Viikolla 4 jännittäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alias

Vieras
Hei vaan, olikohan tääläl jo viikolle neljä jännäysketjua? Nyt on ainakin!
Eli olen ulkomaanlomalta palailluy ja yritän orientoitua olemaan töissä...
Ovistuntemuksia ei kamalasti ollut, mutta oletansen kuitenkin sattuneen viime viikon keskivaiheille,jolloin peuhailtiinkin ahkerasti. Nt odottelen vaan ensi viikkoa. Viime kierto venyi 31 päivään ja nyt kp 30 ois ensi viikon torstai. Ajattelin testata sitten vasta sunnuntaina, jos täti ei ole huristanut paikalle.
Meillä siis vasta kolmas yritys meneillään ja nyt menossa kp 20/26-33.
Plussatuulia kaikille!

täällä yks.. ovis oli tod. näk. viime vkon alussa.. tai sillon bongasin aika selvät limat.

nyt kp 21/? ja kaikenlaisia tuntemuksia.. vatsa kipeä.. närästää ja on välillä pahaolo... tää on eka luomukierto, että noihan voi johtua varmaan siitäkin

Kyllähän tässä on ehtiny jo vaikka minkälaisia toiveita herätellä..

ajattelin taas liittyä jännääjä ketjuun =)
marraskuun lopussa eka raskaus, joka päättyi keskenmenoon 6+jotain. yhdet menkat tuli välissä ja seuraavat sais jättää tulematta ;)

menossa kp 20/30(32) touhuilua oli aika vähän ovisaikaan, joten en hirveitä toiveita elättele... toisaalta ku olin raskaana, niin sillon mulla oli kurkku kipee joka aamu yli viikko ennen plussausta.. ilman kummempaa flunssaa. nyt on taas ollu muutaman päivän kurkku kipee aamusin, mutta ei ole flunssaa... noh ens viikolla sen sitte näkee =)

Moi vaan, onpas meitä ilmoitautunut vähän, mutta kirjoitellaan sitäkin ahkerammin!!

Pahoitteluni keskenmenosta, toivottavasti tärppäisi heti tässä kuussa ja pieni jaksaisi kyydissä pidemmälle!

Mulla on oletetun oviksen jälkeen ollut menkkamaisia kipuja alavatsassa. Niin niitä oli viime kuussakin kaikkien muiden oireiden lisäksi, joten eiköhän nuo oireet johdu taas mielikuvituksesta ja itsetutkiskelun villkkaudesta. Ei mulla kylmä ole taaskaan, joten on tainnut jäädä hedelmöittyminen sikseen tässäkin kuussa.

kiitos. nyt on jo parempi olla, kyllä sitä oli kuukaudenpäivät aika masiksessa, ku vuos koht jo ilman ehkäsyä...

tänää nipisteli puolen tunnin ajan rintoja, varsinki nännejä ihan hirveesti. yleensä ei moista ole edes kierron puol välissä, eikä ennen menkkoja. tänä aamuna ei ollu enää kurkku kipee.

joo, onpas meitä kummallisen vähän?!

ikäviä tuollaiset keskenmenot.. :(

mun oli pakko soittaa terveyskeskukseen eilen kun oli niin julmetun kipeä alavatsa.. katsoivat virtsasta ettei ole tulehdusta ja käski soitella uudestaan jos jatkuu... saas nähdä, voi olla kuulemma raskausoireita tai pillereiden lopettamisesta johtuvia, et sehän oli sitten tosi avartava reissu..

nyt kipu on onneks helpotanut, kuitenkin on ollut koko päivän sellanen etova olo ja ruokaa ei pysty syömään kovin paljoa.. oispa jo ens viikko ni vois testailla...

toivottavasti sun oireet pulmu82 johtuu raskaudesta! =) ite muistan sillon ku lopetin pillerit, oli tosi vahvat ovis tuntemukset monta kuukautta. alavatsa oli jatkuvasti vähän kipee monta kuukautta, meinasin mennä jo tutkimuksiin, mutta sitten kivut loppu. Olen ajatellut jälkeenpäin, että kivut johtuivat heräilevästä hormonitoiminnasta. Meni pitkään, ennen ku kroppa tuntui normaalilta, vaikka menkat tulikin heti säännöllisesti.

mutta jännäillään ja katsotaan =)

Huomenia!

Mäkin tuun mukaan tähän ketjuun, vaikka täällä jo yks aiempikin viikon 4 jännäilijät ketju olikin, mutta se kuihtui jonnekin... Toivottavasti tälle ei niin käy, vaan saatais ensi viikolla paljon ++++++++++!!!

niisku: Tiedän km:n tunteen :( itselleni kävi samoin viime elokuussa, jolloin eka raskaus päättyi km:n viikoilla 7+5. Se oli kauhee shokki ja järkytys, koska äitiyteen oli jo asennoitunut, laskenut syntymäpäivän jne.

Mutta aika auttaa ja toivottavasti uusi raskautuminenkin olisi pian totta! Mulla on nyt menossa kp 19/26-30. Valitettavasti ei tunnu missään, mutta toivottavasti se ei ole ennuste tulevista menkoista...

Pakkaspäivää kaikille!

Nostelen meitä vähän, ettei ihan pudota...Ihanaa, viikko on puolivälissä, enää siis viikon verran omiin jännäpäiviin!

MItäs omaan napaan tänään...Olen aloittanut terveellisen elämän ja kävin aamulla ennen töihin tuloa kuntosalilla. Huh, nyt väsyttää niin älyttömästi, että tuleekohan hommista mitään! Eilen illalla poltteli mahaa kamalasti ja oli maha vähän sekaisinkin, toivottavasti en ole saanut reissusta mitään pöpöä.
Ajattelin seuraavassa kierrossa turvautua ovistikkuihin, kun on sitten neljäs kierto menossa. Oletteko tilanneet niitä netistä? Minulla on sellainen tilanne, että postilaatikolle on matkaa, ja siksi usein kylääntuleva tuo postin, esim. äitini. Haluaisinkin tietää, millaisessa paketissa tilaukset tulevat, koska minun ja kaikkien osapuolien kannalta on hyvin tärkeää, ettei äitini tiedä vauvayrityksistä mitään. Näin ollen oisi toivottavaa, ettei hän hakisi postilaatikota pakettia, jossa lukee ""Mammaksi"" tms. Voi sitä armottoman hössötyksen ja intoilun määrää, jos hän saisi asiasta vihiä!!
Kertokaa, jos kokemusta on! Ja kirjoitelkaa kuulumisia!

Hei tytöt!

Piti se minunkin sitten listautua tähän ketjuun. Vaikka taidan ottaa varaslähdön tuon jännäilyn kanssa ja testata jo tällä viikolla.. Hyvä ystäväni on tulossa vierailemaan viikonloppuna ja tiedossa on enemmän tai vähemmän alkoholin nautiskelua. Vaikka eipä se nega välttämättä vielä tarkoittaisikaan mitään.

Mun tausta siis sellainen, että mulla todettiin tuulimuna marraskuun alussa. Luulin olevani jo viikoilla 8+jotain... Sen jälkeen meni melkein 2 kuukautta, ennen kuin ekat menkat tulivat. Ja kun ne vihdoin tulivat, ne kestivätkin yli 2 viikkoa.

Eli kierto saattaa mulla vieläkin heittää häränpyllyä, mutta silläkin uhalla testaan ""vanhan"" kiertorytmin mukaan. Perjantaina (kun ajattelin testata) olisi 27/29-30.

Kovasti ollaan ahkeroitu miehen kanssa toivotun tuloksen saamiseksi, mutta tuon km:n jälkeisen kiertosekoilun jälkeen en ole ollenkaan varma, olenko edes ovuloinut. En sitä ole oppinut tunnistamaan. Niin, ja mitään oireita ei ole ollut. Edellisellä kerralla mulla oli rinnat TOSI kipeät.

Tsemppiä ja plussia meille kaikille! Monella kuullosti olevankin potentiaalisia oireita! :)

Voi, surullisia tuollaiset tuulimuna/km-utiset. Voimia sinullekin vielä, Katri! Onneksi tunnut ainakin tekstin perusteella olevan jo innolla uutta yritystä puuhaamassa!
Jotenkin sitä on aina ajatellut, että ei keskenmeno/muut vaikeudet vauvan tekemisessä omalle kohdalle satu. Mutta eihän se luonto valikoi millään muotoa, kenen kohdalle osuu epäonni. Olen itse sairastanut seitsemän vuotta sitten klamydian, jka ehti oll aoireettomana useita kuukausia. Nyt vauvaa yrittäessä sen vaikutus mietityttää ja välillä tekisi mieli mennä heti tutkimuksiin, että näkisi, ettei vaan tauti tehnyt mitään munajohtimille. Vaikka epätodenäköistä se kai on.

No, jatkan taas hieman töitä!

Kuinka monelle ootte kertoneet että pikkuista yritetään?

me ollaan pidetty kyllä matalaa profiilia ja varmasti myös jatkossa.. en varmasti kestäis sukulaisten kyselyä ja hössötystä

kyllä tekis ihan älyttömästi mieli testata jo tällä viikolla, en tiedä voiko plussa edes näkyä näin nopeasti (nyt kp23/?).. miten ootte toiminu sen ekan luomukierron kanssa, siis kuinka kauan ootte odotellu menkkoja ennen testaamista?

mulla muistaakseni kierto ilman pillereita oli jotain 30 pvn tienoilla, mutta siitä on niin kauan, en oo varma

vatsaa turvottaa aika rankasti ja aina välillä edelleen on se etova olo, onneks se kipu helpotti... kyllä nää päivät kuuluu ärsyttävän hitaasti

Kumman jutun kuulin siltä arvauskeskuksen hoitsulta, jolta kyselin niitä labratuloksia siitä virtsasta.. oisin saanu lähetteen raskaustestiin, mutta sinne ei olis kannattanu mennä vasta kahen viikon päästä siitä kun menkkojen olis pitäny alkaa, ett sitten vasta olis mahdollista todeta se plussa???? näissä apteekin perustesteissä senhän näkee jo samana päivän kun menkkojen pitäis alkaa.. kummaa

Meillä tietää nyt kaikki, että vauva on tervetullut! Mutta silloin kun alettiin yrittää vuosi sitten, niin päätettiin, että kerrotaan vasta sitten, kun on jotain kertomista... no, äkkkiä ne uutiset olikin surullisia eli piti kertoa keskenmenosta. Nyt toisaalta helpottaa, että ihmiset tietää asiasta, eivätkä arvuuttele keskenään, että eiköhän nuo halua lasta vai mikä on syynä? Meillä kummallakin kun ikää on ""jo"" 30!

Ilmoittaudun itsekin mukaan. Pari kuukautta olen jo täällä seurannut keskusteluja silloin tällöin, mutta nyt vasta itse osallistun. Yritys alkoi 11/05, pillerit jätettiin 8/05, tänään kp 21/24-25. Mulla ongelmana saattaa olla myöhäinen ovulaatio ja lyhyt luteaalivaihe. Ovulaatio tapahtuu kp 14 - 15, tässä kuussa taisi olla ovis vasta kp 16... Tosin aloitin testailut vähän myöhässä, mutta kaikki oireet ja ovistesti viittasivat siihen, että ovis oli kp 16/25. Mulla on ollut pillerien lopettamisen jälkeen hyvin vahvat ovisoireet.

Sunnuntaiksi tai maanantaiksi odotellaan tätiä. Mitään kummempia raskausoireita ei ole, tosin eipä tuo alkio vielä olisi ehtinyt edes kiinnittyä kun ovis oli niin myöhässä. Hiivatulehdus kyllä vaivaa.

Toivottavasti mahdollisimman monilla tärppää!!!

Mekin ajateltiin, että kerrotaan kaikille vasta kun ensimmäinen kolmannes on kulunut.. Toisin kävi. Parille parhaalle ystävälleni halusin kertoa raskaudesta joskus viikolla 6.

Keskenmenosta sitten kuitenkin kerroin siskolle (oli kokenut itse saman hiljattain), äidille (joka varmaan kertoi isälle), parille muulle ystävälle, sekä pomolle... Kyllä vaan. Meillä oli sellainen kehityskeskustelutyyppinen palaveri pomon kanssa ja ihmetteli poissaoloani. Eihän mun olis tarvinnut kertoa km:sta (miespomo vielä), mutta kun tunnen tyypin niin ajattelin että voin kertoa. Oli tosi pahoillaan tapahtuneesta, iloinen siitä luottamuksen osoituksesta kun kerroin ja halusi vielä painottaa sitä, että töiden jatkoon ei vaikuta vastaisuudessa lapsen hankkiminen. :) Tuli hyvä mieli.

Niin ja mies oli kertonut parille ystävälleen.

Miehen vanhemmille ei olla kerrottu ja ihmettelenkin, että oma äitini on niin hienovarainen, ettei ole kysellyt mahdollisesta raskautumisesta nyt kun tietää että yritetään. Kerrankin... ;)

Huomenta vaan! Nyt on taas salilla rehkitty ja tultu töihin. PItkä päivä edessä taas.
Meidän vauvantekopuuhista ei tiedä oikeastaan kuin kolme ystävää. Yhden kanssa jännitettiinkin yhdessä yksi kierto, josta hän raskautui. Vanhemmille en missään nimessä kerro, ovat sen verran lasten lapsien perään, että se hihkuminen stressaisi vain enemmän. Asiaan liittyen toistaisin jo aiemmin esittämäni kysymysken, että millaisissa paketeissa netistä tilatut ovis- ja raskaustestit tulevat? Pystyykö paketita päällepäin päättelemään, mitä siinä on? JOku varmasti tietää, kun oviksia on täälläkin tikuteltu!

Minä hätäilin viime kiertoni kanssa, kun olisi ennen matkaa halunnut tietää, onko tärpännyt vai ei. Pyysin testiä yths:ltä ja pääsinkin, mutta siellä selostivat, että eihän tämä vielä (kp 25/26-33) näy virtsassa. Minä ilmoitinkin tulleeni veritestiin, mutta eivät suostuneet tekemään sitä. Siksi siellä tk:ssakin on varmasti sanottu, ettei heidän testissään näy, kun vasta kahden viikon myöhästymisen jälkeen. eivät tosiaankaan käytä mitään herkimpiä testejä ilmeisesti, vaan halpoja liuskatestejä.

Voi, olisi kyllä ihanaa olla raskaana! Mutta en oikein usko, ei tässä oireita ole oikein mihinkään suuntaan. Eilen illallakin kyllä poltteli mahaa, mutta ei näistä alavatsakivuistakaan (menkkamaisia) oikein tiedä, kipuileeko siellä pitkästä aikaa herätellyt vatsalihakset vai jokin muu.

minä just tilasin sieltä kotitestit.comistä sen herkimmän testin.. pitäis huomenna tulla postissa.. kestänköhän maanantaihin asti testaamatta sillon olis kp 28... aagrh

niin siellä nettisivuilla luki, ettei kuoressa ole mitään lähettäjän osoitetietoja tai tietoa sisällöstä... eli sieltä ainakin turvallista tilailla=) ja oli suht halpaakin 3 testiä 7 euroa

tänään taas kipuillu vähäsen, kaikkialla alavatsassa tuntuu munasarjoissakin...

Mulla kans pientä nipistelyä etenkin vasemmalla alavatsassa, mutta luulenpa sen johtuvan eilisestä jumpasta, jossa tehtiin tiukkoja vatsalihasharjoitteita... ;(
Mutta, mutta eihän sitä koskaan tiedä!! Edellisen raskauden alussa mulla oli rinnat järkyttävän kipeet, mutta nyt tietoa sellaisesta ole... Silti sitä toivoo ihan kympillä, että olis raskautunut. Ens viikollahan se sitten selviää!! Plussatuulia kaikille, koittakaahan sinnitellä ens viikkoon, jolloin testailu on varmastikin varmemmalla pohjalla!

meidän yrityksestä tietää kans aika moni siks, ku tuli km. olisivat vähän ihmetelleet, miksen pidä yhteyttä ja olen niin masentunut.

nyt on menossa kp 23/29-31 ja ei kerrassaan mitään oireita!! rintojen nipistelyäkään ei ole enää ollut, eikä minkäänlaisia vatsatuntemuksia... nyt taas tuntuu, että ei onnistunu nytkään ja jo valmiiks paha mieli. Tossa pari päivää sitte, ku oli toiveet korkeella, niin tuntu, että voi ei! ei vielä! en mä haluukaan! =) ja siis huom. yritystä jo kohta vuosi, että on tässä ehtiny harkitsemaan, haluaako varmasti.. mut silti iski paniikinpoikanen =) no jos olenkin vaan raskaana ja ne hormonit heittelee ;) *toiveajattelee*

toisaalta tää on ihan kivakin, kun on vähemmän porukkaa jännäilemässä, pysyy paremmin muiden jutuissa perillä. Ollaan vaan aktiivisia, niin on jotain, missä pysyä perillä =)

Kiitos Pulmu82 tiedosta, tilasin eilen raskaustestejä sieltä kotitestetistä hyvillä mielin!En tohtinut vielä tilata ovistestejä ensi kiertoon, ajattelin, ettei ainakaan sitten aiheuta huonoa onnea :) Ehtiihän tuota tilata sitten , kun menkat alkaa. Eilen kyllä ilmoitin miehelle, että jos nyt ei ole tärpännyt, niin ensi kuussa sitten TEHDÄÄN se vauva alulle! Eipä valittanut...

Mulla se mahanpolttelu jatkuu, varsinkin illalla oli taas tukalat olot. Osittain varmaan johtuu kipeistä vatsalihaksista. Ja viime kierrossakin minulla oli oviksen jälkeen parina päivänä menkkamaisia kipuja, joten enpä nyt näistä tuntemuksista viitsi toiveita nostatella liian ylös.

Nyt töihin! (Ihanaa, perjantai!)

meidän isäntä lähtee tänään kavereidensa kanssa tallinnaan.. soitin sille töihin ja tilasin apteekista vitamiineja, kalkkia ja omegarasvahappopillereitä, jos löytyy.. ovat siellä paljon halvempia

noi omegat kuulemma auttaa pms oireisiin ja mulla oli aika rankat ennen pilleireitä, niin varaudutaan nyt sitten niihinkin.. eikä vaan elätellä toiveita.

eilen oli taas menkkamaisia kipuja ja tuntemuksia, jo rupesin toivomaan että alkais ne menkat että helpottais.. koko ajan tuntui siltä että kohta vatsa räjähtää, jos ei jotain tule ulos =) niin ja lievää ummetustakin on ikäväkyllä havaitavissa, normaalisti kuulun siihen läpipasko luokkaan... kukaan ei varmasti olisi halunnut tätä tietää, mutta jonnekin on pakko päästä purkamaan.. pyydän nöyrästi anteeksi..

no onneks on viikonloppu tuloillaan.. ajattelin tänään rentoutua illalla ja katsella vuokraleffoja, kaikkia sellasia ällöttäviä tyttöjuttuja, mitä mies ei koskaan suostu lainaamaan.. nyt pitäis mennä ulkoilutamaan koiraa, mutta on niin kylmä ettei se suostu menemään ulos.. pakko senkin on vähän liikkua ja tekee hyvää varmasti mullekin, kun on monta päivää värjötellyt sisällä...

Heis,

tulin vaan kertomaan, että se etuajassa tehty testi antoi aamulla negan. Eipä yllättänyt.

Oireettomana jatkan viikonlopun viettoon.

Koittakaahan tareta viikonloppuna ja kerätään voimia ens viikkoa varten. Mua ihan jännittää kaikkien puolesta!!

Yhteistyössä