Vieraiden kyläilystä ja itse itsensä kutsumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko tälläinen normaalia`?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo, olivat ehkä vähän ajattelemattomia. Mutta et sinäkään oikein fiksusti käyttäydy!

Jos ei haluta vieraita niin silloin reilusti soitetaan ja kielletään, tehdään asia selväksi. Heillä voi olla erilaiset tavat ja heille hiljaisuus oli myöntymisen merkki.

MUTTA kun vahinko on jo tapahtunut niin pitäisi kuitenkin osata käyttäytyä ja tehdä parhaansa vieraiden eteen, olisit jopa itse saattanut nauttia illanvietosta jos olisit antanut itsellesi mahdollisuuden. Ja fiksujahan he olivat kun omat eväät toivat!

En mä kehtaisi missään nimessä käyttäytyä noin, ja vielä kun osasyy oli kuitenkin teissä kun ette kunnolla kieltäneet.. Toisaalta, nyt voitte olla varmoja etteivät enää koskaan uudestaan tule ja etteivät teitäkään luokseen kutsu.

Meillä on ovet aina avoinna vieraille. Ja jos kestää sen, ettei meillä oo aina ihan siistiä (kiitos tolle koiralle karvapalloista nurkissa).
Ryyppäämään ja remuamaan ei ole tervetulleita, silloin kun lapset ovat kotona.
Yöksi saa jäädä, jos sohva kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin olenkin.....koska meille ei olisi nyt sopinut vieraiden tulo...ja yökylään lasten kanssa...ja juopottelemana niin pitäiskö mun vai sietää tätä? mun omassa kodissa?

jos kutsutana vieraat, niin silloin tarjoon kahvia ja ruokaa jne...mutta nyt kun tunkevat meille...

OLISIT SANONUT, ETTÄ EI VOI JÄÄDÄ! Hiljaisuus on myöntymisen merkki!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin olenkin.....koska meille ei olisi nyt sopinut vieraiden tulo...ja yökylään lasten kanssa...ja juopottelemana niin pitäiskö mun vai sietää tätä? mun omassa kodissa?

jos kutsutana vieraat, niin silloin tarjoon kahvia ja ruokaa jne...mutta nyt kun tunkevat meille...

OLISIT SANONUT, ETTÄ EI VOI JÄÄDÄ! Hiljaisuus on myöntymisen merkki!

On tämäkin kyllä aika hassua. :D Jos minä kysyn joltain, että sopiiko tulla kylään, ei kyllä mikään muu vastaus kuin kyllä, tervetuloa anna minun ymmärtää, että sopii. Ei se, ettei soiteta tai vastata puhelimeen tai viestiin tai ollaan hiljaa, kun kysyn.

Ei mitään vihjailuja vaan pitää sanoa suoraa! Ei kaikki tajua mitään vihjailuja ja sitten ovat kuin hoomoilaset kun emäntä käyttäytyy kuin myrkynmerkki! Teit kyllä itsestäsi naurettavan, koska itse olisin ilmoittanut heti kun näen heidät, että voitte olla kylässä, mutta yöksi ei voi jäädä! Ja sinun miehesi olisi pitänyt heti sanoa selkeästi, että ei käy!

Ja voi että! Minä olen täällä surrut, kun tuntuu, että vieraita on nykyään vaikea saada tulemaan :(. Kaikilla on niin kova kiire ja kursaillaan... Minusta olisi niiiiin mukavaa, kun joku oikein ilmoittaisi halukkuutensa. Ja jos meille ei sopisi tulla, sanoisin sen ihan selvästi ja ystävällisesti. En usko, että ap:n luo uudestaan tulevat :). Voit varmaan siitä olla huoleti.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
No joo, olivat ehkä vähän ajattelemattomia. Mutta et sinäkään oikein fiksusti käyttäydy!

Jos ei haluta vieraita niin silloin reilusti soitetaan ja kielletään, tehdään asia selväksi. Heillä voi olla erilaiset tavat ja heille hiljaisuus oli myöntymisen merkki.

MUTTA kun vahinko on jo tapahtunut niin pitäisi kuitenkin osata käyttäytyä ja tehdä parhaansa vieraiden eteen, olisit jopa itse saattanut nauttia illanvietosta jos olisit antanut itsellesi mahdollisuuden. Ja fiksujahan he olivat kun omat eväät toivat!

En mä kehtaisi missään nimessä käyttäytyä noin, ja vielä kun osasyy oli kuitenkin teissä kun ette kunnolla kieltäneet.. Toisaalta, nyt voitte olla varmoja etteivät enää koskaan uudestaan tule ja etteivät teitäkään luokseen kutsu.

Näinpä!

Ja ite sanoit että kielsit miestä soittamasta ja sanomasta mitään

:o

Siis jos ei käy niin soitetaan ja sanotaan että ei käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

kyllä on fiksuus kaukana tollasilla vierailla ku tuppaa ryyppäämään

juu meille saa tulla vieraita ja tykkään kestitä jne....mutta ei ventovieraita.....ja tuolleen tunkemalla itsensä kutsumalla...
'
omat kaverit saa tulla kyllä kutsumalla itsensäkkin...

tiedän oma käytökseni oli todella hurjaa....en pidä siitä itsekkään mutta otti niin paljon päähän...ja ajattelin että ehkä tulee sleväksi ettei halua tulla toiste enään yökylään....jos oliis ollut hyvä palvelu niin nehän oliis täällä useamminkin...ovat sen tyyliisä roikkujia...

vaikea sleittää täällä kaikkia lähtökohtia....kunhan sain purkaa tänne. Otan myös tökerön palauttene vastaan koska olen käyttäytynyt rumasti mutta nyt annoin itselleni luvan...

mies sanoi ettei kaupassa alkanut soittamaan ja kotona olisi soittanut että emännälle ei sopinut mutta ei kerennyt...mutta ihan sama tuo pointti...varmasti oli meidän tulkinnassakin epäselvää...myönnän.

MUTTA KUN EI KUTSUTTU NIIN EI ¤ HENKINEN TUNTEMATON PERHE VPOI TULLA YÖKYLÄÄN JA JUOPOTTELEMAAN JOS EI OLE KUTSUTTU JA NIILLÄ OLISI AJANUT "=MIN KOTIINKIN MUTTA KUN PITI LONKEROA SAADA

Mun mielestä tollaisessa tilanteessa riittää sellainen peruskohteliaisuus, ettei ala raivoamaan sen takia, että tulivat paikalla. Aikuisten ihmisten pitäisi tajuta, ettei kylään voi tulal noin vain, lapset asia erikseen.

Muuten tyhmästi toimittu. Yksi jyrkkä "ei" ilman perusteluita niin asia olisi ollut sillä selvä.

Saatan kyllä soittaa tutuille ja kysyä sopiiko tulla kylään, muttei yökylään vaan tunniksi pariksi. Itse en hyväksyisi, että kotiini tullaan juopottelemaan ainakaan lasten ollessa hereillä. Voisin suostua joskus siihen, että mies kutsuisi kotiin kavereita ja itse lähtisin lasten kanssa vaikkapa mummolaan, mutta se pitäisi olla hyvissä ajoin tiedossa. Miehellä ei kyllä ole tuollaisia kavereita, jotka edes tulisivat tuollaista ehdottelemaan, onneksi. Ystävällisestikin voi sanoa suoraan jos eivät muuten tajua, että teillä on pienet lapset ja nyt ei sovi tulla kotiinne.

Yhteistyössä