Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

:wave:

Huolitteko mukaan uusia odottajia? :) Täällä odotellaan viidettä yllätysvauvaa. Ikää miulla on 30, tuli tuossa pari viikkoa sitten. Meillä on ennestään 2 tyttöä ja 2 poikaa. Asustellaan täällä Kaakonkulmalla ja laskettu aika olisi 20.9. joten ihan alussa vielä mennään. :)
 
Kiitos kaikille lohduttavista kommenteista, toivottavasti tosiaan jotain harmitonta :) Vuotelu lakannut lähes kokonaan,mutta suppareita on ja sitä särkyä, onneksi ei enää alaselässä. Soittivat vielä gyneltä tänään uudelleen tarkastettavaksi, mutta kaikki näytti hyvältä.
ja kiitos HOTMILK, mä olen kuullu joskus ton nestejutun, mutta en muistanut ollenkaan... eli nyt pitää vastaisuudessa pitää hyvä huoli juomapuolesta.

Tervetuloa uusille, lisään teidät listaan viestini jälkeen :D
Ihana toi laamajuttu, ja nyt kyllä heräs uteliaisuus miian lehtijutusta ja e-vitan odotusposeerauksesta... ;) Harmi ettei meille tuu 2+.

Hiljenen huomiseksi palstalta, STY kutsuu, mutta palailen taas perjantaina päivittämään listaa. VOikaahan PAKSUsti :)

Eä ja lapanen tarrasukat tiukkina 12+1
 
AE tervetuloa :flower:

ihana kuulla että vuoto loppu :hug: Ne mun odotuskuvat on jo "vanhat" mut jossain kirjastossa voi törmätä vuoden 2004/9 2+ odotuslehteen :D Hauskaa oli olla mallina vatsakkaana :D


Oli nyt illalla pacessa ja tarkoitus olis yrittää käydä säännöl.Aiemmin kävin mut sikaflunssasta(marraskuu)asti on ollut paussilla.Hiukan jännitti kyllä etten aiheuta hallaa massulle,kun se istukka siinä etisenä on,mutta en kai,täytyy luottaa että voi normaalisti liikkua kuitenkin...

Maanantaina meen kuuntelee josko :heart: äänet nyt kuuluisi,toivottavasti!
 
Hyvä että vuoto on loppunut Enkelinäiti. Pidetään peukkuja että vastoinkäymiset teiltä loppuisi! :hug:

Tervetuloa Angel Eyes :flower:

Täällä ei mitään ihmeempää ole tapahtunut.. Kovasti odottelen huomista (ja lapset kanssa) kun pääsen viemään pitkästä aikaa kakkosen ja kolmosen kerhoon!!! Meillä kun tämä pieni paikkakunta lopetti kaikki kerhotoiminnan ja seurakunnan kerhot on jo täynnä niin ei lapsraukat ole päässeet oikein missään sosialistumaan. Kaupunkiin täytyy toiset kuskata, mutta minun täytynee "uhrautua" ja käveleskellä nuorimmaisen kanssa kaikki kaupat läpi.. :whistle:

jeps, mutta nyt aamuhommiin!
 
Huomenta!

Tervetuloa Angel Eyes minunkin puolesta, minä olen tämän pinon toistaiseksi ainoa ei-odottava, mutta eiköhän näissä suotuisissa oloissa minullekin plussa joskus tule!

Angel Eyes ja EÄ, mikä teidän synnytyssairaala on, kun olette kaakkoissuomesta? Minä synnytin KOKS:ssa.
evi-ta tuo pace kuulostaa tosikivalta, turussa asuessa kävin säännöllisesti mutta täällä idässäpäin en ole enää löytänyt paikkaa jossa pacea voisi harrastaa.
Tellu, lasten tähden on kyllä hyvä uhrautua joskus shoppailukierrokselle ;)

Mukavaa päivää kaikille :)
 
Nonni, kiitos kehuista kuvista ja jutusta!Itekin olin kyl ihan tyytyväinen.

Tellu, täällä kans lapset pääsee kerhoon vaan kerran viikossa ja se on kans huomenna, ennen oli kaks kertaa viikossa, mutta siitäkin vähennettiin.

Ois hommia taas, kun vaan viittis. Pyykin pesua ja siivousta yms. epämukavaa.

Saatiin vihoin luistelujää tohon ihan likelle, lapset nyt viettäneetkin illat siellä, eikä tarvii sit paljon nukkumattia haeskella. Samoin meillä lähtee hienot ladut tosta ihan pihasta, hiihtämässäkin käyvät ahkerasti.

Mun pitä päästä tänään sinne verikokeisiin kun tulee lapsenvahti, mutta se sit peruuntuikin.....

Mukavaa torstaipäivää kaikille.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. :) Mukavaa että saan liittyä pinoon.

HotMilk Miulla on synnytyssairaala EKKS, asustellaan täällä Lappeenrannan suunnalla. Toivottavasti siullekin pian plussa tulee. :)

Enkelinäiti Hyvä jos vuotelut on loppuneet, nyt vaan tsemppiä loppuodotukseen.


Tässä vauvauutisessa on vieläkin vähän sulattelemista, mutta nyt on jo alun pakokauhu vaihtunut jo odotuksen onneen, ainakin melkein. :D

Hirvittää vähän kertoilla uutisia taas sukulaisille. Mites teidän muiden perheet on suhtautuneet näihin vauvauutisiin sen kolmannen kerran jälkeen?
Varsinkin siskolle kertominen on aina vähän hankalaa, kun ovat yrittäneet lasta ties kuinka kauan ja itse olen jo 3 ehtinyt siinä ajassa saada. :( Vaikka onkin sanonut että ei haittaa ja on ihan ok, niin kyllä siitä aina vähän syyllinen olo tulee. Muuta perhettä minun puolelta tuskin näkyy edes sen vertaa kun tähän saakka, kunhan kuulevat että viitonen olisi tulossa. No onneksi miulla on ihana mies ja suloisia lapsia ja ystäviä jotka ovat onnellisia miun puolesta kuitenkin. :)

Oireita ei vielä ainakaa oo kauheesti ollut, väsyttää vaan paljon ja vatsa on kipeä. Toivottavasti selviäisin näinkin helpolla tästä alusta. Jotenkin jännittää sekin että kun on jo viides kerta niin meneeköhän kaikki tällä erää hyvin, kun aikaisemmin on sujunut hienosti raskaudet. No kaikesta sitä joutuu näköjään stressiä ottamaankin. :D

Voikaahan hyvin.

AngelEyes ja vaava 4+3
 
Täälläkin oli ennen sillain että kunnan puolesta oli kaksi kertaa viikossa kerho, mutta sekin otettiin nyt kokonaan pois kun pitää säästää ja säästää.. :( Tämä nykynen kerho ei taas tule omalle kukkarolle kauhean edulliseksi kun joka perjantai tulee käytyä kauppoja kiertelemässä.. :whistle:

Angel Eyes
Jotenkin jännittää sekin että kun on jo viides kerta niin meneeköhän kaikki tällä erää hyvin, kun aikaisemmin on sujunut hienosti raskaudet. No kaikesta sitä joutuu näköjään stressiä ottamaankin.
Ihan samaa mietin itekin.. Ja tuolla aikaisemmin taisin kirjoittaakin kun ystäväni sanoi hyvin osuvasti kun murehdin hänelle pelkojani, että kokemus ei aina tuo varmuutta.. :LOL:

Tästä kirjoittamisesta ei näköjään tule taas mitään kun on tuo pikkumies tuossa hääräämässä - tietokonepöydän laatikot on kohta tehokkaasti tyhjennetty. :LOL:

HotMilk mikä sinulla on muuten tilanne? Joko kohta pääset jännäämään testien kanssa?

Palaillaan ja hyviä vointeja kaikille!
 
...kotona taas ja heti pit päästä teitä kurkkimaan ;)
HotMilk, miekin EKKS:ssa sitten toivon mukaan käyn vauvelin pyöräyttämässä. Toivottavasti sulla tässä kuussa tärppää, jokos alkaa olla kuumat paikat testien kera? :)

Nyt on istukkabiopsia takana ja yllärinä oli myös perinnöllisyyslääkärin tapaaminen. Hieman viivettä tuli kun multa ei oltu otettu tässä raskaudessa veriryhmää ja vasta-aineita, niin piti sit NKL:lla ne ottaa ja oottaa pari tuntia ensin tuloksia ennenku päästiin näytteenottoon. Tosi taitavasti sen ottivat, ei juurikaan koskenut. Mutta nyt on sit vähän oireita, toivottavasti tosta lientyvät.

Sain myös down-seulan tulokset alustavasti, riski oli nyt 1:6700 kun se viimeksi oli 1:5. Näyttäisi et kaikki hyvin tällä kertaa. Ja mies uskoo nähneensä vauvalla pilin, joten varaudun poikaan...

Jaksamista kaikille!
 
kertomisesta .. tuntuu et miehen on vaikeampaa kertoa mm. omille vanhemmilleen , vaikka on "vasta" se toinen tulossa ja mun viides :saint:

EÄ Onneksi näytteenotto meni hyvin ! Nyt vaan rauhallisesti ..


neitim
 
Tellu ja EÄ kyselivät joko pääsen testaamaan- minulla sikäli hullunkurinen tilanne että kierto venyy vaan, nyt jotain 60/32 ja raskaana en ole. Imetys varmaan syynä. Olen kyllä täysimettänyt koko ajan ja kierto siitäkin huolimatta on ollut kohdillaan mutta nyt ei näy eikä kuulu. Ei auta kun ihmetellä :headwall:

Muutama vuosi sitten kun hankimme auton joka on 8 hlö:lle tarkoitettu, mies sanoi että enempää lapsia ei sitten voida hankkia kuin autoon mahtuu. Tänään muistuttelin että kaksi uupuu tuosta määrästä ja että lupaus täytyy pitää - mies totesi että kaikkea sitä heikkona hetkenä tulee luvattua :LOL: . No kunhan sais edes sen yhden vielä, sitten taitaa tulla jo ikä vastaan ellen sitten saa puhuttua miestä ympäri iltatähden tekoon :kieh:

EÄ, lepäile ja ole rauhallisesti :hug:

Hyvää yötä!
 
Ihan vaan omaa napaa ja vielä kopioituna elokuun pinosta :ashamed:
Omaa napaa:mä itse oon huolissani oman raskauden jatkumisesta . Verta ei edelleenkään vuoda mutta rusehtavaa tuhrua ja nyt yöllä vatsaa poltteli ihan kamalasti.Jouduin ottamaan särkylääkettä klo 3 . Vatsassa kokoajan painon tunne.Raskausoireet on voimakkaat,syke on jo kahdesti nähty joten ei voi tuulimuna olla mutta kova huoli onko raskaus jatkunut normaalisti rv 8+0 ultran jäljiltä.Istukka on etinen ja aiheuttaa vuotoa,yritän itseäni rauhoitella,mutta paniikki iskee kuitenkin.
Ollaan lähdössä ulkomaille ensiviikolla Pelottaa ihan kamalasti jos sielä käy jotain.Pitäiskö mun lähteä lääkäriin kuitenkin ennen?
Vitsit,kun en haluaisi olla hysteerinen odottaja!!! Sanokaa mulle jotain järkevää!!! Mä olen kuin ensimmäistä kertaa taas tässä tilassa...


:'( :headwall: :headwall:

 
evi-ta, minullakin ollut vuotoja raskauden aikana. Nyt viime raskaudessakin niitä oli useasti. Silloin gyne sanoi, että vuodot tavallisia ja jos rusehtavaa niin se on ns vanhaa verta. Hän aina sanoi että jos km kyseessä, ei se jää epäselväksi - vuodon määrä reilu ja kirkasta verta. Useasti vuodot sijoittuvat lähelle sitä aikaa kun menkat olisi pitänyt olla. Etinen istukkahan on erittäin herkkä vuotamaan, tuli mieleen että olisikohan jumppa voinut tehdä pienen vuodon joka nyt vuotelee vanhana verenä pois.

Jos onnistuisit saamaan ajan gynelle ennen matkaa niin varmaan voisit lähteä matkalle paremmin mielin.

Joskus olen kuullut että niille joilla etinen istukka on suositeltu urheilun välttämistä siihen asti kun istukka kohdunkasvun myötä nousee kohdunsuulta - en tiedä onko tarpeellista.
Toivottavasti kyse harmittomasta vuodosta ja pääset lähtemään matkalle hyvillä mielin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HotMilk:
Etinen istukkahan on erittäin herkkä vuotamaan, tuli mieleen että olisikohan jumppa voinut tehdä pienen vuodon joka nyt vuotelee vanhana verenä pois.
Näinhän se on mutta silti paniikki kerääntyy :ashamed: Mä mietin kovin onko järkevää lähteä jumppaan mutta ei mua oo kukaan kieltänytkään.Olis kyllä ihan järkevä varmaan sitten välttää,kun kerran on todettu etinen istukka.
Mut paniikki ku paniikki ;) :headwall:

 
evi-ta, niin ei se minuakaan meinannut helpottaa kun sanottiin että vuoto harmitonta - jotenkin on vaikea ajatella että raskauteen kuuluisi vuoto tai saati että se olisi harmitonta. Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi kunnossa. Jospa pääsisit lääkäriin vielä ennen matkaa. :hug:
 
Heipsan!

Kaikille vuodoista kärsiville jaksuja stressauksen kanssa ja toivotaan, että ne pian loppuvat. Eä llä oli mukavia uutisia =)

Kyllähän sitä km koko ajan miettii, vaikka ei syytäkään olisi. Mulla on ainakin joka päivä pelko, jos vähänkään masu kipeä. Keskiviikkona olin neuvolassa, ei siellä mitään ihmeempiä, samat jutut. Uutena oli, että meiän synnärillä on 4d ultra ja katsovat sillä rakenneultrassa. Ihanaa päästä sekin kokemaan....toivottavasti. Rv 11 viikolla on se np ultra sitten, eli kolme viikkoa on vielä jaksettava odottaa, että näkee onko siellä edes ketään.

Vaikka vielä onkin turhan aikaista miettiäkään kummiasiaa, mut miten teillä muilla, oletteko löytäneet kummit helposti? Meillä alkoi vaikeus jo kolmosen kohdalla. Nelosella oltiin jo ihan paniikissa,mut sit saatiin vielä ihanat kummit. Mulla on suuri suku, mut sieltä löytyy vain murto osa keitä edes on voinut pyytää ja ne on nyt jo käytössä. Muille koko kummius onkin sitten jo ikävä velvoite ja muutenkin ne on niitä, joille ei edes perheenlisäysestä viitsi puhuakaan.Miehen suku on niin pieni, ettei sieltäkään löydy ketään. Kolmoselle pydettiin aikanaan yhtä siskoistani, hän kieltäytyi valehdellen, että oli eronnut kirkosta...vaikka vasta mulle selvisi, että oli pari vuotta myöhemmin eronnut. Parempi kuitenkin, että kieltäytyikin, ettei sitten väkisin tarvinnut alkaa.

No nyt pitää mennä laittamaan pienemmille ruokaa....

-tianna
 
Evi-ta, toivotaan parasta, ehkä se tosiaan on tota harmitonta tiputtelua ! mutta kyllähän nää pelot jyllää eestaas, se on sellasta vuoristorataa..

Tianna, kummiasia tosi hankala, pyydämme ehkä yhtä hyvää ystävääni ja hänen miestään,mut olis kiva jos olis toinenkin pariskunta tai kummi vielä..

niin ja liitä¨npä tän tuolta kuukausipinosta vielä näistä mitoista ja piliasiasta :) :D

Pienellä oli pää-perämitta 59mm, kallo 18mm ja reisiluu huikeat 6mm. Mies meinas että näki jalkovälissä jonkin ulokkeen, mutta minä toppuuttelin et jos jalan mitta 6mm,ni miten ihmeessä sieltä voisi pilin erottaa??? mutta onpa toi kyl ennenki osannu tulkita ultrat oikein,joten ehkä mä varaudun jo nyt neljänteen poikaan....

Mukavia viikonloppuja kaikille!

Eä ja lapanen 12+3
 
kummeista ... joo , mulla on jokaisella lapsella useampi kummi ja syystä että vuosien varrella jokaiselta on hävinnyt kummi tai kaksikin .... mutta nyt edes jokaisella on joku . Ollaan jo puhuttu tämän vaavelin kummiehdokkaista ja luulen että saadaan suostutelluksi ainakin toiset vainhtoehdoista :) ja yksi on jo varattuna .. ollut jo tän nuorimmaisen syntymän jälkeen ja sovittu et jos joskus vielä vaavi saadaan niin hän onkin sitten tuleva kummi :D

neitim
 
Meillä on kanssa kummiongelma. :D Esikoisella on 6 kummia kun sillon piti saada kaikki kaverit heti kummeiksi, samoin kakkosella. Nyt sitten ollaan kerran jo kierrätetty melkein kaikki kummit kertaalleen ja nyt ei taas ole ketään ketä pyytää...

Tellu Tieto lisää tuskaa näköjään. Itsellä ainakin on niin että mitä useampi raskaus niin sen hysteerisemmäksi tuntuu menevän nää ajatukset. :D Voisipa olla siinä autuaassa tilassa että ei tartteis huolehtia mistään.

Toivottavasti nuo vuotelut teillä loppuvat ja kaikki on hyvin. :hug:

Nyt valmistautumaan toiseen yövuoroon, nää on niin kivoja kun muutenkin tää alkuraskauden väsymys vaivaa. :/ Pari päivää on ihan kuollut olo noiden yövuorojen jälkeen.

 

Yhteistyössä