Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

miia hui mikä tilanne! Meilläkin esikoinen kulki viime vuoden eskarissa taksilla ja katoin sitä touhua että saa nähä milloin sattuu. Välillä oli kuskilla muka niin kiire että hyvä kun ovea lapsukaiset sai kiinni kun auto jo lähti liikkeellä, turvavöistä puhumattakaan. :(

Hirmuisesti voimia pahoinvoiville! :hug:

Minä olen täällä aivan täysin aikaansaamaton nahjus.. :whistle: Otin muka aamulla imurin käteen että siivoampas huushollin, noh sain imuroitua mutta siihen se innostus sitten loppuikin. Pitäisi näyttää jotain märkää rättiä täällä, mutta ku ei.. :whistle: No olin kuitenkin sen verran reippaana että tekaisin eilen kaksi pientä täytekakkupohjaa ja täytin ne ja maistatin paria eri täytettä ystävilläni. Poikaa odottaessa meni ystävien kanssa yhdeksi herkutteluksi kun vuorotellen tehtiin päiväkahveille kakkuja, ja miksiköhän sitä sitten paisuikin kuin pullataikina? :p

Täällä meinaa raskausväsymys vissiin jo häivetä taustalle, mutta sitten taas tulee ihan rehellistä univelkaa kerrytettyä. Poika on ollu jo reilun viikon ellei kakskin jo inhottavassa yskässä, yöllä alkaa yskimään ja lopuksi oksentaa limaa pois. :( Viime yönäkin vaihdettiin pariin otteeseen lakanat ja aamulla alkoi hillitön pyykkäysrumba. Toivottavasti menisi pian ohi.

Jeps, mutta ei tämä talo siivoudu että koneella istuu.. Täytyy siis mennä.
 
Täällä ilmoittautuu "varovaisesti kuumeileva" äiti :wave: .
Lapsosia täällä meillä jo 4, syntyneet 98, 01, 04 sekä 08. Mies meillä suurempi kuumeilija
kuin minä, mutta alkaa kuume jo pikkuhiljaa tarttua tähänkin äitiin ;) Itse olen ollut sitä mieltä, että lapset olis nyt tässä, kun ikää minulla 34v ja kohta tärähtää plakkariin taas 1v lisää. Mutta...mutta....mutta....voi luoja tätä mielenvaihtumista ees taas.

Meillä nuorimmainen näppärä jaloistaan kiipeilyn suhteen, säätää ja sählää joka paikassa ja yöt on edelleen välillä levottomia, mutta on kuitenkin suloinen tapaus joka saa hymyn huulille ja naurun raikaamaan joka ikinen päivä. Näinä ns. "hyvinä päivinä" sitä on antanut itselleen luvan haaveilla siitä viidennestä villahoususta, mutta sitten kun näitä valvottuja öitä on enemmänkin jonossa ja kiukkupäiviä räkätaudin kourissa, niin kyllä siinä haaveilut on todella kaukana. Päätä siinä sitten... ihana mies, joka puhuu uudesta raskaudesta ja kuinka ihanaa on kun minulla on vauvamasu, kuinka kaunis olen odottaessa jne jne....aaargh...Taistele siinä sitten järjenääntä vastaan, että ei lapsia enää kiitos!! |O

Vertais-keskusteluseuraa mulla ei kyseisetä aiheesta ole, koska kukaan ei enää odota meidän tekevän yhtään lisää lapsia, pikemminkin olen kuullut lausahduksen "ettekai te hullut enää lapsia tee, eikö nää jo riitä??" Toisaalta kommentti satuttaa, vaikka en ääneen ole edes kenellekkään kertonut, että mahdollisesti voisin vielä harkita uutta vauvaa meidän perheeseen. :/

Makkarista kuuluu nyt päikkäreiden jälkeistä itkua joten pakko rintää pelastamaan neitokainen pinnasängystä =)
Seurailempa teidän jutustelua täältä etäältä...

Piparminttu75
 
Piparminttu, tule rohkeasti mukaan vaan :flower: :hug:
Vauvakuume on mukava kuume - täällä se tarttuu vamasti mukavassa seurassa :LOL:

Täällä kaikki kasvattelevat jo vauvamasuja paitsi minä - tule mukaan minun seuraksi :wave:

HotMilk
 
Kiitos HotMilk.... tulen mielelläni =) Ja todellakin uskon, että täällä se kuume sitten viimein tarttuu, saampahan syyttä sitten tätä ketjua jos vauvamasua alkaa näkyä
:LOL:

Minkälainen "tilanne" teillä on meneillä, kuinka monetta sitä kuumeillaan? ;)

Piparminttu
 
Piparminttu Tervetuloa =) Mulla nyt kaks tyttöä ja kaks poikaa ja viides mahassa.

No nyt en sitten muista mitä piti kirjottaa. Palaan myöhemmin astialle.

(.) vali vali vali vali vali vali valivali vali vali vali vali vali valivali vali vali vali vali vali valivali vali vali vali vali vali valivali vali vali vali vali vali valivali vali vali vali vali vali vali

no siinä kai ne akuuteimmat..

riemu the surku ja yrjö 8+4
 
Hellou sisters!

Voi riemu, mäpä sain just rintanapin takkiin, missä on teksti:"vali, vali, vali, vali....". Sopii lasten mielestä mulle tosi hyvin :) (mentalwearilla on ko. rintanappeja)

Ootte ehtiny jutella vaikka mistä. No tässä jälkijunassa: meillä lasten sukupuolijakauma menee seuraavasti: 2 vanhinta tyttöjä, nuorimmat poikia. Tästä ei tiedetä, enkä ole varma halutaanko tietää.

Mammavaatteet on ahkerassa käytössä. Massu on melkoisen valtava. En ymmärrä, että miksi pahoinvointi vieläkin välillä piinaa minua? Aivan noin vaan saattaa tulla ikäviä mielikuvia, tai joku haju herättää sen uinuvan yökkiksen :(

Jä väsymys...se onkin ihan omaa luokkaansa. Miten jotkut jaksaa sykemittareiden kanssa raskausaikana kuntoilla? Mä oon ihan poikki.

T: vatsakas paksukainen
 
Piparminttu, meillä toivotaan viidettä - nuorin nyt 8kk. Minulla ikää 37, joten toivottavasti vielä se viides ehditään saada :)

Nuo vali vali- rintanapit olisi hyvät - tehdään ryhmätilaus ja käytetään niitä, voidaan sitten tunnistaa toisemme :LOL:

Mitä tavaroita (vaunut, vaatteet ym.) olette säästäneet seuraavaa odottamaan?

:wave:
 
Hotmilk, meillä ei oo säästynyt oikein mitään. Ikäeroa tulle kuitenkin ihan kiitettävästi nuorimmaisen vm.2001 ja vauvan välille. Me lahjoitettiin sukulaisvauvoille vauvatavarat silloin vuonna miekka ja kirves. Joitakin yksittäiskappaleita on "nostalgiavaatteita" tallessa. Kaikki pitää siis hankkia.

T. vatsakas valas
 
Tarvikkeet ja hankinnat:Mulla on vaunut,erittäin kiva kuntoiset,ostettiin kuopukselle.Kaikki vauvanhoitotarvike on tallella.Vain turvakaukalo täytyy ostaa/lainata.Viimeksikin oli lainassa kun niin pieni köyttöikä kuitenkin :D
Kimperin kantoliinasta haaveilen(vaikka löytyy pikku-ruu ja kanga)Jatkan kohta.asiakkaita....oon töissä :ashamed:
 
Joo se oli tuollainen pikainen pyrähdys =)

Ja tuollainen riippukehto olisi ihana vauvalle :D Mut nää ei oo tarvittavai vain tälläisiä haluamisa :ashamed: Mulla on olemassa sellinen perintö korisänky jossa oon itse nukkunut,mut mieli tekis jotain uutta...

Mitään en vielä ole vauvalle ostanut ja en varmaan niin ostelekaan ennenkuin tiedän sukupuolen ;) Jos on poika saan ostaa enemmän,sillä nuorin pojista tulee hänkin syksyllä jo 6v ja oon ehtinyt kiitettävästi poikien vaatteet laittaa kiertoon.Suurimmalla tunnearvolla lastatut oon toki säästänyt....

Mulla ei oikeestaan oo hinku ostaa mitään kummempia....Ehtii kyllä tulemaan.

Tässä liikkeessä kävi yksi tuttu mies,isäni ystävä ja voi maailma,eka kysymys oli,leikkisästi masuun tapauttaen,ei kai nyt lisää oo tulossa.... :eek: On joo hyvä vitsi :$ Mä vaan nauroin että onhan mulla näitä jo tässä :LOL:
Miksi monen lapsen vanhemmat on kaikkien suorien lisääntymiskysymysten kohteita???Yhtä lailla se on meidän oma asia,tuleeko lisää kun jonkun joka oottaa /toivoo toista tai kolmatta....
En ole vieläkään kertonut raskaudesta,meitä on tasan 4 jotka tietää,minä,mies,äitini ja siskoni....

Mua ottaa nyt jo päähän se mielipiteiden ryöppy joka syntyy kun tämä kasi paljastuu... :/

Mutta poks poks,tänään tasan 13 rv :heart:
 
Tahtoo kanssa vali-valinapin :D Ja sit voisin sellaisen nalkutinalkuti- ja mäkämäkä-napin kanssa ostaa :) Ärsyttää kanssa noi ihmisten töksykommentit, tosin enemmän on nyt ollu sitä että ei kommentoida ollenkaan.
Kävin juuri neuvolassa, parvorokkoepäilystä ehkä ottavat verinäytteet, selvinnee maanantaina. Hb oli 134 ja RR ihan hyvä. Painoa tullu kilon verran, mutta kun lähtöpaino on liikaa,ni eipä sitä tarvis tulla just yhtään...
Käväisin enkelimme haudalla neuvolan jälkeen, siitä on tullut kaunis tapa.

Ja juu, kyllä mä olen nyt sellanen kääkkä,että tää nikki sopii ku nenä päähän ;) ;) ;)

Kääkkänä ja lapanen 15+3

ps. Sykkeet oli 150-160 ja poika tulossa,joten se taas sitten siitäkin teoriasta et pojilla matalammat=)
 
Sykkeistä: meillä kuopus-pojalla sykkeet olivat sellaista 160-170 pitkään, että se tosiaan siitä olettamuksesta.

vatsakas: Mentalwearilla on kyllä oivia ideoita =) Jokunen paita sieltä tullut ostettua.

Tarvikkeista/vaatteista: Meillä kuopus on nyt 1v2kk, mitään ei olla heitetty pois (nelosen jälkeen myin/annoin kaiken pois). Toisaalta toiveissa on nyt tyttö, joten olisin valmis uhrautumaan sukupuolen vuoksi ja ostelemaan toivetytplle somia mekkoja :saint:
Poika tulisi sen puolesta halvemmaksi.

Piparmintulle tervetuloa! Ihan selvästi olet jo valmista kauraa -kuumeilun suhteen ;) Niinpä minäkin toivoin vielä yhtä, leikkikaveria kuopukselle jo ennen kuopuksen syntymää :whistle:

Omanapaisuutta: eilen sain itsestäni irti soittaa neuvolatädilleni, alkoi pahoinvoinnin ja juomattomuuden vuoksi olla tajunnantaso jo niin heikoilla :| Hän otti onneksi minut tosissaan, vaikka itse koin itseni valittajaksi -sillä tiedänhän minä, ettei rankkakaan oksentelu ole kuolemaksi. Th kehotti ottamaan ajan päivystyksen puolelta, äippälääkäri oli poissa. sainkin ajan eiliselle...ja se lekuri vähättelikin sitten oireitani rankasti, mittasi verenpaineeni pieleen (myönsi pyytämäni uusintamittauksen jälkeen lukeneensa luvut väärin -alapaine ei ollutkaan 90 vaan minulle normaalimpi 65). Hän myös totesi tooodella fiksusti: " kyllä sinun täytyy ymmärtää, että eivät nuo oireet ainakaan vähene iän myötä" |O Jos olisin ollut enemmän tolkuissani, olisin kyllä saattanut pitää hänelle puheen raskausoireiden ja raskauksien erilaisuudesta -enpä ole ennen iän kuullut olevan vaikuttamassa oireiden syvyyteen :whistle: Enkä moista myönnä. Ja niin, olen hurjat 35 vuotta VANHA. Ja voin normioloissa huikeasti paremmin ja jaksavaisemmin kuin esimerkiksi 10 vuotta sitten 2 muksun kanssa. No, lääkäri soitti sairaalaan kyselläkseen, mitä tilanteesani voi tehdä ja sieltä ohjeistettiin nesteytykseen. eilisilta sitten meni tk:ssa tipassa. Hoitsu sai napattua suonesta (puhkomatta) kuunennesta kohdasta vasta, totesipa vain, että isosti olen päässyt kuivumaan.
Oikeastaan vasta tänään, kun on taas taju päällä ja jaksan nousta sängystä, kun silmätkään ei jatkuvasti painu väkisin kiinni, tajuan, kuinka huonossa kunnossa jo olin. Nyt lohduttaa ajatus, että näille oloille on saatavissa apua, jollen itse saa pidettyä ruokaa ja juomaa sisällä. Toivon teitä muitakin (riemu!) rankasti pahoinvoivia ottamaan minua herkemmin terveydenhuoltoon yhteyttä!
 
Feenikslintunen , onneks menit tippaan. Muistan aikaisemmista että kyllä se helpottaa. Ainakin hetkeks. Kyllä mäkin olen sitä harkinnut mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt olen saanut pullon urheilujuomaa ja vähän riisiä pysymään sisällä ja nyt taas kantaa jalat hyvin. Tää elo on nyt vaan semmosta tunti kerrallaan menoa. Ja olipa pimee lääkäri sulla :eek:

valmiina olevat tarvikkeet ja hankinnat eli tässä tapauksessa hankinnat. Kaikki pitää hankkia. Kuopus täyttää jo seitsemän kun tämä uusi vauva syntyy, joten olen viskannut ihan kaiken menemään. Toisaalta ihanaa päästä taas suunnittelemaan vaunuja ja sänkyä yms.

Joo, hyvä tuo rintanappi idea :LOL: täytynee myös tilata.

Ihanaa, kun on viikonloppu tulossa, eikä miehellä ole mitään työreissuja. Saa sitten passata minua minkä lastenhoidolta ehtii :kieh:

pahonvointiin vinkit (tällä hetkellä nämä, huomenna taas varmaan toiset) : urheilujuoma, marjaisat smoothiet, Ginger ale tai Lemon bitter, riisi jossa paljon pippuria,

raahauduin pitkästä aikaa kunnon ruokakauppaan. Lähikaupassa olen käynyt vaan tässä viime aikoina. No, en mene ihan heti uudestaan. Juustotiskin ja kuivalihatiskin välissä meinasi taju mennä. Se haju oli jotain aivan kamalaa. :x
 
Galluppia pystyyn

- Onko nykyinen/tuleva raskautesi se viimeinen? - On viimeinen jos kaikki hyvin menee, en kestä enää tätä pahaa oloa tän jälkeen. (ja näin olen sanonut joka kerta)

-Oletko miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen? -Mies haluaisi katkaista piuhansa. Täytyy vielä miettiä. Hormonaalisista ehkäisyistä saan aina kamalan pahoinvoinnin.

-Ja hiukan aiheesta poiketen,onko nimet jo mietittynä?Helppo vai vaikea homma? -Ei ole nimiä vielä tiedossa. Olen kyllä katsellut netistä nimilistoja. Mietin sitten tarkemmin kun sukupuoli selviää. On vähän vaikea homma. Monet kauniit nimet lausutaan täällä niin rumasti.

=)
 
Vastaan itsekin.

-Nyt tuntuu että on viimeinen raskaus.Tiedän että vauvakuume tulee vielä vaivaamaan mutta yritän olla antautumatta sille,mutta voi olla että vielä mieleni muutan :ashamed: :whistle: Mies tuskin siitä ilostuu :whistle:

-hormoonikierukka laitetaan synnytyksen jälkitarkastuksessa(ellei mitään estettä sille ilmene...)

- meillä on 2 nimeä kummallekin,mutta ihan sata varma en niistä ole.Voi olla että tässäkin kohtaa mieli vielä muuttuu :D Ja kamalan vaikea keksiä kun 7(+7 parasta toista nimeä )parasta nimeä jo käytetty....
 
Alkuperäinen kirjoittaja HotMilk:
Piparminttu, tule rohkeasti mukaan vaan :flower: :hug:
Vauvakuume on mukava kuume - täällä se tarttuu vamasti mukavassa seurassa :LOL:

Täällä kaikki kasvattelevat jo vauvamasuja paitsi minä - tule mukaan minun seuraksi :wave:

HotMilk
en minäkään vielä kasvata masua :D (jollei herkkuja lasketa :snotty: )
saapi nähdä koska tulee plussa..ekat menkat ( synnytyksen jäljiltä ) takana päin :D Ilmottelen tietty jos plussaa putkahtaa :D
 
Nopsaan kirjoittelemaan. :)

Piparminttu Tervetuloa joukkoon tummaan. :flower:

Hankinnoista oli juttua. Meillä on jotenkin tuota vauvatavaraa siunaantunut niin paljon, että vaunut, kantoliina ja tuttipullot on vaan meillä hankintalistalla. Nyt on käytössä tuollaiset rattaat, jotka on kunnoltaan aika kauheat. Olen sellaisia Emmaljungan vaunuja jo katsellut. Kantoliinat ehdin myydä pois, tällä hetkellä on vaan Manduca käytössä, jos sillä pärjäilee niin liinaa en ehkä sitten osta.

Galluppiin vielä vastauksia.
- on viimeinen kyllä, tosin niin oli edellinenkin. :D Nyt on vaan ollut sen verran rankkaa ja väsyttää melko paljon, että oma jaksaminen on laitettava etusijalle. Ja samoilla linjoilla Riemun kanssa että tää olo on kyllä sellanen mitä en jää kaipaamaan. :D
- sterilisaation olen ajatellut ottaa synnytyksen jälkeen, koska miulle ei mitkään hormoonijutut sovi ja muut keinot on sitten kyllä sellaisia että niiden varaan en uskalla laskea.
- tytölle on nimi, pojalle ei. Vaikeaa on kyllä pojan nimeä keksiä.

AngelEyes ja vaava 8+0
 

Yhteistyössä