Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Tellu30 Aii teil o semmonen.No toi meijä nykynen farkku on iso farkku vw passat.Elikkä samaa koko luokkaa kun nuo tila-autot matalanpi tosin mutta voi verrata.Penkit vaan takakonttiin ni sama asia kun tilaauto...mutta kontti tila meneekin niille lisä penkeille.Meil jotenki ei oo ollu missää vaiheessa mielessä vaihtaa tila-autoon ei niin mihinkään...et sitten suoraan mielummin isoon autoon.Yhtä hinnakkaita kun nuo on pitää.
Ja tulee se mukavuus sitten ku kaikki mahtuu hyvin kyytiin...tavaroineen...plus koirat...vaunut...kaikki. =) Elikkä niitä tässä katellessa...kalliitahan nuo on ja paljon ajettua helposti...vanhoja taxeja ku o.Saa nähä...millanen yksilö meijä perheesee muuttaa..

Autokauppiaiks ois ruettava..mäki sen verra jo kolunnu noit automyynti juttui..katellessa...

Mä lähen saunaan... :D

D...

Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Tellu30 Huh helpotus, äsken kuulin pienen höyryveturin puuskuttavan :heart:

Heti huomasin, että tässä on huonokin puoli: tuo jos ääniä ei saakaan heti kuulumaan...kummasti ikäviä asioita alkoi tulla mieleen, vaikka järjen ääni sanoi, että kaikki on kunnossa (oireet jatkuvat etc.)

Niin, eli ei tuollakaan masiinalla ihan murheetonta raskautta voi viettää :LOL:

T. vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 13+2

Niin ja mie tilasin masiinan huutonetistä-ihan uuden veroinen eikä hintakaan ollut paha
Hyvä kun sait äänet kuulumaan. :heart:

Minäkin kun olen niin malttamaton että jos ei heti kuulu ääniä niin heti tulee kaikki paha mieleen.. Edelleen sanon tämän että naisen elämä on hankalaa.. :LOL:

Olen myös katsellut noita huutonetistä, mutta en ole löytäny kun ihan muutamia kappaleita kaupan. Pitänee jatkaa katselua josko oma jossain vaiheen löytyisi.

daizz tuo ihka oikea pikkubussi olisi varmasti meillekin ollut vallan mainio ratkaisu, mutta sillon ei löytynyt miehen makuun sopivaa bussia (ilmainen ja vähillä kilometreillä ja uusi :LOL: ) Ja jotenkin kummasti luulen että saa melko tovin etsiä että sopiva löytyykin.. :LOL:

Tellu30 Juu nii se tuntuu meilläkin ukkelilla olevan nuo riteerit hiema kovanlaiset. :LOL: :LOL: Samat ku teillä... :LOL:
Juu no me ollaa nyt puolise vuotta seurattu markkinoita...välillä tiheemmi ja välillä vähä vähemmä..ku tuntuu et niitä ei hirveesti tuu myyntii semmosia ok vaihtoehtoja.Onha noita hyviä vaihtoehtoja mutta nii paljon ajettuja... :/

Sydämenkuuntelu laittteesta Mulla on semmonen ollut...tai hankin ku meinasin tulla hulluks noije keskemenojen kanssa...ensin meni kaks erikseen kesken ja sitten tuo meijän kuopuksen kaksonen meni kesken...ni mä päätin hankkia sen jo sitten tuollo kuopuksen aikaan.Mulla on läskiä oikeesti mahassa(ja muuallaki) iha liikaa....ja oon silti aina saanu aika hyvin kuulumaan..siinä 10 vkon jälkeen...asento on tosin tarkka...tyyny peiton alle ja jalat suoraks ni tulee kohtu paremmin esiin...niin mä oon saanu kuulumaan...ja sitten sitä kärsivällisyyttä ja rauhaa siihen hommaan... ;) ja liukkaria väliin ni kuuluu paremmin... ;)
Mulla on tuo angel sounds...makso jtn.70-80 e muistaakseni...vitsi ku voisin olla varma että en vainoharhailis tulevissa raskauksissa..ni voisin pia myyäkki tuon...mutta ku takuuseen ei voi mennä ni...Ei uskaltas...Ja nuo kaks isointa muksua o tykänny kuunnella nytki tuota vauvaa tuolla mahassa iha ihmeissää...
Kallis on vehe...mut kyl siitä o ollu omat ilosa... ;) :whistle:

D...

Mä maksoin kans 2 vuotta sitten tuosta käytetystä kotidopplerista vielä 50e , mutta monet murheet säästi ja stressin sitten hieman myöhemmin kun äänet kuuluivat hyvin eikä ollutkaan niin hermoheikko enään kun vauva ei liikkunut paljoakaan ,mutta äänet kuuluivat ...

hyvä että sait hyviä uutisia kokeesta !!!!

neitim

Ihanaa :flower: :heart:
Ja tervetuloa Tohelin ja daizz =)

Mua niin jänskättää se huominen ultra. Huijui jui. Ensinnäkin mua pelottaa jo ajomatka lääkäriin, kun tänään jouduin oksentamaan kesken ajamisen. En meinannut nähdä mitään kun veet valu silmistä. Onneks oli pussi mukana. Ja onneks on automaattivaihteet :D

Meillä on autona semmonen Renaultin grand espace, 7 paikkanen. Tilava, mutta taitaa vaihtua rellun generationiks. Mä en kyllä tykkää ajaa niin isolla laatikolla, mutta kai se pakko on. Siinä pitää sitten olla etu- ja takatutkat etten kolhi liikaa.

vatsakasilmanvauvaa kiva kun sait äänet kuulumaan. On se vaan niin kaunista musiikkia korville :heart:

riemun pahoinvointiin samastun täällä täysillä :hug: , tämä on itselleni sitä haastavinta aikaa. Tule sitten kertomaan ultratuloksista!

Tänään oli jo ensimmäinen neuvola, lippusia ja lappusia. RV on nyt (mukamas) jo 8+4, kun se siellä lasketaan 28 vrk:n kierron mukaan. Laskettuaika olisi noinollen 28.8. mutta käytännöassä ajattelen sen menevän syyskuulle, niin ovat muutkin menneet esikoista lukuunottamatta.

Mukava, että Enkelinäidin tulokset olivat hyviä!!!

Kiitti Feenikslintunen :hug: myös sulle

Heti omaa napaa: Jee, pieni pikkuinen siellä oli masussa ja sydän löi niin hienosti että. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Lääkäri teki papan vaikka luulin ettei niitä tehdä raskausaikana. Sanoi että kyllä tehdään ja ei pidä säikähtää, kun sitten vähän kirkasta verta tulee, kun siinä menee aina jotain pieniä verisuonia rikki. Muuten kaikki näytti oikein hyvältä ja mahdottoman liudan kaikkia verikokeita otti.

riemu ja pikku 6+3

Hienoja ultrakuulumisia riemulla. Onnea paljon. :flower: :heart:

Samoin enkelinäidillä oli hyviä uutisia. Tosi hienoa. :heart:

Onnellinenx5 :hug: Voimia!

(.) Miulla alkaa usko loppua jo viikon jälkeen tähän raskauteen. Ei ole mitään oireita enää. :/ No pitää vaan tiukasti odotella vielä 6-7 viikkoa ennen kun näkee masuun, että onko siellä ketään. Sitä ennen todennäkösesti hajoaa pää.

AngelEyes ja vaava 5+2

Enkelinäiti hienoa että uutiset oli hyvät ja onnittelut pojasta :heart:
riemu :hug: hienoista ultrakuulumisista

Pahoinvointi on täälläkin palannut kuvioon, mutta puhtaasti rautalääkkeestä johtuen |O Tämän kylän apteekissa kun ei valinnanvaraa paljoa ollut niin piti ottaa obsidania vaikka tiedän ettei se minun mahalle sovi. Mutta ei jaksa lähteä ajamaan reilua 30 km:ä seuraavaan apteekkiin..

Saa nähdä tuleeko meille vielä muutto eteen ennen synnytystä :whistle: Aivan hirveä into olisi muuttaa takaisin pohjois-savon puolelle ja sieltä on jo asunto hakusessa eli jos sitä meidän hakemaa asuntoa meille tarjotaan niin varmasti muutetaan. Kai tämäkin vimma on selitettävissä näillä raskaushormoneilla :whistle: mutta onhan se mukava että olisi sukua lähempänä (ja siis mahdollisia lapsenvahteja..) Täytyy toivoa että me saataisiin se asunto vaikka muuttaminen on ihan kamalaa saati muuttaminen viimeisillään raskaana....

MaMa ja kuutonen 28+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu30:
riemu onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!! :heart: :flower: :heart: Yksikö siellä nyt sitten on? Tai tiettyhän voi olla vielä piilossa jossain, mutta nytkö löyty "vain" yksi? =)
Juu, yksi vaan. Olin ihan varma että olis kaks, kun on tälläset kaameet olotkin. Pyysin lääkäriä vielä oikein tarkkaan kattomaan. Hän pyörittelikin sitten sitä puikkoa niin että näin omia sisäelimiäkin mutta ei toista vauvaa.
No ei se mitään. Hyvä näin. Ei olis tullut Suomeen tulosta ensi kesänä mitään jos siellä tuplat olisi :D

Sain kuvan. Hih. Ruskuaispussi ja joku pikkiriikkinen harmaa pläntti jonka keskellä on sydän. :heart:

Kerro sitten kuulumiset huomenna. Toivotaan että sydän jo näkyisi. Mutta jos ei vielä niin sitten vähän myöhemmin. Jos sulla on viikkoja vasta 5, niin se voi olla hiinä ja hiinä, mutta jos 7, niin varmaan näkyy jo. Tsemppiä ja onnea ultraan :heart: =)

Angel Eyes Mulla alkoi raskauoireet muistaakseni viikon 6 jälkeen !!! Odota nyt vielä maltilla , ja eihän kaikille ees tuu oireita ! Ja mulla on joka raskaudessa vähentyneet oireet ja kestäneen vähemmän aikaa !!!

neitim

Jyvänen, tervetuloa!
Aika samanikäisiäa samat ikäerot osaksi lapsillamme, meillä 11v, 10v, 7v, 5v ja kuopus nyt 1v.

Onnellisia ultrakuulumisia täällä, odotan ja kauhunsekaisella innolla 3 viikon kuluttua olevaa nt-ultraa.

Feenikslintunen 8+6

jyvänen tervetuloa!

Täällä minun on tauti taltutettu, mutta nyt on liuta junioreita kipeänä :(

Olen ollut jotenkin tosi väsynyt. Varmaan tuo pöpö imi mehut ja sen siivellä palannut pahoinvointi. Nyt alkaa kuitenkin helpottaa ja uskon, että tästä on suunta vain ylös päin :)

Ruokakin on alkanut maistua ihan eri tavalla. Täytyy vaan olla tosi tarkkana mitä suuhunsa laittaa. Painoa ei tarvitsisi tulla lisää.

Kauheaa, kun en voi pitää muita, kun sellaisia lötkö-urheilurintsikoita mallia sloggi :)
Kaarituet puristaa ja kiristää ja tuntuu tosi pahoilta. Kuppikoko on kasvanut yhden pykälän ja varmaan se kasvaa sitten synnytyksen jälkeen sen toisenkin. Oon käyny sovittamassa toisen mallisia, mutta aina palaan tähän lötkö-sportti-antikaunis-malliin.
Tuntuu, että rinnat kasvaa viiikko viikolta, eli ei viitsisi ihan tosta vaan ostaa liivejä.
Muilla samoja ongelmia?

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 13+5

jyvänen lämpimästi tervetuloa. Mullakin kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Muuten saman ikäisiä kuin sulla mutta vanhin on jo 14.

vatsakasilmanvauvaa mulla ei ole tommosia tissi ongelmia. Vaan täysin päinvastaiset ongelmat. Mulla on pienet ketunnenät ja toivoisin niistä vähän suurempia.:ashamed: Kyllä ne maitoa tuottavat hyvin mutta kasvavat vasta kun maito nousee.

Mulla pahoinvointi kiihtyy ja olo on niiiin väsynyt

Viime yönä perheeseemme saapuikin sitten ystävämme Yrjö Oksennustauti. Pelkään että saan sen vielä tän raskausoksentelun lisäksi. :eek:

Kyselin tuolta toiselta palstalta samaa, mutta täällä saattaakin asiantuntemusta olla enemmän...
Miten ja milloin kerrotte kun kerrotte raskaudesta? Miten uutiset on otettu vastaan?
Me ollaan muutamille kerrottu jo silloin kun ollaan ruvettu suunnittelemaan raskautta. Toiset ovat olleet vilpittömästi onnellisia, mutta toiset sanovat pakolliset onnittelut.
Sukulaisille en juurikaan ole vielä edes uskaltanut kertoa, paria poikkeusta lukuunotamatta.
Tosiaan meilläkin tuo nuorimmainen on jo pian 7-vuotias ja kaikki neljä syntyivät silloin suht lähekkäin, joten kaikki jo olettavat, ettei meille enää...näin luulimme itsekin, siihen asti kunnes mieli muuttui.... :heart: ja onneksi muuttui =)

Alkuperäinen kirjoittaja jyvänen:
Kyselin tuolta toiselta palstalta samaa, mutta täällä saattaakin asiantuntemusta olla enemmän...
Miten ja milloin kerrotte kun kerrotte raskaudesta? Miten uutiset on otettu vastaan?
Anoppi oli ensimmäinen jolle asiasta kerrottiin (siis tästä kuudennesta) Tiedettiin että häneltä ei negatiivista kommentia ole odotettavissa :D ja kun kerrottiin niin sanoi arvanneensa jo :whistle: (viikkoja oli tuolloin n.9) Siskoni ja isäni sai tietää odotuksesta muutama päivä tämän jälkeen ja ihan hienosti he asian ottivat. Äitini sai tietää tästä raskaudesta kun rv oli 20+ ja sieltä kommentit olivat odotetunlaiset eli ei niin iloiset.. Miehen sisaruksille ei olla erityisemmin kerrottu vaan ovat kuulleet asiasta muilta, mutta tuon vitosen jälkeen sanoinkin kaikille että jos meille vielä lapsia tulee niin siitä ei ihmeemmin ilmoitella. Kyllä kaikki sitten aikanaan huomaavat että perhe kasvaa tai on kasvanut :whistle: tämä ihan puhtaasti siksi että vitosen kohdalla alkoi tulla kommenttia perheen koosta siihen malliin että en todellakaan jaksanut kuunnella sitä "vitsailua" enää.. Lapsille kerrottiin vauvasta vasta kun kriittisimmät viikot oli takana ja odotus oli jo varmemmalla pohjalla eli viikkoja oli jo reilu 15.. Mutta meillä siis hieman "nuivaa" ollut tuo sukulaisten suhtautuminen ja etenkin oma äitini on suhtautunut miltei jokaiseen raskauteen hieman kielteisesti eli onnitteluja on ihan turha ollut odotella. No eipä tuo ole pahemmin haitannut kun sen on jo etukäteen tiennyt ja ainahan sitä voi pitää "väliä" niihin joilta kommentit ovat sellaisia että niillä mielensä pahoittaa.. Tämä minun kokemus nyt valitettavasti ei ollut sieltä parhaasta päästä :ashamed: mutta toivotaan että sinun sukulaiset ja ystävät osaavat olla iloisia teidän odotuksesta :D

Me kerromme yleisesti nt-ultran jälkeen, 12.-13-viikolla ---tai sitten venytämme ILOISEN uutisen kertomista vaikka...aprillipäivälle :whistle: ;) Osa porukoista tulee taivastelemaan, osa kohauttelee olkiaan onnitellen, osa olettaakin, että täytämme maan lapsillamme :kieh:

Muutamalle läheiselle olemme jo kertoneet -heille, joiden tiedämme olevan aidosti iloisia tapahtumasta.

Yhteistyössä