veisitkö noin 10kk vauva päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja four
  • Ensimmäinen viesti
En minä ainakaan pakosta vie ja voisin esim siirtää vielä erikoistumistani vuodella että olisin kotona kaksi vuotta, mutta kun en halua.. Rakastan tulevaa työtäni ja vastuuta ja tietoa miä siinä opin.
Olen melkein vuoden kotona lapsen kanssa tai 8-9 kk ja isä sen pari kuukautta mutta sitten viedään kyllä lapsi hoitoon. luultavasti 4-8 tuntia päivässä. Enkä tunne niin huonoa omaatuntoa siitä.. En tekisi niin jos edes olettaisin että siitä olisi haittaa lapselleni.
 
lili
Alkuperäinen kirjoittaja lili:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla tuli kyyneleet silmiin :( Oma poika on just 10kk, ja mä en pystyis millään viemään vielä!!!! Meillä onneks taloudellisesti mahdollista, mutta siltikin sinnittelisin mahdollisimman pitkään! Just toi ajatus, että pieni joka ei osaa vielä puhua tai kävellä joutuis siellä yksin itkeskelemään...

Samat ajatukset :-(( Voiko tuommoista ollakaan, melkein sydän särkyy. Mulla kanssa 10 kk ikäinen poika ja en pystyisi vielä viemään. Mutta meillä se on pari kk:n päästä edessä kyllä, mutta uskon ja toivon että silloin on tilanne jo vähän eri. yritän valmistaa poikaa siihen muutokseen parhaani mukaan


Lisään vielä tuohon, että varmasti monille sopii hyvin hoitoon vieminen noinkin aikaisin ja lapsi voi sopeutua tosi hyvin. Kai sekin on vähän yksilöllistä. Tuo tilanne mitä ap kuvasi on vaan se painajainen ja kauhukuva, mitä en haluaisi yhdellekään lapselle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja misteli83:
En minä ainakaan pakosta vie ja voisin esim siirtää vielä erikoistumistani vuodella että olisin kotona kaksi vuotta, mutta kun en halua.. Rakastan tulevaa työtäni ja vastuuta ja tietoa miä siinä opin.
Olen melkein vuoden kotona lapsen kanssa tai 8-9 kk ja isä sen pari kuukautta mutta sitten viedään kyllä lapsi hoitoon. luultavasti 4-8 tuntia päivässä. Enkä tunne niin huonoa omaatuntoa siitä.. En tekisi niin jos edes olettaisin että siitä olisi haittaa lapselleni.
Kuten sanoit, et veisi jos uskoisit siitä olevan haittaa. Ota siis kunnolla selvää a)mitkä näin pienen lapsen tarpeet ovat suhteessa ensisijaiseen hoitajaan. Mitä kehityksessä tässä iässä tapahtuu mikä on varhaisen vuorovaikutuksen merkitys ja sisältö. Kun tästä olet ihan oikeasti perillä voit sitten miettiä minkälaisessa päiväkodissa tai hoidossa lapsen kehitykselliset tarpeet tulisivat parhaiten kohdatuksi. Teos josta paljon hyvää tietoa ja ymmärrystä: Erna Furman: Auta lasta kasvamaan. Suosittelen lämpimästi
 

Yhteistyössä