingossa (no daa, en kai tahallanikaan...) suihkuun kun tyhjentelin rintoja. :D

Rv 36+2

Ps. Heeeetkinen, kirjoittikos Kanttis polikäynnin jälkeen..?

-----
10.10.2005 klo 14:16 näemmä kirjoittanu Kanttarelli viimeksi. Mitenköhän siellä jaksetaan...

 
neuvolaterveisiä täältäkin!

mutta ihan ensiksi, haisu, kuka kumma sulla on tarkkarina, ku nuin "tarkasti" kuuntelee?! :eek: mulla itellä hilkka ja on kyllä ollu ihan asiallinen ja mukava.

menny taas tää päivä hurahtaen ohi. ekaks aamupäivä meni siivoillessa ja sit puolenpäivän jälkeen oli se neuvola. sit mennykki aika ku pojat nyt molemmat kuumeessa ja ihan polosia, eli niitä hoitaessa ja sit käväsin kaverilla vauva-illassa istumassa pari tuntia, josta kotia sit taas hoitaan noita sairastelevia.

niin ja nyt sit siihen lääkäri-neuvolaan, verenpaine 110/70, ei siis ihan vielä syntymässä, ku aijemmin aina kolme päivää ennen synnytystä noussu verenpaine 80-85 / 140-145. sitä siis odotellessa. ;) painoa oli taas tullu joo...800g viikkoa kohti ja kyllä vähä hirvitti, ku en kauheita oo ees syöny. tosin turvotusta ollu hieman, että jospa se osa ees selittys sillä. mulla tosin toi terkka ei yleensä kommentoi noita tuon sortin painon nousujakaan vielä mitenkään. kattoo yleensä kokonaisuuden. =) sit sisätutkimuksessa kohdun suu pehmeä, ulkosuu puoltoista senttiä auki, sisäsuu vielä kiinni. ja vauvan pää painaa niin alas ku nyt voi. ja siittä käynnistysajasta, en oikee nyt tajunnu, miksi se taas siirrettiin se lähetteen laitto, ku meinas terkka, et jos meen ens viikolla käymään, niin hän sitte laittaa lähetteen. en siis ymmärrä, miks se ei sit kuitenkaan sitä vielä laittanu. :/ juu ja joku kumma "hiiri" kivunnu tuonne meikäläisen jalkaväliin, ku jotai epämäärästä värinää tuntunu viimeyönä ja tänään useamman kerran päivän aikana. :eek: siis kuin jokin tärisisi siellä vienosti. ja ei kuitenkaa oo mitään "leluakaan" sinne unohtunu. ;) mitä lie sit tuollanen värinä?! *miettii*

sieppo 37+0 (vaihtuhan se raskausviikko taas :D )
 
Mulla on se seija kreku. Kerran se hilkka oli sijaisena, ja se oli kyllä tosi mukava. Ne muuten pihtaa niitten lähetteiden laitossa, miehän en saanu viimeraskaudessa lähetettä synnytystapa-arvioon, vaikka ahtaan lantion takia olis pitäny saada. päivystyksen kautta sitten pääsin ultraan, ku stressasin vauvan kokoa niin paljon, että pää tuli kipeäksi.
 
niimmä haisu arvelinki et toi sulla on. :whistle: on nääs niin moni kaveri ihmetelly samaa sen toiminnassa ja ite oon huomannu sen ku on meillä lasten terkkarina, että ei todellakaan keskity nykyään asioihin. ja mihinkään ei osaa sanoa mitään, luontaistuotteita ym. se on kylläkin kaikkeen aina tarjoomassa. ;) mut ihan tosissaan, se on haahuilija, siis ei saa mitään mistään irti. ja toisekseen se mikä mulla raivostuttaa, mä oon kolmena päivänä nyt yrittäny sitä saaha puhelimella kiinni, ja ei vastaa, ei ees soittoaikana, saati sit muulloin! :headwall: :headwall:
 
No hyvä, en oo ainoa, jolle se ei vastaa puhelimeen. Tosin taisinki jo aiemmin jossain mainita, että se antaa vastaanottoaikoja puhelinajalle, eikä vastaa puhelimeen, vaan ihmettelee että miksi tuo puhelin kokoajan soi?Onneksi meillä on mukava lastenneuvola.
 
valotzki
Huomenta!

Ompas mukavan kirpsakka syysaamupäivä :) Tässä hapankorppua mussutan (näihin tulee himo!) ja ihmettelen..

Meillä ois puoli kahdelta synnytyssairaalaan tutustumiskäynti. Mitähän siellä tapahtuu? *jännittää* Minä sairaalakammoinen taidan voida pahoin jo tänään, vaikkei synnyttää tarviikkaan toistaiseksi :D

Ens viikon maanantaina ois se neuvolalääkäri. Seki oli jotenki epämääränen juttu. Lääkäri kuulema mahan päältä kokeilee kuinka suuri vauva on. Tämän vastauksen sain kun kysyin synnytystapa-arviosta ja vauvan koon arvioinnista. Pystyykö sitä muka mahan päältä painelemalla sanomaan että "jooo, täällä on sellanen kolme kilonen ipana" :LOL:

Eipä muuta tällä erää.. Päivän jatkoja! =)

-Valotzki (35+2)
 
valotzki, meillä oli tutustumiskäynti jokunen aika sitten. Siellä oli muutama muukin pariskunta ja käytiin katsomassa mm. synnytyshuone, huone jossa vauvaa elvytetään, poreamme ja käväistiin synnyttäneiden osastollakin. Puoli tuntia meni. Kätilö joka esittelykierroksen piti, kysyi aluksi että tultiinko me vain katsomaan paikkoja, joten siitä päättelin että olisi olemassa pitempikin tutustumiskäynti. Siis kun joissain paikoissa katsotaan synnytysfilmi ja jutellaan synnytyksestä enemmänkin.

Käsikopelolla osaava lääkäri osaa arvioida vauvan kokoa, tosin tietenkin heittää syntymäpainosta usein enemmän kuin ultran avulla saatavasta painoarviosta. :)

Täällä tuli eilen illalla verta ja myöhemmin myös limaa. En tosin verestä tiedä, tuliko emättimestä vaiko ajeluhaavasta. Alapääajelun olen nyt jättänyt useimmiten miehen hommaksi, kun en sinne itse näe. :whistle: Vaikea sokkona vedellä höylällä ja saattoi tulla pari haavaa. Mies ei nähnyt haavaa, joten en tiedä vieläkään mistä se veri oikein tuli. :kieh:

Tänään tuli limaa myös. Onkohan sitten limatulppaa vaiko mitä, siitäkään en osaa sanoa mitään. Mutta jos ei huomenna olisi synnytystapa-arviota, olisin jo mennyt ä-polille tarkistuttamaan tilanteen. :\| Nyt sitten odotan entistä innokkaampana huomista, saa tietoa että onko muuttunut kohdunsuun tilanne jne. ja saattais limalle ja verelle löytyä selitys. Aleksia odottaessa limatulppa taisi irrota vähän kerrallaan ennen synnytyksen käynnistymistä, en oikein muista/ole varma.

Rv 36+3
 
täällä on taas kerran tää odottaminen vaihtunut niin helpoksi, että en yhtää usko, että ipana syntys ilman sitä suunniteltua käynnistystä ainakaan etukäteen. tosin parempi vain nyt, noitten poikien kannalta, ku ovat poloset niin sairaita, et jaksavat vain makoilla ja kattoa videoita / kuunnella satuja tai nukkua. kuume ei meinaa millää laskea kummallakaan alle 38.8 (kainalosta mitattuna). ja sit lääkkeen saannin jälkeen kohta jo nousee takas liki 39.5. :/ tai sit toi tilanne tuolla jalkovälissä on vain sen takia rauhottunu, että en kerkiä ajatella sitä yhtään, kun on huolehittava noista sairastavista. :)

täälläkin taas alapää kaipais ajelua, mutta ei nää, niin ei nää. :whistle: peilin avulla oon yleensä vessan pöntöllä istuen saanu höylättyä enimmät. miestä en oo vielä asialle pistäny. toisin mä en varmaa ees uskaltas luottaa siihen, että se osais ilman haavoja tekemättä niitä ajellakkaan. :D oma apu paras apu. :whistle: pitänee taas illalla höylätä, kuhan noi lapset alkaa yöunille.

nyt makoileen itekki, ku pojatki tuos torkkuu ja tyty nukkuu viel ainaki tunnin.

sieppo 37+1
 
sieppo, muksuille paranemisia! :) Helppoudesta ei tietoakaan täällä, raskauden suhteen siis. Onneksi tänään ei suuremmin ole vielä ehtinyt supistella.

Huomenna se poliaika, täytyy lähteä 9.15 täältä lähtevällä bussilla ja aika on klo 10.10. Tuleekin aika pitkä reissu kun bussimatkat kestää 40-60 minuuttia yhteensä ja siellä sairaalassa sitten menee kai pari tuntia.

Onkohan Kanttarelli synnyttämässä? :eek: :attn:
 
Pikainen moi Big Brother Extran tauolta! :)

Askarruttaa Kanttiksen tilanne, mahtaneeko tosiaan olla jo synnyttämässä? Vaikka tietysti kurjaa, jos raskausmyrkytys tuli, olen kyllä vähän kade siitä, että toiset jo nyyttinsä saavat!

Täällä painaa alamahaa ihan kunnolla etenkin kävellessä, vieraana oleva äitini laulaa elefanttimarssia aina nähdessään mun kävelevän... :p Vieläköhän kauan pitää marssia kahden hengen voimin? Ei näy mitään limaa täällä päin. Kovasti tervetullut olisi jo pienoinen.

Minä puolestani sain mustelman, kun yritin vahalla siistiä bikinirajaa. :ashamed: Ei näyttänyt varsinaisesti siistimmältä ainakaan sen jälkeen, sen minkä peilistä onnistuin näkemään.

Sitten äidille seuraksi, se on vain jatkuvasti joko telkkarin ääressä tai sitten lukee netistä Isoveli-aiheisia juttuja. Tosin ehdittiin tuossa vähän siivotakin sekä leipoa ja kiertää kirppiksiä.

Illalle jatkoa, t. Kalenteri, 38+4 =)
 
määki tuos selailin sivuja taaksepäin ja jäin ihmetteleen, huhuu, kanttis!! =) missäs sitä piileskellään?

viblsp:kiitti paranemis toivotuksista.

niin ja se helppous oli kait sit vaan päivän pari kestänyttä. nyt sit alkanu päivän aikana painaan tai jotai tuo vaavi tuonne alas niin ihmeellisesti, että par.sauksissa tuntuu. siis perslihakset melkei kramppaa, ku tuonne taakse puskee jotenki omituisesti toi vaavi. sit ku vielä tilaa liikkua on enää niin vähä tuolla mahassa, niin joka liike mitä vauva liikkuu, saa aikaan meikäläisellä tuskasia vääntelyitä. 4-vuotias tuos vähä aikaa sitte kysyki, että mitä äiti irvistelee. =) ja ku tuos suihkun jälkeen raakailin sit noita alapään karvoja, niin olihan noi peräpukamat ilmestyneet tuonne meikäläisenki alapäähän. :eek: ei onneksi kipeet, ainakaa vielä. muissa raskauksissa mulla on eka kerran tullu jo kymppi-viikon tienoilla ja sit ennen 30.viikkoa uudestaan kipeytyneet. tässä raskaudessa oon saanu tähän asti olla kokonaan ilman. =) toivottavasti eivät alakkaan tuon suuremmin vaivaamaan. *mieleen tuli tilanne, et synnyttämässä,
ponnistusvaiheessa pukamat pullottaa. :whistle: :LOL: * tosi naisellisia ajatuksia. ;)

sieppo 37+1
 
Onneksi Kanttiksella on niitä viikkojakin jo riittävästi, kuten tosin taitaa pian olla jokaisella tämän pinon naisella.

Ite en selviä ilman miehen apua alapään ajelusta, en ainakaan saa sitä kunnolla siistiksi. Suihkussa sitte hirvee tuskailu että saisi pahimmat edes pois. Mies taas on jo ammattilainen siinä touhussa. :D Esikoista odottaessa se jäi kans miehen hommaksi, en tajua miksi piti nyt sitte ite yrittääkään.

Täytyy tässä käydä vielä joku kirja ostamassa sairaalaan. Aika voi tulla pitkäksi jos ei ole tekemistä siellä. Sairaalakassiin laitoin taas pari vaatetta. Se vauvan haalari puuttuu... Jos ei löydy haalaria, etin vuoden -03 ä-pakkauksen lilan toppahaalarin. Sopiipahan ainakin kumpaakin sukupuolta ajatellen, jos sieltä pippeliotus tuleekin. :whistle: Itelleni oon kanssa laittanu vaatteet valmiiksi. Pojan laukku pitää myös laittaa, tosin en tiedä tuleeko tarvetta. Jos huomenna sanotaan että suunniteltu sektio tulee, saadaan kaiketi anoppi tänne vahtimaan poitsua! :)
 
valotzki
Moikka moi..

Juu, meillä kans miehen hommia nuo karvojen siistimiset. En mä ite kykenis mitään tuolla alhaalla tekemäänkään.. Eihän se sama ole, kun jos ite sheivailis mutta parempi tää ku ei mitään :)

Ollu ihan kurja päivä kaikin puolin. *niiskuttaa* Mulla ois pitäny olla se tutustumiskäynti synnytyssairaalaan, mutta mulla meni olo niin huonoks että piti lähteä neuvolaan kontrollikäynnille. Oksensin varttitunnin putkeen ja päätä särki ja näin kirkkaita pisteitä :snotty: Epäili että ois verenpaineessa ollu häikkää, mut ei. Kaikki oli olevinaan ok vaikka olo oli ku kuolemaa tekis :ashamed: \|O

Sf mitta oli ottanu puol senttii takapakkii ja neuvolatäti alko heti pelottelee että istukka ei välttämättä toimi kunnolla tai virtauksissa jotain häikkää, että siksi sf mitta pienenee :'( Kysyin sitten että eikö voi johtua vaan vaavin asennosta tai siitä että masu laskeutuu, mutta tämä minun neuvolatantta tykkää ajatella ekana pahinta :(

Nyt koko päivän stressannu vaavin vointia ja siksi hieman kärttyinenkin. Mies ei ole ollut tukena yhtään, työasioitaan vaan vöyhöttää. Tuntuvat olevan tärkeämpiä kuin mun tukeminen :headwall: Tapeltiin yllättäen. *itkusurkusuuttumus*

Eipä muuta..moi moi..
-Valotzki (35+2)-
 
valotzki onko vauva laskeutunut? Se voisi selittää SF-mitan pienentymisen. Ja kyllä mun mielestä on aika hemmetin loogista, että mitta voi heittää jos vauva on vaihtanu asentoa. :hug:

Täällä 4 tunnin yöunet takana ja nekin olivat katkonaiset. :/ 9.15 se bussi lähtee täältä ja sairaalassa kaiketi pitäisi jaksaa parikin tuntia olla. Toivottavasti ei hirveesti joudu odotteleen.
 

Yhteistyössä