Naapurin mies soitti miehelleni töihin ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän pelottaa

Vieras
oli vihaisena sanellut.
"Teidän koirat haukkuvat, koirien haukkuminen on loputtava!
Voisiko tämä nyt jo loppua tai rupeen kohta tositoimiin! Onko tämä nyt selvä!" ym.ym.
Meillä on kaksi tiibetinspanielia ja pidämme tarhassa aamulla puoli tuntia ja iltapäivällä puoli tuntia, muutoin me käytämme heitä kakka ja pissi reissuilla hihnassa. Keräämme omalta tontiltamme sekä tarhasta ja lenkkireissuilla ulosteet, sillä en itsekkään voi sietää jos lapset tai itse poljen koiran kakkaan.

Nyt vähän pelottaa, en uskalla koiria viedä enää tarhaan, lapset kulkevat koulumatkansa naapurin ohi. Sanoin lapsille ettei tarvi jutella naapurille.
Mä en uskalla kohta pihalle mennä.. tämä naapuri myös istuu autotallissa ja huutaa,kiroilee,heittelee työkalujaan, huutelee välillä meille.
Nyt jo töihin soittelee miehelleni ja meillä ei silloin ollu edes koirat pihalla. Ihmettelin myös miksi ei ole tullut minulle sanomaan vaan soitti miehelle sinne töihin.
Olen ehkä nössö ym. mutta rupesi vaan pelottamaan!

älä pidä koiria pihalla. Itseäni ärsyttää omienkin koirien haukkuminen ja ne haukkuu kyllä hyvin harvoin. Räksyttävät koirat on ärsyttäviä ja voin uskoa, että ne on vielä arsyttävämpiä niiden mielestä joilla ei ole koiria ollenkaan. Minä kuitenkin rakasta koiria!

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Metsälenkeille niiden koirien kanssa eikä mitään tarhaan laittamisia. Meillä koirat saavat huutaa mielin määrin metsässä, mutta asutusalueilla ovat visusti hiljaa. Koiran, varsinkin vieraan koiran, haukunta on todella rasittavaa.

Niin, mutta kyse oli ilmeisesti siitä, että koiranne haukkuvat ja häiritsevät naapureita silloin, kun ette itse ole kotona ja koirat ovat sisällä? Niillä on siis liian vähän aktiviteettia ja ne IHAN OIKEASTI HÄIRITSEVÄT muita. Se ei ihan oikeasti ole mukavaa, ja teidän vastuullanne on tehdä siitä loppu.

[QUOTE="vieras";27268823]Mielenterveysongelmia. Soittakaa poliisille, jos jatkaa touhujaan. Ei silti kyllä ihan aukea, että mihin tiibetinspanielit tarvitsevat puolen tunnin tarhareissua puhumattakaan, että sellainen on niille ylipäätään rakennettu :D.[/QUOTE]

Aamulla ovat sen puoli tuntia tarhassa kun lapset vamistautuvat kouluun ja pienemmät syö, laitan koirille tarhaan lämpimänruuan, nenukille touhua eli aktivointilelujen sisään herkkupaloja. Iltapäivällä ovat tarhassa kun lapset tulevat koulusta ja tekevät läksynsä ja laitan silloinkin herkut leluihin ja luut. Ovat myös tarhassa joskus mm. pihatöiden ajan, mutta silloin myös joku lapsistakin on tarhassa leikkimässä ;D tai ovat koirien kanssa estehyppelyä ym. että kyllä meillä koirien kanssa myös harrastetaan ja jos johki lähdemme otamme pikkuruiset mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän pelottaa;27268971:
Aamulla ovat sen puoli tuntia tarhassa kun lapset vamistautuvat kouluun ja pienemmät syö, laitan koirille tarhaan lämpimänruuan, nenukille touhua eli aktivointilelujen sisään herkkupaloja. Iltapäivällä ovat tarhassa kun lapset tulevat koulusta ja tekevät läksynsä ja laitan silloinkin herkut leluihin ja luut. Ovat myös tarhassa joskus mm. pihatöiden ajan, mutta silloin myös joku lapsistakin on tarhassa leikkimässä ;D tai ovat koirien kanssa estehyppelyä ym. että kyllä meillä koirien kanssa myös harrastetaan ja jos johki lähdemme otamme pikkuruiset mukaan.
Syöttäkää ja leikittäkää sisällä. Tarhassa vaan silloin, kun on itsekin ulkona. Kyllä minuakin vituttaisi, jos joka aamu heräisi siihen, että naapurin koirat räkyttävät yksinään ulkona. Ei tiibetinspanieli ole tarharotu ja kaikki koirat, jota kaupunkialueella pitää ulkona yksinään, pitää kouluttaa hiljaisiksi ennen kuin niitä voi siellä pitää säännöllisesti. Kuulostaa, että olette aika tuoreita koiranomistajia. Seurakoiria yksinäisyys ulkona voi ahdistaa.

"tarhassa aamulla puoli tuntia"

Mulla menis mielenterveys,jos joka aamu räksyttäis koirat pihalla :kieh: Vaikkakin vaan puoli tuntia!!
Monet on yövuorossa ja kyllä käy aivoihin se koirien räksytys..Jos eivät osaa siellä tarhassa olla hiljaa,niin älkää viekö.

joka haukkua räksyttää ärsyttävän kimakalla äänellään AINA ulkona ollessaan. Naapurit päästävät rakin ulos pihalleen itsekseen esim klo 24 aikaan ja rakki juoksee heidän pihallaan ja tiellä räksyttäen. Samoin esim viikonloppuina se pikkupiski lasketaan pihalle räksyttämään joskus klo 5-6 maissa. ÄRSYTTÄÄ herätä siihen kimeään haukkuun, vaikke se kestäkään kuin sen 5-10min.

miksi niiden koirien pitää olla yksin tarhassa kun lapset syö ja tekee läksyjä? Tuo rotu on ihmisläheinen rotu, joten tottakai haluavat olla teidän lähellä, perheen parissa jatkuvasti. Ei ne mitään ulkotarhaa tarvitse. Eri asia jos on rotu, joka ei viihdy sisällä, näitäkin on. Kunnon lenkki aamulla ja sisälle touhuilemaan perheen keskelle. Näin meillä tehdään labradorien kanssa. Ne ei viihdy pihalla keskenään ollenkaan, vaan jos ne pihalle jättää niin makaavat ulko-oven takana säälittävästi tai sitten haukkuvat kouluun/töihin menevät ihmiset aidan takana.

[QUOTE="niinpä";27269099]joka haukkua räksyttää ärsyttävän kimakalla äänellään AINA ulkona ollessaan. Naapurit päästävät rakin ulos pihalleen itsekseen esim klo 24 aikaan ja rakki juoksee heidän pihallaan ja tiellä räksyttäen. Samoin esim viikonloppuina se pikkupiski lasketaan pihalle räksyttämään joskus klo 5-6 maissa. ÄRSYTTÄÄ herätä siihen kimeään haukkuun, vaikke se kestäkään kuin sen 5-10min.[/QUOTE]

Ehdota heille haukunestopantaa.
Meillä haukkuu toi narttu harakat, ton naapurin miehen(ei hauku sen vaimolle?), ohikulkeville koirille ym. Uros on hiljaosempi, se haukkuu vain jos joku puhaan tulee NIINKUIN KOIRAN KUULUUKIN TEHDÄ..VARTIOIDA JA ILMOITTAA.
Ostin tolle nartulle sen ääni/värinäpannan,mutta ei tehoa. Kokeilin suihkepulloa, mutta ei tehoa.
Ainut vaihtoehto on kohta sen myyminen pois jonnekkin toisen koiran kamuksi ja ehkäpä maalle.
Meillä ei tohon aikaan siis klo 24 tai 5-6aikaan koiria viedä räksyttämään koska on hiljaisuuskin. Me asutaan omakotitalossa.

Kehtaat edes kirjoittaa että puoli tuntia tarhassa 2x päivässä :D Eihän se ole mitään! Jos olet kerta siellä kotona mikset tee 1,5h lenkkiä aamupäivällä ja toista illemmalla?! Ja koirienkaan ei ole pakko haukkua, voisit myös käyttää päiväsi koirien kouluttamiseen

Haukkuuko ne koirat tosiaan siellä tarhassa sen koko puoli tuntia? Sen käsityksen saa ainakin monista viesteistä. Jos ne syö ja leikkii leluilla, niin ei kai ne nyt taukoamatta hauku samalla?

Itsellä ollut tipsu ja ei se kyllä kotipihalla ollessaan haukkunut oikeastaan koskaan.

[QUOTE="vieras";27269177]Ahaa, siis olette ostaneet tiibetinspanielit vartiokoiraksi kaupunkialueelle ja meinaatte lahjoittaa toisen pois, kun ei sitä hommaa osaa :D.[/QUOTE]

ikävä kyllä emme asu ihan kaupunkialueella. Ihan vaan naapurisovun takia myisin mutta ottaisin toisen uroksen,ehkä toisesta rodusta..mopsin.
Ja kun ei hommaa osata,sen verran tiedoksi että minulla oli vuoden ajan ystävän labradori joka haukkui ihmiset ja kiskoi hihnassa. Kun ystävä pois koiransa haki ei enää haukkunut tai kiskonut (ehkä homman otinkin kun tiesin labriksen olevan hyvin helppo kouluttaa).
Tiedän myös etten kennelistä koiraa osta! Kennelistä räksyttävän nartun ostin! Nämä meidän koirat on erilaisista oloista..toinen kennelistä jossa koirat haukkuivat ja ulisivat pienssä häkeissä (ihmettelin kyllä kun sellanen kenneli on kun minun mielestä ei koiria saisi pitää pienissä kuljetushäkeissä. Uros on ihan lapsiperheen keskeltä ja ihana lutunen pallero onkin.

[QUOTE="hmmm";27269226]Haukkuuko ne koirat tosiaan siellä tarhassa sen koko puoli tuntia? Sen käsityksen saa ainakin monista viesteistä. Jos ne syö ja leikkii leluilla, niin ei kai ne nyt taukoamatta hauku samalla?

Itsellä ollut tipsu ja ei se kyllä kotipihalla ollessaan haukkunut oikeastaan koskaan.[/QUOTE]

Eivät ne koko aikaa hauku! Koska olen mennyt katsomaan mitä ne haukkuvat ja sen homman olen joutunut keskimäärin tekemään 3-4kertaa. Aina ne (yleensä narttu)haukkuvat tohon naapuriin päin vaikkakin naapureita on myös edesä,takana ja toisellakin puolen,mutta vain tuolle kyseiselle naapurille haukkuu. En tiedä vaistoaako ne siitä jotakin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän pelottaa;27269322:
ikävä kyllä emme asu ihan kaupunkialueella. Ihan vaan naapurisovun takia myisin mutta ottaisin toisen uroksen,ehkä toisesta rodusta..mopsin.
Ja kun ei hommaa osata,sen verran tiedoksi että minulla oli vuoden ajan ystävän labradori joka haukkui ihmiset ja kiskoi hihnassa. Kun ystävä pois koiransa haki ei enää haukkunut tai kiskonut (ehkä homman otinkin kun tiesin labriksen olevan hyvin helppo kouluttaa).
Tiedän myös etten kennelistä koiraa osta! Kennelistä räksyttävän nartun ostin! Nämä meidän koirat on erilaisista oloista..toinen kennelistä jossa koirat haukkuivat ja ulisivat pienssä häkeissä (ihmettelin kyllä kun sellanen kenneli on kun minun mielestä ei koiria saisi pitää pienissä kuljetushäkeissä. Uros on ihan lapsiperheen keskeltä ja ihana lutunen pallero onkin.
Mikset voivaan lakata teeskentelemästä, että tiibetinspanieli on tarhakoira?

Meillä oli aivan samalainen naapuri. Soitteli meille jatkuvasti, että koira ulvoo ja haukkuu. Naapuri jopa nauhotti koiran melut, jonka jälkeen isännöitsijäkin vedettiin mukaan. Loppujen lopuksi selvisi, että tämä haahka oli soitellut meidän ovikelloa, että saisi koiran meuhkaamaan.

Yhteistyössä