viikon 7 plussaajat-pino

mittari harmaana
Huomenta päivää...

Olipas paljon luettavaa... harmittaa kun olis ollu niin kiva pysyä mukana tässä porukassa :ashamed:

Mulla ei ole enää kipuja, vuotoa ei ole tullut, maha ei tunnu turvonneelta, rinnat hieman kipät vielä, huonoa oloa ei juurikaan. Tuntuu että raskaus on pysähtynyt... olen nyt tuntemuksieni puolesta varma, että siellä tosiaan taitaa olla tyhjä pussi. Tämä viikko menee hitaasti, maanantaina ottavat verikokeen ja sen ultran. Raskaushormonithan oli tosi kohollaan silloin, mutta sehän ei kerro tuulimunassa mitään. Jos jotain hyvää nyt on niin endokipuja ei ole tuntunut nyt vähään aikaan =) Pelko on kova jos tämänkin raskauden kanssa kävi näin että saammeko koskaan lasta...

Ai niin... ja nyt kävi niin onnellisesti, että asuntomme meni kaupaksi ja löysimme myös uuden asunnon, muutamme ensi kuussa. Uusi asunto on rivitalo... se saa ajatukseni valoisammiksi ja muuta ajateltavaa. Ajattelen että se on uusi alku :D jotain mukavaa tämän asian keskelle....

Voikaa hyvin!!!
Ja paranatavia halauksia sairastelijoille
:hug: :hug:

-mittari-
 
triinu
moikka täältäkin taas!

Olipa pitkän poisolon jälkeen surullista lukea keskenmenoista: pirpana, suppis, siiri-miina :hug: :hug: :hug: :hug: ja uutta pikaista tärppiä!
Meillä meni Egypti-loma hyvin ja pikkuinen näytti tykkyvätä aurinkosta B) ainakin vatsakivut hävisivät. Mutta tilalle tulikin sitten koko päivän kestävä kuvotus ;) vessapönttöä ei tarvinnut onneksi halailla, mutta moneen kertaan oltiin todella lähellä :LOL: Kaikki liharuuat ja makeat levonaiset ällöttivät ja pelkkä hajukin sai voimaan pahoin..... Nyt täällä Suomessa on viileä ilma vähän helpotanut tilannetta, jonkun verran pystyy jo syömään, vaikka kokopäiväselle kuvotukselle on lisääntynyt närästys :/
Tänään olen menossa ensimmäiselle neuvolakäynnille, saapi nähdä mitä sanovat. Sydänäänet eivät taita vielä kuulua, kun seitsemäs viikko tuli juuri täyteen... mutta kolmen viikon päästä on sitten ultra, missä varmaan jo sydänäänetkin nähdään-kuulan =)

mukava tiistaita kaikille!
 
Mittarille voima :hug: ja jaksamista eteenpäin.

Kanttarelli82: Eihän sitä koskaan tiedä vaikka kaksoset köllöttelisikin masussasi. Ultrassahan et ole vielä käynnyt, vai muistanko väärin ?
Pahaolo esikoiselta mulla kesti n.2kk, tosin ei loppuaikoina ihan päivittäin. Toivottavasti nyt ei ihan niin kauan tarvis potea pahaa oloa.

Sunnuntai iltana koin vessareisulla kauhunhetken, kun pyyhkäistessä tuli vähän sellaista rusehtavaa paperiin, apua mitä tää on ?
Vielä eilen aamulla tuli myös, mutta tänään ei enää onneksi. Oireet on kuitenkin tallella ja vuoto loppui lyhyeen, niin uskon kaiken olevan kunnossa.

Jaksuja kaikille :heart:
 
Enpä saa vieläkään liittyä teidän ketjuun, menkat alkoivat :'( Täytyy ryhtyä jo nyt laatimaan joulupukille kirjettä ja toivoa yhtä tärkeää ja kallisarvoista lahjaa :heart: Mittari, Pirpana ja muut, tulkaa sitten kun jaksatte takaisin kuumeilijoiden pariin, pidetään yhdessä vauvalippua korkealla *heiluttaa sitä jo*!

Ja te loka- ja marrasmammat - pitäkäähän masuistanne hyvää huolta!
 
Auli L
Terve!

Kävin siellä rasituksessa... tylsää oli ja maha meni sekaisin. Nyt turvottaa se litku ihan sikana!!!! :p :headwall: Mutta eipä vaan ollu ihmeellisiä ne arvot, ilmeisesti normaaleja tai jopa hyviä. :\| En tiiä johtuiko se siitä, että se nainen tökkäs ihan sika syvälle sen piikin tuohon sormeen ja verta tuli ihmeen paljon ja sit se vaan puristi sormen päästä ja otti kokeen... :eek: Mulle neuvottiin, että se veri pitää "lypsää" varovasti ja kevyesti sormea pitkin eikä missään tapauksessa saa painaa sormen päästä... No, ne kait ne ammattilaisia on. Minä en. Mutta eipähän ilmeisesti ollu mitään vikana, kait se on hyvä. ;)

Olo on vieläkin huono. Pää on tukossa ja korviin koskee. Meen unille, kunhan täältä selviän ulos ja ukko on käyny syömässä. Jospa se tuo mahakin siitä tasottus.. :whistle:

Inhottava akka siellä labrassa oli... :( :headwall: Se asiakas tuli kysymään multa, että miksi multa otettiin kokeet tunnin välein ja siltä ei. No, vastasin, että raskauden takia. Se prkle rupes sättimään minua siitä, että mitä varten tollanen lapsi menee tekemään lapsia!!! :headwall: :headwall: :headwall: Mulla meni hetki, ennenkuin taas tajusin, mistä oli kyse... tuo kun on mulle aika normaalia... :\| Hyvin pisteliäästi vastasin sit kesken sen akan tulvaa, että eiköhän 26-vuotiaalla 3 pienen lapsen äidillä, jolla on aviomieskin, ole oikeus tehdä omat päätökset?! Ja kuinkahan vanha rouva mahdollisesti on ja millä vuosituhannella luulet eläväsi? Mitäs tuumaat jos minä alkaisin ääneen ihmetellä sinun muhkuroita ja ryppyjäsi? :kieh: :kieh: :kieh: Kummasti hiljeni koko odotushuone ja akka lähti toiseen laitaan mutisemaan yksinään. :headwall: :kieh:

Mulla oikeesti menee järki nuitten kanssa!!!!!!! :eek: Kyllä minä sen tiedän, että oon lyhyt (150cm) ja laiha (44kg) ja nuoren näköinen, mutta ei mulle tulis mieleenkään rueta arvostelemaan toisten kyvykkyyttä äidiksi julkisella paikalla. Joskus ukon kanssa pohditaan kotona kavereitten juttuja, mutta siinä kaikki. Ja miksi ne akat aina miettii, että voi ne nuoret, elämä on pilalla jne. Eiköhän ne ite aloittanut lastenteon jo paljon aiemmin. Minä sain ekani vasta 21-vuotiaana ja jos aatellaan 20-40 vuotta taaksepäin ne sellaset ekakertalaiset olivat jo vanhoja... Vai miten?!

Onko teillä vastaavia kokemuksia?! Haluan tietää!!!
 
piu84
moi!

Tänään oli eka lääkärineuvola. Ois ollut klo 15.20 mut pääsin sisään 16.45...

Saattaa laskettuaika viikon päästä muuttu. Tänään kokeilivat kohdun onko kasvanut... ja sanovat että on hirveen pieni siihen verrattuna et nyt on kuukautisten mukaan 11+3...

Kysyinkin onko mahdollista että olisi yhdet kuukautiset jäänyt pois ja silti olisi ollut ovulaatio ja se olisi hedelmöittynyt niin eivät osanneet oikeen sanoo muuta kuin et se selvii sitten ultrassa.. eli 22.3. Nyt sitten jänskätään että onko siellä mitään ja millä viikolla sitä oikeasti on.

Väsyttää aivan jatkuvasti ja pahoinvointia on tullut vähäsen... mut onneksi ei ole tullut ylös asti!!

Mutta tässä vähän kuulumisia...


- piu -
 
Moi moi kaikki!

Katoin just 4h telkkua putkeen ja söin koko ajan :headwall: :p Ei taatusti kovin terveellinen tapa.. Mutta ajattelin pitää tänään vain sellaisen löhöilypäivän (kun ei ole vielä lapsia häiriköimässä ;) ) ja ruokaakin söin hyvällä omatunnolla, kun eilen ei oikeen mikään mennyt alas. Appelsiinin, kaksi porkkanaa, neljäsosa lenkkimakkaran (pilkottuna kuutioiksi, on mun herkkua :p), puolikkaan kurkun ja rasiallisen pakastemansikoita. Vieläkin voisin jotain napostella, mutta enköhän jätä jääkaappiin jotain huomisenkin varalle :LOL:

mittari: onnittelut kämpästä! :flower: Minäkin haaveksin uudesta (ei tosin omasta) kämpästä.. jospa kesällä päästäs muuttaan tästä kopperosta =)

Auli: *nostaa hattua* -musta on hienoa kun sanoin valittajalle suorat sanat. Ei ole kovin kohteliasta tulla ventovierasta arvioimaan pelkän ulkonäön perusteella! Mulle ei oo käyny noin, mutta eipä mun mahakaan vielä näy. Saas sitten nähdä, tuleeko tätit voivottelemaan..
jos tulee niin pitää ottaa susta mallia. tosin epäilen, ettei musta siihen oo, oon aina semmonen tuppisuu kun tulee tilanne eteen. Sitte jälkeenpäin mietin, että oisinpa sanonu niin ja niin..

hmm. ja kellähän se nyt olikaan tänään neuvola.. ? oliko kenties kuu-ukolla? kuuluivatko sydänäänet? yritettiinkö edes kuunnella? jos yritettiin niin millä laitteella? Oon ihan kirrpuna kun itsellä neuvola nes viikolla ja en yhtään tiiä, että mitä oottaa ;) tai no vähän aavistelen, mutta kiva ois kuulla kokemuksia mahd. monia. Onko teillä muuten ollut miehet mukana ekassa neuvolassa?

no mutta eipä kummempia. hyvää yötä taas kerran kullannuput! :heart:

-kanttis
 
eiku kuu-ukkohan se ennutelihe mulle kaksosia :D ois muuten aika shokki jos niikseen tulis, mutta enpä pahaksenikaan pistäisi.. eipähän tarvis anopin ja appiukon niin kovasti kinata siitä, kuka saa pitää sylissä.. :LOL:

ja triinulle siis osoitan edellisen viestin neuvolakyselytulvan... :wave:
 
anteeksi hitauteni, :D mutta kuu-ukko vielä siitä ultrasta .. eli en ole käynyt ja jännittää kun en tiedä siitä paljoa mitään. ultraako ne mahan päältä vai emättimen kautta? tuntuuko miltään?

no nyt lähden ja rauhoitun.. . .
:whistle:
 
triinu
huomenta taas!

Kantarelli82: neuvolassa ei vielä sydänääniä kuuneltu, koska viikkoaja on kuukautisista laskettuna 8+6 ja ultran mukaan vasta 7+jotain. Hoitaja sanoi, että heidän vehkeillä sydänäänet kuuluvat vasta viikolla 10, eli ensi kerralla ainakin. LA on tän hetken mukaan 19.10, mutta taitaa reilulla viikolla siirtyä....... ensimmäinen kunnan ultra on mulla 5.4 ja sitä kovasti odotelen =) Muuten keskusteltiin minun voinnista, ruuasta, liikkumisesta ja sen sellaisesta. Otetiin verinäytteet ja punnitsetiin tuleva äiti =) =) Kyselin kaikkea tyhmää, mutta hoitaja jaksoi onneksi kuunnella =) Mies ei ollut mukana neuvolassa, mutta tulee sitten ultraan.

Mitäs muille masukasvattajille kuulu?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2005 klo 22:21 Kanttarelli82 kirjoitti:
anteeksi hitauteni, :D mutta kuu-ukko vielä siitä ultrasta .. eli en ole käynyt ja jännittää kun en tiedä siitä paljoa mitään. ultraako ne mahan päältä vai emättimen kautta? tuntuuko miltään?

no nyt lähden ja rauhoitun.. . .
:whistle:
Mulla tehtiin eka ultra emättimen kautta ja eihän se oikeestaan miltään tunnu. Monitorista vierastä näet pienokaisen :heart: , miten ihanaa.

Onnea vaan ekaan ultraan ! :hug:

Eiks meillä ollut samana päivänä eka neuvola, jos oikein tuolta aikaisemmista viesteistä muistan, 21.3 vai ?
 
Kauheaa lukea teidän juttuja joille käynyt huonosti,mutta niinhän se on että hyvä että luonto hoitaa itse ne jotka eivät olis elämässä selvinneetkään,voimia teille ja uusia yrityksiä,kyllä se tulee kun sen aika on tulla :hug: :hug: :hug:

Mulla tänään rvko7+3,väsymys tajuton mutta pahoinvointi vielä ilkeempi,koko ajan kuvottaa,mahassa kurnii,mukamas nälkä,vaikka juuri söin!!Oksennan 1-3 kertaa päivässä,ei ole kiva ajatella ennekuin alkaa syömään ruokaa että mitähän sitä söis mitä ei ois inhottava oksentaa,jugurtti on tosi hapanta kurkulle ja ruisleivän palaset aivan karmeita...tullessaan siis vessanpönttöön joten yritän ajoittaa oksentamisen vain aamuun...kärsin sitten kuvotuksesta sitäkin enemmän päivän mittaan...Koko ajan pitää napostella jotain ettei se mukamas nälkä yllätä ja suussa kauhea maku koko ajan jota ei kyllä salmiakkikaan enää peitä..Joten paino taitaa nousta heti alkuunsa vaikka vannoin etten turhia syömisiä syö..no jos vahdin syömisiäni sitten kun oloni kohenee eli puolenvälin jälkeen,heh..Eilen illalla mehujää auttoi hetkellisesti olooni ja itse puristettu appelsiinimehu auttaa välillä....suolaista ruokaa tekee mieli koko ajan!!!!!!!!

Kertokaa jos on jotain helpotusvinkkejä tähän ihnottavaan oloon,kun pitäs jaksaa noi pari lastakin tässä samalla hoitaa ja edellisissä raskauksissa olo kestänyt viikkoon 20......eikun odotellaan....no eiköhän se tästä kun vaan muistaa ajatella mikä ihana palkinto siellä odottelee tuloaan...
Mitähän muuten kahvi/tee/kokis vaikuttaa?en kauheasti juo mutta jotain aina päivittäin?
Niin juu...multitabs 2+specialia oon aatellut ostaa,mutta kyselen eka neuvolassa..joka on 21.3.

Mutta kirjoitelemisiin ja voikaahan hyvin!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Kuu-ukko: Mulla neuvola ens viikon torstaina, eli oisko se sitten 24.3. Oon saattanu kyllä jonnekki kirjottaa vääränki päivämäärän, ku sekoilen niitten kans alvariinsa..Pitäis kattoo kalenterista, enkä nyt jaksa lähteä sitä kaivamaan. =) Ultra-ajan kai saamme vasta neuvolassa. Minä olen muuten ajatellut kiskoa ukon mukaan tuonne neuvolaan, mutta en sitten tiedä tylsistyykö hän siellä kun ja jos vain minua jututetaan ja mittaillaan..

Tänäänkin hyvä päivä yökötyksen suhteen. Toivottavasti jatkossakn näin.. :whistle: Santtuliina muuten, oletko kokeillut jäisiä mustikoita/mansikoita syödä? Ne vois ehkä auttaa. Eivätkä edes lihota :D

Kuulemisiin!
 
Sorry vaan Kanttarelli82, minä tässä sekoilen ja muistan väärin.
Mutta joka tapauksessa ensi viikolla on meillä molemmilla neuvola ja varmaan monella muullakin ketjussa. Joten jännäillään ekaa neuvolaa ja kertoillaan kuulumisia. :hug:
 
minttu81
Heipä vaan, pitkästä aikaa kaikille...

Tänään käväsin sitten ekassa neuvolassa ja laskettu aika varmistui eli 15.10 ja viikkoja kasassa nyt 9+4 =)

Olihan se taas ihme kun näki tuon pikkuisen pyörijän omassa masussaan, kyllä tuli tippa linssiin vaikka sen on jo kaksi kertaa aikaisemminkin kokenut. Joka kerta vaan on niin ainutlaatuinen. Onhan tuosta edellisestä jo aikaa noin vuosi ja 2kk. :)

Verenpaineet oli 126/63 ja hb 137 ja näytteet oli puhtaat.
Lääkäri neuvola sitten 5.4 kun viikkoja 12+3.

 
Auli L
Moi!

Mulla kuunneltiin sydänääniä eka neuvolassa ja kuului ne, viikkoja oli 10+1. Nyt on viikkoja 12+1 ja pahaolo on lievittänyt. Onneksi. Flunssa ja tulehukset "yläpäässä" ei oikein nyt innosta, mutta kestettävä on. Mahatautia on liikkeellä ja muksut valittaa koko ajan mahaa, tulivat hoitopaikastakin ns. kippurassa. Se mahatautihan tästä enää puuttuikin. Kaikki kuumeilee ja sit kun alkaa vielä tavarat lentämään joka päästä niin ompahan taas arjen ihanuus punnittu. :eek:

Hoh... Ultraa tässä oottelen... ultra ois 21.3 ja äitipolilla, kun neuvolan puolella ei ollu enää aikoja. Ultra tehhään alakautta, kun rakko pitää olla tyhjä. Neuvolan puolella ois tehty mahan päältä ja rakon ois pitäny olla täys, mutta siihen en päässy, kun muksut tuli niin kipeeksi ja hoito ja varatut ajat piti perua. Mutta nyt ootellaan taas ultraa ja kyllähän siellä äitipolilla (ainakin Iisalmessa) on paremmat ja selkeemmät vehkeet ja tarkempi näkyvyys kuin neuvolassa. Näkee sitten kerralla kunnolla.

Kanttis tais kirjotella siitä vastaan sanomisesta... kuule, jos et keksi heti jotain nasevaa sanomista niin kirjoita lehteen! Siis paikalliseen lehteen ja mielellään johonkin ilmaisjakeluun, koska silloin viesti menee paremmin perille. Minä kokeilin senkin ja jonkin verran siitä puhuttiinkin... Minä jätin ennen sanomatta ja sitten jäi aina paha mieli ja karmee olo, mutta sit kerran "kilahin" ihan tosissaan yhelle akalle ja sen jälkeen en oo nöyristelly ketään enkä mitään. Se kumma raja vaan tuli vastaan... ehkä se oli se "kuppi" joka meni nurin tai jotain... :whistle: :kieh:

Pahasta olosta myös joku kyseli vinkkejä... suolainen ja varsinkin ruisleipä ois tosi hyvä, mutta oksentaessa ei, joten yritä pureskellä se leipä hitaasti ja pitkään niin ylös tullessaan se ei raavi kurkkua auki. Mulle auttoi tuoremehu. Appelsiini tuoremehu ja omenakin välillä. Se ei ylös tullessaan raavi mitään, mutta antaa kummasti voimia. Kylmä maito oli kans aikanaa hitti ja SUOLAKURKUT!!!!! Kaikki ruuat pitää vaan muistaa pureskella kunnolla, että oksentaminen on niin sattuessa helpompaa.

Peukkuja kaikille ja kyllä ne öklöt vielä ohi menee! Ite pääsin nyt vähällä, mutta tiedän sen karmeen tunteen... ekan aikana oksensin 24h/vrk ja kaiken kaikkiaan ekat 5 kuukautta. Siinä oli raskausajan ihanuus ja hehkeys kaukana. ;)
 
kanttis harmaana
eilen illalla tuli taas niin paha olo, ettei voinut kun sängyssä maata ja hengittää suun kautta :x lopulta apu löytyi salmiakista ja appelsiinimehusta.. =)

tänään huomasin hiusteni kasvaneen ne tarvittavat sentit, että sain pinneillä takatukan jollekin nutturantapaiselle! Mulla olikin jo ihan hirveä seitkytluvun takatukka :D Yritän siis lyhyttä kasvattaa pitkäksi, ja tuskasta on ollut!

nälkänälkänälkä, lähdenpä siis syömään!
 
Heippa!

Niinpä taas piti koneella tehdä töitä, mutta juutuinkin sitten tälle palstalle. =) Samaa mieltä kuin Kanttis, oikein Auli teit, kun annoit kuulla kunniansa. Onpahan otsaa joillakin tulla sanomaan, minkä ikäisillä saa olla lapsia ja minkä ikäisillä ei, ja etenkin kun ulkonäkö voi valehdella. Itse olen lähemmäs kolmekymppinen ja rupean varmaan pian näyttämään sen verran vanhalta, ettei kukaan ole vielä tätä raskautta niin ihmetellyt. :) Toisaalta valitettavaa, että joillain vanhuksilla tuntuu olevan noin perusnegatiivinen käsitys "nykynuorista".

Täällä varmaan kaikki muut ovat käyneet ultrassa tai kuunnelleet sydänääniä. Meikäläisellä ei muuta todistetta pienokaisesta kuin jo hiukan pyöristynyt vatsa, huono olo ja taannoiset plussatestit. Pitäisi soittaa sinne ultraan ja varata aika, joka menee kyllä tästä viikkoja eteenpäin.

Niin, oli se anoppi täällä hoitamassa :) - ihana ihminen kyllä! Yöpyi, siivosi kämpän ja laittoi ruokaa (jota valitettavasti eilisissä ällötyksissäni en saanut paljonkaan syötyä). Paleltaa koko ajan kamalasti, mietin oisko syynä se uskomaton hemoglobiini - 102. Olot siis edelleen samanlaiset, eilisaamuna viimeksi jouduin nauttimaan aamupalat tuplana, kun ensimmäinen tuli saman tien ylös. Siinä tuli oksennettua jo toisen kerran myös antibiootit, jotka sain siihen virtsatietulehduksen poikaseen, näyttävät kuitenkin tehonneen. Oon ihan uskomattoman vetelä ja huonokuntoinen nykyään.

Työ kutsuu, mutta Mittarille vielä valtaisat onnittelut asuntokaupasta, muuttaminen on kyllä virkistävää!

Kanttikselle hyvää hiusten- ja kaikille hyvää masunkasvattelua!
 


Täällä varmaan kaikki muut ovat käyneet ultrassa tai kuunnelleet sydänääniä. Meikäläisellä ei muuta todistetta pienokaisesta kuin jo hiukan pyöristynyt vatsa, huono olo ja taannoiset plussatestit. Pitäisi soittaa sinne ultraan ja varata aika, joka menee kyllä tästä viikkoja eteenpäin.

Täällä toinen, joka ei ole käynyt ultrassa eikä kuullut sydänääniä -> hermostuttavaa! :headwall: Todisteet ihan samat ku sullakin paisti myös poisjääneet kuukautiset jotka aina olleet aika säännölliset. Jotakin tuolla masussa siis varmasti on, mutta mitä ja missä?? Onneksi se kauan odotettu neuvola on viikon päästä.. Muuten en kyllä jaksais enää odottaa! Viikon alussa meinasin jo tilata yksityiselle ultraan ajan, mutta sitte aattelin, että ku tänne asti jo sinnitellyt, niin en kyllä nyt ala menemään. Neuvolan tätille sanon vaan topakasti (muistelen Aulia ja yritän kerrankin olla päättäväinen ja epäalistuva =) ) että nyt mahdollisimman pian sitten eka ultra-aika!

Nyt lähden viemään vioittuneita lakupatukoita sisältävän kirjeen postilaatikkoon. Sisko toi laivalta semmosen 50 kpl pakkauksen ja niistä melkeen puolet oli lyhyempiä kuin muut, paperit ryppyisiä ja myös itse patukat kärsineennäköisiä. Tällainen oikeuksien vaatiminenkin minulle ihan uutta, saas nähdä hyvittävätkö mitenkään.. Mikäs tässä odotellessa :p

-kanttis
 
No niin, noin sitä pitää! Lakut vaihtoon vaan! =) Tuosta pitää kertoa, että sain kerran Lauantaipussista karkin, jonka pinnalla oli kuollut ötökkä, laitoin totta puhuen takaisin ihan korvausten toivossa, eli kovin ötökkäkammoinen en ole, ja korvauksiahan sitten sateli! :ashamed: Mutta oikeasti en kyllä maksanut proteiinilisästä... =) Valittelivat hyvin kaavamaisessa vastineessaan "tuotteen epäpuhtautta" ja lupasivat ottaa yhteyttä, kun syy siihen selviäisi - vaan eipä tainnut selvitä. Karkkia sain lohdutukseksi kuitenkin pari pienehköä laatikollista.

Neuvolan suhteen en ehkä tajunnut olla yhtä oikeuteni tunteva. Oisin nyt voinut ainakin kysyä, voisiko jo kuunnella niitä sydänääniä, mutta enpähän sitten kysynytkään. :\| No oireista vielä, että suht säännölliset kuukautiset ovat siis luonnollisesti minullakin jääneet pois. Mulle muuten sanoi neuvolan täti (tai oikeasti hiukan minua nuorempi nainen), että jos olisi kohdunulkoinen, oireita olisi todennäköisesti jo tullut (silloin minulla oli 8+1), ja totta kyllä, kun ajattelee, että olisi jossain munanjohtimessa tms. kapeassa paikassa, kyllähän se varmaan aika kipeää tekisi suht aikaisinkin. Mutta haluaisin tietää, että asukki on ja hyvissä voimissa.

Malttamista siis meille toivotellen Kalenteri
 
Heippa Ronja!

Kivaa, lisää meitä odottajia! Tervetuloa joukkoon! :flower:

Ja sanokaapa vielä miten asian hahmotatte, olenko minäkin nyt virallisesti yhdeksännellä viikolla vai kahdeksannella, kun rv 8+4? Neuvolassa sanottiin, että kahdeksannella, mutta tuo ei minusta oikein noudata suomen kielen logiikkaa tai muutakaan sen puoleen, sama kuin numero kaksiTOISTA tarkoittaisi numeroa 22, eikö totta? Mietin vaan, kun tietysti joka paikasta etsii juuri omia viikkojaan vastaavaa tietoa ja yksi sanoo yhtä, toinen toista... :)
 
Heippa hei pitkästä aikaa!!

Nyt on minullakin eka neuvola ja se kauan odotettu ultra ohi! Tänään käytiin yhdessä miehen kanssa ultraäänessä. Siellä se pikkuinen kellui niin nätisti oikeassa paikassa ja sydän löi reippaasti =)
Ei voi sanoin kuvata sitä tunnetta, minkä koin... ja mieskin oli aivan myytyä! Kyllä tipahti kivi sydämeltä, kun kaikki on ok. Keskenmeno/kohdun ulkoinen raskaus takana, joten pelkoja oli.
Huomenna suunnistamme appivanhemmille kertomaan ilouutista! tänään on tullut jo lähes kaikille mahdollisille vastaantulijoille kerrottua :LOL:
Laskettuaika pysyi samana, eli 25.10. Olen nyt rv 8+2.
Ollut suht helppo alku. Pahoinvointia on hieman ollut, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Väsymyskin on poissa ja elämä hymyilee :)
Aurinkoisia päiviä teille muillekin ja onnen halauksia teille, jotka vielä odotatte ultraan menoa :hug:
 
Tervehdys Ronjalle, kiva kun tulit! =)

Kalenteri: Musta jos on rv 8+4 niin silloin on kahdeksannella viikolla. Onhan se neljäs päivä kahdeksannella viikolla.. Tai vastaavasti voisi sanoa että neljäs yhdeksättä, mutta ei että yhdeksännellä -se olisi tavallaan etuilua =) Samalla tavalla ymmärrän että 12 on "toinen kahdettakymmenettä = kaksi toista" ei siis sanota että kaksitoisella.. Ota nyt siitäki sitte selvää!! :LOL: Näin siis ajattelen, vaikka mukavampi olisi ajatella, että yhdeksännellä mennään.. Mullakin oulun kiekon mukaan tänään 8+4 näet :D Ja oikeaa käytännettä en tiedä -toivotaan että neuvolassa ensiviikolla toteavat minun olevan jo rv:llä 10 :D

Öitä!
 

Yhteistyössä