***Viikko 30***

Bayan Fare mä vähän hyppään tänne tuolta toisesta pinosta kysymään ihan sellasta et kun oot itte tehnyt piirrustukset niin ootko käynyt niitä tarkistuttamassa missään rakennussuunnittelijalla? kun itse en ole sopivaa talopakettia löytänyt niin piirsin sitten itse talon. niin jos oot käyny niin paljonko makso, jne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
ELI PÄIVITETTY KESKIVIIKON KP:T :)

caeza......................kp 3/32-34................yk6...........3.toiveissa
HelmiPihlaja.............kp 3/26-27................yk 2.........1. toiveissa
Bunny......................kp 3/28......................yk 13......1. toiveessa
Annuli81..................kp 5/28-35............... yk 4........ 1.toiveissa
Kalenteri..................kp 6/28-31.................yk 6........2 toiveissa
Bayan fare...............kp 8/32-?..................yk 7........1. toiveissa
katbe...................... kp 8/?.......................yk 1........2. toiveissa
mussu81................. kp 9/28-32 ...............yk 3 .......2. toiveissa
Minttu mamma.........kp 10/30-32................yk3.........2. haaveissa
Höpöli..................... kp 10/28....................................2. toiveissa
PulttiBois.................kp 10/30..................... yk 3........3. toiveissa
kleopatra................ kp 10/28....................... yk 3........3.toiveissa
Pupu76................... kp 11/28-35................yk 4........1. toiveissa
nasu79....................kp 13/28-30............. yk 6........ 3. toiveissa
Kellukka...................kp 13/33.....................yk9.........1.toiveissa Julianna...................kp 17/28-30..............yk2...........1.toiveissa
anteeksi, oli pakko siirtää julianna ja nasu omille paikoilleen. näin on jotenkin selkeempi kun menee kp mukaan pino. *selittää ja pyytelee päivttäjältä anteeksi* :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hempukka87:
Bayan Fare mä vähän hyppään tänne tuolta toisesta pinosta kysymään ihan sellasta et kun oot itte tehnyt piirrustukset niin ootko käynyt niitä tarkistuttamassa missään rakennussuunnittelijalla? kun itse en ole sopivaa talopakettia löytänyt niin piirsin sitten itse talon. niin jos oot käyny niin paljonko makso, jne?
Niin ite suunniteltiin se, mutta piirrätettiin se sitten ammattimiehellä (joka teki kaikki rakennesuunnitelmat yms). Se oli joku kaupungin työntekijä. Nehän toki tarkastetaan kaikki vielä siinä vaiheessa ku rakennuslupa haetaan.

Mitäköhän tuo ois maksanu...se oli aika paljon, enkä kyllä ollu kovin tyytyväinen piirtäjään... Meneeköhän ihan pieleen jos sanon että piirrättäminen maksoi reilu 1500?, mutta saatiin muutama satanen alennusta koska niissä muutama virhe. Voiko se maksaa noin paljo? Vaikka kyllähän me sitä sillon ihmeteltiin että paljo makso. Arkkitehillä teko maksais varmasti paljo enemmän!
 
Heips kaikille.

Mä otan tuohon rakennuskeskusteluun kantaa sen verran et meillä omat piirrustukset maksoi 1500 euroa ja ne tehtiin puhtaaksi Jukka-talolla josta meille tuli paketti. Nyt isä (meidän ainoa palkallinen) laittelee ilmastointiputkia ja lokakuussa olis tarkoitus päästä asumaan (huhtikuun puolivälissä aloitettiin). Niin ja meijän mökkiin tulee 5mh (kolme alakertaan), olohuone ja yläkertaan aula ja tietty tosi iso keittiö (tykätään kokkailla yhdessä). Makkarit on n. 13-16 neliötä paitsi yks on pienempi ja ajateltiin se työhuoneeksi. Yhteensä neliöitä 172, eli muksuja sais meillekin tulla vielä useampia... Mut viis lasta meillä on haaveena, joten sitä silmällä pitäen kaikki suunnitelmat tehty :D

Ei vitsi tässähän alkaa kohta olla ovikset lähellä. Pitää vissiin vähän tihentää tuota pupustelutahtia (nyt on ollu taas pari päivää jo väliä... :ashamed: ) Laskurin mukaan ylihuomenna alkais hedelmällinen jakso ja ovis olis sitte ens keskiviikkona. Eli eiku yrittämään... :D

BulttiPois mulla kans aina välillä noi samat uhkailut, mut aina oon kuitenkin ekana kyljessä kiehnäämässä... Olen kyllä aika onneton selibaattien pitämisessä. Mä yritän pysyä erossa jäätelöstä... Kilo jo tullut kesän aikana lisää. En haluais yhtään takas ku oon just saanut ylimääräiset pois ja olen vihdoin ihannepainossa (lihoin Valtsua odottaessa 22kg... olihan homma saada kilot pois ja viimeset lähti toisiaan aivan vasta vaikka poika syntynyt 03!!!).

Niin ja hei tervetuloa kaikille uusille!
 
Bee
ELI PÄIVITETTY KESKIVIIKON KP:T :)

caeza......................kp 3/32-34................yk6...........3.toiveissa
HelmiPihlaja.............kp 3/26-27...............yk 2..........1. toiveissa
Bunny......................kp 4/28.....................yk 13........1. toiveissa
Annuli81..................kp 5/28-35............... yk 4..........1.toiveissa
Kalenteri..................kp 6/28-31................yk 6..........2 toiveissa
Bayan fare...............kp 8/32-?..................yk 7..........1. toiveissa
katbe...................... kp 8/?.......................yk 1...........2. toiveissa
mussu81................. kp 9/28-32 ...............yk 3..........2. toiveissa
Minttu mamma.........kp 10/30-32..............yk3............2. haaveissa
Höpöli..................... kp 10/28.....................................2. toiveissa
PulttiBois.................kp 10/30.....................yk 3..........3. toiveissa
kleopatra................ kp 10/28.....................yk 3.........3.toiveissa
Pupu76................... kp 11/28-35................yk 4.........1. toiveissa
nasu79....................kp 13/28-30................yk 6..........3. toiveissa
Kellukka...................kp 13/33.....................yk9...........1.toiveissa Julianna...................kp 17/28-30................yk2...........1.toiveissa

Korjasin oman kiertopäiväni, yksi päivä oli tippunut kyydistä pois. :)
Tänne ei vielä mitään erikoista, menkat loppumaisillaan ja silleen.

Pulttis: Ehkäpä todella ollaan pian samassa pinossa ~~> odottajien puolella! :D

 
caeza......................kp 5/32-34................yk6...........3.toiveissa
HelmiPihlaja.............kp 4/26-27...............yk 2..........1. toiveissa
Bunny......................kp 5/28.....................yk 13........1. toiveissa
Annuli81..................kp 6/28-35............... yk 4..........1.toiveissa
Kalenteri..................kp 7/28-31................yk 6..........2 toiveissa
Bayan fare...............kp 9/32-?..................yk 7..........1. toiveissa
katbe...................... kp 9/?.......................yk 1...........2. toiveissa
mussu81................. kp 10/28-32 ...............yk 3..........2. toiveissa
Minttu mamma.........kp 11/30-32..............yk3............2. haaveissa
Höpöli..................... kp 11/28.....................................2. toiveissa
PulttiBois.................kp 11/30.....................yk 3..........3. toiveissa
kleopatra................ kp 11/28.....................yk 3.........3.toiveissa
Pupu76................... kp 12/28-35................yk 4.........1. toiveissa
nasu79....................kp 14/28-30................yk 6..........3. toiveissa
Kellukka...................kp 14/33.....................yk9...........1.toiveissa Julianna...................kp 18/28-30................yk2...........1.toiveissa
 
Näyttää olevan päiviä jo sen verran, että pissasin ovistikkuun aamulla. Jännää hommaa jo sekin, koska en ole aikaisemmin tikuttanut. Viime kierrossa käytin pari tikkua, mutta ilmeisesti liian myöhään. Nyt taidan olla kyllä viikon etuajassa, mutta tikutan nyt vaikka seuraavat kaks viikkoa jos tarvis..
Jännästi lukee tuola listassa mun kohdalla että 2. haaveissa kun muilla lukee toiveissa. :) Oon varmaan ite kirjottanut joskus niin. No eipä sillä ole väliä, mutta voi sen muuttaakin.
 
Nyt vihdoinkin ehdin käydä kirjoittamassa tänne palstalle! Lukemassa olen kyllä käynyt mitä tänne viikolle 30 kuuluu.....
Minttu mamma: mä oon kans miettinyt koska alkaisin tikuttelemaan, mutta taitaa olla vielä aikaista, josko jättäisi tuonne sunnuntaille. Ois kyl kauheen kiva bongata se ovis! =) Mä kans kokeilin viime kierrosta muutamalla, luulin että olin liian myöhässä oviksen suhteen kun en sitä tikkuuni saanut, mut taisikin olla liian etusessa.. on tämäkin hommaa!
:LOL:
 
No tervehdys!

Julianna, tutulta kuulostaa. Vaikka en nyt olekaan täällä 30-pinossa suuremmin vielä kirjoitellut, kovasti asuinpaikalta tämä 2plus toisinaan tuntuu. Niin ja toivotaan, että sulla kuitenkin ovis ajoittuis tilanteeseen nähden otollisesti!

Kävi jo tässä tänään sellainen olo kuin ois nyt jo ovis tulossa :eek: Mutta se oli varmaan hetkellinen kroppani mielenhäiriö, kun yleensä ovis on ollut keskimäärin kp 18 tai siihen suuntaan, ja nyt mennään vasta kp:ää 7. Tai sitten oma mielenhäiriöni, mutta oikeasti oli sellainen olo. Toisaalta voi miten kiva jos oiskin heti tädin jälkeen ja sitten pääsis taas pian jännäilemään. Ehkä pitäis tikutellen selvittää asiaa, mutta ei jaksais niiden kanssa taas, kun yleensä turhauttaa se, että alkaa olla tikut lopussa, kun tai JOS vihdoin joskus saa vahvaa viivaa. |O

Päivän tekniikkapläjäys seuraa: Mun kannettava on ruvennut reistailemaan, apua. Verkkojohto kulkee meillä sillä tavalla, että poika (ja okei, joskus vahingossa minäkin) saattaa siihen "aiheuttaa vetoa", niin kuin sanoo mieheni, joka syyttää mua huonosta koneen säilyttämisestä. :( Ei helppoa keksiä parempaakaan paikkaa koneelle, kun lastakin pitäisi hoitaa - ei voi jemmata mihinkään jonkun huoneen perimmäiseen nurkkaan. Kunhan nyt ei olisi jotenkin emolevy hajoamassa tai jotain, niin kuin kuulemma huonoin vaihtoehto on, koska "sitten ollaan pulassa". Voi tätä tekniikkaa ja sen kurjuutta. :/

Jännempiä aikoja odotellessa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Julianna:
=)LAUANTAI 7.7 =)

caeza......................kp 7/32-34................yk6...........3.toiveissa
HelmiPihlaja.............kp 6/26-27...............yk 2..........1. toiveissa
Bunny......................kp 7/28.....................yk 13........1. toiveissa
Annuli81..................kp 8/28-35............... yk 4..........1.toiveissa
Kalenteri..................kp 9/28-31................yk 6..........2 toiveissa
Bayan fare...............kp 11/32-?..................yk 7..........1. toiveissa
katbe...................... kp 11/?.......................yk 1...........2. toiveissa
mussu81................. kp 12/28-32 ...............yk 3..........2. toiveissa
Minttu mamma.........kp 13/30-32..............yk3............2. toiveissa
Höpöli..................... kp 13/28.....................................2. toiveissa
PulttiBois.................kp 13/30.....................yk 3..........3. toiveissa
kleopatra................ kp 13/28.....................yk 3.........3.toiveissa
Pupu76................... kp 14/28-35................yk 4.........1. toiveissa
nasu79....................kp 16/28-30................yk 6..........3. toiveissa
Kellukka...................kp 16/33.....................yk9...........1.toiveissa Julianna...................kp 20/28-30................yk2...........1.toiveissa
 
Päivittelin jo listan huomiseksi. Ollaan tosiaan aamusta lähdössä Kaustisille ja tullaan kotiin sunnuntaina, joten silloin vasta seuraavan kerran lueskelen viestejä (joskin varmaan pyörin vielä illan päälle täällä, ku isäntä on kalaan lähdössä...).

Julianna mä suurimmaksi osasi huomaan oviksen hirveistä krampeista just sillä puolella josta ovuloin. Toisinaan menee kierto niin etten huomaa mitään (tiedä sitten ovuloinko sillon ollenkaan), mut pääsäntöisesti sen kyllä huomaan kivuista :kieh:

Kalenteri miten sun kone temppuilee? En oikein usko et vika on virtajohdossa. Jos koneessa on suht uus Windows niin kannattaa tehtävienhallinnasta tarkistaa prosessit kohdasta suoritinkäyttö. Mulla ainakin sieltä löytyi syy koneen jumittamiseen ja hidasteluun (siis ctrl+alt+del ja pitäis aueta suoraa tehtävienhallintaan, riippuu vähän käyttiksestä). Siellä Windowsin oma systeemi (taisi olla svchost) vei koko suorittimen tilan ja kone ei sen takia toiminu. Varoituksista huolimatta lopetin prosessin ja nyt kone toimii kuin unelma :D Tuntui olevan aika yleinen ongelma etenkin Windows XP:ssä. no toi nyt on vain yks mahdollinen vaihtoehto, mut kannattaa kokeilla jos on ton tyyppisiä oireita.

Jep, mutta lähden laittamaan pojun nukkumaan ja tulen sitten surffailemaan lisää ;)
 
oikein ihanaa viikonloppua :wave:
mä täällä ihastelen tämän naisen ääntä- ääni on kuin enkelin ja miten kaunis tuo nainen on.. *kateellisena katselee ja kuuntelee* :ashamed:

http://www.youtube.com/watch?v=b6Ks6D3gQw8
ja
http://www.youtube.com/watch?v=6lCfyWJBx_I&mode=related&search=
 
hassu kuukausi...huvikseen tein siis ovistestin kp 4 ja sain siihen 2 melkein yhtä tummanpuhuvaa viivaa...ja sitten kp 5 tasavahvaa...et oliskohan ovikset sekaisin :headwall: nooh, nyt sitten on kumminkin pupuiltu onneks muutenkin kun vauva mielessä melkeinpä päivittäin..olkoonkin ovis koska tahansa. tilasin ovistestejä lisää, ja pari raskaustestiä siinä samalla :LOL:
en ees uskalla sanoa montako niitä meni viime kierrolla... :ashamed: nyt kotihommien pariin, plussatuulia ja oviksen bongaus kelejä B)
 
Julianna:
En ole huomannut mistään ovista; en ole tikutellut, en osaa noista limoistakaan sanoa mitään, kun en ole niitä sen tarkemmin tutkinut. Mitään kipuja ei ole ollut; joten laskurien varassa ollaan. Laskuritkin näyttävät ihan eri ajankohtia, joten onnea tässä tarvitaan.. Tikuttelua en suostu aloittamaan vielä pitkään aikaan; siitä tulee niin "tekemisen meininki", en halua tässä vaiheessa yrittämistä vielä ylimääräisiä paineita. Plussa tulee, jos onni suo. Lähipäivien sää taitaa suosia pupuiluja, sillä sadepilviä on luvattu lähes koko Suomeen.
 
Moi!

Mussu, kyllä se varmaan on johtohommissa vika, kun sähkö loppuu koneesta. Voi herne sentään, meinaa mennä nenään näiden tekniikka-asioiden kanssa. Onneksi ei tänään ole kone temppuillut.

Caeza, onpa jännä juttu. Mulla myös: tänään lähes tasavahvaa viivaa Fertestillä, pakko oli ostaa tikkuja ja kokeilla huvikseen eilisten oireiden takia. :eek: Katsotaan, miten aamulla, testasin vasta iltapäivästä, kun aamulla pitäis.

Julianna: Oviksen tunnistan ainakin kolmesta asiasta: limoista (tärkein), alavatsan nippailuista ja nivuskivuista. Joskus voi olla outoa painon tunnetta alhaalla. Kaikki noi voi varmaan johtua monenlaisista asioista. Ei vielä kyllä ihan varsinaisia kunnon oireita (viittaan niihin limoihin) :ashamed: - luulen että ovis ei nyt kuitenkaan voi olla vielä ohi. Kyllä se viivakin voi reilusti tuosta vahvistua vielä.

Ihanaa viikonloppua tasapuolisesti kaikille! =)
 
Kiva BulttiBois kun olit laittanut musiikkia linkiksi. Mäkin voin vaan ihmetellä miten joku ihminen voi olla noin kaunus, hyvävartaloinen ja omistaa vielä noin kauniin äänen, ei voi muuta kuin ihastella kateellisena.

Mulla olis sitte ovis tänään entiseen malliin kun kp on 16 ja eilen oli ovistikus haalee viiva. Eilen päivällä kyllä pupuiltiin, mut eipä taida riittää kun jouduin heti nousemaan, ja kaikki siimahännät tais valua ulos. Tänään ei taida miehestä olla mihinkään, kun näyttää tuo krapula vaivaavan. :( Toivotaan kuitenkin parasta.

Tuossa on ollu puhetta noita ovis merkeistä, niin mulla ainakin limaa tulee huomattavasti enemmän ja just oviksen aikaan alamahaa kipristelee lähinnä siltä puolelta mistä munasolu irtoo.
 
mulla taitaa olla ovis päällä, ainakin mahaa nippailee oudosti. no, mitäpä silläkin tiedolla tekee- ei yhtään mitään. |O
mies töissä vaan eikä jaksa ja mua vituttaa niin paljon että tänään kieltäydyin koko hommasta |O
antaa olla, sanon minä-- :ashamed:

voisiko joku ystävällisesti poistaa mut pinosta. en vaan nyt jaksa yhtään mitään.. en ainakaan piinata missään pinossa!!!
paljon plussia teille!!!! :heart: :hug:
 
Hei vaan,

täällä kärvistelen pakottavaa rintaa, kun poikani (1 v 8 kk, vielä imetyksellä) PURI mua niin että verta tuli! |O Aijai!

Pulttikselle, tosiaan toivottavasti asiat selviää. :| :hug:

Fertest antoi aamulla vielä lähemmäs tasavahvaa viivaa kuin eilen. Siis vielä aavistuksen haaleampi kuin kontrolli mutta kuitenkin. Ei mulla kuitenkaan ihan sellaiset oireet nyt ole, että ovis olis parhaillaan päällä, mutta pian ehkä kuitenkin. Kummallista, kun on kp 9 vasta. Toivottavasti ei varsinainen tärppiaika ajoitu ensi viikon puolivälille, kun ollaan sukuloimassa. :/

Ei hyvää päivää, meidän auton ikkuna hajos tänään itsestään! Mies leikkasi ruohoa ihan hyvän matkan päässä, kun auton ikkunasta kuului pamaus ja ilmeni, että se oli yhä paikallaan mutta pienenä säleenä! Vakuutuskaan ei korvaa, menispä takuun piikkiin. Saa nähdä, miten reissun käy, kun maanantain ja tiistain välinen yö piti viettää hotellissa Jyväskylässä. Se on varattukin, vielä niin, ettei voi perua, kun oli halvempi noin. :/ Kunhan vain ihmettelen, miten voi käydä noin!?

Onneksi on alet, tänään on syydetty suunnilleen ne rahat, jotka mahdolliselta ikkunankorjaukselta ja Jyväskylän hotelliyöltä jää, Anttilan alelaareihin. Tekipä hyvää. =)

Aurinkoa! B)
 
kerkesinpäs kuitenkin matkakuumeeltani koneelle. Äitini lähti laivaristeilylle niin saimme miehen kans aikaa kuherrella tänään :heart: Simpat on laitettu matkaan , jospa se ovis ois lähiaikoina. Huomenna tosiaan lensikalla lappiin. Vähän jännittää miten pojan (1,5v) korvat kestää paineen. Onnneksi vain tunnin kestää matka.

Bulttipoissille :hug: Äitini viisaus: paistaa se aurinko joskus risukasaankin. Omina masennuksen hetkinä toi lause jotenkin piristi. Ja nyt kohtalaisen hyvä voimisena sen jo jaksaa uskoa =)

ovis testaajille: Aika hurjan aikaselta kuulostavat osan saamat vahvat viivat. Katselin kiertojanne ja jos niihin olis luottamista pitäis ovis olla vasta ens viikolla. Itselläni ollut myös aijemmin kp 30 kierto ja sillä vähän epäilen mahiksia raskuteen. Jospa kuiten luonto tekis temput ja näin aikasin se olis minullakin :heart:

Mukavia sadepäiviä kaikille :wave:
 
Böh, ei juuri mitään ovisoireita vielä...... tikuttelinkin aamulla, mutta neg. eli ehkä oon aiksessa vielä tai sit jään ovuloimatta. Miten teillä muilla? Mä olin herkkänä viime kierrossa, mut ne tais olla vaan hormoonit mitkä jylläs..........
 
No mulla on yleensä näihin aikoihin kovimmat nipistelyt mahassa (kp14) ja ajattelinkin että jääkö nyt ovuloimatta kun ei satu ollenkaan. Tänä aamuna onneksi alkoi nipistely, joten toivottavasti ovis on parin päivän sisällä. Ovistesti on näyttänyt negaa.
 

Yhteistyössä