#####VIIKON 37 PLUSSAPUHURIT####

Joo nyt alkaa sit se aika, kun kuvitellaan oireita, tarkastellaan itseä, testataan ja nähdään haamujen haamuja..hassua!! =) Miksei sitä osaa olla tekemättä näitä kaikkea ja odottaa rauhassa!? :whistle: Aion kyl täs kierros ottaa varman päälle ja pupuilla viel huomenna tai viimeistään ylihuomenna..viime kierros nimittäin ovis olikin myöhemmin ja luulin sen jo olleen, kiertokin venyi.
 
Millukka todella tutun kuulosta. varsinki yrityksen alku aikoina oli joka kuukausi ihan sata varma että nyt on tärpänny. nyt alkaa olla jo enenmmän semmosta että ei näe edes muuta vaihtoehtoa kuin ne menkat. se on vaan se että kun kerran sen r-testin ostaa niin alkaa ajattelemaan että "entä jos sittenkin" ja siinä ei auta enää selvät negat ku sehän voi aina tarkottaa että hormonia ei oo tarpeeks tai ehkä siinä onki joku pieni vaaleenpunanen viiva tai ehkä tai ehkäpä...
 
Mä varmaan testailen maanantaina 8.9., vaikkakaan siihen tuskin on tarvetta. Mäkin tossa tarkemmin laskeskeltuani tajusin, että ens viikollahan se on jo menkkojen alkamispäivä, mut sen verran epävarma oon tän kierron kanssa vielä, että oottelen ihan rauhassa sinne vkolle 37 ennenko testailen.

Mä olin viime kierrossa kans jo ihan varma, et nyt on tärppi käynny, ihan oli jo kaikki tutut oireet palelut, huono-olo yms. ja kun kiertokin oli hiukkasen pitempi kuin edellinen niin tosissaan luulin jo vauvan olevan tulossa. No sitten yks aamu pomppasin kesken unien aamulla seittemältä pystyyn ja päätin, että nyt teen testin kun sellanen oli kaapissa lojumassakin, no silmät ristissä pissasin tikkuun ja kun pyyhin huomasin, että kappas menkat alko, no siinä sai sitten tuplavarmuuden sille, että tosiaankaan en raskaana ole, kun testi tietty näytti puhdasta negaa ja menkat vielä niin ei jääny enää sijaa jossitteluille (jota mäkin myönnän harrastavani).
 
Samanlainen jossittelija, testailija täältäkin löytyy..luulin myös viime kierros et josko tärppi ois käyny ku kierto venyi ja kuvittelin jos jonkinmoisia tuntemuksia...mut ei! :/ ..luullun oviksen jälkeen aattelin et ei, mut sit ku testipäivä läheni niin, että jos sittenkin ja sitten ku olin testannu eikä tätiä kuulunu niin aattelin et jos se viel plussaksi muuttuis.
 
Tervehdys taas! Tuo on kyllä kurjaa, jos ei pääse edes yrittämään oviksen aikoihin :( Itsekin olin aika masentuneella mielellä viime viikon lopulla, kun vatsa kramppaili lupaavasti ja mies oli työmatkalla. Tänään olen vähän positiivisemmalla tuulella, koska pongasin tänä aamuna 0.4 astetta korkeammat aamulämmöt kuin aiemipina päivinä, joten nyt näyttäis siltä, että mun ovis oli sittenkin vasta tämän viikon puolella :D Nyt täytyy vaan yrittää malttaa mielensä ja odottaa rauhallisesti pari viikkoa, vaikka kuvittelen jo nyt itselleni kaikennäköisiä oireita :LOL: Testipäivää en ole vielä päättänyt, yritän malttaa odottaa mahdollisimman pitkään, mutta luultavasti päädyn kuitenkin testaamaan aiottua aikaisemmin...

Oletteko te muut alkaneet ottaa raskausvitamiineja tms. jo tässä vaiheessa? Itse aloitin foolihappotabut jo pari kuukautta sitten ja vaihdoin juuri normaalit monivitamiinit raskausvitamiineihin... Minäkö muka malttamaton? :LOL:
 
Phalaenopsis08..oon syöny koko yrityksen (jo monta kuukautta) raskausvitamiineja ja omega3 kapseleita. Kuinka nopeesti tuo aamulämpö nousee oviksen jälkeen? Se vanha perustieto mulla on et ennen ovista laskee ja sit heti oviksen jälkeen nousee. Jostain kuiteskin luin et lämmöt lähtee nousuun vasta pari päivää oviksen jälkeen.
 
Mulle testipäiväksi 11.9 :)

Mie olin niin varma, että ovis ois ollu sunnuntaina ko vihloi sillain, mutta limojen perusteella se ois nyt.. Noh,mies peittojen alle illalla (ja se ois muutenki keskiviikkopeuhut.. :LOL: ). On tämä kyll ätaas niin ihmeellistä tämä omaan elimistöönsä tutustuminen, että hui. :)

Toisaalta on pieni toive, etten plussais tästä kierrosta (uskoo ken tahtoo.. Mutta jotenki sitä vaan on koko ajan hoettava, ettei ekasta kierrosta tärppää) ko en halua toista toukokuun toivoa. Yhessä härkäpääneitissä on tarpeeksi. :LOL: Mielummin sellanen lepposa kesäkuun keijukainen. :D :D :D

Mie en syö minkäänlaisia vitamiineja (ellei greippimehua oteta lukuun.. :D ). :)
 
Halauksia kaikille "masentuneille" Joittenka miehet ei koko ajan jaksa innostua! :LOL: :p ..I`ve been there! Kyllä se siitä! :heart:

Nyt on ainakin tässä kierrosa harrastettu tarpeeksi, MUTTA mun puolesta ei tarvi sitte jännittää. En varmaankaan ole ovuloinu tässä kierrossa ollenkaan. Jäi se vahva viiva siihen tikkuun saamatta! :'( :headwall:
 
Pikaista paranemista meilinde! :hug: Ja olethan sä silti voinut ovuloida, vaikka ei vahvaa viivaa tikussa näkynytkään. Työkaverinikin viime syksynä tuskaili, kun ei ovistikkuun huippua löytänyt, mutta on nyt kuitenkin äitiyslomalla hoitamassa sitä "ovuloimattoman kierron" tulosta ;)
 
Päivää!

kyllä Nibbler sun jutuille saa aina nauraa.. :p

meilinde parane pian!

Mä syön tota Multivitaa, ku siin ei oo A-vitamiinia ja täs kierros oon syöny myös Idoformia(maitohappobakteeri ), ettei tulis hiivaa niin helposti..:)

Olin viimeyön yövuorossa ja alavatsalla jatku ihme nippailut ja vihlonnat..ja oon taas ihan varmasti raskaana :p
 
******KESKIVIIKKO 27.8******



Millukka...kp 20/35...yk.12 (km 5/08)...haaveissa viides
high5.......kp 22/??..........yk.2...........haaveissa viides
josema...kp 17/29-35...yk.5.....haaveissa pikkukakkonen
artunäiti...kp 23/28-36....yk.3....haaveissa toinen
meilinde....kp 26/33 (km 06/08).............haaveissa toinen
peipi80.... kp 16/25.....................haaveissa kolmas
aamuaurinko...kp 22/28-30.....yk.1...haaveissa pikkukakkonen
LillaGubben...kp 20/26-29.........yk.3.........haaveissa viides
Hemppu81....kp 15/28..........yk.1.......haaveissa pikkukakkonen
yöperhonen- ...kp 16/28.......yk.7........haaveissa esikoinen
Kuumeilija.....kp 20/26-41...............haaveissa esikoinen
HaLPe .......kp 15/23-27......yk.7.......haaveissa esikoinen
äiti 07............kp 23/28-30.............haaveissa kolmas

Käärme.........kp 13/27........yk.6......haaveissa kolmas
Henuliini.......kp 15/29-34....tjot....haaveissa esikoinen
Nibbler........kp 15/28-30......yk.15........haaveissa esikoinen
ssihinä........kp 17/28.........yk.2............haaveissa kolmas
Ellu-80-.......kp 18/28........yk.1............haaveissa kolmas
kaz............kp 13/26?.......Yk.2........haaveissa esikoinen
Phalaenopsis08...kp 17/??(28-31)...yk.1...haaveissa esikoinen




TAUSTALLA MUKANA JÄNNÄILEE:

MAM2.......kp 16/30-33......yk.11......haaveissa pikkukakkonen



TESTAUSPÄIVÄT:
MA 8.9: LillaGubben
TI 9.9: Ellu-80-
KE 10.9: nibbler
TO 11.9: Hemppu81
PE 12.9:
LA 13.9:
SU 14.9:




 
mun viholonnat ja vetisemmät kelit oli ja meni näköjään eli eiköhän se ovis ollu sit aikasemmin....ja EDELLEENKÄÄN ne samperin tikut ei oo tullu. laitoin jo viestiikin verkkoapteekille ett joko ovat saaneet lisää niitä ja laittaneet tulemaan mut eivät ole viel.oottavat tän viikon aikana niitä saataviksi vaikka viime viikolla ovat jo tilanneet lisää niitä..... no niitäpä ei sit ite kerkee ja kande enää täs kierros käyttääkään...paitsi niitä tilaamiani raskaustestejä ;) :kieh:

 
Moikka moi! =)

Tulihan sitä masu nippailua sitte mullekki taas. Tosin tuossa kp 13 se oli kaikista voimakkaimmillaan ja nyt sitte ei oo tuntunu juuri mitään, mut limaisa olo on vieläki. Emmie osaa oikee olla varma tuosta oviksen oireilusta. Toisaalta se nyt taitaa olla se ja sama millon se on ollu ku sunnuntaina viimeksi pupuiltu. Tuskin tulee tärppiä tällä kertaa... Mut mie oon päättäny yrittää nyt olla kehittelemättä mitään oireitakaan, nii iha hyvä et voi yrittää järkeillä ja vedota siihen ettei se nyt oo mahollistakaan. =)

meilindelle pikaista paranemista! Täälläki meinaa flunssa tupata tulemaan. Kurkku kippee ja yskä, mut toivottavasti ei tästä pahene!
 
Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Phalaenopsis08Kuinka nopeesti tuo aamulämpö nousee oviksen jälkeen? Se vanha perustieto mulla on et ennen ovista laskee ja sit heti oviksen jälkeen nousee. Jostain kuiteskin luin et lämmöt lähtee nousuun vasta pari päivää oviksen jälkeen.
Josema, huomasin nyt vasta viestisi. Ihan samanlaista tietoa mullakin on, että oviksen jälkeen lämmöt nousee, mutta joillakin siihen voi mennä parikin päivää. Uskottelen täällä itselleni, että mun tapauksessa toi lämpöjen nousu tässä vaiheessa (kp 17) on hyvä uutinen, koska me päästiin pupuilemaan vasta kp 14 illasta lähtien... Olin jo melkein ehtinyt menettää toivoni, koska vatsan nippailuja tuntui kp 10 lähtien, mutta tuo lämpöjen selvä nousu tässä vaiheessa sai taas paremmalle mielelle =) Tosi en ole mittaillut niitä lämpöjä kuin vasta kp 10 lähtien, joten ihan 100 % varma en tuosta voi olla.

 
Mä en oo syöny mitään vitaaminia.. pitäis varmaan jotain syödä.. ties vaikka tämä mun väsymyskin johtuis jostain puutostilasta :whistle:
Mä käyn muuten monta kertaa päivässä kattomassa, josko tänne meidän pinoon ois joku jotain höpötelly.. mä oon ihan riipuvainen tästä palstasta vaikken ihan paljon kirjoittelekaan =)
 
Kuin myös minä käyn sivuilla usein päivän aikaan..mut kirjottelen harvemmin. Kiva kuulla mitä toisille kuuluu.. =) Kiitti Phalaenopsis08, niin arvelinkin..et on hiukan yksilöllistä. Tiedä sitten minulla, kun en oo säännöllisesti mittaillu koskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Mä en oo syöny mitään vitaaminia.. pitäis varmaan jotain syödä.. ties vaikka tämä mun väsymyskin johtuis jostain puutostilasta :whistle:
Ei siitä varmaan haittaakaa olisi =) Minä otan, mitä lääkärini käskee... Eli mainitsin alkukesästä lääkärilleni (ei gyne), että meillä alkaa loppukesästä vauvaprojekti ja hän kirjoitti minulle välittömästi foolihappoa (heti aloitettavaksi) ja käski vaihtaa monivitamiinin raskausvitamiiniin viimeistään, kun testi näyttää plussaa. Etenkin tuo foolihappo määrätään täällä (keski-Euroopassa) kaikille, jotka jättää ehkäisyn pois. En kyllä suomalaisesta käytännöstä tiedä mitään...

Yritän täällä juuri päättää, että mistä tilaisi raskaustestejä. Olisko kellään suosituksia tai kokemuksia esim. mammaksi.fi:n herkistä liuskatesteistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phalaenopsis08:
Yritän täällä juuri päättää, että mistä tilaisi raskaustestejä. Olisko kellään suosituksia tai kokemuksia esim. mammaksi.fi:n herkistä liuskatesteistä?
Mä testasin viime raskaudessa just tolla mammaksin herkällä ja aika aikasin se plussaa näytti, en enää muista että kuin aikasin, mutta joitakin päiviä ennen ku menkkojen ees olis pitäny alkaa. Että ihan toimiva ainakin mun kohdalla oli.



 
Just ton foolihapon takia mä ainakin syön jo nyt vitamiinia..sitä on tärkeä syödä jo ennen raskautta, ettei vaaville tulis mitään selkärankahalkiota ym. Muita kai kerkee sit napsia ku plussa on jo tullu. Tosin e-vitamiinikin on hedelmällisyysvitamiini ja voi vaikuttaa raskautumiseen.
 
Nyt kyllä on ihan surkee olo! :/ Nimittäin mun mies tossa sanoi että jos ei nyt yritetäkkään lasta, että olis pitäny asiaa harkita paremmin.. ja syy on kuulemma se että hän pelkää että mulle tulee keskenmeno! :eek: Siis, joo, kyllähän mä tiedän että onhan se mahdollista, mutta kyllä se taitaa olla tekosyy :headwall: siis, ensin se haluaa lasta ja keretään olla vain yhesti ilman ehkäisyä ja sitten sitä alkaa kaduttamaan :headwall: ja tietysti mulle on kerenny tulla ihan hirvee vauvakuume! :'( tää on kyllä ihan kamalaa.. :'( :ashamed:
 

Yhteistyössä