Vieraiden kyläilystä ja itse itsensä kutsumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko tälläinen normaalia`?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko tälläinen normaalia`?

Vieras
Miehen työkevrit kutsuivat itsensä kylään meille eilen. Noh sanoin että kai ne voi iltakahville sitten tulla kahden lapsen aknssa 5 ja 3 veet. No sitten ne soitteli miehelle että mahtuisko meille jäämään yöksi että voisivat ottaa lonkeroa...olin että täh??????

mies oli sanonut että ei meillä ole kun se yksi vuodes ohva missä se työkveri on kerran ollu yötä kun sillä oli kotona erotilanne menossa..

Oli sanonut että otetaan vaikka oma patja mukaan yms...

No mies ei sitten soittanut niille mitään kun oltiin kaupassa....koska mä kielsin tulemasta...ajatteli että on parempi ettei soita mitään...

No sitten kun tultiin kaupasta niin ne soitti että ovat jo täällä meillä päin 30km päässä kaupassa....ja tulossa...

miten tuollaisessa tilanteessa toimitaan?

mä olin kun myrskyn merkki en puhunut moikkasin vana ja tein kokoillan kotihommia...en istunut ja seurustellut,...mies hoisi meidän lapset yms....2v ja 4kk. Sitten illalla alkoivat kaivelee patjaansa ja kyselivät lakanoita meitlä voi elämä.....en tarjonnut niille mitään illan aikana niillä oli omat makkarat mukana mitkä grillasi...

nyt meidän 2 vee syö lounasta ja menee nukkumaan...en tarjoa muille koska en ole kutsunutkana vieraita sillon miellä ei ole vieraan varaisuuttakana...

kohta pakko heittää ne ulos jos ei ymmärrä lähteä....?!

niin olenkin.....koska meille ei olisi nyt sopinut vieraiden tulo...ja yökylään lasten kanssa...ja juopottelemana niin pitäiskö mun vai sietää tätä? mun omassa kodissa?

jos kutsutana vieraat, niin silloin tarjoon kahvia ja ruokaa jne...mutta nyt kun tunkevat meille...

Viisaampi soittaa ja sanoa et meille ei nyt voi tulla yökylään, et katotaan joskus toiste. On aika noloa et emäntä kiukuttelee noin vaikka ei ole selkeesti ilmotettu et ei voi tulla.

Mä tiiän vain sen, että meille ei kukaan pystyisi itseään vasten tahtoamme majoittamaan.

Eli jos tosiaan ei sovi niin osaamme sanoa että ei, ei sovi.

Jos kuitenkin olisin niin tossu, että joku meille vasten tahtoani majoittuisi, niin en ikinä kehtaisi tehdä ruokaa vain omalle perheelle tms. Jatkossa ilmaisisin itseäni selkeämmin: niin, että ymmärretään että ei on ei.

ei mies kerennyt soittamaan edes takasin....kun oli sanonut että ollaan kaupassa ja juttelee emännän kanssa,....ja oli vana todennut ettei meillä ole kun se yksi sohva ja ei siihen mahdu....oli sillene koittanut jo vihjailla...

No mun mielestäni sinun käytöksesi on ja on ollut v.ittumaista ja ääliömäistä! :o Kyllä tuollainen yksi kerta nyt menee vaikka päällä seisten, mutta jos ottaisivat tavaksi, niin silloin puuttuisin kyllä asiaan ihan keskustelemalla.

Ja sitä paitsi, käsitin, ettette itse edes suoraan sanoneet niille, ettei sovi!! Raukkamaisesti jätitte ilmoittamatta mitään, niin eiköhän siinä tuon miehesi kommentin perusteella kyseisille vieraille tullut sellainen olo, että on ihan ok tulla. Olisitte avanneet suunne, aikuiset ihmiset!

Onpas todella idiootteja tyyppejä kun ei tajua olla tunkematta... ei todellakaan oo normaalia. Kannattaa jatkossa sanoa selvästi että EI käy ni ei ainakaan tartte kestitä kusipäitä :)

No itse olisin toiminut ihan samalla tavalla. Ei ihmiset voi vaan olettaa että toisten luo voi vaan yhtäkkiä tulla majailemaan ja ryyppäilemään ja vielä keskellä viikkoa. Meillä olisi silti mies sanonut heti ettei onnistu. Sillä on aina paljon hommaa täällä muutenkin.

On eriasia kun on ovittu jo aikaisempaa että tulee yövieraita vaikka viikonloppuna, varmasti pistäisin hyvää ruokaa ja tarjottavaa pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis kutsutteko te itseänne kylään puolitutuille??????????????????? perheen kanssanne?

Emme kutsu MUTTA osaamme kieltäytyä jos joku on tunkemassa meille.

Tehän ette sanoneet mitään sen "otetaan vaikka oma patja mukaan"- kommentin jälkeen (?) eli sen voi tulkita siten että okei, jos otatte oman patjan niin sopii.

ei mies kerennyt soittamaan edes takasin....kun oli sanonut että ollaan kaupassa ja juttelee emännän kanssa,....ja oli vana todennut ettei meillä ole kun se yksi sohva ja ei siihen mahdu....oli sillene koittanut jo vihjailla...

Toiset kun ei ymmärrä vihjailua...

Nehän kysy että sopiiko, ja mies ei kieltänyt. kä kukaan myöskään ilmoittanut kyseisille vieraille että älkää tulko, sitten kun sinä olit sanonut mielipiteesi.

Toiset ei valitettavasti ymmärrä vihjailua.
Inhottava tilanne mutta saat kyllä syyttää itseäsi. Mikset sanonut että ei voi tulla yöksi ja sillä selvä.

Sääntö numero yksi: älä vihjaile, vaan sano suoraan. Silloin ei jää tulkinnanvaraa :)

Pätee ihan kaikissa ihmissuhteissa.

Ja sinähän ekana sanoit, että mies ajatteli että on parempi ettei soita...nyt mies sitten ei ehtinytkään :)

No onhan tuo kyllä melko epätavallista, mutta kun he kerran tulivat niin oisin varmaankin koittanut tehdä illasta kivan kaikille ja jättänyt mököttämiset seuraavaan kertaan. Olisittehan voineet lähtiessä sanoa, että kiva kun kävitte mutta ensi kerralla voitaisiin sopia asiasta yhdessä jotta osaisi varautua vieraisiin?

Kun miehes ei soittanut heille, veikkaan että he tajusivat että asia on ok :/

Jos kyläily ei sovi, niin minusta se pitää voida sanoa. Ja kyllä on tökeröä tuommoinen tunkeminen... mutta jos kysytään, että voidaanko tulla kyläilemään, eikä sitä kielletä, niin oletus taitaa olla niin, että se silloin sopii.

Yhteistyössä