Ulkona olo vieraiden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen täällä oli puhetta siitä, että jos on esim. ahtaat tilat tai muuta niin voi kutsua vieraat vaikka grillaamaan pihalle. Tuli sitten illalla mieleen tämä kun miehen kaveri soitti ja kutsui itsensä täksi illaksi kylään (taas kerran). Heillä on sen sortin 4v tyttö joka pistää talon matalaksi muutamassa minuutissa ja tietysti tätä päivänsädettä ei komenneta. Mä sitten ajattelin että nyt ehdotan ulkokaffetta ja mansikkakakkua. Luulin, että ajatus voisi olla heistäkin kiva. MUTTA EI! Vastaus oli suoraan ei. He eivät ulkona aio istua. Sisällä haluavat olla. Ulkona kuulemma ei voi katsoa telkkaria ja ulkotuoleissa on paha istua. Sanoin, että tarjolla on tänään mansikkakakkua pihalla ja jos ei kelpaa niin sitten ei. Sanoin myös etten tajua miksi aina pitää kökkiä sohvalla. Eipä sitten enempää keskusteltu kun mies suuttui ja totes etä eivät tule väkisin. Voi että pisti raivoksi.

Ärsyttävää. Toisaalta voisihan se mennä niinkin, että jos te aikuiset olisitte ulkona, niin lapset menee sisään leikkimään ja jälki on sen mukaista.Meillä ei kyllä pidetä telkkaria päällä vieraiden aikana, toisaalta meidän televisio ei edes ole olohuoneessa. Oli miten oli, sinä olet talon emäntä ja määräät tahdin. Jos ei vieraille kelpaa, niin...

Minä kyllä monesti nautin kylässä ulkona kahvia tai grillaamme. Eikä haittaa yhtään, Suomen kesäkin kun on niin lyhyt että miten joku kehtaa sanoa katsovansa telkkaria mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Elä raivoa, vaan ole ihan tyytyväinen. Tais jäädä ikävät vieraat nyt tulematta ja saat huokaista helpotuksesta.

Toivon niin. Mutta kauhulla ajattelen jo sitä, että illalla kuitenkin tulevat ja kun kakku on syöty siirtyvät sisälle illman että joku kutsuisi. Näin meinaan on tapahtunut muutaman kerran. Ovat tulleet meille ja kun olemme olleet pihalla niin tämä perhe on vain marssinut sisään mitään sanomatta ja selvästikin odottaneet että tulemme perässä. Mieheni sanoi kerran heille, että ajattelimme olla pihalla niin vastaus oli että ehdittehän myöhemminkin.

kyllä minä ainakin määrään meillä missä kaffet juodaan... ja silloin kun on vieraita niin telkkari pysyy kiinni... voivat katsoa sitä kyllä kotonaan... meille ei tule kukaan mellastamaan ja elämään kun omassa kodissaan, ei edes sukulaiset...

No huh. Samaa mieltä oon kuin muutkin, että etpä tainnut paljon menettää noissa vieraissa.

TODELLAKIN isäntäväki määrää missä ollaan, ja teit pelkästään kohteliaasti kun etukäteen ilmoitit iltaa vietettävän ulkona,että osaavat vieraat pukeutua oikein. Tuohon ei pitäisi olla nokan koputtamista.

Sitten yksi pointti: mä en oo ikinä tajunnut ihmisiä, jotka tulevat kylään katsomaan televisiota. Leffaillat ym. kavereiden kans on eri juttu, mutta kyläiltäessä toivoisi olevan parempaakin tekemistä kuin töllön tuijottelu.

Yhteistyössä