viikon 35 jatkot:)

Taas nega tänä aamuna testattu.

Sain juuri soiton lääkäriltä. Nyt se syy selvisi miksi en raskaudu. :snotty: Mulle on tullu kilpirauhasen vajaa toiminta! |O Ei mullakaan hälyytyskellot soineet aiemmin kun muutama kuukausi sitten oli armoton väsymys ja nukahtelin istuilteen ja millon mihinkin ja kaula oli kipeä. Painon nousuakin on tullut n.8kg vajaan vuoteen,kaikkihan ne siihen viittaskin mutta en osannut epäillä mitään. Nyt sit aletaan laittaa lääkitystä vajaa toimintaan ja sit kai taas vaan ODOTELLAAN! :headwall: Että mua suututtaa! Keskiviikkona käyn labrassa uudelleen ja huomenna varaan ajan kilpirauhas ultraan. Voi kun sais tietää millon on lääkitys kohdallaan,meneekö siihen kuukausiakin vielä vai mitä,odotellaanko sit uudestaan raskautumista koska kaikki muut arvot olivat muuten kohallaan. :headwall:

muoks:
Meela: Mulla oli esikoista odottaessa tosi paljon virtsatulehduksia ja mulla tulehdus on yleensä aina ollu kivuton,siitä vaan tietäny että joutuu vessassa ramppaamaan koko ajan ja kohdussa on painon tunne.
 
:hug: Piitu-Liinu
Mun äidillä oli vuosi sitten sama vaiva, en oo nyt vaan varma oliko se liikatoiminta vaiko vajaatoiminta. Se otti siihen sen jodihoidon ja sen tarkoitus oli muuttaa se siksi toiminnoksi mikä oli helpommin hoidettavissa. Tarkistan siltä vielä kumpi se oli kun en nyt millään ole varma. Se on hyvä, että nyt on jotain selvyyttä tullut sinun asioihin.

Mirandalle piti sanoa, että joku kirjoitti joskus, että oviksen aikana voi myös tulla pientä vuotoa. Jos tikut ovatkin väärässä ja sulla olisi nyt aikaisempi ovis?? Pidetään kovasti peukkuja sinulle :heart:

Mulla jatkuu edelleen tää paineen ja pissahädän tunne. Inhottavaa kun se ei tunnu kovin mukavalta! Mulla onkin huomenna se lääkäri niin täytyy yrittää muistaa mainita tästäkin sille. Vähän alkoi nyt jännittämään, että mitä sieltä selviää :eek:
 
Niin ja sitten on semmonen "oire", että rinnoissa ei tunnu miltään, taikka (koputan samalla puuta kop, kop!) tästä tulee pitkä kierto...

Miranda ja Henlai taitavat ovistella parhaillaan, muistanko oikein? Kovasti tärppi onnea peittojen heilutteluun :heart:
 
Tiistai 12.2.2008


Annuli81..............kp 6/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 16/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 17/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 24/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 27/28-30.............yk11...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Juu,lääkkeillä onneksi hoituu tämä.Täytyy vaan opetella muistamaan sit joka päivä niitä syömään. Pitää olla positiivinen sen suhteen että ois voinu olla asiat huonomminkin. Mun äidillä on myös kilpiksen vajaatoiminta,joten onneks on sieltä tuttu "tauti".Ilmeisesti mammalta periny tämän,jostain luin että ois perinnöllistä. Ensi viikolla toivottavasti saisin jo lääkityksen. Ultraukseen pääsen vasta 7.3.

Meela: Lääkärikuulumisia odottelen. :wave: Miten siellä on mennyt? :heart:
 
Täytyy heti tulla kertomaan lääkärireissusta kun pääsin kotiin. Aamulla menin ja mulla oli tosi kiva naislääkäri joka kyseli kaikkea ja teki papa kokeet. Sisätutkimusta tehdessä kertoi, että paikat tuntuu ihan normaaleilta eikä niistä ainakaan siten löydy mitään. Kysyin peloissani, että tuntuisiko esim. kystat niin hän sanoi ettei niistä ole mulla huolta kyllä sen tuntisi. Kyselin hiivasta yms mitä epäilin olevan, mutta hän sanoi että silmillä näkee ettei sitä ainakaan ole vaivana (syön finneihin sitä super pitkää vuoden antibiootti kuuria). Eikä ne samat hormonit jotka on mulla sekaisin ja joiden takia syön kuuria vaikuta hedelmällisyyteen tai raskautumiseen, huh helpotus. Sitäkin olen miettinyt.

Sain lähetteen labraan jonne menen alkukierrosta eli ensiviikolla. Siellä otetaan verikokeita (kilpirauhanen ja prolaktiini -> Mikä se muuten olikaan?). Kiertopäivinä 21-22 täytyy mennä taas ja sillon katsottiin progesteroni. Tää on varmaan ihan tuttua teille kaikille muille jotka ootte käyneet. Korjatkaa jos kirjottelin omiani! :whistle: Mun täytyy varata aika itselleni uusiksi lääkärille sen keltarauhashormoni jutun jälkeen. Osaako tytöt sanoa milloin omista kokeista saa tulokset? En muista enää kun on pää ihan pyörällä näistä.

Ai niin ja ukkokin saa mennä viemään näytteensä ensi viikon keskiviikko aamuna :LOL: Se jännittää ihan hirveästi yhtä näytteen viemistä!! Kai se on miehelle paljon isompi askel mennä tutkituttamaan nesteensä kuin naisille ne kaikki sisätutkimukset yms. Miehen näytteen analysoinnin kesto on 1 viikko.

Kyllä nyt on helpottunut olo, lääkärikin lohdutteli, että se voi vaan kestää toisilla pidempään. Ja sanoi, että kyllä se hyvä on tutkia ettei paina mieltä koko ajan. Tulosten odotus on varmasti piinallista :kieh:

Siinä taisikin tulla kaikki mitä muistan. Ai niin Piitu-Liinu mä rupesin myös pelkäämään sitä kilpirauhaskoetta kun äidilläkin on ollut se vuoden verran. Täytyy googlettaa se.
 
Jatkoa edelliseen
Varasin sen käyntiajan äsken kun sain menkka-matematiikan kohdalleen, eli mulla on kp 22 omien aavistusten mukaan 10.3.08 ja sillon tarvii ottaa se progesteroni. Lääkriin menen kuulemaan sen tuloksen yms jatkotoimenpiteet jos niitä tarvitaan 25.3.08.

Huomasin muuten äsken, että mulla oli tullut muutama tippa vaaleata verta pöksyihin, kai se on siitä sisätutkimuksesta? :eek:

Piti kysellä kaikilta, että minkä hintaisia teidän tutkimukset ovat olleet? Tää eka käynti + papa oli Kelan alen jälkeen 78 ?.
 
Mulla on toi kilpparin vajaatoiminta ollu jo kohta 3 vuotta ja edelleenki on hakusessa lääkitys. Ei oo todellakaan helppo hoidettava vaikka niin sanotaanki. Terve kilppari tuottaa 9 eri hormonia ja vajista hoidetaan vaan yhellä hormonilla joten se siitä sitte.
 
Meela, kiva kuulla että kaikki näytti olevan hyvin! Huojentaa varmasti mieltä että tärkeimmät kohtu ja munasarjat ovat kunnossa!
Kaivelin just meidän hoitopapereita esille, ja mulla on otettu enmpi noita verikokeita. Näköjään kp2-4 on pitänyt käydä otattamassa FSH,LH,SHBG ja kp 5-8 prolaktiini, TSH, T4V. Täytyy myöntää etten tiedä mitä nuo kaikki ovat :D Mutta LH.n ja FSH.n luulisi olevan aika tärkeitä, eikö sulla niitä oteta ollenkaan? Missä kävit tuon ekan käynnin? Multa tuo loppukierron progesteroniarvo jäi kokonaan ottamatta, kun miehen tulokset sitten tuli, ja selvisi että hoitoihin joudutaan.

Meillä tulee yksi lääkärissä käynti ultrauksineen maksamaan lähes satasen. Tuo sinun on aika edullinen hinta kun siihen papakin sisältyi =)
 
Hienoa, meela, että kaikki näytti olevan hyvin!!!
Noista verikoikeista puheenollen, ni mulla ei otettu mitään hormonimäärityksiä silloin kun menimme hoitoihin esikoista yrittäessä. Itseasiassa nyt vasta viime syksynä otettiin ekan kerran progesteroni.
Olen samaa mieltä kuin Annuli, että teillä meela on ollut melkoisen halpa käynti. Meillä käynti jossa ultrattu maksanut myös lähemmäs satasen.

Munkin äidillä on muuten kilpirauhasen vajaatoiminta. Apua, toivottavasti ei periydy mulle! Vielä ei ainakaan ole, kun kesällä otettiin verikokeita asian vuoksi. Tosin kyllä ihan yhen toisen asian yhteydessä.

Kävin itsekin tänään lääkärissä tuon viikonloppuisen vuodon vuoksi ja sen takia, että on ollut merkillistä "kipua" kohdussa aina välillä nyt jonkin aikaa. Mitään vikaa ei onneksi löytynyt. Lääkärin mukaan kaikki näytti siistiltä ja juuri sellaiselta kuin tässä kierron vaiheessa pitääkin. Hänen mielestään oeln ovuloinut tässä lähi päivinä, joten vuoto olisi johtunut ovulaatiosta. Tuo "kipuilun" syy tosin ei tullut selväksi, mutta koska mitään ei löytynyt ja se ei ole todellakaan kovaa ni jäämme seuraamaan tilannetta. Lekuri kehoitti unohtamaan toistaiseksi LH-testit ja puuhailemaan ilman paineita. Hiukan kyllä jäi mietityttämään, jos mulla on ollut ovis vkonloppuna ni miksi testit eivät näyttäneet sitä. :eek: Ehkä ne ei aina toimi kaikilla, vai?!
 
Annuli kävin yksityisellä lääkäriasemalla ja lääkäri oli naistentautien ja synnytysten erik. lääkäri Mä ymmärsin niin, että nämä otetaan nyt alkuunsa ja sitten kun mulla on se uusi käynti niin katsotaan lisää kun on tulokset. Noi mitkä mainitsin niin se kirjoitti siihen tutkimusmääräykseen, voihan olla ettei siinä lue kaikkia erikseen ja ne ilmenee samalla tai sisältyy siihen?!? Täytyy kysyä asiasta jos vaikka soitan sinne labraan joku päivä. Kyllä se olisi kiva saada kaikki mahdolliset kokeet ettei jää puolittaisiksi. Tutkitaanko se LH virtsanäytteestä?
Pohdeit muutamia lyhennyksiä ja löysin muutaman oudomman selityksen:
FSH on googlen mukaan Follikkelia stimuloiva hormoni
T4V liittyy kilpirauhasiin

Miranda mä en ihan 100 % luota ovistesteihin kun en oo yhdellä merkillä, olikohan se kotitestin testi saanut yhtä vahvoja kahdessa eri kierrossa. En sillon viitsinyt tilata toisia vaan menin ihan omalla tuntumalla. Hienoa jos kaikki näytti olevan kunnossa ja oviskin olisi ollut :heart: Nyt vaan kovasti onnea ja tuuria matkaan!

Onpas meidän pinossa paljon kilpirauhasvaivoja! :eek:
Mä pelkään sitä nyt vielä kahta kauheammin... Minkälaisia vaivoja siitä eka tulee? En oikein muista äidin kaikkia vaivoja enkä huomannut vaivihkaa tänään kysellä kun soiteltiin.

Mua rupesi nyt vaivaamaan kovasti se, että jos mulla ei oteta kaikkia tarpeellisia tutkimuksia :(
 
Seksiviikko 13.2.2008


Annuli81..............kp 7/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 17/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 18/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 25/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 28/28-30.............yk11...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Joo, tuota FSH.tahan pistellään mm. tuossa ICSi-hoidossa, jotta munarakkulat kasvaisi.
Eiköhän kaikki tarpeelliset testit teillä Meela tule otettua jossakin vaiheessa. Varmasti myös munatorvien aukiolotutkimus, mikäli siihen vielä tarvetta (ellet siis raskaudu ennen) . Se mulla tehtiin samassa kierrossa kun otettiin verikokeet. Lh tutkittiin muuten verestä.

Huh, kun väsyttää. Ei ole onneksi tänään enää pitkästi töitä, ja sitten viikko onkin taas jo voiton puolella =)
 
Kyllä tänään on tylsä päivä, aika ei kulu sitten millään :headwall:
Mulla taisi rinnat kipeytyä eilisestä rintojen tutkimisesta.

Piitu-Liinulta piti kysyä, että eikö sillon jos on kilpirauhasvaivoja voi raskautua ilman, että sitä vaivaa lääkitään? Sinulla olisi nyt kierto mukavassa mallissa :heart:
 
Kirjoiteltiinkin Annuli samaan aikaan.
Mä mietein kans niitä mun testejä niin tuli mieleen, että jos niitä kaikkia ei tehdä sen takia kerralla, että jos esim siitä yhdestä testissä näkyy ovulaatio tai sen puuttuminen ja vasta sitten tehdään jos siitä löytyy jotain epäilyttävää? Olipa vaikeasti sanottu, mutta meinasin, että yksi testi kertoo jo toisesta testistä suuntaa tms. Kysymällä se selviäisi parhaiten, mutten jaksa nyt soittaa :whistle: ja kyllähän se ne vielä antaa ottaa kun pyytää seur. kerralla. Ei viitsi murehtia sitä ;)
Oliko teillä spermassa ne ongelmat? Mun meni nyt ihan muisti :ashamed:

Saitko Piitu-Liinu muuten jo kaikki tulokset? Miltä näytti?
 
:heart: Hyvää Ystävänpäivää tytöt :heart:
Torstai 14.2.2008

Annuli81..............kp 8/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 18/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 19/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 26/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 29/28-30.............yk11...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 
Soittelin aamulla miehelleni ja hän kertoi olevansa ihan p**kana siitä spermanäytteen antamisesta... Kyselin sitten, että miksi niin ja jatkoin, että kyllä se on varmasti minun ovulaatiossani se vika. Hän sitten kertoi, että "äijät" on täällä töissä puhellu hänelle sellasia, että kyllä sä oot niin paljon haistellut näitä myrkkyjä ettet enää saa lapsia ja oot tullut steriiliksi! Nää sen työkaverit ei tiedä meidän yrityksestä tai tutkimuksista yhtään mitään. Kyllä ne pirut kanssa hetken valitsivat jutuilleen! :eek:

).( mulla ei minkäänmoisia oireita, päinvastoin täti voi yllättää mut koska tahansa. Alakerta on nyt samanlainen kuin joka kierrossa tässä vaiheessa (kuiva) :/ Alan henkisesti valmistautumaan uuteen kiertoon kun en usko, että se tärppi tulee nyt vaikka niin haluaisinkin :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:
meela, onpa tosiaan miehet osanneet puhua ikäviä juuri mukavaan aikaan... Luulen kyllä että jokaista miestä tuo spermanäytteen antaminen hirvittää! Pidän kuitenkin peukut pystyssä tärpille tästä kierrosta, ehkäpä se nyt kun tutkimuksetkin käynnissä ;)
 
Olisi aika shokki saada se plussa tästä kierrosta Annuli. Ei silti tiedän yhden pariskunnan jolla oli varattu aika tutkimuksiin ja miehen piti viedä oma näytteensä ja plussa tuli muutaman päivän ennen sovittua näytteen viemis päivää! Pidetään kuitenkin peukkuja, että kultsi säästyisi siltä :heart:

Selailin muuten tätä vauvakuume-osiota ja löysin meidän alkuperäisen viikon 35 -pinon! Meitä on ollut alun alkaen 18 kuumeilijaa (toivottavasti laskin oikein)!!! Osan muistan plussanneen jossain vaiheessa ja osa on matkan varrella hukkunut jonnekin, enkä muista heitä enää toisista pinoista.

Tilasin muuten tänään satsin raskaustestejä kun sai mukavasti 3 kaupan päälle vanhan tilaajan etuna! Ei ainakaan hetkeen tarvitse käydä kalliilla ostoksilla apteekissa.
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :heart:

meela onpa ikävästi sanottu juuri tällasella hetkellä. Pitää vain muistaa etteivät he ole tarkoittaneet pahaa. Toki ymmärrän miehesi tunteen ja sinunkin.

Mulla näytti tänä aamuna vasta ovistesti plussaa tai ainakin niin mä olettaisin.. ei ihan tullut niin vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva, mutta näin on käynyt ennnekin ja tarkoittanut ovisplussaa. Huomenna se sitten viimeistään selviää miten asia on. Hmmm..nyt vaan tais mennä lääkärin ennuste pieleen että olisin ovuloinut jo vkonloppuna. Tosin ei hän 100% varmaksi sanonut että olisin ovuloinut kun siellä oli vielä iso munarakkula jäljellä. Kohdunlimakalvo kuitenkin kuulemma näytti että olisin jo ovuloinut. Voiko ovuloida samassa kierrossa kaksi kertaa?

Tein täytekakkua ja nyt odotellaan vieraita syömään sitä, kun ei itse jaksettu. Poistun siis takavasemmalle! :)
 
Miranda Olen kuullut, että olisi mahdollista ovuloida 2 kertaa, mutta enempää en tiedä siitä. Kyllä se mies sitä töissä sattunutta jo huumorilla naureskeli B) Aika sattuma, että juuri nyt alettiin "vihjailemaan"!! Toivottavasti en itse koskaan kiusaa ketään tollasella jutulla kun se voi osua arkaan paikkaan, ja kyllä niitä vahinkoja aina sattuu !
Nyt kovasti tärppi onnea sinulle Miranda! :heart:
 
Perjantai 15.2.2008


Annuli81..............kp 9/28-32.............yk11............1.Toiveissa
miranda-81..........kp 19/28-32..........yk7.............2.toiveissa
HenLai.................kp 20/24-33...........yk9............1.Toiveissa
meela..................kp 27/29-39...........yk11............1.Toiveissa
Piitu-Liinu............kp 30/28-30.............yk11...........2. Toiveissa



Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
 

Yhteistyössä