vihaako koiravihaajat kaikkia koiria???

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
mua oksettaa koiran vihaajat ja ylimalkaan eläinten vihaajat muutenki mutta tulipa mieleeni että vihaako koirvihaaja myös esim huumekoiria, opaskoiria, poliisikoiria tai etsintäkoiria?

nyt koiranvihaajat ilmoittautukaa!

koska myös nämä mainitut koirat pissaavat ja kakkaavat ja mahdollisesti myös haukkuvat. niin ja kuolaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24426396:
no sellaiseen mä olen kiinnittänyt täällä palstalla huomiota, että isojen koirien omistajat on sitä mieltä, että pienet koira on halveksittavia räksyttäviä karvarukkasia, jotka heidän isot koirat saakin syödä ja raadella kuoliaakjsi
Ja monasti pienten koirien omistajat pitää isoja koiria toisia raatelevina, kuolaavina, vaarallisina kammotuksina joita ei pitäisi muiden kuin ammatti-ihmisten käsiin antaa :)

Oman kokemuksen mukaan (huom. en yleistä kaikkiin, kyseessä OMA kokemus) ison koiran esim. varoittavaan murinaan kiinnitetään enemmän huomiota kuin siihen että naapurin pikku Fifi on roikkunut ja tikannut nilkassa kuin ompelukone vartin verran ennenkuin sen omistaja viitsii asiaan puuttua...

Jos räkyttävä ja pureva Chihuahua olisikin Sakemanni, koira olisi lopetettu jo kymmeneen kertaan ja iltapäivälehdet mässäilisivät tappajakoira lööpeillä.
Mutta kun se on suloinen Fifi, se saa purra, hyppiä, murista ja alistaa.
Valitettavasti olen todistanut useissa perheissä tilanteita, joissa pörröinen pikkukoira kasvaa kuin pellossa ilman kuria vain koska se on pieni ja söpö, eikä saa revittyä kenenkään kurkkua auki :(

Toki on olemassa tiettyjä rotuja joita ei pitäisi tietynlaisille ihmisille antaa ollenkaan.
Kaikille, niin isojen kuin pienienkin koirien omistajille pitäisi tulla jonkinlainen "koiran käsittely- ja kasvatuskoe" pakolliseksi. Vika kun 9 tapauksessa 10 löytyy hihnan toisesta päästä...

"jep"
En mä nyt koiravihaaja varsinaisesti ole, mutta en mä koirista tykkää. Enkä siis tykkää huumekoirista jne. Mua ei haittais vaikka koiria ei olis lainkaan.

Mutta; en mä niitä myrkytä. Ja huumekoirat tekevät tärkeää työtä eikä siihen vaikuta se, tykkäänkö mä koirista vai en.

En vihaa
Lapsena olin paljon maalla mummolassa ja niillä oli aina koira. Se leikki meidän kanssa ja sai elää vapaana oikeaa koiran elämää. Metsästysaikana se oli enon kanssa metsällä. Kesällä sitä pidettiin kiinni juoksulangassa. Se oli ihan kiva otus. Myöhemmin tutustuin kaupunkilaisten lemmikkieläimiin. Monet niistä käyttäytyivät huonosti, haukkua räksyttivät ja olivat rasittavia. Olen nähnyt agilityssä iloisesti rataa kiertäviä koiria ja nekin olivat ihan OK. Työkaveri oli mukana pelastuskoiratoiminnassa ja se vaikutti molemminpuolisesti tyydyttävältä. Eli silloin, kun koiralla ja omistajalla on ollut yhteistä molempia tyydyttävää toimintaa se on näyttänyt oikein hyvältä. Tuntemani omistajan lemmikit ovat olleet usein huonosti kasvatettuja ja koiran käyttäminen ihmisen emotionaalisten tarpeiden tyydyttämiseen on ollut pahimmillaan melkein perverssiä. Ei koiralle voi leperrellä kuin vauvalle. Koiran paska kaduilla ei ole haitannut.

"vieras"
Mä pidän koirista yleensä vasta kun tutustun niihin. Kiinnyn isoihin koiriin helpommin kuin pieniin. Tuntemattomat koirat aiheuttavat yleensä pelkoa ja ärtymystä jos ei heti kättelyssä tule selväksi, että koiran omistaja on fiksu ja hallitsee koiransa. Vihaaminen on ehkä liian voimakas sana, mutta vieraat koirat usein aiheuttavat monia negatiivisia tunteita jos tulevat liian lähelle. Toisaalta ei ole koiran vika, että niin monet omistajat ovat täysiä törppöjä, ehkä koiranomistajienvihaaja kuvaa mua paremmin.

Khimaira
Ja monasti pienten koirien omistajat pitää isoja koiria toisia raatelevina, kuolaavina, vaarallisina kammotuksina joita ei pitäisi muiden kuin ammatti-ihmisten käsiin antaa :)

Oman kokemuksen mukaan (huom. en yleistä kaikkiin, kyseessä OMA kokemus) ison koiran esim. varoittavaan murinaan kiinnitetään enemmän huomiota kuin siihen että naapurin pikku Fifi on roikkunut ja tikannut nilkassa kuin ompelukone vartin verran ennenkuin sen omistaja viitsii asiaan puuttua...

Jos räkyttävä ja pureva Chihuahua olisikin Sakemanni, koira olisi lopetettu jo kymmeneen kertaan ja iltapäivälehdet mässäilisivät tappajakoira lööpeillä.
Mutta kun se on suloinen Fifi, se saa purra, hyppiä, murista ja alistaa.
Valitettavasti olen todistanut useissa perheissä tilanteita, joissa pörröinen pikkukoira kasvaa kuin pellossa ilman kuria vain koska se on pieni ja söpö, eikä saa revittyä kenenkään kurkkua auki :(
Miten monesti pikkukoiran omistaja laskee koiransa aivan liian lähelle lasta tai isompaa koiraa, ihan vaan "tutustumaan". Eihän siinä mitään vaikka pieni koira söpösti näyttelee hampaita isommalle- onhan se niin suloinen kun on olevinaan iso :snotty: Annas olla jos isompi näyttää hampaitaan takaisin :snotty:
Eikä mun lapset tykkää että jokainen koira tulee ihoille saakka"- esim. mun nuorin pelkää koiria juurikin huonosti käyttäyvien pikkukoirien takia jotka on laskettu tosi lähelle.

Yhteistyössä