Viihtymisen ostamista tavaroilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elimäen tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elimäen tyttö

Vieras
Miehelläni on hieman alle kymmenen vuotias poika. Hän on meidän kanssa noin kymmenen päivää kuussa.
Tällä viikolla kun poika tuli meille, hän alkoi heti kiukutella ettei ole mitään tekemistä. Hänellä oli kuulemma äidin luona paljon uusia tietokonepelejä... No, yritimme ohjata häntä keksimään tekemistä, kun hänen huoneensa on täynnä leluja; on tietokoneet, videot, pelejä, ja vaikka mitä. Tavaraa on niin paljon ettei huoneeseen mahdu kävelemään. Ja uusiakin juttuja vaikka kuinka, olihan juuri joulu ja me toimme juuri pari viikkoa sitten ison määrän tuliaisia kun olimme matkoilla. Ja kyllä hän loppujen lopuksi sieltä tekemistä löysikin.

Mutta seuraavana päivänä, kun itse olin työn vuoksi poissa, oli isä käynyt kaupassa ja ostanut pojalle ison kalliin autoradan. Jotta poika viihtyisi...

Minusta tuo ainainen lelujen ostelu menee liian pitkälle. Aina kun poika tulee, pitäisi olla jotain uutta, jotta hän viihtyy..

Mitä mieltä te olette?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 16:49 Elimäen tyttö kirjoitti:
Mutta seuraavana päivänä, kun itse olin työn vuoksi poissa, oli isä käynyt kaupassa ja ostanut pojalle ison kalliin autoradan. Jotta poika viihtyisi...
Jumalattoman tyypillistä toimintaa varsinkin etäisukeille. Yritetään miellyttää lasta jo järjen rajojenkin ulkopuolelle. Tästä seuraa sitten tietysti aikamoinen kierre: poikahan on nyt keksinyt hyvän keinon saada tahtonsa läpi.

Mutta ei mitään uutta auringon alla.

Mä ymmärrän tuon asian erittäin hyvin.Meillä on sama tilanne miehen lapsen kohdalla.Joka kerran kun tyttö tulee,aina mennään kaupan kautta,lisäksi mummo ostaa kaiken mitä lapsi ymmärtää pyytää.Lisäksi kun menossa on huoltajuusriita lapsen äitikin ostaa lapselle paljon roinaa.Lapsi on nyt juuri täyttänyt 6 vuotta eikä mikään tavara kiinnosta kahta minuuttia kauempaa.
Lisäksi kun täällä on mun lapsia 4 niin mä en työttömyyspäivärahoilla kykene sellaista tavaramäärää ikinä hankkimaan.Jos ne edes kiinnostais lasta mutta ei.Sinne ne viskotaan sit yläkerran lastenhuoneen lattialle mistä koira käy pureskelemassa osansa kun aina on kaikki romut leväällään.

:wave:
Samaa ilmassa täälläkin ollut jossain vaiheessa. Ja edelleen saavat lapset liian usein mielestäni uusia pleikkapelejä kun ei olla vanhojakaan pelattu läpi. Välillä ihmettelen onko lapsille joulusta ja synttäreistä mitään iloa kun saavat muutenkin niin usein tavaraa.
Johtunee ehkä siitä, että minulla ja miehelläni on ollut hyvin erilainen lapsuus ja luonteeltaan mieheni on enemmän materialistinen kuin minä.